جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۳۵

جولان "دختران خواننده" در خیابان‌های تهران

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 219297
اما در همین گیر و دار و وقتی چند قدمی در این مسیر بالاتر آمدم در کمال ناباوری با صحنه عجیبی مواجه شدم؛ دختری تقریبا 14ـ 15 ساله با پوشش شلوار جین و با یک بلیز کوتاه زنانه ...
خبرنگار جهان - چند روز پیش و در هوای مطبوع بهاری در حوالی چهارراه ولی‌ عصر تهران، قدم‌زنان در حال رفتن به محل کار خود بودم و البته غرق در افکار و مشغله‌‌های ذهنی خود که یکدفعه صدای خاص و نامفهومی از قسمت شمالی خیابان توجهم را به خود جلب کرد.

مثل این بود که در مسیر حرکت خود در منتهی‌الیه شمالی خیابان ولی‌ عصر در حال نزدیک شدن به منبع تولید این صدا هستم.

با کمی توجه بیشتر، این صدا واضح‌تر شد و حالا به راحتی می‌توانستم صدای آوازمانند زنانه‌ای را تشخیص دهم؛ زیاد به این صدای زنانه و البته پرطنین توجه نکردم و مسیرم در امتداد شمالی خیابان ولی عصر را در پیش گرفتم با این ذهنیت که احتمالا یکی از ماشین‌های شخصی عبوری از این محدوده، صدای ضبط ماشین خود را بلند کرده است.

اما در همین گیر و دار و وقتی چند قدمی در این مسیر بالاتر آمدم در کمال ناباوری با صحنه عجیبی مواجه شدم؛ دختری تقریبا 14ـ 15 ساله با پوشش شلوار جین و با یک بلیز کوتاه زنانه در حال نغمه‌سرایی و هنرنمایی با استفاده از یک آمپیلی‌فایر قابل حمل بود و البته این دختر خانم هنرمند آورازه‌خوان را(!) یک دختر دیگر که کمی کم ‌سن ‌و سال‌تر به نظر می‌رسید، مشایعت می‌کرد که این دختر مشایعت‌کننده زحمت نواختن "تنبک" به طرز هنرمندانه‌ای را می‌کشید!

جالب اینکه مضمون شعری هم که این این دختر خواننده برای اجرا در ملأ‌عام آن هم در شلوغی حوالی چهارراه ولی‌ عصر انتخاب کرده بود بسیار هم عاشقانه بود و چه زیبا از چشم و ابروی یار می‌گفت و درد عشقی که کشیده است!

اما در این میان، واکنش مردمی که در حال تردد از این محدوده بودند و با صحنه اجرای این موسیقی زنده(!) توسط این دختران آوازه‌خوان مواجه می‌شدند نیز جالب بود، اکثریت این جمعیت برای دقایقی بی‌خیال مقصد موردنظر خود شده و محو در اجرای این هنرمندان!

براستی مسئول و متولی بروز چنین رفتار‌هایی در سطح شهر آن هم در ملأ‌عام و با توصیف آنچه ذکر آن رفت، کیست؟ چه نهادی و مرجعی مسئولیت برخورد با چنین مواردی را بر عهده دارد؟ چرا باید فضای شهر به سمت‌وسویی برود که عده‌ای تا این حد و اندازه به خود اجازه بروز و ظهور رفتار‌های ساختارشکن و هنجارشکن دهند؟

پیش از این رفتارهای چند کودک و نوجوان که در مراکز عمومی، اتوبوس و مترو اقدام به خوانندگی می‌کردند را شاهد بودیم که البته ظاهرشان بیشتر به متکدیان شبیه بوده است اما حالا باید نظاره‌گر خوانندگی دخترکانی بزک‌کرده و محرک در خیابان‌های تهران باشیم آن هم در کمال آسودگی خاطر این مخدرات هنرمند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه بی بندو باری و بی عفتی و ... سرآغازش از دوران آقای خاتمی است !!!!! اخوی اینها که آن زمان که 5 و 6 سال بیشتر نداشتند که!
Latvia
بايد دلسوزانه با اينها برخورد شود تا گسترش نيابد. از مظاهر ناتوي فرهنگي همينه ديگه...
United States
"همه بی بندو باری و بی عفتی و ... سرآغازش از دوران آقای خاتمی است !!!!! اخوی اینها که آن زمان که 5 و 6 سال بیشتر نداشتند که!"


چه استدلال پرتی
مثلا خلفا با غصب حق امیرالمومنین (ع) زمینه انحراف امت اسلامی رو فراهم کردن حالا ما بگیم افراد حاضر همه گناهشون گردن اون خلفاست و دیگه تکلیفی متوجهشون نیست برای اینکه خودشون دنبال حق برن و بدستش بیارن؟!!!
خاتمی و اعوان و انصارش با شکستن قبح برخی حرامات دین موجبات انحراف چندین نسل رو فراهم کردن که خدا به فریاد اونها و نسل ها برسه
Iran, Islamic Republic of
مشکل بیکاری این بدبختها است اگر پول نفتی که دو لپی توسط بعضی ها خورده می شود به این بی نواها هم داده می شد همه چیز درست می شد اما متاسفانه این بیچاره ها هم بدبختی می کشند و همه سنگ ها توی سر آنها خورد می شود.
Iran, Islamic Republic of
کسی نیست بپرسد علت انجام این کار توسط این کودکان و نوجوانان چیست؟ آیا نباید در این زمان در حال درس خواندن باشند؟ فقر و بیکاری تا کجا می خواهد ادامه یابد؟
نداری و فقر غیرقابل انکارن ولی انگار برخی هم برای زدن چند نشون بایک تیر مترصد فرصتن. هم دلیاز عزا در میارن و هم جیبشونو پر می کنن. انقدر راهها برای پول درآوردن هست که غالبا افراد هوسباز فقیر یا میرن سراغ تن فروشی یا مطربی
أف بر ایشان. کارمان به جایی رسیده که امر به معروف هم بکنیم ما را نهی می کنند.وای بر این مسلمانان که جا پای کفار می گذارند و تازه افتخار هم می کنند.
بیکاری از یک طرف، فقر از سویی و انتخاب اسون ترین راه از طرف برخی باعثشده امروز با مشکلات عدیده فرهنگی روبرو باشیم
United States
باید خیلی نسبت به این حرکت‌ها مشکوک بود چرا که قطعا مراکزی به صورت سازمان‌یافته و مخفیانه در پی شکستن قبح خیلی از حریم‌ها و هنجار‌ها در شهر هستند و شاید در مورد این دختران خواننده هم، اینها به صورت سازمان‌یافته از بعضی جاها حمایت مالی و فکری می‌شوند و به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده وارد اجرای طرح و برنامه در خیابان‌های شهری مثل تهران می‌شوند.
تاریخ پر است از تکرار مکررات است.
در اسپانیای امروز یا اندلس آن روز
بیاد بیارید وقتی که کاتولیک ها مسلمانان رو از طریق رواج فحشا و سستی در ایمان شکست دادند
United States
اين نتيجه سهل انگاري فرهنگی است
ماهی را هر وقت از آب بگیرند تازه است مگر اینکه خودشان را گول بزنند!!!
این دختران از قبل از عید درست زمان خریدهای مردم و شلوغی بازار عید در کوچه برلن و خیابان صف سپهسالار پاتوق داشتند و ما چندین بار که برای خرید به آنجا رفتیم هر دفعه اینها را می دیدیم و کوچه بازاری خوندنشون بود که جلب توجه میکرد باید پرسید آیا این اماکن نیروی انتظامی نداشت که جلوی آنها را بگیرد در سپهسالار که مدام نیروی انتظامی اعلام میکرد مراقب کیف پول خود باشید جای سئوال است نباید می آمدند و جلوی اینها را می گرفتند که هر کسی هم رد می شد .... خوب ریشه کار ایراد دارد مگر نه باید زودتر جمع و جور می شدند
United States
همانطور که نویسنده محترم اشاره کردند مردم می ایستادند و نگاه می کردند . چرا ؟ چون جامعه ما به شادی نیاز داره که متاسفانه ما فقط بلدیم نقد کنیم که فلان چیز نباشه گناهه. فلان چیز نباشه خلافه ، دوستانی که معترض هستند در کنار اعتراضشون لطفا بفرمایند آیا ایرانیها انسان نیستند و نیاز به شادی و تفریح ندارند خب با این گرونیها که مسافرت که نمی تونند بروند ، مهمانیها که به حداقل رسیده و در کل سطح شهر جز چند تا شهر بازی که اونهم روزهای تعطیل از ترافیک و شلوغی نمی شه بهشون سری زد چیز دیگه ای نیست ، پس چه باید کرد . من موافق این رویه خوانندگی در سطح شرح نیستم نه به خاطر شرعش به خاطر استفاده ابزاری که از اون دخترهای بیگناه می شه و تازه بنده خدا اول گمراهیش توی این جامعه هست، یه استادی بود که می گفت غر نزن راه کار ارایه بده .
Iran, Islamic Republic of
کارگردان محترم سی دی " فقر فساد و فحشا " درحال حاضر منتظر مجوز اخراجی ها .. هستند ؛ اخوی دولت قبل به همینگونه تخریب کردید روی موج سوار شدید و ... اگر خیلی نگران دین و دنیای مردم هستید حال بیا یک فیلم کوتاه از مشکلات جامعه تهیه کن جناب کارگردان متعهد
United States
به نظر من این مساله اصلا ربطی به شادی و نشاط نداره این که ما ملتی شاد هستیم یا نه یه بحثه و اینکه اینها چرا اومدن بحثی دیگه
به نظر من این مساله از صلاحیت ما برای ابراز نظر خارجه چون اگر فقر باشه متولی این امر باید پیگیر بشه. اگر بحث شادیه صدا و سیما باید کارشناسی کنه و اگر هم بحث قبح شکنی هست وزارت اطلاعات باید وارد بشه
لذا دوستان داغ نکنید و با ربط و بی ربط نظر از خودتون ساتع!!! نکنید
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
ده نمكي در فيلم مستند فقر و فحشا گوشه اي از مصائب فقر و فلاكت مردم را به تصوير كشيده بود كه متاسفانه با ان برخورد سياسي شد در حاليكه اين يكي از معضلات عظيم اقتصادي و فرهنگي جامعه ماست كه تا كنون هيچ كسي از مسئولين كوچكترين توجهي به ان نكرده است و بسياري از مشكلات مردم نيز ناشي از آنست.
Iran, Islamic Republic of
اخوی اینا اگر فقیرن پس اکو رو از کجا میارن؟
Iran, Islamic Republic of
فقير كجا بوده ؟؟؟اگر فقير بودن بزك كرده و آمپلي فاير دار نبودن....مشخصا اين ساختار شكني ها را يا از پيرزنها شروع ميكنند يا از دختران كوچك و وقتي هم قضيه از حرمت افتاد فاز عمومي آنرا اجرا ميكنند اين يكي از قانون هاي فراماسونرهاست براي تغيير فرهنگها
Iran, Islamic Republic of
مگر مانکن ها را سازمان یافته به خیابان ها نمی فرستادند ؟ خوب این هم سازمان یافته است و البته وزارت اطلاعات و سپاه در شناسائی کانون این اقدامات ضد فرهنگی مسئول هستند.
Iran, Islamic Republic of
عین همین اتفاق رو قبلا در کوچه برلن (مرکز فروش پوشاک) دیده بودم.
دو تا دختر که یکی حدود 14-15 داشت و خواننده و دیگری کوچکتر بود که در حال زدن تنبک.
این جور که معلومه کارشون گرفته و از داخل کوچه زدن بیرون و اومدن تو خیابون اصلی
اگه یه فکری براشون نکنن. بدتر از این هم میشه ...
Iran, Islamic Republic of
هنوز جا داره که وضع شون بدتر از این هم بشه.
جای دیگه ای تو همین خیابون ولیعصر دیدم که به بهانه حاجی فیروز بودن، دخترکان بیش از 10 ساله وسط خیابون و جلوی ماشین های پشت چراغ قرمز میرقصن
Iran, Islamic Republic of
عزیز من این حرفها را نزنید خاطر شریف رئیس جمهور مکتبی آزرده میشه بعدش هم به شماها گیرمیده که چرا اینقدر به این جوانان گیر می دهید باز همین باعث میشه میاد تلویزیون مصاحبه می کنه وهمه ملت را مثل پاسخ دادن در مجلس به سخره میگیره
به نام خدا

اخوی ها و غیر اخوی های محترم


آیا به نظر شما شادی وقتی شادی است که با فحشا همراه باشد شما برو توی خونت هر چی دلت می خواهد شادی کن کی کارت داره ؟

دختران فقیر ! !! خیلی جک بامزه ای بود
منم فقیرم شما اجازه می دی از دیوار خونت بیام بالا هر چی داری بار کنم؟! چرا اجازه می دهیم به بهانه اینکه فقیرید یا مثلا شادی نداریم تجاوز به حریم خصوصی ذهن و فکرمان کنند جالب است خانه ها حصار دارد دل و ذهنمان حسابی بی در و پیکر است
در ایران که کسی به نون شب محتاج نیست. چرا این کارها را می کنند و آبروی کشور را می برند؟
هنوز سفره بدون نان را ندیده اید که دم از فرهنگ سازی می زنید همه اینها از فقرو نداریه از قدیم گفتن آدم گرسنه دین وایمان نداره
United States
دوستانی که از فقر دم می زنن فقط دم می زنن تا هم عقده هاشونو از دولت و حکومت خالی کنن و هم راهو برای عیاشی های خودشون باز کنن والا فقیر ندیدن. اگر اینطور بود که الان خیابونهای تهران کاباره شده بود. این دختر خانم در این سن خوانندگی رو چطور آموخته؟ نواختن رو چطور؟ ادوات نواختن رو چطور تهیه کرده؟ ایشون چه فقیر متمولی! هستن که این همه هزینه کردن برای ابراز نداریشون!!!
عزیزان سینه چاک فقرا بهتره برن این دام بر مرغی دگر بنهند چرا که عاقلان دانند این دفاعیات مزورانه و عیاش‌گونه برای چیه؟
بنده شخصا بسیاری فقیر می شناسم که از طریق برخی مومنین هر از گاهی براشون آذوقه و مایحتاج تهیه می کنیم و ندیدم یک کدومشون اینطور اهل عیاشی و ولنگاری باشن و بهانه شون هم فقر باشه!. متاسفانه با دیدن این طور صحنه ها یه عده کوته فکر سریع بهانه فقرو پیش می کشن تا خر مراد خودشونو برونن.
United Kingdom
شما اگه میخواستی بدونی مسئول این کار کیه به جای نگاه کردن و تهیه گزارش زنگ میزدی به پلیس تا مشخص بشه.
شما احتمالا شاهد ماجرایی پیش از جمع شدنش بودی که با طرح آن در سایت خبری باعث قبح شکنی آن میشوی.
امیدوارم کمی متوجه وظایفمون باشیم
Iran, Islamic Republic of
"هنوز سفره بدون نان را ندیده اید که دم از فرهنگ سازی می زنید همه اینها از فقرو نداریه از قدیم گفتن آدم گرسنه دین وایمان نداره"

آدم سطحی نگر نباید باشه بله سفره بدون نون سخته ولی اخه باباجون بجای خرید لوازم آرایشی بره نان بخره
Iran, Islamic Republic of
بنده هم از همین مسیر به محل کار رفت و آمد می کنم. متاسفانه آنچه شد به جز کمی اغراق در سن خواننده زن، عین واقعیت است و من خودم چندین بار این واقعه را از نزدیک شاهد بودم
Iran, Islamic Republic of
مسئولین محترم سایت
"سلام علیکم"
با شنیدن این اخبارآدمی متاثر از این موضوعات می شود اما نه به معنای اینکه بی بندو باریست، فقر است و یا... از این باب که این دخترکان می بایست در این سن پشت میز مدرسه باشندکسب علم کنندو آیندهءخود واین آب و خاک را بسازند.

چه باید کرد را باید از مسئولش پرسید.همیشه در هیچ اتفاقی تنها یک فرد مقصر ویا موضوع مسبب نیست بلکه عوامل مختلفی باعث بروز اینگونه موارد میشود.
ودرپایان صد البته که برخی مسئولین بزرگوارمان
کاری نمیکنند که بماند
کاری میکنند که بمانند...
United States
مسئول کسانی هستند که با هنر مبارزه می کنند وکسانی که سرنوشت این نوجوانان وبقیه مردم برایشان مهم نیست.
United States
"مسئول کسانی هستند که با هنر مبارزه می کنند وکسانی که سرنوشت این نوجوانان وبقیه مردم برایشان مهم نیست. "


اینو که خوندم یاد مثل مورچه افتادم که وقتی آب بردش گفت دنیا رو آب برد! آخه هموطن عزیز کی با هنر مخالفه هر چیزی راهی داره. مثلا اگر بچه شما بخواد از راخه گوش غذا بخوره و شما جلوشو بگیری منطقی است که برخی بگن شما با غذا خوردن بچه ات مخالفی؟!!!
چرا هر چی به فکرتون میاد میگید؟ اگه نظر درستی ندارید مجبور نیستید نظر بذارید. هر وقت از این بحثا میشه باید کلی پرت و پلا بخونیم بسه دیگه
Iran, Islamic Republic of
انگار شما از رادیو وتی وی ملی باصطلاح! خبر نداری که شب وروز پاپ وزلف و دل یار وصورت زیبا وعشق سوزان وخلاصه اشعاری که اگه یه خواننده بیچاره اونور آب بخونشون، حتما" حکمش رو میدین، پخش میکنه! کجایی دوست عزیز! زورتون گرفته ومیخواین نون یه دختر بچه بیچاره رو ببرین؟ خدا خوشش میاد؟ شب و روز تو خونه هاتون ماهواره هرچی رو پخش میکنه میبینید وگوش میکنید حالا برخورده یه بچه شعری خونده؟ عجبا به این بشر!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز ،با اين روند رو به رشد گراني و تورم مطمئنا بزودي شاهد گسترش بسيار گسترده اينگونه مشاغل خواهيم بود .بجاي توصيه براي بگير و ببند اين افراد كه حداقل بجاي خودفروشي اواز ميخوانند( هرچند خلاف شئونات اسلام است)تا بخشي از هزينه هاي زندگي خانواده شان را تامين كنند. بهتر است عامل ايجاد اين مشاغل كه بقول اقاي (دكتر!) رحيمي بي كفايتي كارگزاراني هستند كه با درامد 110 ميليارد دلاري حاصل از فروش نفت كشور را به این حال و روز انداخته اند، به دادگاه انقلاب فرابخوانيم ؟!
این صحنه ها صدای ساز زدن دولت اصلاحات است که الان به گوش می رسد