پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۲۶

جنجال در برنامه زنده تلویزیون

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب: 394932
قسمت دوم بحث بر سر ماجرای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در برنامه ورزش از نگاه دو باز هم به جنجال کشیده شد.
جنجال در برنامه زنده تلویزیون
به گزارش جهان به نقل از خبر، این برنامه که جمعه شب شروع شد و تا بامداد امروز (شنبه) با اجرای علی جوادی روی آنتن شبکه دو سیما ادامه یافت، سه مهمان نامدار داشت. علی فتح الله زاده، امیر عابدینی و امیررضا خادم آمده بودند تا گره های خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را باز کنند اما خیلی زود بحث شان به جنجال کشیده شد.

البته این برنامه، در راستای برنامه هفته قبل با حضور همین سه نفر بود که روی آنتن رفت. عابدینی و فتح الله زاده از همان ابتدای کار با حرف های خود به مدل مدیریتی خادم حمله کردند و او را برای این پستی که دارد (خادم نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در امر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است) بسیار جوان و خام دانستند. خادم نیز با ارائه سندهای معتبری، حرف های مدیران اسبق و سابق سرخابی را تکذیب کرد.

او یک سند مقابل دوربین نشان داد که ثابت می کرد فتح الله زاده در زمان مدیرعاملی استقلال، به دنبال ثبت یک شرکت بوده است. ثبت این شرکت، علامت سوال بزرگ برنامه بود که به چالش کشیده شد اما فتح الله زاده هرگز زیر بار این قضیه نرفت که وقتی مدیرعامل استقلال بوده، نباید به نام استقلال و به کام دیگران، اقدام به راه اندازی شرکت می کرد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال که مدام می گفت خادم در حال مغلطه کردن است، مدعی شد سال قبل پیراهن استقلال را به چند اسپانسر مختلف اجاره داد تا تبلیغ کنند و در مقابل حدود ۸ میلیارد تومان درآمدزایی داشت که خادم نیز در پاسخ گفت: «ما هم ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون بابت تبلیغات پیراهن استقلال در این فصل پول گرفته ایم.» ماجرای بعدی، بدهی های استقلال بود. خادم اعتقاد داشت فتح الله زاده حدود ۵۰ میلیارد تومان بدهی برجا گذاشته بود اما باز هم فتح الله زاده این بحث را قبول نداشت و در نهایت گفت چیزی در حدود ۲۷ میلیارد تومان بدهی دارد و ۱۳ میلیارد تومان هم مالیات مانده است. فتح الله زاده مدام می گفت: «آقای خادم! شما چیزی از مدیریت در فوتبال نمی دانید»

اما بحث عابدینی و خادم هم بالا گرفت. هنگامی که خادم مشغول صحبت در مورد چگونگی شکل گیری هیات مدیره جدید باشگاه پرسپولیس بود، عابدینی که از شنیدن این حرف ها قانع نمی شد، لبخند می زد که همین امر باعث عصبانیت معاون پارلمانی وزیر ورزش شد تا خادم در مقام پاسخگویی، با صدایی بلندتر حرف هایش را به زبان آورده و در مورد هبه شدن ۱۵ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس در اوایل دهه ۷۰ از امیر عابدینی سوالاتی بپرسد.

جنجال دوم در برنامه از همین جا شروع شد و طرفین روی آنتن به صورت مشخص به درگیری پرداختند. کار به جایی رسید که عابدینی به خادم گفت: «فقط باید به حرف های شما خندید!» خادم نیز در جواب گفت: «من اینجا در اسناد به وضوح می بینم که حقی از بیت المال به شما هبه شده به همین علت از شما پاسخ می خواهم.» بعد هم تاکید کرد که با تمام این مسائل، چون عابدینی و فتح الله زاده از او بزرگ تر هستند، مجبور است احترام هر دو نفر را حفظ کند.

مجری برنامه سعی داشت زمان را بین هر سه نفر تقسیم کند اما جنجال های این سه نفر تمامی نداشت. خادم می گفت: «برخلاف تصورم، هیچ حرف جدیدی از عابدینی و فتح الله زاده نشنیدم.»

فتح الله زاده هم که می خواست همچنان مسائل شخصی را دنبال کند، سوال دیگری از خادم پرسید: «شما مگر نگفتید هر کسی می خواهد برای واگذاری پرسپولیس و استقلال پیشقدم شود؟ پس چرا وقتی ما وارد عمل شدیم و گفتیم می خواهیم باشگاه را بگیریم، شما جواب رد دادید؟» که خادم به صورت تلویحی نام وزیر را به زبان آورد تا این طور القا شود که وزیر ورزش به دنبال افراد جدیدی است.

برخی مباحث این برنامه نیز جالب بود، اینکه جواد نکونام و پژمان منتظری هر کدام برای انجام ۶ بازی از باشگاه استقلال مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان دریافت کرده اند یا وقتی به رویانیان گفته بودند چرا حسابرسی باشگاه پرسپولیس صحیح نیست، او جواب داده: «مگر در این مدتی که من تنهایی کار می کردم، کسی به سراغم آمده که حالا از من جواب می خواهید؟»

بحث پرتنش و پر از درگیری این هفته برنامه ورزش از نگاه دو با عذرخواهی خادم از عابدینی و فتح الله زاده به پایان رسید اما مخاطبان این برنامه همچنان باید به دنبال سوالات خود باشند؛ سوالاتی در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یا بررسی عملکرد مدیران عامل این دو باشگاه در گذشته. قرار شد در هفته های آینده این مباحث با حضور چند تن دیگر از مدیران اسبق این دو باشگاه ادامه یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


hamed
Iran, Islamic Republic of
سلام
پهلون دیروز ما روی تشک کشتی پهلون بود و امروز توی میدون حقوق از حق مردم ایران پهلوانانه و جانانه دفاع می کنه.
تو میدونی که بی مروتها، ناجوانمردانه همه نوع تهمت و افترایی بهش بستند.
شیر مادرت حلالت پهلون دست حق نگهدارت.
تو همیشه برای ما پهلونی.
رضا
Iran, Islamic Republic of
خیلی ها احساس خطر کردن و داره دستشون از این خان نعمت کوتاه میشه. حالا از هیچ اقدامی فروگذار نیستن از جمله فتح الله زاده و عابدینی و ...
Iran, Islamic Republic of
پهلوان شما از قضا پهلوان پنبه از اب در اومد.
Iran, Islamic Republic of
همیشه در قلب ما ماندگاری پهلوان خادم عزیز
مهراوه
خجالت بکش جهان نیوز برای چی این خبرهای سخیف را در بوق وکرنا میکنی گور پدر فوتبال به ما چه ربطی داره ....
مثل روز روشن است که این آقا برای چی اینقدر جوش می زند، منافعی عظیمی که باشگاه استقلال برایش داشته ازش گرفته شده بالا رفتن قیمت فوتبالیستها در زمان همین آقا اتفاق افتاد و نوع جدیدی از فساد در فوتبال ایجاد شد، فکر می کنید دلالان و واسطه ها سهم بازیگردان را نمی دادند؟؟؟!!!
نویسنده ی محترم متن
نکنه از وزارت ورزش التماس دعا داری؟
والا مام برنامه رو دیدیم
دوتا مدیرعامل سند ارایه دادن برا حرفاشون
همه چیزم توضیح دادن
علت خنده ی عابدینیم چیزیه دیگه ای بود
فکر کنم اصلا ندیدی برنامه رو
سلام
حتما نقدهای زیادی به عملکرد مدیران سابق استقلال و پرسپولیس هست اما از ابتدا این متن به صورت جانبدارانه از آقای خادم نوشته شده است که این انصاف نیست. از رویه این خبرگزاری این نوع مطلب نوشتن به دور است.
حسين
زنده باد بر امير رضا خادم كه داره دست همه كساني كه تو اين چند دهه حسابي از استقلال و پرسپوليس چاق و چله شده اند را رو مي كند
چرا ورزشکاران را مقابل وزرشکاران قرار میدن؟
مایلی کهن و دایی
فتح الله زاده و خادم
دایی علیه سربازی سایر فوتبالیست ها
تا این دو باشگاه آماتور فوتبالی از سیستم دولتی خارج نشوند پول و بودجه بیت المال هم چنان هدر میرود.
Finland
امیر خادم پهلوون بودش وقتی از تلویزیون از کسی که بجرم ... حمایت و تعریف و تمجید میکنه ( صفایی فرهانی) میشه تشخیص داد داره چیکار میکنه .... جریان سیاسی و مذاکره با ضد انقلاب معروف چی شد از این دست کارها متاسفانه توی این مدت زیاد اتفاق افتاده
اشنا
شما جانبدارانه خلاصه ارائه می دهید.
خادم نتوانست جواب فتح الله زاده را بدهد وقتی گفت چرا باشگاه را زیر قیمت به مدیر عامل دادید.
من خودم یکی از بینندگان این برنامه بودم
واقعا برای کارها و ادبیات و شعور معاون پارلمانی اقای وزیر ورزش که مدعی هم هست استاد دانشگاه باید تاسف خورد,وقتی نمیتونست در مقابل دو تن از بزرگواران جواب قانع کننده ای بدهد,از کوره در میرفت و فرافکنی میکرد,حتی در یه جایی اقایان عابدینی و فتح الله زاده را گردن کلفت تلقی کرد.
ایا این ادبیات زیبنده معاون پارلمانی وزارت ورزش و به قول خودش استاد دانشگاه جمهوری اسلامی ایران است؟
پس وای به حال دانشجویان این استاد دانشگاه.
Iran, Islamic Republic of
توهین اقایان فوتبالی را چرا نشنیدی وای به حال بازیکنان توی زمین که چنین مدیرعامل هایی اینگونه بددهنی میکنند از آنان چه انتظاری است
من كه از صحبت هاي شفاف و مودبانه خادم لذت بردم.
با خودت چند چندی شایعه نیوز
هیچی فقط خواستم مصیبت وارده به جهان نیوز رو تسلیت بگم خخخخخخ
United States
واقعا متاسفم به به ادبیات اقای معاون وزیر ورزش دولت تدبیر و امید
ما را که پاک ناامیدمون کردند,شکر خدا هم هیچ تدبیری ندیدیم.
واقعا لفظ گردن کلفت از زبان یک معاون وزیر و به قول خودش یک استاد دانشگاه شرم اور است.
اقای خادم به جای اینکه جواب قانع کننده ای بده فقط داشت فرا فکنی میکرد و تلویزیون را با تشک کشتی اشتباه گرفته بود.
چه به سر این کشور میخوان بیارن این مسولین بی تدبیر؟
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
اینکه آقایان عابدینی و فتح اله زاده از آقای خادم در فوتبال تخصصی تر اطلاعات دارند جای هیچ شکی نیست و احترام هردو واجب و لی بی احترامی دو طرف تقریبا واضح بود اما و می بایستی حرمت ها کمی بهتر حفظ می شد اما بحث به این سادگی اگر بدنبال جنجال و سرو صدا نباشند راه حل سادهای نیز دارد مگر اجناس عتقیه دارای حراجهایی من جله کریستی و یا حراج های مشابه معروف در کشورهای صاحب نام تعیین قیمت رای عتیقه ها نمی نمایند خب این را هم می تواند از چند کارشناس خبره بین المللی درخواست کرد جهت قیمت گذاری آنوقت خریدار واقعی پیدا می شود چرا که آنها تمام امکانات وبقول آقای فتح اله زاده برند و هوادارو غیره و غیره را مطلع هستند.
اما امیر رضاوخادم اصلا منش پهلوانی نداره که هیچ,بلکه کسی را اورده به پرسپولیس که یارو با ضد انقلابها و وطن فروشها رفته فالوده خورده.
دیشب هم دیدین که چه اتشی زده مال این دو باشگاه,حالا ببین در جاهای دیگه چه میکنه؟
خادم هیچ حرفی برای گفتن نداشت
اسناد فتح الله زاده و عابدینی کاملا گویا بود
اسما عیل
Iran, Islamic Republic of
درود بر پهلوان خادم از قیا فشون معلوم بود که این دونفر چقدر از مردم خوردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خادم نتونست به سوال اقای فتح الله زاده که پرسید ده میلیارد چی شد,جواب بده.
ببین در یه حرکت ده میلیارد اونم وقتی که تازه پست گرفته بوده,ببین اینها ما مردمو چی حساب میکنند؟
در یک حرکت ده میلیارد,اینم از اقای پهلوووووووون.
اما بین خودمونه مجری صدا و سیما هم بیطرف نبود,...
فوتبال ایرونی
ای بابا! بازم بحث مزخرف استقلال و پرسپولیس
بس کنیددیگه. انگار رئال و بارسلونن این دوتا تیم!