پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

استفاده افراطی از نرم کننده مو ممنوع!

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 419790
یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه برای رفع خشکی مو باید یک و یا دو مرتبه در هفته از نرم کننده استفاده شود، گفت: استفاده بیش از حد از نرم کننده پس از شش ماه موهای افراد را شکننده و خشک‌تر از روز اول می‌کند.
به گزارش جهان، دکتر سیدحسن اعتمادزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از علل خشکی مو ارثی است، گفت: خشکی مو پدیده‌ای است که به دلیل خشک بودن پوست، رنگ کردن مو و مواد شیمیایی به وجود می‌آید.

این متخصص پوست و مو یادآور شد: استفاده از رنگ مو، دکلره، استفاده بیش از حد از نرم کننده، اتو مو و سشوار منجر به خشک شدن موهای افراد می‌شود.

اعتمادزاده با اشاره به اینکه استفاده بیش از حد از ژل مو و تافت باعث شکنندگی مو و خشکی آن می‌شود، گفت: برای رفع خشکی ارثی مو افراد باید از شامپوهای ملایم و نرم کننده‌های خفیف به میزان و دفعات کم و یکبار در هفته استفاده کنند.

وی بیان کرد: شستشو با آب داغ، استفاده مکرر از نرم کننده و پوست خشک به دلیل اینکه مو چربی خود را از پوست می‌گیرد، از دیگر عوامل تخریب کننده و خشک شدن مو هستند.

این متخصص پوست و مو با اظهار به اینکه آفتاب نیز موهای افراد ر ا کمرنگ و تخریب می‌کند، گفت: در مو پیوندهایی وجود دارد که اگر شکسته شوند مو حالت نرم خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود.

اعتمادزاده با تاکید بر اینکه استفاده از شامپوهای ملایم، شستن ملایم مو و استفاده اندک از نرم کننده و سرم مو برای جلوگیری از خشکی مو مناسب است، در پایان خاطر نشان کرد: استفاده بیش از حد از نرم کننده پس ازشش ماه موهای افراد را شکننده می‌کند و آسیب می‌رساند، بنابراین باید از این مواد به مقدار و دفعات کم استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *