پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۴۳

معتمدآریا: قبل از بردن نام من باید طهارت داشته باشند

دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 200837
نمی توانم بگویم بحث ممنوع الکاری من شایعه است،چون بعضی ها سناریوهایی را برای کار فرستادند وچون نام من در آن سناریو به عنوان بازیگر برده شده آن کار رد شده.
به گزارش جهان وی در مصاحبه ای مفصل با تازه ترین شماره نشریه چلچراغ دغدغه این روزهای خود را به جستجوی تعادل گشتن عنوان کرده است و اعتقاد دارد که آنها یک نوع آفرینش انجام می دهند ،به همین دلیل می گوید بعضی ها باید دهانشان را آب بکشند وبعد اسم بازیگران را بیاورند.

گزیده ای از اظهارات او را می خوانید:

* نمی توانم بگویم بحث ممنوع الکاری من شایعه است،چون بعضی ها سناریوهایی را برای کار فرستادند وچون نام من در آن سناریو به عنوان بازیگر برده شده آن کار رد شده.این موضوع به من ارتباطی ندارد، زیرا به خود من هنوز به شکل مکتوب هیچ شخصی حرفی نزده است. در مورد تلویزیون هم، درست همین روزها سناریویی بی نهایت زیبا از طرف علی طالبی برای بازی به من پیشنهاد شد که متاسفانه بعد از دو سه هفته رایزنی چون من فرصت کار روی یک پروژه را به مدت ۶ ماه به دلایل شخصی ندارم،نتوانستم همکاری کنم.اما هیچ منعی برای کار من وجود نداشت.



*تعادلی که من در سینما من به دنبالش هستم، بخشی از آن به اینجا می گردد.این روزها وضع سینما وحالش خوب نیست.نمی توان گفت فقط وضع سینما،وضع کار فرهنگی وهنری خوب نیست. بخشی از این قضیه مربوط به مسئولان فرهنگی می شود که فکر می کنم قبل از اینکه بخواهند به مسائل فرهنگی فکر کنند،همه چیز را در دایره محدود سیاسی نگاه می کنند. غافل از اینکه فرهنگ خیلی گسترده تر وخیلی ظریف تر از سیاست است که بخواهند با آن برخورد کنند.حقیقتا من در هیچ دوره ای این قدر نابسامانی در موقعیت سینمایی ندیدم که خود اهالی سینما واعضای یک صنف بنشینند وبگو یند این بازیگربرای کار مشکل دارد وآن بازیگرمشکل ندارد!آنها باید مشکلاتشان را حل کنند.این طور نیست که یک کارگردان بگوید از نظر من خانم های فلانی وفلانی چون نمی خندند مشکل ندارند وخانم های فلانی وفلانی چون می خندند ، از نظر من زن های فاسد در این سینما هستند.در بازیگری آفرینش صورت می گیرد. در واقع هر بازیگر واقعی برابری می کند با نوعی آفرینش هنری.زمانی که من از وجود خودم شخصیت دیگری را بوجود می آورم، در واقع من در حال آفرینش هستم. پس وقتی این کار را انجام می دهم، باید قبل از بردن نام من طهارت داشته باشند. هرکسی اجازه ندارد نام مرا به عنوان بازیگرببرد. قبل از بردن اسم هر بازیگری باید دهانشان را آب بکشند واسم بازیگری را ببرند. حالا یک نفر بلند می شود و می گوید این بازیگر این جور وآنجور است. این همان چیزی است که عدم تعادل ایجاد می کند.اصلا زمان این حرف ها نیست. در سینما بوی کباب می آید ولی اتفاقی نمی افتد که کسی بخواهد نصیبی از آن ببرد.

عده ای در زمینه مسائل فرهنگی حاشیه سینما را پر کرده اند که حاشیه سینما هستند. درون سینما اتفاق دیگری می افتد. در سینما همه فکر می کنند ما با هم یک خانواده هستیم. همه نسبت به هم احترام، علاقه،وظیفه شناسی ومسئولیت پذیریشان بیش از آن چیزی است که دیگران می خواهند از سینما واهالی سینما نشان دهند. ما همه با هم یک خانواده هستیم .ما با هم بزرگ شدیم،رشد کردیم،با هم ازدواج کردیم،با هم بچه دار شدیم،بچه هایمان با هم ازدواج کردند وبا هم داریم پیر می شویم.هیچ کس نمی تواند این گذشته را از سینمای ما بیرون آورد. چون مردم دیدند،پس هست.این آدم هایی که مثل دمل چرکی وارد سینمای ایران شدند،نمی توانند بفهمند من با کسی که بغل دستم نشسته از برادر نزدیک تر هستم،جزء این حس دیگری ندارم . در نتیجه این چیزی است که در سینمای ما عدم تعادل ایجاد کرده است.افکار کاملا جدا وبیگانه با سینمای ایران می خواهند بر سینمای ایران قضاوت کنند. اصلا چه قضاوتی در مورد سینمای ایران وجود دارد؟ قضاوت سینمای ایران را فیلمهایش انجام دادند،بهتر است بروند ببینند چه فیلمی در سینمای ایران چه کار می کند، بروند راجع به آن صحبت کنند با آدم های آن چکار دارند.



* من معتقدم نباید زیاد به این حرف ها اهمیت داد الان هم که بیان کردم، می خواستم بگویم این افکارباعث عدم تعادل در هنر می شوند. من اندازه وبرابری بین خودم واین حرف ها نمی بینم که بخواهم پاسخی به این گونه حرف ها بدهم.مثلا رفتارهایی که با من می شود، خیلی رفتارهای جالب وخوشایندی نیست، اما عیبی ندارد. من برای این نیامدم که از حرفه ام بهره برداری کنم. من صلیبم را خودم بر دوش می کشم. من نیامدم اینجا که فقط بار خوشی با خودم حمل کنم. من آمدم که تمام گناهان دیگران را نیز بر صلیب خودم بگذارم. در حرفه ام این گناهان را بر دوشم می کشم وبرای حرفه ام نه خارج از آن. این مسائل یک مساله جدا هستند. من نمی گویم حرفی راجع به این قضایا زده بشود یا نه، چون این حرف ها اهمیتی ندارد. باید از کنارش گذشت.مسلما بازتاب این حرف ها در هر مکانی حتی در روستا های دور افتاده هم خیلی طول می کشد تا از بین برود. زمان زیادی لازم است تا زخم این حرف ها ترمیم شود. ولی نمی شود گفت که درمانی برای این زخم ها وجود دارد. فقط باید این زخم ها را از بین برد.


*آتش زدن بیلبورد اینجا بدون من واز این قبیل جریانات ،به من ارتباطی ندارد. یک سری تظاهر های غیر فرهنگی به مسائل فرهنگی هست که به منارتباطی ندارد، به آنهایی ربط دارد که این کارها را انجام می دهند. باید خودشان پاسخ گو باشند. مثلا بیلبورد من را آتش بزنند یا تصویر من را از بین ببرند، برای من چه سود وضرری دارد!؟ فقط تهیه کننده ای که هزینه این بیلبوردها را پرداخت کرده متضرر می شود که من در واقع با دلسوزی خیلی زیاد نسبت به این کارتهیه کننده، از عزت الله ضرغامی رئیس صدا وسیما خواهش کردم تیزر های تلویزیونی فلان فیلم را بدون اسم ونشان دادن تصویر من پخش کنند. برای اینکه ضرر آن فیلم ها جبران شود، ایشان هم خیلی با تواضع با این مورد برخورد کردند. این مسائل به من مربوط نیست. این مسائل برای یک جامعه فرهنگی تاسف بار است به فردایش مربوط نمی شود. به آن چیزی مربوط می شود که در حال جریان پیدا کردن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ای کاش ایشان طهارت را ابتدا تعریف می کردند و مشخص می کردند منظورشان طهارت روح است یا جسم؟
پناه بر خدا از عجایب آخر الزمان!
Iran, Islamic Republic of
اگه چنين است که ايشان مي گويند پس براي نام بردن آدم هاي دورو و منافق نيزبايد طهارت گرفت چون آنها نيز طبق نظر ايشان در حال آفرينش هستند . اين حرف هاي سخيف چيست که ايشان مي گويند؟
Iran, Islamic Republic of
کسی که مسئله سکس در سینما را بدون اشکال می داند معنی اش این است ارزشهای اسلامی برای او اهمیتی ندارد
Iran, Islamic Republic of
اين خانم چقدر مظلوم است و ايشان موردظلم قرار گرفته،ايشان شخصيتي فرهنگي هستند و اصلا به رفتارهاي ضدفرهنگي هيچوقت دست نزده اند و با همكاران مرد خود فقط در حد برادر هستند!
Iran, Islamic Republic of
البته به نظر ميرسه كه اين خانوم اول بايد ثابت كنه كه فعاليتهايي كه در سينما انجام داده در راستاي فرهنگ بوده يا ضد فرهنگ بعد به گلايه و شكوه بپردازه
Iran, Islamic Republic of
وقتي امثال اينها الگو باشند واي به حال جامعه
Iran, Islamic Republic of
بهتر است خانم معتمد اریا برخورد وهتاکی با اقایان لطفی وافتخاری را هم جز همین فضای برادری وخواهری سینماوهنربه حساب اورند
United States
سرکار خانم معتمدآریا!
هنرمند اگر مردمی باشد محبوب است و با حرفهای کسی خراب نمی شود. ولی آیا از خود سوال کرده ای که چه شد به اینجا رسیدی؟ زمانی که در مقابل خواست بیش از 25 میلیون نفر از همین مردم که اکثرا قشر مستضعف جامعه بوده و حرفهای دل خود را از زبان منتخب خود می شنیدند پشت کردی و با وجود پخش سریالی که در آن نقش آفرینی می کردی (سریال آشپزباشی) برای خوشامد دشمنان این مردم به خارج از کشور رفتی و با بستن دستبند سبز و حضور در برنامه هایی که در شان این ملت نبود، به خواست این مردم بی توجهی و به آنها پشت کردی، باید فکر امروزت را هم می کردی. به هر حال این مردم با هیچ کس، هنرمند یا سیاستمدار فرقی نمی کند، تعارف ندارد. هر کس در هر جایگاهی بخواهد به اعتقادات و باورهای این ملت بی احترامی کند، از چشم او خواهد افتاد.
Iran, Islamic Republic of
"این آدم هایی که مثل دمل چرکی وارد سینمای ایران شدند،نمی توانند بفهمند من با کسی که بغل دستم نشسته از برادر نزدیک تر هستم،جزء این حس دیگری ندارم ." نمی دانم در مورد این حرف گرانسنگ این خانم چه بگویم
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرموده اند: من تشبه بقوم فهو منهم، بر این مبنا آیا ایشان جزو کدامین دسته هستند؟
کسانیکه دستورات شارع مقدس، قوانین کشور، عرف و از همه مهم تر اثرات وضعی رفتارشان در میان لایه های مختلف جامعه و امنیت و منافع ملی را نادیده می انگارندرا چه باید نامید؟
سرکارخانم محترم، هنر و فرهنگ آنقدر محترم و مقدس است که پیش از هرچیزی شما و امثالهم باید باطهارت کامل روحی و جسمی وارد این مقوله بشوید و اگر این مختصات و ملزومات را نمی توانید در خودتان بیابید یا ایجاد کنید و بدانها مزین شوید، پیشنهاد اینست که هنر و فرهنگ در ایران اسلامی را بدلیل شهرتی که ره‌آورد همین جامعه ایرانی و اسلامی است را لوث نفرمائید و ازین حوزه خارج شوید.
یاعلی
United States
وضع فرهنگی مملکت به خاطر امثال شما هنرپیشه هایی خراب است که به مسائل دینی مقید نیستید.
Iran, Islamic Republic of
اما مطمئن باش اغلب کسانی که زیاد از شما یاد می کنند اصلا اهل طهارت نیستند.
Iran, Islamic Republic of
آن سالهايي كه رسانه هاي غفلت زده و مديران فرهنگي و سياسي كوته بين براي "بازيگران سينما" كه در مقطعي از عمر هنري شان از شهرتي فراگير و محبوبيتي سطحي و گذرا برخوردار مي شوند،شآن و جايگاهي در رديف نخبگان، فرهيختگان و اسطورگان قائل مي شدند، بايد احتمال مي دادند كه روزي اين بادكنك ها كه بيش از حد باد مي شوند مقابل صورت خودشان خواهد تركيد و چرت مديران خواب زده را پاره خواهد كرد.
Iran, Islamic Republic of
به احترام خانم معتمد آریا , بایستیم!
رحیم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به كجا چنين شتابان سركار خانم معتمد اريا. ايا حرفهايي كه ميزنيد ابتدا در دهانتان مزه مزه كرده ايد. شماها در مورد زوايا و اصول هنر و فرهنگ ايراني اسلامي چه ميدانيد؟ امثال شماها بايد بدانند اينجا ايران اسلامي است اگر برايتان خوشايند و راحت نيست اغوش غرب براي امثال گلشيفته و شماها به عنوان طعمه باز است
Iran, Islamic Republic of
جدا" درست نیست راجع به بازیگری که خیلی برای سینمای ما زحمت کشیده و یکی از بهترین بازیگران این عرصه هست چنین برخوردی و چنین حرفهایی زده بشه ، آخه خیلی ها عادت کردن بقیه را به چشم خودشان نگاه کنن مثلا" خودشان نسبت به هم فکر خراب دارن فکر می کنن هر کسی همچین صمیمیتی را با کسی داشته باشد حتما" خبری بوده یا هست هیچکسی نیست بگه تو ذهنت بیمار شده به بقیه ربطی نداره درست نیست و کاملا" حرفهای خانم معتمد آریا صحیح است.
اگر مالک بهشت شما بودید جلوی معتمد آریا را خواهید گرفت اما اگر دیگری مالک باشد شک نکنید بهشت را با اولویت در اختیار بندگانی قرار خواهد داد که نه دروغ می گویند نه تهمت می زنند نه ریاکارند نه در قالب دین و ایدئولوژی خاصی همه بندگان غیر خود را مرتد و گناهکار میدانند
Iran, Islamic Republic of
"جدا" درست نیست راجع به بازیگری که خیلی برای سینمای ما زحمت کشیده و یکی از بهترین بازیگران این عرصه هست چنین برخوردی و چنین حرفهایی زده بشه ، آخه خیلی ها عادت کردن بقیه را به چشم خودشان نگاه کنن مثلا" خودشان نسبت به هم فکر خراب دارن فکر می کنن هر کسی همچین صمیمیتی را با کسی داشته باشد حتما" خبری بوده یا هست هیچکسی نیست بگه تو ذهنت بیمار شده به بقیه ربطی نداره درست نیست و کاملا" حرفهای خانم معتمد آریا صحیح است."



دوست عزیز با این منطق! شما یعنی نعوذ بالله ذهن خداو پیامبر (ص) هم مریض بوده که فرمودن برای روابط با نامحرم حریم قائل بشید؟!!! بهتره به جای توجیه هواپرستی و کثافت کاری برخی از این حضرات هنرمند! توصیشون کنید به تقوا
Iran, Islamic Republic of
ایشان درست میگویند هنرمند خلاق و خالق است و باید نام او در کمال ادب برده شود اما بردن نام برخی ها که خالق زشتی اند و هنرفروش هیچ نیازی به این همه ادب ندارد . صرف نظر از مسایل سیاسی کسی که حجاب را که از ضروریات دین است به راحتی کنار میگذارد و کشف حجاب میکند و مشکل سینمای ایران را نبود سکس و شراب و خشونت میداند کسی است که از منظر فرهنگ ملی و دینی ما یک بیمار است و معلوم است در سر سودای چه دارد بنابراین نمیتواند نسبت به بغل دستی خود بی تفاوت باشد و او را صرفا برادر! بداند
بنظرم حرفهای و تفکرات این خانم، بسیار شبه افکار ( شیرین عبادی) هست و داره حرفای اون رو جوری دیگه ای میزنه.
توهین به مقدسات ما در روز عاشورا، کشف حجاب و دهن کجی به مردم ارتباط نزدیک با محافل بهایی و حالا هم نشریاتی مثل نشریه اصلاحات چی خاتمی (چهل چراغ) دارند کار تطهیر ایشان را به خوبی انجام میدهند
ایراد از شما نیست ایراد از کسانیه که شما رو الکی بزرگ کردن
Iran, Islamic Republic of
من میخواهم نام شما را ببرم ولی طهارت گرفتن را بلد نیستم. چکار باید بکنم؟
تا زمانی که با این افکار عقب افتاده با هنر مندان رفتار شود . ما صد سال از دنیا عقب هستیم با این افکار به عصر حجر می رسیم؟ به امید دیدار در عصر پارینه سنگی.
Iran, Islamic Republic of
فقط می توانم بگویم حیف از نام مبارک فاطمه این الگوی حیا و عفت برای این خانم.
من هم برنامه نویسم
تو هوش مصنوعی دستی دارم
ربات میسازم
پس من خالق هستم و هر کسی اسم من رو می بره باید طهارت داشته باشه
پس بیل گیتس دیگه باید نعود بالله خدا باشه دیگه !!!!
Iran, Islamic Republic of
آيا ايشان در سفر كذايي به يكي از كشورهاي آسيايي در سال .... براي شركت در جشنواره ..... كه توسط بخش خصوصي در آن كشور برپا شده بود و اين خانم با آن وضع و پوشش خاص ! ظاهر شده و بدون استثناء با زن و مرد و همه و همه دست مي دادند و كشف حجاب كرده بودند با اين كه آن كشور اسلامي بود، آيا با همه اين تفاصيل طهارت داشتند كه از اين همه اختلاط آسيب نمي ديدند؟؟!!!! و مردم مسلمان آن كشور از اين حركات و سكنات و وضعيت پوششي زننده ايشان شگفت زده شده بودند!!! حتما همه آنها طهارت داشتند كه باعث حليت اين اختلاط ها و محرم و نامحرمي ها مي شد ؟؟!!
United States
درود بر معتمد آریای عزیز سینمای ایران


ما دوست داریم چه جهان خوشش بیاد چه نیاد
Iran, Islamic Republic of
اللهم اشف کل مریض
Iran, Islamic Republic of
این خانم باید بداند که حجاب برای زن از ضروریات می باشد . و او که کشف حجاب کرده دیگر در سینما راه و جایی ندارد . باید برود پیش خانم عبادی در خارج تا به او هم مدال بدهند .
این هارو باید از کشور بندازند بیرون ،... های غرب توی سینمای ما زیاد هستند.
این خانم مانند اربابانش که به خاطر آنها به ملت پشت کرد به هذیان گویی افتاده از این سایت هم عاجزانه خواستاریم که اصلا اسم اینها را نیاورد مردم این آدمها رافراموش کردند
آنکه با خدا درافتاد ور افتاد
چهار روز توی این سایت و این مجله مصاحبه می کنه تا شاید عقده ای که از بی توجهی و برخورد بد مردم باهاش توی دلش هست رو خالی کنه بعد هم از یادها فراموش میشه ان شاء الله
United States
آیا تیمم هم قبوله خانم؟!!!
Iran, Islamic Republic of
زنده باد فاطمه معتمدآريا
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم بی زحمت یه کوچولو سوزن انصاف به بادکنک خود بزرگ بینی ات بزن مشکل حل می شود .
Iran, Islamic Republic of
برخورد بد مردم با هنر مند واقعی ایران؟؟!! نمیدونم این ملیشیا های فرهنگ کش منظورشون از مردم کی هست! خودشون 100 نفر رو مردم میدونند وهر کاری میخوان با قدرت نامشروعی که دارند میکنند، اونوقت میگن مردم کردند! مردم بیچاره!! خجالت سالهاست که رخت بربسته!
Iran, Islamic Republic of
ياللعجب !!!! ما در روز هزار دفعه بدون طهارت اسم خدا رو به زبون مياريم كه خالق و آفريننده كل كائنات است . اونوقت براي به زبون اوردن اسم خانم كاشف الحجاب بايد وضو بگيريم يا غسل كنيم .... لطفا" سانسور نكنيد چون طهارت يا انجام غسل است و يا وضو و البته در آخر تيمم
Netherlands
من طهارت گرفتم می شود اسمش را ببرم!
Iran, Islamic Republic of
من طهارت دارم . اما ميلي به بردن نام شما ندارم . اشكالي كه نداره ؟
خانم یا آقای محترم که نوشتی(برخورد بد مردم با هنر مند واقعی ایران؟؟!! نمیدونم این ملیشیا های فرهنگ کش منظورشون از مردم کی هست! خودشون 100 نفر رو مردم میدونند وهر کاری میخوان با قدرت نامشروعی که دارند میکنند، اونوقت میگن مردم کردند! مردم بیچاره!! خجالت سالهاست که رخت بربسته!


یه نگاه به نظرات همین مطلب بنداز تا بدانی مردم چه کسانی هستند
تا بدانی ما در اقلیتیم که دشمنان دین را بد می دانیم یا شما که این خانم را هنر مند می دانی
شمردن نظرات کار سختی نیست
اگر هم براتون سخته تا خودم برات بشمارم و مقایسه کنم
تا اینجا ما 33 شما 7
چه کسی در اقلیت است؟
به قول دوستمون شما هم یه سوزن به بادکنک توهمت بزن
برخی ازاین َاقایان وخانمهای هنرپیشه آنقدر فیلم ونقش بازی کرده اند که زندگی راهم فیلم ونقش تصورمیکنند ! این حرفها هم درواقع نوعی دیگراز نقش بازی کردن است چون تناسبی با حقیقت ندارد