جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

احمدی‌نژاد از اصلاح نظام بانكی خبر داد

يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب: 201890
رییس جمهوری از تلاش برای آغاز اصلاح نظام بانكی با محوریت بانك مركزی و وزارت اقتصاد و دارایی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد امروز (یكشنبه) در پنجاه و یكمین مجمع سالیانه بانك مركزی بر لزوم همراهی و هماهنگی بانك مركزی در اجرای برنامه‌های كلان اقتصادی دولت از جمله اصلاح نظام مالیاتی و گمركی و هدفمندی یارانه‌ها تاكید كرد و گفت: بانك مركزی با همكاری وزارت اقتصاد باید یك بسیج عمومی میان بانك‌های كشور در این خصوص ایجاد كند تا طرح‌های اقتصادی دولت به طور كامل اجرا شده و در خدمت پیشرفت و رفاه مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینكه بانك مركزی باید در تمام اقدامات و سیاست‌گذاری‌های خود تأمین آرامش خاطر مردم را مد نظر داشته باشد، گفت: باید فضای عمومی اقتصاد كشور را بدون تأثیرپذیری از تبلیغات كاذب برخی رسانه‌ها در راستای منافع كشور مدیریت كرده و اجازه نداد عده‌ای كه می‌خواهند در بازار تنش ایجاد كنند، موفق شوند و این نیازمند اطلاع‌رسانی صحیح از اقدامات مثبت انجام شد.

رییس جمهوری با تأكید بر اینكه بانك مركزی باید به طور قاطع از بخش تولید در كشور حمایت كند، گفت: همانطور كه با حمایت بانك مركزی از بخش مسكن، تورم در كشور كاهش و ساخت و ساز افزایش پیدا كرد در بخش‌های دیگر از جمله كشاورزی نیز باید این حمایت‌ها انجام شود.

احمدی‌نژاد گفت: باید اصلاح نظام بانكی با محوریت بانك مركزی و وزارت اقتصاد و دارایی تا پایان امسال به انجام برسد.

رییس جمهوری نظام تصمیم‌گیری در بانك مركزی باید بسیار مستحكم باشد، گفت: بانك مركزی نقطه كلیدی و نهایی اقتصادی در كشور است كه تمام برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در نهایت به این مجموعه ختم می‌شود.

رییس‌جمهوری با تأكید بر اینكه بانك مركزی و كاركنان این بانك باید خود را برای دوره‌ای پركار آماده كنند، گفت: بانك مركزی باید تمام بانك‌های كشور را صرف نظر از مالكیت آنها زیر نظر داشته باشد تا به واسطه این نظارت امكان كوچكترین تخلف و سوء استفاده‌ای وجود نداشته باشد.

احمدی‌نژاد همچنین لزوم توجه به قانون بدون در نظر گرفتن وابستگی‌های مؤسسات مالی را مورد تأكید قرار داد و گفت: بانك مركزی موظف به تنظیم بازار پولی و مالی كشور است و باید تلاش كرد تا عدالت، پاكی و درآمدهای ملی در جامعه افزایش یابد.

احمدی نژاد لزوم هماهنگی بانك مركزی را با سیاست‌های كلان اقتصادی كشور مورد تأكید قرار داد و با اشاره به طراحی‌های متعدد دشمنان برای تحت فشار قرار دادن ملت ایران، گفت: بانك مركزی ستون فقرات مقابله با فشارهای دشمنان است و باید با توانمندی و خودباوری از چنان استحكامی برخوردار باشد كه تمام نقشه‌های دشمنان از بین برود.

رییس جمهوری با اشاره به اینكه باید در برابر طراحی‌های دشمنان از مردم و كشور حفاظت كرده و مراقبت كرد كه به مردم فشار وارد نشود، گفت: در حال حاضر در مشكل خاصی در بخش اقتصاد وجود ندارد و شاخص‌های اقتصادی در كشور نسبت به سال گذشته بهبود داشته است.

در ابتدای این جلسه رییس كل بانك مركزی در گزارشی عملكرد بانك مركزی در بخش‌های مختلف را طی یك سال گذشته ارائه كرد.

همچنین رییس جمهوری در حاشیه پنجاه و یكمین مجمع سالیانه بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران در فضایی صمیمی با كاركنان این سازمان دیدار و با آنان گفتگو كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *