جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت

علیه این دولت تلاشهای فراوانی انجام خواهد شد

دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب: 65043
علیه این دولت تلاشهای فراوانی انجام خواهد شد
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت بر پیگیری رویكردهای اساسی همچون عدالت ـ فساد ستیزی ـ حمایت از طبقات ضعیف ـ ساده زیستی ـ توجه به مناطق محروم و تلاش خستگی ناپذیر برای حل مشكلات مردم بویژه تورم و اشتغال تأكید كردند.

ایشان همچنین سند چشم انداز 20 ساله را معیار و ملاك سنجش فعالیتهای دولت برشمردند و دولت دهم را به اجرای كامل سیاستهای اصل 44، پرهیز از شتابزدگی، توجه به دیدگاههای نخبگان، اهتمام به فرهنگ، رعایت دقیق قانون، استقبال از نقدهای خیرخواهانه، مغتنم شمردن توصیه های علما و مراجع و طراحی و تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توصیه كردند.

به گزارش khamanei.ir در این دیدار كه اعضای دولت نهم نیز حضور داشتند رهبر انقلاب اسلامی یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی دانستند و با اشاره به تثبیت و استقرار دولت افزودند: حضور 85 درصدی ملت در انتخابات پرشور و فراموش ناشدنی 22 خرداد، نشان دهنده اراده، اختیار و احساس مسئولیت مردم در تعیین مسئولان كشور است كه همه باید این لطف بزرگ خداوند را نسبت به نظام و انقلاب، شاكر باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به ضرورت درك صحیح پیام های حضور چهل میلیونی مردم در انتخابات و انتخاب یك رئیس جمهور با نصاب جدید حدود 25 میلیونی خاطرنشان كردند: اگر مسئولان كشور و نخبگان و زبدگان سیاسی این پیامها را درك كنند بسیاری از گرهها و مشكلات حل می شود.

ایشان حضور 85 درصدی ملت در انتخابات دهم ریاست جمهوری را پتك جمهوریت بر سر دشمنان انقلاب دانستند و افزودند: ملت و انقلاب اسلامی با این حركت جمهوریت خود را با فریادی قوی اثبات كردند.

حضرت آیت الله خامنه ای تثبیت اسلامیت نظام را از دیگر پیامهای انتخابات 22 خرداد برشمردند و افزودند: سخنان نامزدهای ریاست جمهوری مبنی بر پایبندی به اسلام و انقلاب و خط امام نیز در واقع نشان می دهد كه ملت به این سمت گرایش دارد و به همین علت نامزدهای محترم تلاش می كردند خود را دلبسته امام و انقلاب نشان دهند.

رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: انتخابات ریاست جمهوری دهم صفحه تازه ای در حیات انقلاب و نظام گشود البته واكنش برخی نسبت به این حركت عظیم مردمی، نجیبانه، جوانمردانه و اخلاقی نبود اما آنچه برای كشور و تاریخ مهم و ماندنی است نعمت الهی حركت عظیم مردم و جریان پربركت انقلاب اسلامی است.

ایشان مسئولان و بیش از همه رئیس جمهور را به شكرگزاری و مغتنم شمردن این نعمت الهی و پرهیز كامل از غرور فراخواندند و تأكید كردند: باید به رأی مردم مفتخر و مستظهر بود اما در اوج تواضع، از هرگونه غرور پرهیز كرد چرا كه غرور از دامهای بزرگ شیطان است و انحرافات و انحطاطات گوناگونی را بهمراه می آورد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تشكر از زحمات یكایك اعضای دولت پرتلاش نهم، ورود به عرصه خدمت به مردم را به دولت دهم خوش آمد گفتند و افزودند: موقعیت كنونی، كار فراوان كمی همراه با ظرافت و كیفیت كامل می طلبد كه به فضل الهی آقای رئیس جمهور خستگی نشناس و پرانرژی در همین مسیر حركت می كنند.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان توصیه های دهگانه به دولتمردان افزودند: توكل و توجه به خدا و مستحكم ساختن درون و باطن، مهمترین عامل پیروزی بر همه مشكلات و دشواریهاست.

ایشان دولت دهم را به آمادگی برای مواجهه با انواع بدخواهی ها و توطئه ها توصیه كردند و افزودند: علیه این دولت و علیه نظام تلاشهای فراوانی انجام خواهد شد اما تواناییها، امیدها و فرصتهای دولت و ملت بیشتر از همه توطئه ها و مشكلات پیش روست.

رهبر انقلاب اسلامی، ادامه رویكردهای اساسی دولت نهم نظیر عدالت، مبارزه با فساد، حمایت از قشرهای ضعیف، ساده زیستی، توجه به مناطق محروم و تلاش بی پایان برای حل مشكلات مردم را ضروری خواندند و افزودند: ادامه تلاش در این مسیر، خدا را راضی و مردم را هم خشنود خواهد كرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به لزوم تعریف دقیق عدالت خاطرنشان كردند: باید در همه كارها و رفتارها، حتی در قضاوتها و موضعگیریها، عدالت و تعادل را شاخص قرار داد.

رهبر انقلاب اسلامی توزیع نشدن عادلانه ثروت و درآمد عمومی كشور را نمونه مشخصی از بی عدالتی خواندند و خاطرنشان كردند: در بحث یارانه ها، قشرهای فقیر از كمكهای دولت بهره كمتری می برند كه هدفمند كردن یارانه ها كه به دولتهای قبلی نیز توصیه می شد می تواند این مشكل را حل كند.

ایشان در بحث عدالت، توجه به عقلانیت و معنویت را نیز ضروری دانستند و افزودند: برخی برخوردهای افراطی بعضی گروهها در گذشته، اكنون به تغییرات 180 درجه ای مواضع آنها تبدیل شده است چرا كه عدالت خواهی آنان با عقلانیت و تفكر همراه نبود.

توصیه سوم رهبر انقلاب به دولت دهم، توجه كامل به سند چشم انداز بیست ساله بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در این زمینه افزودند: سند چشم انداز به تعبیری، بعد از قانون اساسی مهمترین سند كشور است بنابراین باید هم فعالیتها و جهت گیریهای كاری دولت با شاخص سند چشم انداز سنجیده شود.

ایشان گذشت 4 سال از آغاز اجرای سند چشم انداز را یادآوری كردند و افزودند: باید به سمت آینده روشن پیش بینی شده در این سند مهم حركت كنیم و دولت دهم باید ضمن تنظیم سرعت اجرای برنامه ها، سهم خود را در تحقق اهداف این سند، پیگیری و ادا كند.

اجرای كامل سیاستهای اصل 44، توصیه دیگر رهبر انقلاب به رئیس جمهور و كابینه جدید بود.

ایشان كارهای انجام شده در این زمینه را ناكافی دانستند و افزودند: نباید منتظر تغییرات اساسی در زیرساختها و تصویب طرح تحول اقتصادی ماند و كار را به بن بست رسیده فرض كرد بلكه باید به هر شكل ممكن، در مسیر اجرای سیاستهای اصل 44 به جلو رفت.

رهبر انقلاب اسلامی حل مشكلات اقتصادی كشور و مردم به ویژه تورم و اشتغال را بسیار مهم خواندند و افزودند: باید به گونه ای برنامه ریزی و تلاش كرد كه فشار تورمی به مردم از ابعاد مختلف از جمله از ناحیه هزینه خدمات دولتی كم شود.

سخنان حضرت  آیت الله خامنه ای در دیدار با دولت دهم با تأكید بر پرهیز از شتابزدگی در طرحهای اقتصادی و بهره گیری مناسب از دیدگاههای كارشناسی ادامه یافت.

ایشان در این زمینه تأكید كردند: از دیدگاههای كارشناسی درست و دقیق، به ویژه در مسائل اقتصادی، مالی و پولی به طور كامل استفاده كنید زیرا كم توجهی به مسائل كارشناسی در مباحث اقتصادی ممكن است به زیانهای بزرگی منجر شود.

اهتمام به مسائل فرهنگی و توجه كامل به هدف گذاری صحیح فرهنگی توصیه دیگر رهبری انقلاب به رئیس جمهور و دولت بود.

ایشان تأكید كردند: وظیفه مسئولان، اداره امور زندگی مردم همراه با هدایت جامعه است بنابراین از ظرفیتها و امكانات دستگاههای حكومتی نظیر صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و آموزش عالی به گونه ای استفاده كنید كه مردم به مبانی دینی بیشتر علاقمند و پایبند شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای با رد گرایشهای بی مبنا و افراطی در باب فرهنگ افزودند: باید مسائلی را كه مبنای صحیح دینی و شرعی دارد با افتخار تبلیغ و ترویج كرد.

حضرت آیت الله خامنه ای دولت دهم را به پایبندی كامل و رعایت دقیق قانون توصیه و خاطرنشان كردند: اگر در مسئله ای، قانون نادیده گرفته شد موضوع به نقض یك قانون ختم نمی شود بلكه راهی برای بی اعتنایی به قانون بازخواهد شد.

سینه گشاده، روی گشوده و گوش شنوا در مقابل نقد و انتقاد هشتمین توصیه حضرت آیت الله خامنه ای به دولت جدید بود.

ایشان خاطر نشان كردند: هدف از برخی انتقادهای داخلی كه به پشتوانه رسانه های بیگانه صورت می گیرد تخریب است اما نقدهای مصلحانه و خیرخواهانه ای هم وجود دارد كه از سوی طرفداران دولت هم نیست كه باید به آنها توجه و عمل كرد.

رهبر انقلاب اسلامی اقدام دولت نهم را در تحمل اهانتها و كینه توزیها دارای اجر الهی دانستند و افزودند: نباید در این راه خسته شد یا انتقادهای كوچك را حمل بر دشمنی كرد.

حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و همراهانش در كابینه را به مغتنم شمردن توصیه ها و نصیحتهای مراجع، علما و بزرگان دینی توصیه مؤكد كردند و افزودند: بزرگان علما در مناطق مختلف كشور و مراكز حوزه های علمیه، طرفداران نظام اسلامی هستند و خدمات دولت را هم می بینند بنابراین توصیه های آنان از روی محبت و علاقه مندی است و باید مغتنم شمرده شود.

ایشان همچنین استقبال از انتقادات نخبگان و فرزانگان دانشگاهی را موجب قوی تر شدن پشتوانه دولت برشمردند و افزودند: ممكن است نخبگان خیرخواه، اعتراضی هم داشته باشند كه لازم است با استقبال از آنها ذهن فعال و پویای نخبگان را برای خود ذخیره كرد.

طراحی و تدوین الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت و استفاده از متفكرین برای تحقق این مهم، آخرین توصیه رهبر انقلاب به دولت بود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به لزوم همراهی ذاتی عدالت با برنامه های پیشرفت تأكید كردند: بگونه ای حركت كنید كه اقدامات شما در فرصت 4 ساله خدمت، پایه های محكمی برای مسئولان آینده كشور فراهم كند تا انشاءالله در همه زمینه ها حركتی قوی تر از دولت نهم انجام شود.

در این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور ضمن ارائه گزارش كوتاهی از عملكرد دولت نهم، اولویت های كاری دولت دهم را برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *