جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۱۸
پس از اقامه نمازجمعه در سراسر کشور برگزار شد؛

تظاهرات مردم در حمایت از ملت یمن/عضو شورای انصارالله: مردم یمن بدون سوخت و دارو محاصره‌اند

جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 421599
تظاهرات مردمی در حمایت از مردم یمن و در اعتراض به کشتار وحشیانه مردم این کشور از سوی رژیم آل‌سعود پس از اقامه نمازجمعه در تهران و سراسر کشور برگزار شد.
تظاهرات مردم در حمایت از ملت یمن/عضو شورای انصارالله: مردم یمن بدون سوخت و دارو محاصره‌اند
به گزارش جهان، تظاهرات مردمی در حمایت از مردم مظلوم یمن و محکومیت جنایات ضدبشری رژیم‌سعودی در اعتراض به حمله و تجاوز وحشیانه آل‌سعود به مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع یمن امروز و پس از اقامه نمازجمعه در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

نمازگزاران در این تظاهرات با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آل‌سعود خائن" انزجار خود را از کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن توسط رژیم آل‌سعود اعلام کردند.

نمازگزاران در این تظاهرات که ظهر امروز برگزار شد، خواستار واکنش مجامع بین‌المللی حقوق بشری و به‌ خصوص سازمان ملل متحد برای پایان دادن به حملات وحشیانه آل سعود، آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و نیز خواستار توقف این حملات برای ارسال کمک‌های دارویی و غذایی از سوی کشورهای همسایه به این کشور شدند.

حجت‌الاسلام پناهیان در جمع راهپیمانان تهرانی:
آل‌سعود با تجاوز به یمن گور خود را در این کشور کنده‌ است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آل سعود با تجاوز به یمن گور خود را در این کشور کنده‌ است گفت: دیگر شکی نمانده که آل سعود همان آل یهود است.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع راهپیمایان تهرانی که به منظور حمایت از مردم یمن و محکومیت جنایات عربستان سعودی تجمع کرده بودند، با بیان اینکه تمام گرفتاری‌های مردم لبنان، عراق، یمن و بحرین زیر سر صهیونیست‌ها است، گفت: ما گرفتاری‌های مردم اروپا و آمریکا را نیز زیر سر ثروتمندان صهیونیست می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه قریب به یکصد سال است که صهیونیست‌ها مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند، افزود: امروز که با آخرین نوع از جنایات صهیونیست‌های اسلام‌ستیز مواجه‌ هستیم، دوران حیات آنان به پایان رسیده است.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: آل سعود با تجاوز به یمن گور خود را در این کشور کنده‌ است.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه با بیان اینکه زمانی صهیونیست‌ها که تصور می‌کردند لبنان محل خوش‌نشینی است به این کشور حمله کردند اما مشت محکمی از مردم این کشور دریافت کردند، تصریح کرد: آنها به همراه تکفیری‌ها سعی کردند که سوریه را غارت کنند، اما نه در این کشور و نه در کشور عراق به نتیجه نرسیدند و این در حالیست که امروز به سراغ مردم یمن رفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر صهیونیست‌ها و برده‌شان آل سعود در معرض نابودی نبودند، ملت یمن را علیه خودشان نمی‌خروشاندند، گفت: دیگر شکی نمانده که آل سعود همان آل یهود است، خانه کعبه سال‌ها است که در غصب صهیونیست‌ها قرار دارد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: پس از نجات مردم منطقه از زیر ستم صهیونیست‌ها مردم اروپا و آمریکا را هم از شر آنان نجات خواهیم داد، مردم اروپا و آمریکا بیش از همه زیر یوغ صهیونیست‌ها قرار دارند و راه چاره‌ای نیز ندارند.

حجت‌الاسلام پناهیان همچنین خطاب به مردم یمن، گفت: امروز چشم همه مظلومان منطقه به شما است که به دل‌های ما امید دادید و بزرگترین امتیاز‌تان ایمان خالص، سلحشوری و فقدان سیاست‌مداران سازشکار است. ما در طول 35 سال از عمر انقلاب‌مان، هیچ‌گاه به اندازه امروز از ثمرات خون شهدای‌مان خشنود نبوده‌ایم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه ما امروز بیش از آنکه بر سر آل سعود و صهیونیست فریاد بزنیم به مردم یمن مژده فتح و نصرت می‌دهیم، افزود: ما آنگونه که منتظر مهدی(عج) هستیم منتظر یمانی نیز می‌باشیم، اگر تکفیری‌ها مقدمات ظهور سُفیانی را فراهم کردند شما نیز مقدمات ظهور یَمانی را آماده کرده‌اید.

استاد حوزه و دانشگاه با با بیان اینکه هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که آل سعود خودش عامل آزادسازی مکه و مدینه شود، ادامه داد: اگر امام راحل(ره) روزی فرمود راه قدس، از کربلا می‌گذرد، امروز کربلا آزاد شده است اما نیاز به بال دیگری نیز بود.

حجت‌الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنانش یکی از برکات قیام مردم یمن را سکوت یاوه‌سرایی‌های جریانات سازشکار به‌ویژه در ایران دانست و افزود: آل سعود اگر ذره‌ای عقل و تدبیر داشت باید به مردم ایران، سوریه و عراق التماس می‌کرد تا شاید اندکی بر عمر حکومتش افزوده شود.

وی همچنین در ادامه سخنانش از آل سعود با تعابیری همچون، ام‌الفساد و دشنه فرو رفته بر قلب جهان اسلام یاد کرد و خطاب به مردم مظلوم یمن، گفت: چشم‌ها و دل‌های ما پشت سر شما بوده و یقین داریم که تا فتح مکه و مدینه از پای نخواهید نشست.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با خاطر نشان کرد: نگوئید چرا ایران به مردم یمن کمک می‌کند، زیرا این مردم مقاوم عراق، بحرین، سوریه و یمن هستند که به ایران اسلامی کمک کرده و به آن عزت می‌دهند، ما سپاسگزار آنها هستیم که نگذاشتند پرچم مقاومت بر زمین بیافتد.

عضو شورای انصارالله یمن در پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران:
آمریکا، صهیونیست‌ها و آل‌سعود مردم یمن را مورد محاصره دارو و سوخت قرار داده‌اند

الموید با اشاره به اینکه آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و آل‌سعود در تجاوزات‌شان علیه مردم یمن حملات بسیار سنگینی کرده‌اند گفت: آنها مردم یمن را مورد محاصره بسیار بی‌رحمانه سوخت و دارو قرار داده‌اند.

عبدالعلیم المؤید عضو شورای مرکزی حزب انصارالله یمن پیش از خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران درباره جنایات رژیم آل‌سعود در این کشور، گفت: امام علی(ع) در وصیت‌نامه‌شان به امام حسن و امام حسین(ع) می‌فرمایند که شما همواره دشمن انسان ظالم و همراه با مظلوم باشید.

وی افزود: برادران مؤمن من، این روزها رویدادهایی که در یمن از گوشه و کنار رخ می‌دهد، شما می‌دانید که اینها بالاتر از این حجم تجاوز و دشمنی را با ملت بزرگ یمن کرده‌اند؛ این دشمنی‌ها نیامد مگر به دلیل اینکه یمنی‌ها قبول نکردند که تحت قیومیت و فرماندهی صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و عربستان سعودی باشند.

عضو شورای مرکزی حزب انصارالله یمن با بیان اینکه یمن یک کشور آزاد است و هیچ وقت اجازه نمی‌دهد که علیه مردم این کشور دشمن آنها را ذلیل کند، اظهار داشت: از واجبات ملت اسلامی است که در این سختی که در آن قرار دارند در کنار ملت یمن بایستند، البته ما منتی را بر کسی نمی‌گذاریم. ما بر خدا توکل کرده‌ایم و فضل الهی شامل حال ما شده است.

المؤید تصریح کرد: ما یمنی‌ها از هیچ‌کس توقع نداریم که کاری برای ما انجام دهد، زیرا ما بر خدا توکل کرده‌ایم و بر خدا ایمان داریم، اما هر کس که می‌خواهد به وظیفه شرعی و اسلامی خودش نسبت به مردم یمن انجام وظیفه کند و روز قیامت و روزی که دیدارها با خداوند تازه می‌شود و خداوند از او راضی باشد، در این جهاد افتخارآفرین نقش خودش را ایفا کند.

وی افزود: برادران مؤمن، ما یک فرماندهی داریم که دید خدایی دارد و به قرآن کریم تمسک کرده و براساس سنت اهل بیت(ع) و بر سیره آنها حرکت می‌کند و نیز از درایت و حکمت بسیار بالایی نیز برخوردار بوده و لایق است که اداره این نبرد را با قدرت و با سیاست و همین‌طور نفس طولانی‌اش علیه این تجاوز دنبال کند.

عضو شورای مرکزی حزب انصارالله یمن با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها، رژیم‌صهیونیستی و آل‌سعود در حملات و تجاوزات‌شان علیه مردم یمن حملات بسیار سنگینی کرده‌اند و این حملات را بر ضد یمنی‌ها ادامه می‌دهند، گفت: آنها مردم و ما را یک محاصره بسیار بی‌رحمانه از سوخت و دارو کرده‌اند.

المؤید تأکید کرد: در این روزها محاصره یمن یادآور محاصره قریش است که حضرت رسول‌الله(ص) را در شعب ابی‌طالب محاصره کردند.

وی با بیان اینکه از رسانه‌ها توقع داریم که حجم مظلومیت یمن را خوب نشان دهند، اظهار داشت: ما از رسانه‌ها انتظار داریم که صداقت را درباره تجاوزات به یمن به کار برند و حقایق را منتقل کنند. ما نمی‌گوییم زیاده‌روی یا نقصانی در آن داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب انصارالله یمن با تأکید بر اینکه در فرهنگ قرآنی اصیل می‌بینیم که اسرائیل دشمن اصلی امت اسلامی است، اضافه کرد: آمریکا امروز سمبل دشمن اصلی با امت اسلامی است و عربستان یک ابزار کوچک و خواری در دست شیطان بزرگ است تا به واسطه آن مردم یمن را خار کند و این کشور را به زانو در آورد.

المؤید با تأکید بر اینکه هر کسی که بر دوستی با آمریکا اعتماد و فکر کند که آمریکا صداقت دارد، مطمئن باشد که آمریکا در تمام پرونده‌ها و به خصوص پرونده‌های بین‌المللی صادق نیست، خاطرنشان کرد: این مانند قماربازی بر روی یک اسب شکست خورده است؛ کسی که دستش را به سمت آمریکا دراز کند، دستش را به سمت شیطان بزرگ دراز کرده و در دنیا و آخرت دچار عذاب الهی خواهد شد. این حرف مرا به یاد بیاورید.امر خود را به خداوند متعال واگذار می‌کنم، همانا خداوند بینا و آگاه به نیات بندگانش است.

براساس این گزارش، تظاهرکنندگان پس از پایان این تظاهرات قطعنامه‌ای صادر و براساس آن اعلام کردند که حمایت آل‌سعود از تروریست‌های تکفیری را خوش خدمتی به رژیم‌صهیونیستی می‌دانند.

متن قطعنامه پایانی این تظاهرات به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اینک که رژیم دست نشانده و بی‌کفایت آل سعود به نمایندگی از سوی رژیم پلید صهیونیستی و با همراهی آمریکا، جنگ جنایتکارانه‌ای را بر مردم مظلوم و انقلابی یمن تحمیل نموده و با حمایت همه جانبه از جنگ‌افروزی تکفیری‌ها و تروریست وهابی، ماهیت پلید خود را برملا ساخته و امنیت کشورهای منطقه را به خطر انداخته است، ما تظاهر کنندگان در این روز، که روز همبستگی با مردم مظلوم یمن در مقابل تجاوز ظالمانه آل سعود نام گرفته است، بر موارد زیر تأکید می‌نماییم:

۱ـ ما نمازگزاران حاضر، با اعلام انزجار و تنفر از تجاوز ددمنشانه رژیم آل سعود علیه سرزمین نورانی و مردم مؤمن و انقلابی یمن که با حمایت آشکار و گسترده و عملیاتی آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی طراحی و به اجرا درآمده است، همبستگی و همراهی خود را با مردم مقاوم و مظلوم یمن اعلام داشته و جنایت وحشیانه رژیم آل سعود را محکوم می نماییم.

۲ـ مردم انقلابی ایران، کشتار بیرحمانه مردم و تلاش رژیم سعودی برای از بین بردن زیرساخت های کشور اسلامی یمن را نقشه مشترک آمریکا و دشمنان قسم خورده مسلمین با محوریت مقامات اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی دانسته و از مجامع بین‌المللی بویژه سازمان همکاری‌های اسلامی و مجامع حقوقی جهان اسلام، صدور کیفرخواست انقلابی برای فراهم کردن مقدمات محاکمه سران جنایتکار و وابسته آل سعود را درخواست می نماییم.

۳ـ ما ملت همیشه در صحنه، ضمن محکوم نمودن طرح مشترک صهیونیستی - سعودی، محاصره دریایی و هوایی مردم یمن و ممانعت از ورود کمک‌های انسانی نهادهای امدادرسان بین‌المللی و منطقه‌ای، استفاده از بمب‌های ممنوعه و کشاندن جنگ به خانه‌ها، بازارها، مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و اردوگاه‌های آوارگان را مشروع‌نمایی تجاوز توسط شورای امنیت سازمان ملل و پشتیبانی مطلق شیطان بزرگ از متجاوز دانسته و تجاوز آل سعود به یمن را تلاش آمریکا و وابستگانش برای ادامه بقای حیات ننگین رژیم صهیونیستی در منطقه می دانیم.

۴ـ ما نمازگزاران جمعه، ضمن محکوم نمودن بی توجهی سازمان ملل به جنایت رژیم سعودی، صدور قطعنامه ۲۲۱۶ توسط شورای امنیت را ایستادن شورای مذکور در کنار متجاوز و حمایت از به خاک و خون کشیدن زنان و مردان و کودکان و سالخوردگان یمنی دانسته و آن را مردود اعلام می‌نماییم.

۵ـ ملت قهرمان، ریاض را پایتخت پرورش افراط‌گرایی و تروریسم و رژیم آل‌سعود را برجسته‌ترین مظهر اسلام آمریکایی‌ و وابسته ترین رژیم به شیطان بزرگ دانسته و حمایت آشکار آل سعود از جنایت تروریست‌های تکفیری وهابی در یمن، عراق، سوریه، مصر، تونس، لیبی، مالی، نیجریه را مصداق خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام برای به انحراف کشاندن مردم مسلمان و تضعیف و انهدام کشورهای اسلامی می دانیم.

۶-ما تظاهر کنندگان، ضمن تحسین «صبر استراتژیک» مردم یمن که تاکنون به مثابه سلاحی کارآمد برای به شکست کشاندن طرح فتنه‌گران بین المللی مورد استفاده گرفته است، «دفاع استراتژیک» و پاسخ کوبنده به دشمن متجاوز را حق مردم مظلوم و مقاوم یمن دانسته و به مدد نصرت الهی آن را مقدمه شکست آل‌سعود و پروژه تروریسم در کشورهای اسلامی می دانیم.

۷ - ما ملت رشید ایران اسلامی در پایان تظاهرات امروز بار دیگر به مستکبران جهان بویژه شیطان بزرگ آمریکا یاد آور میشویم که ما ملت عاشورا و پیرو نهضت حسینی بوده و آموزه های امام و مقام معظم رهبری را بر خود فرض و پیروی آن را واجب دانسته و اعلام میداریم هرگونه دخالت و جنگ افروزی در دیگر کشورها را محکوم کرده و در زمینه مذاکرات اخیر نیز، مذاکرات زیر شبح تهدید را بی معنا دانسته و هیچگونه مذاکره‌ای زیر سایه تهدید را برنتابیده و هرگونه تهدیدی را پاسخ کوبنده خواهد داد .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
مرگ بر آمریکا – مرگ بر اسراییل – مرگ بر آل سعود خائن
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Romania
از بی تفاوتی دولت یازدهم هم که نباید حرف زد!!!
سیروس
پیشنهاد می کنم در یک طرح هماهنگ مردم هزینه های فیش حج عمره خود را به کمک رسانی مردم یمن اختصاص دهند تا انشاالله تو دهنی به آل سعود باشد.
United Kingdom
فیشهای حج عمره را برای مستضعفین کشور خودمون بدید جیگر اول خود بعد همسایه
مردم خودشان ميداند چه کسى الان بيشتر اختياج دارد! شما ناراحت نباش که چرا داريم به يمن کمک ميکنيم! به مردم خودمان هم کمک کرديم منتها شما چشماتون بسته بوده تديديد.
حتى ى عده تو ايران هم بودند که کمک هاى مردمى براى زلزله زدگان ميفرستادن ؛ ى عده بى شرف بودند که ناراحت بودند که چرا کمک ميکنيم به يک استان و شهر ديگه
پول خودمان هست و هرجا دلمان بخواهد خرج ميکنيم و کمک ميکنيم!
شما مواظب حيب خودت باش؛ نه جيب ديگران!
ما مسلمونیم بنابر این الجار ثم الدار: اول همسایه بعد خانه
شما هم دین خودت رو بچسب قلوه!
این حرفا رو باید به محمدرضا پهلوی میزدی که پول این ملت مستضعف رو میداد به صهیونیستای کثیف تا جایی که به ایران میگفتن أخ الیهود!!!!
اللهم اهلک و العن آل سعود جمیعاً الی یوم القیامه
حسن
France
پیوند اسرائیل و آل سعود از سالها قبل بوده و شکست هرباره اعراب بر اسرائیل همین در خفا بودن رابطه این دو عنصر فاسد وضد اسلامی میباشد و کمکهای دلاری و نفتی آل سعود همچون شاه معدوم به اسرائیل به در خواست امریکا انجام میشده کیکن اکنون بی پرده و واضح تر از همیشه این پیوند خودش رانشان میدهد و اگر نبود این جرثومه فاسد آل سعود گروه های تروریستی مثل داعش و القائده هم امکان بروز و ظهور نداشتند
خب بعدش چی؟ اعتراض خالی به چه درد میخوره؟
Romania
فان حزب الله هم العالبون
فان حزب الله هم الغالبون
United Kingdom
باسلام خدمت دوستان

واله ما خودمان الان یمن هستیم شرایط ما از یمن بدتره.من خانواده سراغ دارم دوماهی یه بار گوشت میخورن اگه ده تا کمیته امداد هم باشه جوابگو نیست به نظر من بداد مردم خودمون برسیم
شما به داد همون خونواده برس شما اگه خودت کمک اون خانواده کرده بودى الان وضعش اينى که گفتى نبود!
واون خانواده رو معرفيش کن به کميته امداد امام خمينى. اگه واقعا همچين آدمى رو ميشناسى!!
متاسفم برات که قتل عام مردم يمن واست اهميتى نداره! اون خانواده اى که شما بيان کردى که تو ايران هست ميتونه بره کار کنه و خرج خانوادشو در بياره؛ حتما بايد بشينه پشت ميز؟ ميتونه بره گياههاى پرخاصيت بيابانى رو جمع کنه و بياره شهر بفروشه!
ضمنا فعلا که همين مردمى که از لحاظ اقتصادى متوسط رو به پايين هستند؛ کمک کردن به يمن؛ و در اختيار هلال احمر و کميته امداد قرار دادند تا براى مردم يمن دارو و مواد غذايي تهيه کنتد!

وضعيت مردم يمن با وضعيت مردم ايران خيلى فرق داره؛ اونها ديگه حتى آب آشاميدنى هم تدارن؛ چه برسه به گوشت!
از ای پی که داری معلومه که خیلی تحت فشاری از انگلیس چقدر بهت میدن این کامنت ها رو بزاری؟
کسی که دو ماه یک بار گوشت میخوره شرایطش بدتره یا کسی که خودش شده گوشت قربونی فیلسوووووف؟!!
نگران نباش کسی که دستش رو تو جیبش میکنه و به نیازمند کیلومترها اون طرفتر کمک میکنه از همسایه خودش غافل نیست اینا رو به کسایی بگو که فقط سخن راندن و ایراد گرفتن و فیگور انسان دوستی بلدن ولی آب از دستشون نمیچکه!
همون واله!
اگه اين تظاهرات رو قبل از نماز جمعه برگزار ميکردند
واقعا جمعيتى که ميومد بيشتر از اينا بود.
و وقتى جمعيت زيادى به خيابانها بيان؛ به معناى واقعى عربستان تحت فشار قرار ميگرفت... حداقل براى چند روز توى بهت بودند

کجا ميشه اين انتقاد رو به گوش مسئولان برگزارى تظاهرات برسونم.؟ آخه ساعت 2 ظهر هم زمان تظاهراته؟؟!!!!
اما من اینطور فکر نمیکنم اولا که جمعیت خوب بود و بعدش هم همیشه یک عده دیر میرسن چه بعد از نماز باشه چه قبلش باید نظم یاد بگیریم همون موقعی که مردم دارن میرن تازه یک عده دارن میان! خوب اینجوری جمعیت، نصف میشه دیگه :(