جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۴

استقبال وهابي‌ها از اظهارات مشايي در تلوزیون عربستان

يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 128432
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به استقبال وهابي‌ها از اظهارات مشايي در تلويزيون عربستان، گفت: مفتي وهابي با اظهارات سخيفانه اشاره كرده بود كه بعد از 30 سال از انقلاب اسلامي يكي از مسئولان ايران چهره واقعي اين انقلاب كه همان ملي‌گرايي است را براي مسلمين جهان نمايان كرد.
 حجت‌الاسلام احمد سالك سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به اظهارات رحيم مشايي در مورد مكتب ايراني به جاي مكتب اسلامي در همايش ايرانيان خارج از كشور، گفت: براي واكاوي اظهارات آقاي مشايي در مورد پرداختن به مكتب اسلام بايد نكاتي را از قبل به آن اشاره كرد تا اين صحبت‌ها در ذهن مخاطبان، تحليل شخصي و خارج از موازين اسلامي قلمداد نشود.
وي در ادامه گفت: بنده احمد سالك كاشاني به عنوان يك مسلمان دلسوز كه سابقه فعاليت قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در مسائل سياسي و مديريتي در كشور داشته است، بر ايده‌ها و افكار آقاي مشايي اظهارنظر مي‌كنم و هيچگونه ديدگاهي غير از رفع شبهات در ميان مخاطبان ندارم.
اين فعال سياسي خاطرنشان كرد: صحبت‌هاي بنده بر اساس انتقادي است كه سمت و سوي كمال و اصلاح دارد و اميدوارم در ذهن مردم به عنوان تخريب محسوب نشود؛ چرا كه من به عنوان يك دلسوز انقلاب اسلامي با اعلام مواضع خود به دنبال رضايت حق تعالي هستم.
حجت‌الاسلام سالك در ادامه با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي در ايران مبتني بر ارزش‌هاي قرآني شكل گرفته ‌است، اظهارداشت: انقلاب اسلامي با محوريت حضرت امام خميني(ره) و در حال حاضر با محوريت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مبتني بر مجموعه‌اي از ارزش‌هاي قرآني است كه در ابعاد مختلف در جهت سير كمال انساني مطرح است.
وي افزود: انقلاب اسلامي مبتني بر سيره پيامبر اكرم و ائمه هدي شكل گرفته كه نمونه آن در وصيت‌ سياسي و عبادي حضرت امام(ره) به عنوان منشور انقلاب جلوه مي‌كند.
حجت‌الاسلام سالك ادامه داد: زحمات تمامي علما از صدر اسلام تاكنون مبتني بر معرفي اسلام به جهان بوده است و اين علما به همراهي مسلمين در جهت گسترش فرهنگ اسلامي تلاش و جهاد كردند و با شهادت خود شجره طيبه اسلام ناب را محكم‌تر كردند.
وي با اشاره به اينكه اسلام با هرگونه عاملي كه مانع از گسترش اين دين الهي شود به مبارزه خواهد پرداخت، اظهارداشت: در اسلام با رشد و گسترش فرهنگ قوميتي، زبان، رنگ و نژاد مقابله شده ‌است و اصل اساسي كه اسلام به بشريت معرفي كرده كسب تقواي الهي از سوي مسلمانان است.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز، بيان كرد: ملت ايران در 31 سال گذشته براي گسترش اسلام و جهت نفوذ اين دين الهي جوان‌هاي عزيز خود را تقديم كرده ‌است و با استقامت بر اصول اسلام مانع از نفوذ عقايد دشمنان در جوامع اسلامي شده‌اند.
حجت‌الاسلام سالك، اضافه كرد: ملت ايران همواره نشان داده‌ است كه در تمامي مسائل در فضاي داخلي و بين‌المللي قبل از آنكه به حمايت از ايران بپردازد از اسلام تبعيت كرده است؛ چرا كه ملت ايران با انديشه جهاني اسلام كه همان سعادت بشري است، آشنا هستند.
وي در ادامه به بررسي و نقد رفتارهاي رحيم مشايي اشاره كرد و افزود: آقاي مشايي برخوردار از پست‌هاي سياسي و دولتي است كه از سوي رئيس جمهور به او تنفيذ شده كه اين تعدد پست‌هاي دولتي ميدان عمل بزرگي را براي او باز گذاشته است.
اين مبارزه دوران قبل از انقلاب تصريح كرد: بخشي از پست‌هايي كه به دليل خاص از سوي رئيس جمهور به مشايي واگذار شده از جمله رياست دفتر، عضو كميسيون اقتصادي دولت، رئيس شوراي هماهنگي مناطق آزاد، جانشين رئيس جمهور در شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور،‌ دبير كميسيون فرهنگي دولت، رئيس كارگروه زيارت و فرهنگ رضوي و نماينده رئيس‌جمهور در ستاد راهيان نور نشان از اعتماد احمدي‌نژاد به وي دارد كه اين حركت برخلاف ايده‌هاي واقعي رئيس جمهور در مورد گردش نخبگان و بهره‌وري حداكثري از نيروهاي جوان متعهد به نظام است.
حجت‌الاسلام سالك بيان كرد: بر فرض مثال ما به اين نتيجه مي‌رسيم كه آقاي مشايي داراي قدرت عمل زيادي در بحث‌هاي مديريت و كار اجرايي است اما وي بايد به خود اجازه ندهد كه با اظهار‌نظر در مورد مباحث اسلامي موجب ايجاد شبهات در دين شود و تفسير اين مسايل را به اسلام‌شناسان واقعي واگذار كند.
وي با اشاره به اينكه تمامي افراد حق اظهار‌نظر در مورد مسائل مختلف را دارند، گفت: دين اسلام به عنوان خط قرمز در ميان ملت ما محسوب مي‌شود و مردم با شناخت خطوط قرمز در دين كه همان تمكين به قرآن و عترت است به خود اجازه بازگويي ايده‌هاي متفاوت و برخلاف افكار عمومي جامعه را نمي‌دهند.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز خلع آقاي مشايي از پست‌هاي دولتي را خواستار شد و ادامه داد: به دليل اظهار‌نظرها و افكار التقاطي از سوي رحيم مشايي، رئيس جمهور محترم با توجه به صلاح نظام و انقلاب وي را از پست‌هاي دولتي بركنار كند.
حجت‌الاسلام سالك به واكنش علما و دلسوزان انقلاب اسلامي در مورد اظهارات رحيم مشايي اشاره كرد و افزود: حجج اسلام علم‌الهدي خاتمي، سعيدي در تريبون نماز جمعه در واكنش به اظهارات رئيس دفتر رئيس جمهور خواستار بركنار وي شدند كه نمازگزاران با نداي تكبير به فرمايشات ائمه جمعه لبيك گفتند؛ در كنار آن به نظرات حضرات آيات يزدي،‌ جنتي و مصباح در اين زمينه توجه شود.
وي تصريح كرد: در چند شب گذشته يك عالم وهابي در تلويزيون عربستان از اظهارات رحيم مشايي در اجلاس ايرانيان مقيم خارج از كشور استقبال كرد و بسيار خرسند بود كه يكي از مسئولان جمهوري اسلامي از تريبون رسمي نظام صحبت‌هايي مخالف مذهب ارائه كرده است.
اين فعال شاخص سياسي اصولگرا خاطرنشان كرد: مفتي وهابي با اظهارات سخيفانه اشاره كرده بود كه بعد از 30 سال از انقلاب اسلامي يكي از مسئولان ايران چهره واقعي اين انقلاب كه همان ملي‌گرايي است، براي مسلمين جهان نمايان كرده است.
حجت‌الاسلام سالك در ادامه اظهار داشت: مكتب ايران منهاي اسلام در مقابل انديشه امام (ره) و مقام معظم رهبري ايستادگي مي‌كند چرا كه نهضت آزادي و گروه‌هاي مختلف در اوايل انقلاب با ايجاد شبهه خواهان حكومت غير از جمهوري اسلامي بودند كه امام (ره) به پشتيباني ملت در مقابل اين رفتار غيراسلامي ايستادگي كرد.
وي جمهوري اسلامي را ام‌القري واقعي جهان اسلام دانست و اظهار داشت: اسلام ناب محمدي با تلاش و مجاهدت علمايي همچون امام خميني (ره) در سراسر گيتي رشد و گسترش پيدا كرده است اما برخي افراد از روي بي‌بصيرتي و صحبت‌هاي غير واقع به دست‌آوردهاي انقلاب در طول 31 سال گذشته ضربه مي‌زنند.
كارشناس مسائل سياسي به رئيس جمهور پيشنهاد داد كه بيشتر به پالايش اطرافيان خود بپردازد و به عده‌اي اجازه ندهد كه متدين را زخمي، ناراحت و نگران كنند.
وي در پايان تصريح كرد: در شرايطي كه ملت ايران با پيروي از مقام معظم رهبري در جهت تقويت دولت تلاش مي‌كند رئيس جمهوري بايد در برابر كساني كه از تريبون نظام به اظهارات غيرمنطقي مي‌پردازند واكنش جدي نشان دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آیاوقت آن نرسیده است که رئیس حمهور محترم با طرح چنین دیدگاههائی از سوی مشائی نامبرده را عزل ودل مردم متدین ایران اسلامی راکه برای به ثمر نشاندن این نهال مبارک چه جا نثاریها وخونهائی که به پای آن نریختند شاد نماید وامید دشمنان را به یاس مبدل نماید؟
Iran, Islamic Republic of
این عربها که همین الان هم قبل از این که به مسلمونیشون افتخار کنن به عرب بودنشون افتخار می کنند. اینها هنوز از قدس با لفظ القدس العربی یاد می کنند و از اسلام هیچ خبری در مناسباتشون نیست. .........
رئیس جمهور هم متاسفانه حرفای .......... رو تایید کرد و ......
Iran, Islamic Republic of
عملکرد آقای .....در فتنه 88 اگر موضوع میزگرد میبود بهتر بود!نه؟
من تازه از مكه آمدم وقتي خانمها را مي خواستند به قسمت روضه بفرستند ايراني ها مالزيايي ها و اعراب را جدا جدا مي فرستادند.
به ما كه ايراني مي گفتند و البته كم مونده بود هش و هوي و هري و... چاشني اش كنند اما عرب هاي كشور هاي عربي با لفظ اخوات العرب خطاب مي كرد.
در حالي كه مي توانستند به همه ما بگويند اخوات المسلمه