جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

مرغ ترکیه‌ در سبد کالایی دولت

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب: 338538
رئیس اتحادیه تعاونی مرغداری‌های کشور می‌گوید برخی مسئولان کشور هفته گذشته در ترکیه بسر می‌بردند و شایعه است قراردادی برای خرید مرغ از ترکیه منعقد کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حمید فاضلی با اعلام این خبر اظهار داشت: در حالی خبرهایی مبنی بر ورود مرغ خارجی به کشور هست که تولید مازاد مرغ در کشور وجود دارد و سالانه باید ۳۰۰تا ۴۰۰ هزارتن صادر شود، ضمن اینکه اکنون نیز مرغ ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه تعاونی مرغداری‌های کشور افزود: ماهانه ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود و شواهد حاکی است، این میزان بیش از نیاز داخل است.

وی گفت: اینکه قیمت بازار ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان زیر قیمت تمام شده است و مرغ در مرغداری‌ها به وزن ۲.۵ تا ۳ کیلو گرم می‌رسد حاکی از سبقت عرضه به تقاضا است.

فاضلی همچنین گفت: به گفته مسئولان، ۵۰ تا ۷۰ هزار تن نیز ذخیره‌سازی مرغ وجود دارد با این حال چه نیازی به واردات هست.

وی در پاسخ به اینکه پس به‌رغم‌ تولید مازاد و ذخیره‌سازی مناسب چرا واردات باید انجام شود، گفت: دو دلیل دارد یا به تولید داخل اطمینان ندارند و یا اینکه نفع برخی در واردات تامین می‌شود که به نظر می‌رسد بخش دوم که همان تأمین نفع برخی از واردات مرغ بیشتر تعیین کننده است.

دولت طی دو مرحله قرار است ۴ کیلوگرم مرغ به ۱۵ میلیون نفر تا پایان سال بدهد. این میزان ۶۰ هزار تن است و به گفته مسئولان بیش از همین میزان در انبارهای ذخیره کشور وجود دارد، با این وجود جای سئوال است که واردات چه مفهومی دارد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


برنج هندی / مرغ ترکیه ای /پنیر ......
راستی جنس سبدی که میدن کجاییه ؟ چینی ؟؟؟
اونوقت یکی از اهداف طرح سبد کالا رو استفاده و حمایت از تولیدات داخلیه؟!
Iran, Islamic Republic of
برنج هندی
مرغ ترکیه ای
صدقه آمریکایی
در سبد کالائی دولت تدبیر .
رضا
دولت از خود مچکر برای ترکیه ای ها بعد از هندی ها کار تولید می کند