پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نگذاریم جزایر کوچک جهان غرق شوند!

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 378138
تشدید پدیده تغییرات جوی و بالا آمدن سطح آب اقیانوس‌ها، جزایر اقیانوس آرام را با خطر غرق شدن مواجه می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، کشور «ساموآ» از تاریخ اول سپتامبر میزبان سومین اجلاس جهانی جزایر کوچک کشورهای در حال توسعه (Sids) خواهد بود. در این اجلاس نمایندگان ۱۹۳ کشور جهان شرکت خواهند داشت تا به یک توافق جهانی در زمینه پیامدهای تغییرات آب‌وهوایی برای جزایر کوچک اقیانوس آرام دست یابند.

اعضای حاضر در اجلاس Sids به‌ منظور بازبینی پیشرفت‌های انجام شده گردهم جمع می‌شوند تا به یک راه‌حل جامع و توافق کامل در رابطه با آنچه که برای مقابله با چالش‌های جدی زیست‌محیطی لازم است دست یابند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، امید می‌رود نتایج حاصل از اجلاس Sids در «ساموآ» بتواند بر اجلاس سالانه تغییرات جوی که قرار است در تاریخ ۲۳ سپتامبر در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود، تأثیر مستقیمی داشته باشد. در اجلاس Sids، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد حضور خواهد داشت.

در حال حاضر خطر افزایش آلاینده‌ها که منجر به تغییرات جوی و بالا آمدن سطح آب اقیانوس‌ها شده، جزایر کوچک را با خطر زیر آب رفتن تهدید می‌کند و در صورتی‌ که امروز اقدامی دراین‌باره نشود به‌ زودی بسیاری از این جزایر زیر آب خواهند رفت.

حاضران در نشست ساموآ از مردم دنیا برای جلوگیری از وقوع این پدیده زیست‌محیطی نگران‌کننده درخواست کمک خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *