پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

افزایش‌‌حقوق‌ سال نو فردا‌ مشخص‌‌می‌شود

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 410339
پس از هفته ها مذاکره و چانه زنی، زمان نشست سرنوشت ساز شورای عالی کار برای تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار فرا رسید.
افزایش‌‌حقوق‌ سال نو فردا‌ مشخص‌‌می‌شود
به گزارش جهان به نقل از مهر، فردا قرار است یک نشست مهم در شورای عالی کار به منظور تعیین میزان افزایش حداقل دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار برگزار می شود و طبق اعلام قبلی، تاکنون حضور برخی وزرای اقتصادی دولت در این جلسه قطعی شده است.

طی یکی دو ماه گذشته شورای عالی کار چندین نشست درباره چگونگی افزایش حداقل دستمزد سال آینده کارگران برگزار کرده و طی آن نیز نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت مباحثی را در اینباره مطرح کرده اند.

آنگونه که پیگیری ها نشان می دهد، قرار است در نشست فردای شورای عالی کار، تصمیمات مهمی درباره بسته حقوق و دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار اتخاذ شود.

تاکنون یک افزایش ۲۰ هزار تومانی در حق مسکن و افزایش ۵۰۰ تومانی روزانه حق سنوات کارگران در سال آینده مشخص شده که البته درباره حق مسکن، هنوز نظرات هیئت وزیران ارائه نشده است.

برخی نمایندگان کارگری کشور پیش از این به خبرنگار مهر اعلام کرده اند که کارفرمایان افزایش حقوق های سال آینده را تنها به میزان نرخ تورم فعلی یعنی ۱۵ درصد در نظر گرفته اند و به دنبال اخذ مصوبه آن از شورای عالی کار هستند.

نمایندگان کارگری در اعتراض به این نوع دیدگاه کارفرمایان معتقدند در هیچ یک از سال های یکی دو دهه اخیر افزایش حداقل دستمزدها به میزان نرخ تورم نبوده که حالا با کاهش این نرخ، کارفرمایان بخواهند به دنبال تحقق آن باشند.

در هر صورت، انتظار می رود میزان افزایش های حقوق و دستمزد سال ۹۴ بیشتر از سال جاری نباشد و در نهایت تا ۱۵۰ هزارتومان مجموع کل افزایش ها نهایی و به تصویب شورای عالی کار برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


كارگر ومعلم در اين كشور بايد بميرند . اخه 20 هزار افزايشه ...
آقایون دولتی ها و مجلسی ها بازنشستگان را دریابید
ما نیروهای حراست تنگ بیجار ایلام خدا به سر شاهده هنوز حقوق بهمن رو ندادن بهمون میگن خزانه خالیه شرکت پول نداره
به ما کارگران که میرسه نمیشه و نداریم و زیاده و