جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تلفات سنگین آنکارا در ۲ انفجار شدید مترو

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 449238
بر اثر ۲ انفجار شدید که صبح امروز در نزدیکی یک ایستگاه قطار شهری آنکارا رخ داد، ۳۵ تن کشته و بیش از ۱۲۶ تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش جهان به نقل از میزان، خبرگزاری رویترز در خبری فوری گزارش داد: این دو انفجار در ایستگاه قطار شهر انکارا پایتخت ترکیه به وقوع پیوست.

بنابر گزارش های اولیه در این انفجار چندین نفر کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری دوغان ترکیه نیز گزارش داد: انفجاری در تقاطع یک خیابان در شهر آنکارا رخ داد.

این خبرگزاری از کشته شدن دستکم ۳۰ تن و زخمی شدن ۵۰ نفر دیگر در انفجار امروز آنکارا خبر داد.

این انفجار در نزدیکی تظاهرات اتحادیه های کارگری و احزاب چپگرا رخ داد.

خبرگزاری اناتولی ترکیه در این باره گزارش داد: صبح امروز _شنبه_ انفجاری مهیب زیر پلی که به ایستگاه قطار شهری آنکارا منتهی می شود، رخ داد.

بنابر گزارش آناتولی در این انفجار چندین نفر کشته و زخمی شده و خودروهای امدادرسان به محل حادثه اعزام شدند.

شاهدان گفتند که انفجار ناشی از حمله ای انتحاری بوده است.

قرار بود امروز تظاهراتی با حضور اعضای اتحادیه های مختلف ترکیه تحت عنوان "حمایت از صلح" در آنکارا بر پاشود.

یک مقام ترکیه انفجار در آنکارا را اقدامی تروریستی توصیف کرد.

رسانه های ترکیه دقایقی پیش گزارش دادند که هیات دولت ترکیه در یک نشست اضطراری، انفجارهای امروز شنبه در آنکارا را مورد بررسی قرار می دهد.

وزارت کشور ترکیه از کشته شدن ۳۰ نفر و زخمی شدن ۱۲۶ نفر دیگر خبر داد.

انفجار در زمانی که حزب مخالف دمکراتیک خلقها و برخی سندیکاها و اتاقهای صنفی و نهادهای مدنی مخالف دولت ترکیه با درخواست برقراری صلح قصد راهپیمایی داشتند، رخ داد.

وزارت کشور ترکیه در اولین اطلاعیه صادره، ضمن محکوم کردن دو انفجار یاد شده، برآورد اولیه کشته شدگان را ۳۰ و تعداد زخمی ها را بیش از ۱۲۶ نفر ذکر کرد.

وزارت کشور ترکیه بدون اشاره به دلیل این انفجارها تنها به ذکر این نکته که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، اکتفاء کرد.

وزارت بهداری ترکیه نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که بیمارستانهای آنکارا در آماده باش بسر می برند و ده آمبولانس در محل انفجار همچنان حضور دارد و ۵ بالگردان نیز آماده انتقال مجروحین هستند.

در پایگاههای اینترنتی و نیز پایگاه اجتماعی توییتر تعداد کشته شدگان این دو انفجار دستکم ۶۰ نفر و تعداد زخمیها صدها نفر ذکر شده است.

شاهدین عینی در محل انفجار اعلام کردند که به رغم حضور هزاران نفر در این نقطه که از سراسر ترکیه برای شرکت در میتینگ موسوم به میتینگ صلح آمده بودند، هیچ نیروی پلیس در منطقه وجود نداشت و نیروهای پلیس دستکم نیم ساعت پس از انفجار به محل حادثه آمدند.

شبکه های تلویزیونی و مفسرین ترکیه نیز در ارزیابی اولیه از این انفجارها، ضعف اطلاعاتی و نبود نیروهای امنیتی و انتظامی در منطقه را بشدت مورد انتقاد قرار دادند.

کمال قلچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق روز جاری در واکنش به انفجار یاد شده از دولت آنکارا انتقاد و آمادگی حزب خود برای مشارکت در حل مساله تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دمکراتیک خلقها نیز در گفتگو با خبرنگاران انفجار روز جاری آنکارا را قتل عام خواند و گفت: این دو انفجار مشابه انفجارهایی است که در دیاربکر و سوروچ رخ داد و بیلان این انفجار بسیار سنگین است.

در حمله انتحاری در شهر سوروچ در قبل از انتخابات هفتم ژوئن و نیز در انفجار جریان میتینگ انتخاباتی حزب دمکراتیک خلقها در شهر کردنشین دیاربکر دهها نفر کشته شدند.

احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه یک نشست امنیتی ویژه در محل نخست وزیری با حضور وزیران کشور و بهداری و روسای سازمان اطلاعات و امنیت و شهربانی ترکیه و استاندار آنکارا برگزار کرد.

تاکنون اطلاعات رسمی در مورد این انفجار در اختیار افکار عمومی قرار داده نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *