چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۱

پوستر/ حجاب شخصی نیست

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 424235
موضوع حجاب دیگر یک مسأله شخصی نیست. حفظ حجاب فراتر از یک مفهوم ساده است و رعایت یا عدم رعایت آن در کلان جامعه باعث تفاوت های فاحشی در حوزه فرهنگی خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، واژه حجاب به معنای مانع، پوشش و پرده می باشد و در اسلام یکی از مهمترین عواملی است که از خودنمایی زنان در جامعه جلوگیری می کند و آنها را بدینوسیله از آفات احتمالی حفظ می کند. هر چند این مفهوم تنها برای زنان کاربرد ندارد و حجاب برای مردان نیز مفاهیم ویژه خود را دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

موضوع حجاب دیگر یک مسأله شخصی نیست. حفظ حجاب فراتر از یک مفهوم ساده است و رعایت یا عدم رعایت آن در کلان جامعه باعث تفاوت های فاحشی در حوزه فرهنگی خواهد شد. موضوعی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آیات و روایات به آن اشاره شده است. و برترین نوع آن حجاب چادر معرفی شده است.


در این پوستر به موضوع حجاب و پاسداشت آن اشاره شده است. در جامعه ای که مراودات اجتماعی به حداکثر رسیده است، هم برای محفوظ ماندن از نامحرم و هم برای حفظ آرامش خود و دیگران و ساختن جامعه ای آرام و به دور از تنش های اجتماعی این موضوع ضروری به نظر می رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
الان این پوست چه ربطی به شخصی بودن و نبودن حجاب داشت؟