جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۳

سبد کالای ماه رمضان چه شد؟/ انتظار برای تحقق وعده وزیر

چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 368238
در حالی وزیر کار به عنوان متولی توزیع بسته حمایت غذایی وعده توزیع این برنامه حمایتی از اقشار نیازمند را قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان داده بودند اکنون ۴روز از این ماه گذشته و هنوز خبری از توزیع بسته حمایتی نیست.
سبد کالای ماه رمضان چه شد؟/ انتظار برای تحقق وعده وزیر
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حدود یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان بود که علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع بسته‌های امنیت غذایی قبل از ماه رمضان خبر داد و تنها چند روز بعد از صحبت وی معاون اول رئیس جمهور دستور العمل اقلام بسته حمایت غذایی را برای اجرا ابلاغ کرد.

ربیعی در اطلاع رسانی خود مبنی بر توزیع بسته امنیت غذایی قبل از ماه مبارک رمضان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، این بسته‌های حمایتی قبل از ماه رمضان در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد که قطعاً به خانواده‌هایی که نیازمند باشند این بسته‌ها توزیع خواهد شد.

مطابق با دستور العمل ابلاغ شده معاون اول رئیس جمهور برای اقلام بسته حمایتی غذایی قرار است این بسته بین ۷.۵ میلیون نفر مشمول کمیته امداد و بهزیستی توزیع خواهد شد و کمترین ارزش و اعتبار این سبد ۳۰ هزار تومان برای یک نفر و بیشترین اعتبار آن ۱۲۰ هزار تومان برای خانواده های ۲ نفر به بالا است که این افراد با کسر ۲۰ درصد ار ارزش ریالی بسته حمایتی می‌توانند پول نقد دریافت کنند.

وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توزیع بسته حمایتی دولت در سال ۹۳ از اجرا،تامین کالا، تعیین جامعه هدف و توزیع است.بر اساس این دستورالعمل، بسته حمایت غذایی در سال ۱۳۹۳ به مستمری بگیران و پشت نوبتی های سازمان های حمایتی (کمیته امداد امام خمینی وسازمان بهزیستی) تعلق می گیرد که با ضوابط تعیین شده از طرف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی (مانند نوع خدمات دریافتی از سازمان های حمایتی، رتبه بندی استحقاق افراد و خانوارها بر اساس شاخص های موجود در سازمان ها) حائز شرایط برای دریافت بسته حمایت غذایی تشخیص داده می شوند.

همچنین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از ماه مبارک به تمامی دستگاههای اقتصادی مسئول تنظیم بازار دستور داد تا شرایطی را فراهم کند که کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان، به وفور در اختیار آنها قرار گیرد و کمبودی در این میان احساس نشود.

با وجود صحبت های رئیس جمهور و وزیرکار انتظار می‌رفت این سبد حداقل بین خانواده‌های جامعه هدف که قشر نیازمند جامعه هستند توزیع شود اما در حالی که اکنون حدود ۴ روز از ماه مبارک رمضان می گذرد خبری از توزیع سبد امنیت غذایی بین خانواده‌های نیازمند نیست و ظاهراً تلاش‌های مسئولان به تدوین دستور العمل اقلام بسته حمایت غذایی بسنده کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید سجاد
Iran, Islamic Republic of
باید به دولت جدید عرض بکنم با این کارشان هیچ کمکی به مردم فقیر نمیکنید چرا که در هنگام توزیع سبد کالا فقط به ثروتمندان رسید نه به فقرا پس ندادن سبد کالا به نظر من لازم نیست چرا که همه کسانی که گیرشون میاد ثروتمند هستند و نیازی به این سبد ندارن
انمرد که سر موعد به قولهاش عمل میکرد دیگر رفته است روحانی فقط حرف میزنه این از سبدکالاش اون ازرکود بورس ویارانه ومسکن مهرو...........
مهدی
دردوره آن مرررررررررررد این سبد بعد از ماه مبارک توزیع میشد! نوشدارو بعد از مرگ کارمندان و نیازمندان !
حبیب
این کاراشون فقط عوام فریبیه! طفلکی ها فک میکنن مردمو سر کار گذاشتن نمدونن که مردم هم این قماش را شناختند!!!!!!!!!!!!!
قرار بود به گفته آقاي نوبخت تفاوت افزايش حقوق كاگران و تورم رو با تمهيداتشان جبران كنند!!
قابل توجه دولت مردان : 4ماه از سال گذشت
Iran, Islamic Republic of
ای بابا
نگفت ماه رمضان کدوم سال
هنوز 3 سال دیگه وقت داره .
سبد کالا رو فقط افراطیون می گیرند و بس . افزاطیون جهانی بشتابید جا نمانید
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
خیالت راحت،این دولت تا به شما مردمانه خداجو 88، سبد کالا ندن به بقیه هیچی نمیدن.
فرهنگی
استیضاح وزیر آموزش وپرورش چی شده خبری نیست لطفآ پیگیری کنید
خدایی حرف نزنید بهتره!!!!!
حالا بگید هم بد نیست !موجبات خنده میشوید!
بسته حمایتی منو کشته حتما دوتا مرغ اندازه بلدرچین و 800گرم پنیر ...
آقای نوبخت مگر قرار نبود در سال چهار بار سبدکالا بدهید مگر قرار نبود معایب افتضاح سبد کالای قبلی برطرف کنید این بود دیگه ؟
K
سبد کالا نمیده تورم هم افزایش پیدا میکنه خودرو مسکن همه چیز گرون میشه ما هم میسوزیم و میسازیم وسلام