سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳

سفر نتانیاهو به واشنگتن پیچیده تر شد

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 409692
یک روزنامه مشهور آمریکایی ضمن اشاره به مخالفت نخست وزیر اسرائیل با درخواست سناتورهای دموکرات آمریکا برای برگزاری نشست محرمانه، نوشت: این اقدام بنیامین نتانیاهو موجب شده تا سفر پیچیده وی به واشنگتن، پیچیده تر از قبل شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از روزنامه واشنگتن پست، سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن با هدف سخنرانی در کنگره آمریکا در خصوص برنامه هسته ای ایران، پیچیده تر از گذشته شده است.

این روزنامه در ادامه افزود: اگر گزارش های منتشر شده درست باشد، نتانیاهو مرتکب اشتباهی شده که تبعات زیادی را به همراه خواهد داشت. رویترز گزارش داده است که نتانیاهو دعوت سناتورهای دموکرات برای برگزاری نشست محرمانه را در جریان سفر هفته آینده وی به واشنگتن رد کرده است. با رد این دعوت، نتانیاهو عملا دو قانون اساسی و ساختاری را که برای موثر بودن بیشتر در واشنگتن، نقض کرده است.

قانون نخست، شما همواره باید مایل باشید تا با هر کسی که اطلاعات مفیدی دارد، صحبت کنید. ما باید همواره با کسانی که می توانند به ما کمک کنند، صحبت و مذاکره کنیم. این دعوت چه از سوی دموکرات ها یا جمهوریخواهان باشد، می تواند برای نتانیاهو مفید باشد. این مساله قابل درک است که گاهی اوقات شما می خواهید منتقدان خود را در انزوا قرار دهید، ولی شما نباید همه سناتورهای دموکرات را در یک دسته بندی قرار دهید. نتانیاهو به حمایت بیشتری از سوی دموکرات های سنا نیاز دارد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ضمن رد دعوت سناتورهای دموکرات آمریکا برای نشست محرمانه در جریان سفر هفته آینده به واشنگتن، گفت: برگزاری این جلسه ممکن است موجب درک نادرست از اهداف واقعی این سفر شود. نتانیاهو با پذیرش دعوت رهبران جمهوریخواه برای سخنرانی در کنگره آمریکا، خشم و نگرانی کاخ سفید و دموکرات ها را برانگیخته است. نتانیاهو قصد دارد هفته آینده در کنگره آمریکا در خصوص برنامه هسته ای ایران، صحبت کند. ریچارد دوربین و دایان فاین اشتاین ۲ سناتور ارشد دموکرات آمریکا، با ارسال نامه ای به نتانیاهو این دعوت را ارائه کرده بودند که هدف اصلی آن حفظ گفتگوی دو حزب آمریکا در کنگره با اسرائیل خواهد بود.

قانون دومی که نتانیاهو از آن چشم پوشی کرده ، قانون موسوم به کلینتونیسم است. این قانونی می گوید: اگر شما چیزی را که درباره آن صحبت می کنید، می دانید، صحبت کردن برای شما مهم نیست.

واشنگتن پر از صحبت کنندگان است. نتانیاهو می تواند سخنان خود را در برابر شرکت کنندگان در نشست کنگره بیان کند ولی این مساله مهم است که وی قادر باشد یک سخنرانی تاثیر گذار را در خصوص این مساله در واشنگتن ارائه کند. کل اتفاقات مربوط به دعوت اولیه از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا، تاسف بار است ولی نتانیاهو باید برای تبدیل شرایط بدتر به بهتر، تلاش کند نه اینکه با اتخاذ تصمیماتی موجب بدتر شدن اوضاع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *