جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هر متخصص درساعت چند بیمار راباید ببیند؟

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 410636
رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان دکتر شریعتی با رد اینکه در برخی مطب‌ها چند نفر همزمان در اتاق معاینه حضور می‌یابند، گفت: فکر نمی‌کنم تداخلی در معاینه ایجاد شود زیرا نتیجه معاینه هر بیمار به طور جداگانه در پرونده‌اش نوشته می‌شود.
به گزارش جهان، اشرف آل‌یاسین در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به انتقاد یکی از شهروندان برای حضور همزمان حدود ۵ نفر در اتاق معاینه زنان در مطب‌ یکی از پزشکان زنان معروف، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم همزمان چند نفر در اتاق معاینه زنان حضور داشته باشند، حتی در بیمارستان‌های دانشگاهی مانند دکتر شریعتی نیز ۴ کابین وجود دارد که ابتدا رزیدنت‌ها از مراجعان شرح حال می‌گیرند، آن را در پرونده مکتوب می‌کنند و سپس به اتاق معاینه می‌فرستند.

وی افزود: قبل از اینکه پزشک بیمار دیگری را ببیند نتیجه معاینه را در پرونده می‌نویسد و به متخصص می‌دهد تا براساس آن تصمیم جهت درمان گرفته شود.

این فلوشیپ نازایی گفت: اکنون با تمهیداتی که در نظر گرفته شده است تداخلی در معاینه ایجاد نمی‌شود زیرا نتیجه معاینه هر بیمار به طور جداگانه نوشته می‌شود چرا که رزیدنت‌ها قبلاً شرح حال بیمار را گرفته و با استاد خود مشورت می‌کنند.

وی ادامه داد: در مطب‌ها هم بیشتر از یکی دو نفر دیده نمی‌شود چرا که تقریباً همه بیماران پرونده دارند و کم پیش می‌آید که بیماری بدون پرونده باشد. چنانچه چند بیمار نیاز به معاینه داشته باشد در اتاق‌های جداگانه معاینه می‌شود. همچنین نتیجه معاینه در پرونده نوشته می‌شود و جای نگرانی نیست.

وی افزود: وزارت بهداشت قانونی را تنظیم کرده است که براساس آن متخصص زنان هر ساعت بین ۸ تا ۱۰ بیمار را ویزیت می‌کند و قرار است این قانون نیز در دانشگاه‌ها نیز اعمال شود.

مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که گزارش رسیده به خبرگزاری فارس برای معاینه همزمان چند نفر توسط یکی از متخصصان زنان صحت دارد، اظهار داشت: مراجعان می‌توانند متخصصان دیگری را انتخاب کنند در حال حاضر تعداد متخصصان متبحر در سطح شهر زیاد است و قحط الرجال نیست که به متخصصی خاص مراجعه شود. همچنین اکثر پزشکان زنان دوره‌های فوق‌تخصصی را گذرانده‌اند.

آل‌یاسین گفت: در رشته‌های زنان،‌ اطفال‌،جراحی به هیچ وجه کمبود پزشک نداریم و اینها رشته‌های ماژور پزشکی هستند که بعد از انقلاب اقدام به پذیرش رزیدنت کردند به جرات می‌توان گفت در فلوشیپ زنان نیز کمبود نیروی انسانی نداریم و تمام همت خود را به کار بسته‌ایم تا پزشکان زنان در سایر شهرها نیز دوره‌های فوق‌تخصصی را بگذرانند.

وی افزود: اکنون در اکثر شهرهای کشور بخش‌های نازایی داریم که نشان می‌دهد رشد و پیشرفت خوبی در زمینه تربیت پزشکان فوق تخصص زنان داشته‌ایم.

شهروندان ایرانی از سراسر کشور می توانند سؤالات خود را درباره مسائل بهداشتی و درمانی با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۱۱۶۶۷ یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net با خبرنگاران گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در میان بگذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *