جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

قحطی درکمین ۲ میلیون‌نفر در آمریکای‌مرکزی

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 377634
خشکسالی که باعث از بین رفتن محصولات کشاورزی در آمریکای مرکزی شده است، خطر قحطی را برای دو میلیون و ۸۱۰ هزار نفر از ساکنان این منطقه به همراه دارد.
به گزارش جهان؛ واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز خبر داد، برنامه غذای سازمان ملل «پم» با اعلام این خبر افزود : آمریکای جنوبی نیز با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند اما کشورهایی که بیشترین آسیب را متحمل شدند عبارتند از گواتمالا، هندوراس و السالوادور. خشکسالی به ویژه بر محصول ذرت، نخود فرنگی و لوبیا تأثیر گذاشته است.

دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه به تازگی اجازه واردات ۴۰ هزار تن لوبیا قرمز و ۷۳ هزار و ۵۰۰ تن ذرت را به منظور پایین آوردن قیمت این دو محصول صادر کرد.

بیش از ۲۵۰ هزار خانواده در گواتمالا محصول کشاورزی خود را امسال به علت خشکسالی از دست دادند. در این کشور حالت فوق العاده اعلام شده است.

کشت دانه قهوه نسبتا از خشکسالی در امان بوده است. گواتمالا پیش‌بینی کرده است تولید قهوه این کشور سه درصد کاهش پیدا کند اما دیگر تولیدکنندگان بزرگ قهوه در آمریکای مرکزی پیش‌بینی‌های خود را تغییر نداده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *