جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

با دشمنان سلامتی برخورد کنید!

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 393294
این حق طبیعی هر شهروند ایرانی است که در زمانی که بحث بنزین وارداتی آلوده، جای بحث اقتصاد مقاومتی را گرفته است، از افرادی که به جای دور کردن مردم از حاشیه آنها را به حاشیه نزدیک می کنند به قانون شکایت داشته باشند.
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، هنوز چند ماهی از شعارها و نظرات معاون رئیس جمهور و رئیس محیط زیست کشور یعنی معصومه ابتکار درباره هوایی بهتر و سلامتی مطمئن تر برای ملت با ورود بنزین های وارداتی به کشورنگذشته بود که با فرارسیدن فصل پائیز و وارونگی هوا به همراه گزارش کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درباره عدم آلودگی و سرطانزا بودن بنزین پتروشیمی همه نقشه های رئیس محیط زیست، نقش برآب شد.

البته قبل از اثبات این ادعا وزیر نفت دوران سازندگی و اعتدال تمام قد به منظور دفاع از ادعاها و شعارهای ابتکار همه مصائب و بحث های وزارت خانه خودش یعنی پرونده های کرسنت و استات اویل را بایگانی کرد و وارد معرکه سیاسی ابتکار شد.

اما این پایان کار نبود و با وجود بررسی و نظر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی مبنی بر سالم بودن بنزین های پتروشیمی و تولید داخلی، اصرار مسئولین وزارت نفت و محیط زیست به منظور واردات بنزین های خارجی ادامه یافت. بعد از اصراربرخی از مسئولین دولتی از جمله معصومه ابتکار به منظور واردات بنزین های خارجی با وجود آلودگی هوا، زمزمه هایی توسط برخی از منتقدان مبنی بر ذینفع بودن برخی افراد مسئول از واردات بنزین مطرح شد. البته در کنار این مسائل بحث سیاسی بودن این اقدامات با توجه به ادعاهای قبلی رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر سرطان زا بودن پارازیت هم موضوعی بود که مد نظر کارشناسان بود.

حال در چنین شرایطی قطعا مجلس شورای اسلامی که وظیفه اش نظارت بر قوه مجریه کشور است، باید با توجه به درگیر بودن سلامت مردم با قصه پرپیچ و خم آلودگی هوا کاملا جدی تر و مصمم تر از گذشته به این بحث وارد شود تا سلامت و جان مردم بیشتر از این بازیچه نشود.

این در حالی است که قرار است در هفته جاری نتیجه گزارش کمیسیون اصل ۹۰مجلس درباره بنزین پتروشیمی و بنزین وارداتی به منظور مطرح شدن در صحن علنی مجلس بررسی شود.

در هر صورت قطعا با توجه به دربرگیری این مسئله در میان مردم به دلیل پر اهمیت بودن سلامت افراد مختلف جامعه، مطالبه جدی مردم از نمایندگان خود در بهارستان این است که هر چه زودتر تکلیف بنزین های وارداتی که عملا دهن کجی به تولید داخل است را مشخص کنند تا در ادامه افراد به منظور بازی های سیاسی با جان مردم بازی نکنند.

نمایندگان ملت باید توجه داشته باشند که از طرف مردم به مسئولین دولتی گوشزد کنند که اهمیت سلامت مردم بسیار بیشتر از سیاسی کاری و گزارشات نادرست است که از طرق مختلف جامعه را چندین ماه با خود درگیر کرده است.این حق طبیعی هر شهروند ایرانی است که در زمانی که بحث بنزین وارداتی آلوده، جای بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را گرفته است، از افرادی که به جای دور کردن مردم از حاشیه آنها را به حاشیه نزدیک می کنند به قانون شکایت داشته باشند.طبیعی است که در چنین وضعیتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای ملت در مجلس و به عنوان اشخاصی که وظیه آنها نظارت بر دولت است نقش اساسی خود که خواسته ملت هم هست را ایفا کنند.

به منظور گذر از بحران آلودگی هوا با چاشنی بنزین های وارداتی راهکارهای مختلفی قابل تصور است:

اول اینکه با همه این اوصاف بعد از قرائت گزارش کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی که عملا نتیجه آن توسط برخی از نمایندگان مجلس رسانه ای شده است، باید فرصتی به وزارت نفت و محیط زیست داده شود تا شرایط به وجود آمده را اصلاح کنند و بعد از آن هم عملا عذرخواهی از ملت می تواند ناچیزترین وظیفه این مسئولین باشد.

در حالت دوم اگر شرایط اول جواب نداد قطعا برخورد قانونی با این مسئولان می تواند کوچکترین مطالبه مردمی باشد.این در حالی است که شخص وزیر نفت که مشکلاتی نظیر نامعلوم بودن آزمون های استخدامی وزارت نفت، بحث های قراردادهای کرسنت و استات اویل در وزارت خانه مطبوعش وجود دارد، با آراء خفیفی وارد وزارت خانه نفت شده است.

با توجه به کوتاه نیامدن نمایندگان به منظور ورود افراد نزدیک به فتنه به وزارت علوم، این انتظار ملت نیز نمی تواند انتظار زیادی باشد.در هر صورت با گذشت زمان و روشن شدن هر چه بیشتر این بحث ملت می توانند به محقق شدن انتظاراتشان بیشتر از گذشته نزدیک و نزدیک تر شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *