پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اتحادیه عرب سوریه را تحریم کرد

يکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب: 196833
اتحادیه عرب که متشکل از ۲۲ عضو است بدون اجماع کامل تحریم های اقتصادی علیه سوریه را تصویب کرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای امور خارجه اتحادیه عرب با لیستی از تحریم ها علیه سوریه موافقت کرد. این در حالی است که عراق مخالفت صریح خود را این قطعنامه اعلام کرد و تاکید کرد که در این تحریم ها مشارکت نخواهد کرد.

بر اساس تحریم هایی که اتحادیه عرب علیه سوریه در نظر گرفته است، مقامات سوریه از سفر به کشورهای عربی منع می شوند و تمام دارایی های دولت بلوکه شده و تمامی پروازها به سوریه قطع می شود.
همچنین بر اساس این تحریم ها تمامی تراکنش های مالی با دولت سوریه و بانک مرکزی این کشور متوقف خواهد شد.

این تحریم ها توسط "شیخ حمد بن جاسم ال ثانی" نخست وزیر قطر اعلام شد که کشورش طلایه دار اقدامات اتحادیه عرب علیه سوریه است.

این برای اولین بار است که اتحادیه عرب تحریم های اقتصادی علیه کشوری در منطقه اعمال می کند.

اتحادیه عرب در حالی به بهانه اقدامات دولت سوریه علیه مردم، تحریم هایی را علیه دمشق اعمال می کند که هیچ توجهی به کشتارها و سرکوب های رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین نمی کند.

پیشتر تعدادی از معارضان بحرینی طی نامه ای خواستار دخالت این اتحادیه در سرکوب های رژیم آل خلیفه علیه مردم شدند اما این اتحادیه هیچ توجهی به این درخواست مخالفان بحرینی نکرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *