شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳۶

خاتمی: اگر به سخنان رهبری عمل شود مشکلات حل می‌شود!/ اگر لازم باشد کوتاه می‌آئیم

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۲
کد مطلب: 239033
محمد خاتمی گفت: خوب اگر لازم باشد ما باید از برخی خواسته هایمان صرف نظر کنیم و اولویت ها را آن گونه در نظر بگیریم که در مسیر رفع مشکلات مردم و رفع خطرات خارجی و بهبود مدیریت جامعه باشد. حاکمیت هم باید از سرمایه های ارزنده ای که هدر می رود استفاده کند و به هر حال طرفین باید به سوی فضای باز و سالم بروند.
به گزارش جهان، به مناسبت روز خبرنگار جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه با سيدمحمد خاتمي دیدار و گفت و گو کردند.

وي که همچنان حاضر به اعلام برائت از جریان فتنه و ضدانقلاب نشده با انتقاد از آنچه برخوردهاي صورت گرفته با آزادي‌هاي مصرح در قانون اساسي خواند، گفت: خوب است مسؤولان قضایی، امنیتی، فرهنگی و دانشگاهی به مطالب رهبری در جمع دانشجویان در مورد آزادی یا ملاک ضدیت با ولایت و … رجوع کنند و همین را اجراء کنند و مد نظر قرار دهند، خیلی از ناروایی ها و مشکلات در این حوزه ها حل خواهد شد.

بررسي وضعيت اقتصادي كشور، بخشي از موضوعات مطرح شده در اين نشست را شامل مي‌شد كه خاتمي طي آن گفت: اگر گرانی و تورم هست، اگر تولید لطمه خورده است، اگر امید به آینده کم رنگ تر شده است، پرداختن به این امور در کنار مسائل سیاسی و رسیدن به راه حل هایی که هم وضع کشور بهتر شود و هم وضع مردم و مدیریت جامعه بهبود یابد و از امکانات به نفع مردم و حل تنگناها و مشکلات روزمره آنان بهره برداری شود نیز لازم است.

وی که در جریان فتنه آمریکایی - صهیونیستی 88 با یک کودتای تمام عیار علیه رای مردم و در جهت منافع ضدانقلاب و جریان تندور همراه شده بود، در سخنانی ظاهرا فداکارانه افزود: مهم برداشته شدن فشار روی مردم و خدمت به کشور است، ولو این که جناحی که ما منتسب به آن هستیم روی کار نباشد و نیاید.

گزيده سخنان وي را به نقل از «انتخاب» بخوانيد:

·         ما باید جمهوری اسلامی را به گونه ای بفهمیم و ترویج کنیم و برای استقرارش تلاش کنیم که نه تنها با دوپایه اصلی انقلاب یعنی آزادی و استقلال سازگار باشد، بلکه بر آن مبتنی باشد.
·         بر اساس آموزه‌هاي قرآني تفاوت انسان با آسمان و زمین و کوه و کهکشان و حتی فرشتگان در همین اختیار است و لازمه اختیار آزادی است. اگر آزادی باشد لا اکراه فی الدین معنی پیدا می کند، یعنی اکراه و زور در کار نیست.

·         اگر به جای نگاه به گذشته به آینده بنگريم و با توجه به این که همه دلشان برای کشور و اصل نظام می سوزد به سوی رفع کدورت ها پیش برویم .

·         اینک هر چه گفته شود گرانی و تورم نیست بالاخره مردمی که به بازار می روند می بینند قیمت مرغ و بسیاری از کالاها چندبرابر شده است چه احساسی دارند؟البته منظور من مچ گیری نیست، بلکه کمک کردن برای حل مشکلات کشور و مردم است.

·         خوب اگر لازم باشد ما باید از برخی خواسته هایمان صرف نظر کنیم و اولویت ها را آن گونه در نظر بگیریم که در مسیر رفع مشکلات مردم و رفع خطرات خارجی و بهبود مدیریت جامعه باشد. حاکمیت هم باید از سرمایه های ارزنده ای که هدر می رود استفاده کند و به هر حال طرفین باید به سوی فضای باز و سالم بروند.

·         می بینیم که نه تنها بداخلاقی هنجار می شود، بلکه گاه احساس می کنیم که جوان ما به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار که نمی کند هیچ، بلکه پای بند هم نیست. اين مايه تاسف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
معلومه در مکتب هاشمي بزرگ شده
آقاي خاتمي ، مقام معظم رهبري به ويژه در اين يکي دو سال فرمايشات عديده اي داشتند به خصوص با محوريت فتنه سبز و فعاليت هاي شما و امثال شما
آيا تاکنون نمي شنيدي ؟
تازه دلسوزي شدی تو براي مردم جل الخالق به حق چيزهاي نشنيده و نديده
چي شده ياد مردم افتادي
نه اين خبرا نيست آقاي خاتمي که به جاي نگاه به گذشته به آينده بنگريم
امام خميني (ره) فرمودند ملتي که تاريخ نداد محکوم به تکرار است بنابراين مردم ايران بايد در گزينش ها و انتخابات خود هميشه فتنه سبز و نقش شما و امثال شما را مدنظر داشته باشند تا خداي نکرده دچار اشتباه و تکرار نشود
Iran, Islamic Republic of
بارگزاری این عکس برای کسی که 8 سال رئیس جمهور بوده و خدمات زیادی برای نظام داشته دور از انصاف است.
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی اون جوونایی که دور و بر شما هستند با ایرانی بودن و مسلمان بودن خود مشکل دارند ولی اگر از پیله خودتون بیرون بیاین اکثریت جوونهای این مرز و بوم هم مسلمانند و هم وطن دوست .برخورد شما رو با همین جوونا در دوره ریاستتون دیدیم . لطفا کمتر لاف بزنید
United States
کی این کار رو کرد ؟
.
.
.
آقای محترم ! هر چه کردید و هر چه شد شما دو جناح راست و چپ کردید . جناح بندی شما آقایان به ظاهر محترم و تصمیم های حزبی و جمع آوری عوامل بی اخلاق و بدور از مبانی اسلامی و انسانی باعث بروز اینهمه شد که می بینیم .

به راستی اگر همه فرزندان یوسف که شما ها باشید حرف پدر (مطالبات رهبری) را که حکم بزرگ خانواده را دارد گوش می کردید و خلف صالح می شدید ، اسلام ضربه می خورد ؟
.
.
.
آقاین به ظاهر محترم ! هر چه می بینیم بی دینی قشر شما اصلاح طلبان است که حکومت را بر اساس مبانی غرب می خواهید پیش ببرید .
.
.
.
بفهمید که بیشتر مشکلات رهبری با شما شاخص قرار ندادن الگوی اسلامی برای کشور و بکارگیری افرادی که خیلی زود خودفروخته می شوند و به دامان دشمنان اصلی ما و شبکه های ماهواره ای بیگانه می روند ، می باشد . افراد شما دشمن را نمی شناسند . چون قرآن را نمی شناسند . و قرآن چه خوب در مورد دشمنان سخن گفته . اما دریغ از حتی خواندن آن . می خواهی چند تا از اصلاح طلبان را نام ببرم که حتی خدا را هم قبول ندارند ؟ همین افراد می شوند در کابینه شما وزیر ، معاون ، مدیر کل و همین عده می خواهند اسلام پیاده کنند . ...
.
.
.
آقای محترم ! مگر شما نبودید که در جلسه شورای انقلاب گفتید : نهج البلاغه و قرآن مال روضه ها و منبرهاست . ؟
مگر شما نبودید که ساده ترین احکام اسلامی یعنی دست ندادن با زن نامحرم را زیر پا گذاشتید ؟
مگر شما نبودید که به اسم تعامل و گفتگو در موضوعاتی از قبیل انرژی هسته ای تعلیق را قبول کردید و چه شد ؟ به جز ایکه دشمن گستاخ تر شد ؟مگر دوستان شما نیستند (گنجی و سروش و مهاجرانی و ...) که در شبکه های دشمن بر ضد کشور ما موضع می گیرند ؟
مگر شما نبودید در انتخابات 88 و فتنه 78 صحنه گردان نبودید ؟ چه شد ؟
.
.
.
بروید در این شب های عزیز از خدا طلب مغفرت کنید . توبه کنید تا خداوند شما را ببخشد . البته خوب بنشینید و با خود خلوت کنید
مردم ایران نیازی به دلسوزی های از روی ... شما ندارند.
لطفا تا صبر مردم از حرفهای بیخود شما لبریز نشده خودتان سکوت اختیار کنید!
مردم در این چند سال از نیات شوم و ذات پلید شما آگاه شده اند و امثال شماها با این مظلوم نمایی ها و مثلا دلسوزی ها راه به جایی نمیبرید
نفاق خاتمی مرا به یاد اشعث ابن قیس می اندازد

پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
ایشان خوب است به تمام فرمایشات آقا توجه کنند نه گزینشی
در جواب فردی که گفته بود : "بارگزاری این عکس برای کسی که 8 سال رئیس جمهور بوده و خدمات زیادی برای نظام داشته دور از انصاف است" : خدمات زیادی از جمله فتنه 78 ، 88 ، برنامه ریزی برای خشکانیدن ریشه اسلام در ایران و حقوق دادن دفتر خاتمی به دستور ایشان به افراد زیادی برای عملی کردن این کار. به تعلیق در آوردن برنامه های اتمی ایران و ...
اقای خاتمی باز هم ریا کاری بازم دورویی . این حرفها رو تو فتنه 88 میزدید خیلی از مسائل حل میشد دروغ تقلب رو میشد واقعا تاسف باره از شما که ادعای صداقت دارید و برعکسش عمل کردین و میکنید
Iran, Islamic Republic of
دوباره میخوان این مرده رازنده کنند ازجهان متعجب هستیم که چرا اینقدر صحبتهای این فتنه گر راانعکاس میدهد باید به او بی محلی کرد
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی
آیا اصل نظام درشعارهای نه غزه نه لبنان بود؟!
آیا اصل نظام در شعار علیه اصل ولایت فقیه بود؟!
ایا اصل نظام در پاره کردن عکس بنیانگذار نظام بود؟!
آیا اصل نظام در اهانت به عزاداران حسینی بود؟!
آیا اصل نظام در به آتش کشیدن مسجد بود؟!
آیا اصل نظام تقلب نامیدن آرای به صندوق ریخته مردم بود؟!
آیا اصل نظام در همراهی با آمریکا و انگلیس در فتنه 88 بود؟!
آیا اصل نظام در اتحاد با بهائیت و منافقین و سلطنت طلبها و ... بود
نه آقای خاتمی یا خودت خیلی کند ذهن هستی یا مردم را خیلی ساده حساب کرده ای
اين اقا هنوز انتخابات تمام نشده است به موسوي پيام كتبي مي نويسد و رياست جمهوري را بهش تبريك مي گه اونوقت اومده دم از منطق و قانون مي زنه !!!!!!!!
سلام
اون عزیزی که نوشته این عکس منصفانه نیست!
اتفاقا این عکس متناسب با نوع خدمتیه که تو اون 8 سال به این مملکت کرد و به همه ارزشها زبان درازی کرد و فاتحه مملکتو خواند.
Iran, Islamic Republic of
این یعنی غلط کردیم فتنه گری کردیم و بخشی از مردم را گمراه کردیم
سران فتنه جواب خدا را چگونه خواهند داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب خاتمی!
اگر مردم ایران (منظورم آنهایی هستند که سعادت اشرافیت شمیران نشینی نصیبشان نشده است) این به قول شما "سرمایه های ارزنده" را نخواهند تکلیفشان چیست؟ چه کسی را باید ببینند و چه کار باید بکنند تا از شر شما دشمنان دوست نمای انقلاب رهایی یلبند؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من نميدونم اين خاتمي چه رويي داره كه اين حرفها رو ميزنه؟ كي بود كه تو جريان فتنه با خوشحالي تمام اين تجمعات رو دنبال ميكرد؟ خاتمي چرا خرداد88 كوتاه نيومد؟ خاتمي بهتر نيست اون موقع كه تنور داغ بود نون رو مي چسبوند؟ الان هم ميخواد ماستمالي كنه ولي ما نميذاريم
پس چرا خودت در فتنه 88 و بعد از آن به حرف رهبری گوش نکردی و الان هم چهار ساله همراه فتنه گران هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! نکنه بوی انتخابات به مشامت خورده و فکری به سر داری؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
لعنت به هرچی آدم دورو و منافق که اسلام هرچه میکشد از دست انسانهای منافق دین به دنیا فروخته است.
عبدالله ابن ابی والی مدینه در مدت زمانی که پیامبر در مدینه تشریف داشتند با رفتاری منافقانه باعث رنج فراوان برای حضرت گردیدند. از این افراد در انقلاب اسلامی تا دلتان بخواهد هست.
Iran, Islamic Republic of
عجب رويي داري تو ديگه
United States
جناب خاتمی شما که قرآن رو برای زندگی قبیله ای می دونستید چی شد که به اون استناد کردید؟ چه رویی هم داره.
من موندم چرا اینقدر خبرنگارا میرن پهلوی این. آدم قحطیه؟ صد سال هم از این حرفا بزنی دیگه کسی برات تره هم خرد نمیکنه. خیالت راحت.
تعجب نكنيد احتمالا شوخي كرده خيلي خنده داره !!!
آقا سيد ميشه بفرماييد منظورتان از رهبري كدام رهبري است ؟
Iran, Islamic Republic of
برو پی کارت بابا... دیگه وقت تو یکی رو نداریم
Iran, Islamic Republic of
خاتمی: اگر به سخنان رهبری عمل شود مشکلات حل می‌شود.
البته نه مثل جنابعالی.
United States
اون موقعی که رهبر فرزانه مان بارها و بارها شما را به راه درست راهنمایی میکرد چرا گوش نکردی؟ حالا که نزدیک انتخابات ریاست جمهوری هست این حرفا را می زنی؟ ما فقط یکبار اشتباه میکنیم و من که فقط یک بار به تو رای دادم و پشیمان شدم و کشور را داشتی به غرب میفروختی و دو سال غنی سازی اورانیم را تعطیل کردی
بسمه تعالی
خوب شد که عکس را تعویض کردید، این آدم به اندازه کافی خنده دار هست. باور ندارید به حرفهای چند سال اخیرش با دقت توجه کنید فکر کنم خودش هم خنده اش بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
اینقد گنده اش نکنید بابا مگه کیه
فرمایش آقا را هم درست نمی فهمن. آقا فرمودن در مسائل کارشناسی عقیده متفاوت معنای ضدیت با ولایت نمیده در ضمن فرمودن من خودم در حوزه هایی کارشناس هستم. در ضمن فرمودن ظلم به نظام بالاترین ظلم است. با فرمول ولی فقیه شما سقوط کردین. تجدید نشدین که میخواین برگردین!
"ما باید جمهوری اسلامی را به گونه ای بفهمیم و ترویج کنیم و برای استقرارش تلاش کنیم که نه تنها با دوپایه اصلی انقلاب یعنی آزادی و استقلال سازگار باشد، بلکه بر آن مبتنی باشد. "



بازم حرفهای تساهل و تسامحی. این بشر نمی خواد درست بشه. استاد اعظم!! آزادی و استقلال رو اول تعریف بفرمایید بعد جمهوری اسلامی رو طبق اون معرفی کنید. جمهوری اسلامی خود چهارچوبی است که طبق اصولش آزادی و استقلال تعریف میشوند نه اینکه برعکس. چرا همیشه شیپور را از سر گشادش می نوازی سید
"بر اساس آموزه‌هاي قرآني تفاوت انسان با آسمان و زمین و کوه و کهکشان و حتی فرشتگان در همین اختیار است و لازمه اختیار آزادی است. اگر آزادی باشد لا اکراه فی الدین معنی پیدا می کند، یعنی اکراه و زور در کار نیست"


تو که آخوند مملکتی در برداشت از این آیه دو پهلو حرف می زنی وای به روز بقیه. این آیه رو خدای متعال برای توجیه الواتی و بی دینی دیگران نیاورده برادر. چرا گردن خودتو پل گمراهی دیگران می کنی؟
"اگر به جای نگاه به گذشته به آینده بنگريم و با توجه به این که همه دلشان برای کشور و اصل نظام می سوزد به سوی رفع کدورت ها پیش برویم"


رفع کدورت با کی به چه قیمتی؟! شماهاه که از هیچ خیانت و جفایی برای آبروریزی از نظام اسلامی دریغ نکردید، شماهایی که از هیچ تهمتی برای هتک حیثیت نظام دریغ نکردید، شماها واقعا فراموش شدنی هستید؟! شماها که خودتونو عقل کل می دونید حتی حاضر نشدید برای پیگیری ادعای دروغین و پوشالین تقلبتون، اول از مبادی قانونی اقدام کنید و آخرین گزینه و نحس ترینشو یعنی اغتشاش و شورش رو انتخاب کردید بعد حالا داری از برادری و فراموشی و مدارا و این چیزا حرف می زنی؟! اون موقع سرمست از حضور طفداراتون تو خیابون بودی مدارا با نظام و مردم مخالف شما محلی از اعراب نداشت ئلی حالا که مردم با پایداری استخونهای فتنه شما رو خورد کردن یهو مدارا منش و برادرکُنش شدید برای خودتون؟!!!
"خوب اگر لازم باشد ما باید از برخی خواسته هایمان صرف نظر کنیم و اولویت ها را آن گونه در نظر بگیریم که در مسیر رفع مشکلات مردم و رفع خطرات خارجی و بهبود مدیریت جامعه باشد. حاکمیت هم باید از سرمایه های ارزنده ای که هدر می رود استفاده کند و به هر حال طرفین باید به سوی فضای باز و سالم بروند"



تو دلت برای نظام سوخته؟! تو از خواسته های نامشروعت کوتاه بیای؟! تو اگر مشکلات خارجی مملکت برات مهم بود که همنوای فتنه نمی شدی و شیرشون نمی کردی. مصداق بارز شریک دزد و رفیق قافله تویی. نسبت شما فتنه انگیزان و دروغ گویان با فضای باز و سالم چیه؟ اگر شما به فضای باز و سالم اعتقاد داشتید که با یک دروغ از پیش طراحی شده و حمایت شده از سوی دشمنان قسم خورده که ملتو مملکتو مچل خیانت هاتون نمی کردید
Iran, Islamic Republic of
یک سخن با آقای خاتمی : آنجا که گفتید (اگر آزادی باشد لا اکراه فی الدین معنی پیدا میکند )عرض میکنم ( اگر آزادی نباشد هم لا اکراه فی الدین معنی دارد) چرا که قد تبین الرشد من الغی . و این سخن، سخن خداوند است و سخن قران برای مقطعی خاص بیان نشده است که معنی دار بودن آن را مشروط به چیزی کنیم,این تعبیر از ایشان بسیار بعید بود . ویک سخن با برادرانی که کامنت پذاشته اند ( همانطور که رهبر کبیر انقلاب فرمود : معیار حال افراد است , امروز اگر آقای خاتمی به این معنی رسیده است که دیروز اشتباه کرده است , بهتر است او را به خداوند غفار و ولی امر مسلمین بسپاریم و قبل از خداوند برای این امور قضاوت نکنیم البته اگر ایشان خواست از مردم رای برای یک پست سیاسی بگیرد البته به ایشان رای نخواهیم داد.
Latvia
سلام :
این اصحاب رسانه اگر این ها را مطرح نکنند و گنده شون نگنند . مردم سال هاست که این ها را فراموش کرده اند .
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر همه خیانتکاران و وطن فروشان فریبکار
تا حالا این حرفها یادش نبوده .چی شده ؟چه خبره اقای خاتمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟