پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آماده‌باش صهیونیست‌ها در کرانه باختری

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 372134
همزمان با روز جهانی قدس و فراخوان گروه‌های فلسطینی برای برگزاری تظاهرات گسترده علیه رژیم صهیونیستی، مسئولان اسرائیلی صدها نیروی ضد شورش و پلیس اضافی به شهر قدس گسیل داشته‌اند تا مانع از تظاهرات فلسطینیان شوند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، هزاران نیروی اسرائیلی در مناطق مختلف قدس و گذرگا‌ه‌های کرانه باختری با سرزمین‌های اشغالی مستقر شده‌اند تا مانع از تظاهرات جوانان فلسطینی در روز جهانی قدس شوند.

شاهدان عینی در شهر اشغالی قدس نیز گفته‌اند که این شهر به پادگانی نظامی تبدیل شده و رژیم صهیونیستی صدها نیروی نظامی دیگر برای رویارویی با جوانان فلسطینی به این شهر فرستاده تا به کمک نیروهای امنیتی ونظامی مستقر در آن بشتابند.

بالگردهای رژیم صهیونیستی و بالن‌های جاسوسی این رژیم نیز به طور مداوم در آسمان قدس و کرانه باختری در حال گشت زنی هستند و هر گونه تحرک جوانان فلسطینی را زیر نظر دارند.

این در حالی است که گروه‌های فلسطینی از جمله جهاد اسلامی و حماس از تمامی فلسطینیان در کرانه باختری و شهر قدس خواسته‌اند تا در روز جهانی قدس و در اعتراض به جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه به خیابان‌ها بیایند و به سمت قدس حرکت کنند.

جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که پس از نماز جمعه خیابان‌های شهر قدس و دیگر شهرهای کرانه باختری به میدان‌های نبرد جوانان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست تبدیل خواهد شد.

تظاهراتی نیز صبح امروز در برخی مناطق کرانه باختری از جمله در منطقه راس عامود گزارش شده است که صهیونیست‌ها با پرتاب گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی سعی در متفرق کردن تظاهرات کردند که این اقدام چندین زخمی برجای گذاشته است.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین با ایجاد موانع و ایست‌های بازرسی گسترده در شهر قدس از رفتن فلسطینیان پایین‌تر از ۵۰ سال به قدس برای ادای آخرین نماز جمعه ماه رمضان جلوگیری می‌کنند.

همزمان با فلسطین در دیگر کشورهای مسلمان نیز تظاهرات مختلفی در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی برگزار شد که در این زمینه مردم عراق در شهرهای بغداد و بصره به خیابان‌ها آمدند و با گرامی‌ داشت روز جهانی قدس تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات عراق با سر دادن شعارهایی سکوت بین المللی در قبال جنایات صهیونیست‌ها علیه غزه را محکوم کردند و خواستار حمایت از ملت مظلوم فلسطین شدند.

در لبنان نیز مردم در برخی مناطق و نیز در اردوگاه‌های فلسطینی موجود در این کشور دست به راهپیمایی همبستگی با قدس و غزه زدند و حزب الله لبنان نیز به همین مناسب مراسمی را در سالن سیدالشهداء در جنوب لبنان برگزار می‌کند که سید حسن نصرالله در آن به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

در مراکش نیز صدها تن از مردم این کشور با برگزاری تظاهراتی خواهان توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی شدند.

هزاران تن از مردم یمن نیز با بزرگداشت روز جهانی قدس در شهر ضالع در جنوب این کشور دست به تظاهرات زدند و جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کرده و بر حق فلسطینی‌ها در دفاع از خود تاکید کردند.