پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

اخراج سه جودوکار از دهکده بازی‌های آسیایی

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 381297
سه نفر از اعضای تیم ملی جودو امارات از دهکده بازی‌های آسیایی اخراج شدند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، با شروع برگزاری رقابت‌های جودوی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ سه جودوکار کشور امارات که مولداوی الاصل بوده و به تابعیت امارات در آمده‌اند، از سوی مسئولان برگزاری بازی‌ها از دهکده اخراج شدند.

طبق قوانین بازی‌های آسیایی ورزشکارانی که به تابعیت کشوری درمی آیند حداقل باید سه سال از تابعیت آنها گذشته باشد، اما تابعیت جودوکاران اماراتی کمتر از این مدت بوده است.

ویکتور اسکورتو در وزن ۷۳ کیلوگرم، میهائیل ماچیتیان در وزن ۸۱ کیلوگرم و ایوان رمارنکو در وزن ۱۰۰ کیلوگرم جودوکاران اماراتی بودند که حتی دیشب به آنها اجازه وزن کشی داده نشد.

نمایندگان ایران در اوزان ۷۳، ۸۱ و ۱۰۰ سعید مولایی، امیر قاسمی نژاد و جواد محجوب بودند.

آرش میراسماعیلی، سرپرست تیم ملی جودو در این رابطه به خبرنگار اعزامی ایسنا، گفت: امارات از دو سه سال پیش با به تابعیت در آوردن جودوکاران مولداوی در مسابقات شرکت می‌کند که بر طبق بازی‌های آسیایی از حضور آنها در این بازی‌ها جلوگیری به عمل آمد. این سه جودو کار در رقابت‌های روسیه که چندی پیش برگزار شد شرکت کردند و در اوزان ۷۳ و ۱۰۰ دو مدال برنز به دست آوردند.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که چرا آنها در رقابتهای جهانی شرکت کردند اما از حضورشان در بازیهای آسیایی جلوگیری شد، گفت: طبق قوانین جهانی از تابعیت ورزشکاری باید دو سال بگذرد اما این زمان در بازیهای آسیایی سه سال است.

وی ادامه داد: البته جودوکاران ما مشکل خاصی برای رویارویی با این حریفان نداشتند. به عنوان مثال ایوان رمارنکو که سال گذشته در وزن ۹۰ کیلوگرم مسابقه می‌داد دو بار به محمد جمالی باخته بود.

میراسماعیلی همچنین گفت: شنیده‌ایم که جودوکار لبنان که برزیلی الاصل است، همین مشکل برایش به وجود آمده و احتمال اخراج او نیز وجود دارد. البته هنوز چیزی به صورت رسمی از سوی مسئولان برگزاری بازی‌ها اعلام نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الناز
سلام من نظری ندارم