جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴۸
۲۵۸
همه آنچه در جلسه علنی مجلس گذشت؛

حرمت‌ها شکست

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 269995
مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 15 بهمن و در سومین روز از دهه مبارک فجر روز تلخی را به خود دید. روزی که کام دوست داران انقلاب اسلامی را تلخ و دشمنان ملت ایران را ذوق‌زده کرد.
حرمت‌ها شکست
به گزارش جهان، دستور کار روز یکشنبه مجلس نهم، بررسی استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود. وزیری که تاکنون دو بار از مجلس رای قاطع گرفته بود، امروز در پس جنجالها، قاطعانه از مقام وزارت افتاد.

در جلسه صبح مجلس موافقان و مخالفان استیضاح وزیر کار نظرات خود را بیان کردند. در نوبت بعد از ظهر ابتدا شیخ الاسلام از خود دفاع کرد، سپس رییس جمهور به ایراد سخن پرداخت، در ادامه علی لاریجانی ریییس مجلس به اظهارات رییس جمهور پاسخ داد و در نهایت پس از تشنج و تذکرات نمایندگان، استیضاح وزیر کار به رای گذاشته شد که با 192 رای، عبدالرضا شیخ الاسلام از وزارت تازه تاسیس تعاون، کار و رفاع اجتماعی برکنار شد.

شیخ الاسلام: در کارمان بسیار موفق بوده ایم

وزیر تعاون کار و امور اجتماعی در آخرین دفاع خود گفت: حالا آقای مرتضوی منصوب شد هیچ کس تضمین نکرده است که او تا ابدالدهر مسئول خواهد ماند، ما بارها و بارها شده مدیرانی را منصوب کرده ایم پس از مدتی دیده ایم که توان کافی ندارد راجع به او تصمیم گرفته ایم.

 عبدالرضا شیخ الاسلامی در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه مجلس در بررسی طرح استیضاح خود طی سخنانی در پاسخ به دو نماینده موافق استیضاح که در جلسه نوبت عصر صحبت کردند اظهار داشت: تا این لحظه همه آنچه که ما انجام دادیم دقیقا طبق ضوابط قانونی بوده است و ذره ای از آن عدول نکردیم.

وی ادامه داد: قانون فصل مشترک همه تعاملات و سخنان ما باید باشد. ما اگر تصمیمی گرفتیم تدبیر کردیم برای اداره بهتر امور بر اساس تشخیص و مسئولیتی که بر عهده مان نهاده شده، استفاده از ظرفیت های قانونی بوده است. اگر کسی یا عزیزی برداشتش از قانون با آنچه از ظاهر قانون استفاده می شود، با ما تفاوت دارد، نیازی نیست که اینقدر به ما نسبت قانونشکنی و قانون ستیزی و امثال آنها را بدهد.

شیخ الاسلامی ادامه داد: دیوان عدالت اداری حکم داده و حکم اجرا شده است رئیس محترم دیوان محاسبه کرده است و گفته است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم، رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری را اجرا و نتیجه را برای ما ارسال کرد.

وی خطاب به موافقان استیضاح گفت: برادر عزیز اگر جنابعالی به قانون احترام می گذارید آیا دیوان عدالت اداری و رئیس محترم آن، از قانون بی خبر است؟ از اقدامات ما بی اطلاع است؟ اتفاقا خبرنگار در یک پرسش چالشی این مطلب را می پرسد. ادامه می دهند که موضوعی که در هیات عمومی دیوان عدالت اداری رسیدگی شد از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ و اجرا شد. ما قانون را تفسیر به رای نکردیم. همه می دانند که در مباحث حقوقی، عرف و رویه های جاری از ملاک های مورد اعتنا است.

وزیر کار ادامه داد: بنده عرض کردم در طول چندین سال گذشته سابقه 6 مدیر عامل صندوق را بررسی کردم. 5 نفر آنها با قرائتی که شما از قانون دارید واجد صلاحیت نبودند اما منصوب شدند چرا آن موقع اعتراضی نبود؟ برای آنکه تفسیر مطابق با آن چیزی بود که در آن زمان مسئولان به آن رسیده بودند و ما هم بر آن باور بودیم. برداشت ما از قانون این بود که بحث رشته تحصیلی و سابقه خدمت در رشته های مختلف.

شیخ الاسلامی خاطر نشان کرد: رویه این بود برداشت ما هم همین بود. ناگهان مواجه شدیم عده ای از عزیزان برداشت دیگری دارند. خوب اشکالی ندارد رفتند به این برداشت وجه قانونی هم بخشیدند. ما هم اجرا کردیم اما در همین قانون آمده بود که دولت می تواند اساسنامه صندوق تامین اجتماعی را اصلاح کند خوب اصلاح کرد دولت است و مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده دارد تشخیص داد که باید این کار را بکند. برمبنای کارشناسانه و عالمانه این کار را انجام داد. اتفاقات اگر بحث تخصصی باشد بنده به جرات و قاطعیت عرض می کنم که آن چه که در ماده 17 قانون جامع رفاه و تامین اجتماعی آمده ناظر بر همین برداشتی است که ما داریم.

وی گفت: نهایتا عده ای نمی پسندند در مسیر قانونی رفته ایم و برداشت دیگری به ما دیکته شد و ما هم پذیرفتیم و به موجب قانون یک حرکت انجام دادیم. دعوا نیست، دور زدن قانون کدام است؟ اصلا این حرف ها نیست برای اداره کشور مسئولان تصمیم می گیرند. هر روز شما هم در مجلس از صبح می نشینید. وقت و بی وقت در کمیسیون ها و جاهای مختلف برای اداره امور کشور تصمیم می گیرید جرح قوانین و مقررات می کنید فردا دوباره آن را اصلاح می کنید. دوباره سه باره چند باره، چه اشکالی دارد؟



وی با بیان اینکه بار سنگین مسئولیت اجرایی بر دوش دولت است گفت: ضوابط آیین نامه ها و دستورالعمل ها در اختیار دولت است این طبق قانون است چرا باید این را از دولت سلب کنیم؟ اگر یک سال پیش یا 11 ماه پیش دوستان راجع به آقای مرتضوی مباحثی داشتند، به هر حال ایشان مسئولیتی نداشت و اقداماتی در این حوزه نکرده بود. امروز سابقه 11 ماه عملکرد ایشان را نیز پیش رو داریم. آیا این عملکرد موفق نبود؟ ما که در تامین اجتماعی می بینیم همه شاخص های ما مثبت است ما که می بینیم در تامین اجتماعی که ما پس از سالها از نقطه سربه سری عبور کرده بودیم امروز دوباره رشد مثبت پیدا کرده ایم ما هم اکنون ذخیره احتیاطی داریم. الان جامعه کارگری، کارفرمایی و ... همه موافق این جریان هستند. آیا این حمایت ها برای شما که نمایندگان محترم مجلس هستید و از بدنه اجتماعی این مملکت اعلام و ایجاد شده، هیچ پیام مثبتی ندارد. آیا این برای ما افتخار نیست که توانستیم با همیاری و همدلی همه بدنه اجتماعی جامعه و مخاطب خود را همراه و همدل کنیم افتخار نیست؟ آفرین ندارد و به خاطر آن باید سرزنش بشویم و احیانا متهم بشویم که با اعمال فشار جریانات انبوه و عظیم به جنبش آمدند و احیانا به شما 4 تا تلفن زدند؟

وی گفت: بنده مطلق با هیچ احدی برای لغو این استیضاح لابی نکردم تلفن نزدم، خواهش نکردم هر عزیزی به من مراجعه کرد و اعلام کرد که می خواهم در جهت رفع استیضاح یا اداره فضای جلسه یا سخنران مثبت صحبت کنم هیچ کلمه ای از زبان من نشنید. من به همه همکارانم گفتم بروید کارتان را بکنید، خود بنده تا آخرین لحظه ساعت 10 شب گذشته کار مردم را انجام دادم. 10 شب نشستم و چند مطلب جور و یادداشت کردم تا خدمت شما ارائه دهم. ما به کارمان سفت وسخت چسبیده ایم ادعا می کنیم که در کارمان هم بسیار موفق بوده ایم کما اینکه در تمام این مباحثی که مطرح شد درباره انتصاب یک فرد اتهاماتی مطرح شد.

وی گفت: ما این اتهامات را بررسی کردیم و از نظر ما این اتهامات اثبات نشد ما به مجرمیت آقای مرتضوی نرسیدیم اما صلاحیت های او را احراز کردیم. 4 ساعت در جلسه هیات امنا بحث کردیم یکایک این موضوعات مطرح شد با نقادی و دقت بالا. ما پاسخ گرفتیم اصرار نداریم بی خودی مردم را متهم و محکوم به مجازات کنیم .

شیخ الاسلام ادامه داد: ما چکاره ایم. بین خود و خدای باید حجت داشته باشیم. گیرم من جواب شما را بدهم یا ندهم. البته این مهم است اما بیشتر از آن برای من مهم است که جواب خدا را بدهم چرا باید به خاطر یک اتهاماتی که 11 ماه در فضای رسانه ای علیه یک نفر گفته می شود تصمیم بگیرم و به عنوان یک فرد هر چند کوچک، با این تصمیم خود عملا پای همه آن اتهامات امضا کنند من حق چنین کاری ندارم. با احدی الناسی این کار را نمی کنم اگر بنا به گفتن باشد آقایان استیضاح کننده بعضا  پیغام داده اند مدیر کل فلان جا را بردار امضا را پس می گیریم پس هم گرفتند گفتم آقا امضا را پس بدهید بنده اگر قرار بود مدیر کل را با فشار عوض کنم اصلا کار به اینجا ها نمی کشید.

به گزارش مهر بعد از این سخنان جمعی از نمایندگان که از استیضاح کنندگان بودند با صدای بلند این سخنان را رد کرده و خواستار بیان تذکر شدند.

شیخ الاسلامی ادامه داد: به نظرم می آید که من باید خیلی با دقتی به جزئیاتی که در این میان می گذرد و متاسفانه در بیان اغوال گاهی بی دقتی صورت می گیرد توجه لازم را داشته باشیم. مهم است که اولا به وظیفه شرعی و الهی خود عمل کنم .پای اخلاق و معنویت و انسانیت و جوانمردی بایستم و در کنار همه اینها قانون را رعایت کنم.

وی گفتم هیچگاه ما از قانون عدول نکرده ایم و هر آنچه که درباره بی قانونی و قانون ستیزی ما گفته شد ، بنده نمی پذیرم. هرگز صحت ندارد اگر به آن مزاح بسیار جالبی که فرمودند بنده در طول 20 سال مدیریت پایم به هیچ کدام از دستگاههای وزارتی نکشید، این برای من یک افتخار است نه اینکه چون نکشید، امروز کار به اینجا کشیده است، نه خیر بنده همیشه رعایت کرده ام در این فقره اخیر هم رعایت کرده ام به فضل الهی بعد از این هم رعایت خواهم کرد.

وزیر کار گفت: حالا آقای مرتضوی منصوب شد هیچ کس تضمین نکرده است که او تا ابدالدهر مسئول خواهد ماند. ما بارها و بارها شده مدیرانی را منصوب کرده ایم پس از مدتی دیده ایم که توان کافی ندارد راجع به او تصمیم گرفته ایم. دیدم شرایطی که ما مد نظر داشتیم و در مورد او احراز شده می دانستیم واجب نیست اصلاح کردیم. وزیر گفت برخی ها به من فشار می آوردند که شما باید شما باید بنویسید عزل مرتضوی! حالا چه اصرار داریم  که بنویسیم عزل مرتضوی. بنده می نویسم در هامش نامه ریاست محترم مجلس به هیات امنا ، دبیر هیات امنا و سایر مسئولان جهت اقدام لازم در ارتباط با اجرایی شدن متن نامه. این یعنی همان . چه دلیلی دارد که بیخودی دعوا کنیم و اختلاف و ناراحتی به هر حال خدماتی برای این کشور داشته اند داشته باشیم. چه اصراری باید داشته باشیم که حتی سلیقه های ما با هم یکی باشد. ایشان یک سال کار کرده است بین خود و خدا بیاید بررسی کنید ببینید آیا عملکرد ایشان عملکرد بدی بود؟

وی ادامه داد: این عملکرد که به نظر من عملکرد مثبتی بود و نمره بالایی هم می گیرد در پیش نگاه نقادانه دوستان عزیز ما آیا نباید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

احمدی نژاد: نگوییم چون قانون است دهانت را ببند/ قرائت یک نوار ضبط شده توسط رئیس جمهور

رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: بعضی از مسائل سیاسی و غیر سیاسی وجود دارند که نمایندگان از آن خبر ندارند و بنده نمی خواستم به این مسائل ورود پیدا کنم اما ظاهراً چاره ای نیست.

 محمود احمدی نژاد ضمن تبریک ایام دهه فجر به دستاوردهای اخیرعلمی و فناوری اشاره کرد و گفت: دیروزجنگنده ای را رونمایی کردیم که در نوع خود پیشرفته ترین ها در دنیاست.

وی خاطر نشان کرد: از صفر تا صد مهندسی و ساخت این جنگنده به دست مهندسین داخلی بوده است و البته چند روز پیش نیز برای اولین بار موجود زنده ای توسط متخصصین و دانشمندان ایرانی به فضا فرستاده شد و زنده به پایین برگشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: شما می دانید به لحاظ تخصص این کار از رموز دانش بشری است و انواع تخصص ها، دانش و فناوری نرم افزاری و سخت افزاری در یک کار هماهنگ مورد استفاده قرار گرفت و رکورد جدیدی برای کشورمان ثبت کرد.

وی ادامه داد: علاقه داشتم در دهه فجر انقلاب درباره موضوع دیگری خدمت برسم و با هم گفتگو کنیم . شاید در این چند ساعت گذشته اگر یکی از طرح های اقتصادی کشور را مورد گفتگو قرار می دادیم به تفاهم رسیده بودیم و می توانستیم آن را به مردم ارائه کنیم.

احمدی نژاد افزود: استیضاح طبق قانون اساسی حق نمایندگان مجلس است و آنها می توانند استیضاح کنند و دولت نیز موظف است پاسخ دهد. البته تعبیر دفاع که امروزه به کار می رود نادرست است و بنده معتقدم دولت باید به استیضاح پاسخ دهد.

رئیس جمهور ادامه داد: نه استیضاح کنندگان به دنبال اعمال نظر خود باشند و نه دولت به دنبال اینکه ناحقی را حق جلوه دهد و از ناحقی دفاع کند.

وی با بیان اینکه فاصله ای بین نمایندگان و دولت وجود ندارد، تصریح کرد: ما یکی هستیم و من به عنوان کوچک ملت به همه شما احترام می گذارم.

رئیس جمهور ادامه داد: قانون مهمترین امر و تنظیم کننده روابط است و باید از استحکام و پایداری حداکثری در جامعه برخوردار باشد.همه ما باید تلاش کنیم قانون در کشور اجرا شود و این مبنای کار در کشور است.

احمدی نژاد تاکید کرد: مسائلی که مطرح می کنم به ارتباط مجلس و دولت مربوط نیست، مسائل کلان کشور است که اگر به آنها بی توجهی کنیم موضوعات فراوانی از جمله استیضاح پیش می آید.

وی گفت: تنظیم روابط از مسیر خود خارج شده و باید با هم چاره اندیشی کنیم. ما دور هم جمع شده ایم که مسائل کشور را حل کنیم. اخیرا جلساتی با اعضای مجلس، رئیس مجلس، روسای کمیسیون ها و گروه اقتصادی داشته ایم و بحث کرده و برای جبران قدرت خرید مردم در اثر فشارهای بیرونی راههایی را پیش بینی کرده ایم که از اوایل اسفند اجرایی می شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: نمی خواهم بگویم استیضاح کنندگان اشتباه می کنند و ما درست می گوییم . بحث من فراتر از استیضاح است . دائم می بینیم که اصطکاک پیش می آید و می خواهیم یکدیگر را متهم کنیم چرا باید این کار را بکنیم. ما یک مجموعه کامل با تقسیم کار هستیم . نباید مجلس بگوید کار خود را می کنیم و دولت نیز کار خود را انجام دهد.

احمدی نژاد تصریح کرد: شیخ الاسلام جزو بهترین های کابینه است دلسوز است و هر جایی که کار کرده موفق بوده است و این لطف خداست که وزرای فداکار عمر خود را برای خدمت گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه 27 سال است شیخ السلام را می شناسم و به این آشنایی افتخار می کنم بیان کرد: ما هر دو یک خواسته داریم . ما، شما و مردم همه خواسته هایی داریم که بالاخره باید از طریق دولت عملیاتی شود. دولت بخش مهمی از قوه مجریه کشور است و امور مهم به دست دولت انجام می شود. اگر همه در یک راستا باشیم بهتر از شرایط استفاده می کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما همه برای ملت خوبی می خواهیم و حرص و جوش خوردن ها نیز برای همین است. امروز ملت تحت بیشترین فشارهاست و دشمن برای فشار به ملت بسیج شده است. بعضی از عوامل و علل باعث شده فشارهای داخل با خارج برابری کنند. باید علل را بشناسیم.



وی تاکید کرد: این موضوعات ربطی به اینکه چه کسی در کدام جایگاه نشسته ندارد. بعضی از مسائل سیاسی و غیر سیاسی در این امور دخالت می کنند و نمایندگان مجلس در جریان نیستند.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: نمی خواستم وارد این مسائل شوم همه تلاش خود را کردم و همکاران را به تحمل وا داشتم. دائما بولتن چاپ می کنند با چند هزار نسخه که سر تا پا اعتراض و توهین به همکاران من است.

محمود احمدی نژاد در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی و متعلق به کارگران و بازنشستگان است، گفت: از پول آنها صندوقی درست شده که نه من و نه شما حق نداریم باری به آن تحمیل کنیم، هزینه و بدهی برایش درست کنیم، خلاف شرع است چون این صندوق مال مردم است.

وی اضافه کرد: امروز روزی است که باید همه به این سازمان کمک کنیم و از آن پشتیبانی نماییم.

وی با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری برای برکناری مرتضوی از ریاست این سازمان گفت: صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس جمهور است و چه کسی رئیس این دیوان است، دیوان باید نقطه اطمینان و آرامش باشد. همین دیوان در سال 87 شکایتی مطرح شده که کسی گفته ریاست این سازمان واجدشرایط نیست به دیوان اظهارنظر کرده چون تامین اجتماعی نهاد غیرعمومی و غیردولتی است، ما صالح نیستیم در این باره اظهارنظر کنیم چطور الان این دیوان صلاحت پیدا کرده؟ اگر آرای عمومی تغییر کند، چه چیزی ثبات پیدا می کند؟ حالا بماند که حکم قبلی دو سال و خورده ای طول کشید تا صادر شود حکم اصلی چهار ماه.

احمدی نژاد با اشاره به قانون اساسی خاطر نشان کرد: رئیس دیوان می تواند مصوبات دولت را نقض کند نه انتصابات را و اگر اجازه دهیم دیوان عدالت اداری خارج از چارچوب قانون و قانون اساسی عمل کند، چطور می توانیم کشور را اداره کنیم؟

وی خطاب به نمایندگان گفت: بحث بعدی که کشور را دچار مشکل کرده عرض می کنم.

رئیس جمهور با اشاره به اصل 55 قانون اساسی به حکم اخیر دیوان محاسبات مبنی بر انفصال رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: دیوان محاسبات می تواند به حساب های موسساتی که به نحوی از بودجه استفاده می کنند رسیدگی و حسابرسی کنند تا از اعتبارات مصوب تجاوز نشده باشد یعنی مسئول رسیدگی به بودجه است نمی‌تواند نامه بدهد که مجلس مصوبه دولت را رد کرده و اگر فلان مسئول ادامه بدهد، مجازات می شود. این تجاوز از قانون است.

احمدی نژاد ادامه داد: آیا در قانون اساسی چیزی گفته شده و دیوان محاسبات می تواند دادگاه داشته باشد و مجازات کند؟

وی خاطر نشان کرد: اینها اصول قانون اساسی است که گذشتگان نوشته اند اگر ایراد دارد، باید اصلاح شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: اخیرا دیوان محاسبات رئیس بانک مرکزی را انفصال داد که آثارش را در بازار دیدید. هیبت بانک مرکزی بشکند، چه می شود؟

احمدی نژاد به اصل 138 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اگر اشتباه جا افتاده باید برطرف شود تا برطرف نشود مشکلات ادامه دارد و هر روز درگیر می شویم و تنش ایجاد می شود چه کسی اجازه داده رئیس مجلس مصوبات دولت را لغو کند؟ ما کاری به شخص نداریم، بحث حقوقی است.

وی در واکنش به فریادهای نمایندگان که نسبت به اظهارات وی معترض بودند، گفت: امروز آمدم درد و دل کنم تا برای حل مشکلات استمداد داشته باشم.

لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به احمدی نژاد گفت: اگر مصلحت می دانید در موضوع صحبت کنید اینها همیشه بین دولت و مجلس بوده است. درباره استیضاح صحبت کنید.

احمدی نژاد در واکنش به وی گفت: استیضاح ها از همین جا سرچمشه می گیرد نگوییم چون قانون است دهانت را ببند، رئیس مجلس به دولت حاکم شده و به مجلس هم حاکم شده اگر بنا بود رئیس مجلس بر دولت حاکم شود، باید بجای رئیس جمهور انتخاب می شد و می گفتند مردم رئیس مجلس را انتخاب کنند.

رئیس جمهور با اشاره به قانون اساسی خطاب به نمایندگان گفت: اگر قانون اساسی اشکال دارد باید با برگزاری رفراندوم اصلاح شود. انتصابات دولت را که نمی شود لغو کرد. اگر عزل و نصب ها از دولت گرفته شود، چه می ماند برای اداره کشور.

وی ادامه داد: اینها را مطرح کردم تا بررسی کنید و اصلاح شود وگرنه اتهام زنی های متقابل ادامه خواهد داشت.

رئیس قوه مجریه گفت: اگر دیوان عدالت اشتباه کرد، به چه کسی می توانیم شکایت کنیم؟ می گویند به ما. من امروز از موضع رئیس جمهور صحبت می کنم که از حقوق اساسی ملت دفاع می کند. به ملت بگویید رئیس جمهوری که می خواهید انتخاب کنید تحت امر رئیس مجلس است.

احمدی نژاد با اشاره به بحث مرتضوی نیز گفت: من بحثم شخص مرتضوی نیست از یک روند بحث می کنم، یک کسی بگوید رئیس دولت چه کاره است؟ استقرار قوه مجریه کجاست؟

در ادامه وی خطاب به نمایندگان گفت: یک نواری بود که خواستم پخش کنم، آقایان گفتند این کار را نکن که در این هنگام نمایندگان فریاد سر دادند بگو.

رئیس جمهور گفت: می خواهم بگویم می گویند نگو، می خواهم نگویم می گویند بگو.

در این هنگام علی لاریجانی رئیس مجلس خطاب به رئیس جمهور افزود: اگر لازم می دانید بگویید چیزی نماند، نوار هم دارید بگذارید چون از صبح دارید می گویید.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی و متعلق به کارگران و بازنشستگان است، گفت: از پول آنها صندوقی درست شده که نه من و نه شما حق نداریم باری به آن تحمیل کنیم، هزینه و بدهی برایش درست کنیم، خلاف شرع است چون این صندوق مال مردم است.

وی اضافه کرد: امروز روزی است که باید همه به این سازمان کمک کنیم و از آن پشتیبانی نماییم.

وی با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری برای برکناری مرتضوی از ریاست این سازمان گفت: صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس جمهور است و چه کسی رئیس این دیوان است، دیوان باید نقطه اطمینان و آرامش باشد. همین دیوان در سال 87 شکایتی مطرح شده که کسی گفته ریاست این سازمان واجدشرایط نیست به دیوان اظهارنظر کرده چون تامین اجتماعی نهاد غیرعمومی و غیردولتی است، ما صالح نیستیم در این باره اظهارنظر کنیم چطور الان این دیوان صلاحت پیدا کرده؟ اگر آرای عمومی تغییر کند، چه چیزی ثبات پیدا می کند؟ حالا بماند که حکم قبلی دو سال و خورده ای طول کشید تا صادر شود حکم اصلی چهار ماه.

احمدی نژاد با اشاره به قانون اساسی خاطر نشان کرد: رئیس دیوان می تواند مصوبات دولت را نقض کند نه انتصابات را و اگر اجازه دهیم دیوان عدالت اداری خارج از چارچوب قانون و قانون اساسی عمل کند، چطور می توانیم کشور را اداره کنیم؟

وی خطاب به نمایندگان گفت: بحث بعدی که کشور را دچار مشکل کرده عرض می کنم.

رئیس جمهور با اشاره به اصل 55 قانون اساسی به حکم اخیر دیوان محاسبات مبنی بر انفصال رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: دیوان محاسبات می تواند به حساب های موسساتی که به نحوی از بودجه استفاده می کنند رسیدگی و حسابرسی کنند تا از اعتبارات مصوب تجاوز نشده باشد یعنی مسئول رسیدگی به بودجه است نمی‌تواند نامه بدهد که مجلس مصوبه دولت را رد کرده و اگر فلان مسئول ادامه بدهد، مجازات می شود. این تجاوز از قانون است.

احمدی نژاد ادامه داد: آیا در قانون اساسی چیزی گفته شده و دیوان محاسبات می تواند دادگاه داشته باشد و مجازات کند؟

وی خاطر نشان کرد: اینها اصول قانون اساسی است که گذشتگان نوشته اند اگر ایراد دارد، باید اصلاح شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: اخیرا دیوان محاسبات رئیس بانک مرکزی را انفصال داد که آثارش را در بازار دیدید. هیبت بانک مرکزی بشکند، چه می شود؟

احمدی نژاد به اصل 138 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اگر اشتباه جا افتاده باید برطرف شود تا برطرف نشود مشکلات ادامه دارد و هر روز درگیر می شویم و تنش ایجاد می شود چه کسی اجازه داده رئیس مجلس مصوبات دولت را لغو کند؟ ما کاری به شخص نداریم، بحث حقوقی است.

وی در واکنش به فریادهای نمایندگان که نسبت به اظهارات وی معترض بودند، گفت" امروز آمدم درد و دل کنم تا برای حل مشکلات استمداد داشته باشم.

لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به احمدی نژاد گفت: اگر مصلحت می دانید در موضوع صحبت کنید اینها همیشه بین دولت و مجلس بوده است. درباره استیضاح صحبت کنید.

احمدی نژاد در واکنش به وی گفت: استیضاح ها از همین جا سرچمشه می گیرد نگوییم چون قانون است دهانت را ببند، رئیس مجلس به دولت حاکم شده و به مجلس هم حاکم شده اگر بنا بود رئیس مجلس بر دولت حاکم شود، باید بجای رئیس جمهور انتخاب می شد و می گفتند مردم رئیس مجلس را انتخاب کنند.

رئیس جمهور با اشاره به قانون اساسی خطاب به نمایندگان گفت: اگر قانون اساسی اشکال دارد باید با برگزاری رفراندوم اصلاح شود. انتصابات دولت را که نمی شود لغو کرد. اگر عزل و نصب ها از دولت گرفته شود، چه می ماند برای اداره کشور.

وی ادامه داد: اینها را مطرح کردم تا بررسی کنید و اصلاح شود وگرنه اتهام زنی های متقابل ادامه خواهد داشت.

رئیس قوه مجریه گفت: اگر دیوان عدالت اشتباه کرد، به چه کسی می توانیم شکایت کنیم؟ می گویند به ما. من امروز از موضع رئیس جمهور صحبت می کنم که از حقوق اساسی ملت دفاع می کند. به ملت بگویید رئیس جمهوری که می خواهید انتخاب کنید تحت امر رئیس مجلس است.

احمدی نژاد با اشاره به بحث مرتضوی نیز گفت: من بحثم شخص مرتضوی نیست از یک روند بحث می کنم، یک کسی بگوید رئیس دولت چه کاره است؟ استقرار قوه مجریه کجاست؟

در ادامه وی خطاب به نمایندگان گفت: یک نواری بود که خواستم پخش کنم، آقایان گفتند این کار را نکن که در این هنگام نمایندگان فریاد سر دادند بگو.

رئیس جمهور گفت: می خواهم بگویم می گویند نگو، می خواهم نگویم می گویند بگو.

در این هنگام علی لاریجانی رئیس مجلس خطاب به رئیس جمهور افزود: اگر لازم می دانید بگویید چیزی نماند، نوار هم دارید بگذارید چون از صبح دارید می گویید.

رئیس جمهور در این بخش از سخنان خود ضمن قرائت بخش هایی از مکالمه فاضل لاریجانی برادر رئیس مجلس و سعید مرتضوی گفت: مسائل جاهای دیگری است و اختلاف بین مجلس و دولت ایجاد می شود.

 احمدی نژاد گفت: من فکر می کنم مسائلی پشت صحنه می گذرد که نمایندگان خبر ندارند و ما هم خبر نداریم وقتی به میدان اداری کشور می آید عناوین دیگری پیدا می کند که به دعوای من و شما تبدیل می شود.

وی افزود: ما دعوایی با هم نداریم و اختلافی هم نداریم بنده کوچکترین خادم ملت هستم و شما هم نماینده مردم هستید و همه می خواهیم کار کنیم.

احمدی نژاد گفت: ملاقات هایی اتفاق افتاده که رئیس مجلس اگر تامل کنند باید موضوعات را بررسی کنیم حتی اگر نزدیک ترین ها به ما باشند. پشت قضیه مسائل امروز موضوعاتی وجود دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حدود 24 ساعت جلساتی برگزار شده است، بیان کرد: من بخشی از این جلسه را که بین آقای فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی برگزار شده، گفته ام که آورده اند و می خواستم در اینجا پخش شود که به من گفته اند اینها مسائل را درست نمی کند گفتند باید اجازه دهیم فضای کشور آرام تر شود من نیز گفتم که یک نسخه از این فیلم به رئیس مجلس یک نسخه به روسای کمیسیون ها داده شود.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بین سخنان احمدی نژاد گفت: خواهش می کنم نوار را پخش کنید که بعد نگویید که پخش نشده است چیزی کم نگذارید.

وی افزود: بحث نوار که گفته شده جامعه را حساس می کند و باید پخش شود.

لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت: بگذارید آقای رئیس جمهور می خواهد نوارش را پخش کند.

احمدی نژاد در ادامه تاکید کرد: این نوار مربوط به جلسه ای به نام آقای فاضل لاریجانی و مرتضوی است که ساعات ها طول کشیده و به بخشی از مسائل ما باز می گردد.

در ادامه این جلسه نوار مربوطه پخش شد که به دلیل اشکال در سیستم صوتی پخش آن با مشکل مواجه بود.

رئیس جمهور گفت: اگر شما موافق باشید چون سیستم صوتی در اینجا خوب پخش نمی کند من این نوار را به روسای کمیسیون ها می دهم.

لاریجانی پاسخ داد: هر چقدر می خواهید پخش کنید.

احمدی نژاد گفت: بعضی از قسمت های نوار را می خوانم و در اختیار شما هم می گذارم اگر با دستگاه کوچک در اتاق ببینید قطعا مفهوم است.



رئیس جمهور در ادامه خلاصه ای از گفته های رد و بدل شده بین سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی را قرائت کرد.

لاریجانی در ادامه صحبت های رئیس جمهور گفت: شما گفتید نواری در اختیار دارید و من نیز گفتم همه چیز را بگویید که بعد نگویید نگفته ام امروز روز مهمی است، در جامعه ما از این حرف ها زیاد زده می شود و اگر این نوار راجع به بستگان ما بوده بگذارید حرف بزنند من می خواهم بشنوم.

احمدی نژاد گفت: مسائل همین ها است که گفتید پخش نشود، ما می خواستیم پخش نکنیم اما آقای رئیس گفتند که پخش شود.

لاریجانی دوباره تاکید کرد: شما همین الان حرف را عوض می کنید، شما مطلبی را در اینجا مطرح کردید و من گفتم این موضوع در جامعه پخش می شود و شما اگر می خواهید نوار را پخش کنید.

احمدی نژاد گفت: دولت با حرف هایی که در این ملاقات دو نفره زده می شود، تحت فشار است و ما چطور باید از حق دولت دفاع کنیم شما راه را بفرمایید و ما نیز عمل می کنیم.

بخشی از این مکالمه دو نفره بر این است که فاضل لاریجانی درخواست راه اندازی یک پروژه اقتصادی با عنوان «ز» با شخصی بنام «م» که معاون مجتمع قضایی تهران است، دارد.

به گفته احمدی نژاد بر اساس این نوار فاضل لاریجانی با مرتضوی در تامین اجتماعی جلسه ای دارد تامین اجتماعی طبق قراردادی برخی از شرکت ها را به گروهی می فروشد که این قرارداد دارای چند و چونی است. فردی به نام آقای «م» معاون مجتمع قضایی تهران می گوید که با یکی از برادران لاریجانی رفت و آمد خانوادگی دارم که مرتضوی می پرسد شما ارتباط دارید و آن آقا می گویند بله بقیه برادران به گرد این آقا فاضل نمی رسند و اگر آن آقای برادر این آقا فاضل نبود چند تا فحش می دادم.

رئیس جمهور ادامه داد: فاضل در بخشی از این مکالمه می گوید آن کسی که می خواهد قرارداد ببندد باید هوشیار باشد که با نام ما تبلیغات نکند و این موضوع مطرح نشود.

احمدی نژاد گفت: در بخشی از این مکالمه آقای لاریجانی به مرتضوی می گوید که من می خواهم با گروه «ز» کار کنم اگر ابلاغ کتبی زده که مرتضوی می پرسد اخیرا علی آقا را دیده اید و او می گوید این آقا نظرش به شما مثبت است می تواند کمک کند حتی در قوه قضائیه اذعان داشت.

وی گفت: که آقای لایجانی گفته است یک ملاقات خودمانی اصلا در منزل ما و بیرون از مجلس در منزل ما که آرام هم باشد با علی آقا و آقا صادق می گذاریم.

احمدی نژاد گفت: لاریجانی از من خواسته که یک آپارتمان برای وی به منظور شروع قرارداد خریداری شود که بین 600 تا 700 متر باشد و همچنین گفته است که می تواند با کمک برادرانش مشکلات را حل کند گفته است که می تواند قراردادهای بین المللی داشته باشد در صورتیکه آن فرد وی را با عنوان مشاور بپذیرد.

وی گفت: که فاضل لاریجانی در این خصوص گفته در گذشته نیز یک فرد دیگری با نام «ع.ب» که مشکلاتی در قوه قضائیه و همچنین در بانک ها داشته کارهایی انجام داده است و با کمک برادرش مشکلات قضایی وی و همچنین مشکلات بانکی را حل کرده است.

احمدی نژاد در ادامه پس از قرائت بخش هایی از این مکالمه گفت: شما مجلس و ما دولت هستیم و من می گویم نیازی به حل مسائل از این طریق نیست شما باید به این مسائل رسیدگی کنید صوت تصویر و نوار مشخص است و اگر رئیس مجلس صلاح بداند این نوار حدود 24 ساعته را به طور کامل در اختیار شما قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: مسائل جاهای دیگری است و چرا باید اختلاف بین من و شما باشد. شیخ الاسلام یک آدم خوب است استیضاح حق شما و نظر شماست.

وی تاکید کرد: هر چیزی که نمایندگان مجلس تصمیم بگیرد ما پایبندیم و به قانون هم احترام می گذاریم.

پاسخ رییس مجلس به رییس جمهور

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات احمدی نژاد گفت: اقدامات مافیایی و توطئه آمیز در سطح یک رئیس جمهور نیست و برخی رفتارهای دولت کیان اخلاقی جامعه را به فساد می کشاند.

 علی لاریجانی بعد از اظهارات احمدی نژاد رئیس جمهور و بیان مطالبی در خصوص یکی از بستگان رئیس قوه مقننه خطاب به رئیس جمهور گفت: در مجلس بمانید مطالبی هست که باید گوش دهید و برای تبادل نظر مفید است.

وی افزود: من احساس کردم که آقای رئیس جمهور راجع به من صحبت می کنند موضوعاتی که راجع به فاضل لاریجانی مطرح کردند را می خواستند به من ربط بدهند. استیضاحی در مجلس شده و معلوم نیست ربطش به من چیست.

وی تاکید کرد: اتفاقا این موضوع خوب است بعضی از مسائل در کشور ما از همین سنخ است که باید حل شود من تشکر می کنم از اینکه تحمل کردید و آقای رئیس جمهور نیز حرفشان را زدند.

لاریجانی گفت: اتهاماتی را مطرح کردید که من مطابق آیین نامه باید پاسخ بدهم. سرتاپای استیضاح را اتهاماتی به من زدید که من دو برابر آن وقت دارم طبق آیین نامه جواب بدهم.

لاریجانی اضافه کرد: گفتید تنظیم روابط به هم خورده در حالیکه اینگونه نیست ما قانون می گذاریم شما رعایت می کنید قانون مجلس را وقتی شورای نگهبان تایید می کند رئیس جمهور باید ابلاغ کند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به بخش دیگری از سخنان احمدی نژاد گفت: شما افرادی را به عنوان یاران خود انتخاب کرده اند که پرونده دارند و نمی گذارید به آنها رسیدگی شود. مگر ما از کسی دفاع می کنیم؟ نزدیک ترین فرد ما هم باشد می گوییم رسیدگی شود. شما نمی گذارید رسیدگی شود.

وی در خصوص دیگر اظهارات احمدی نژاد در خصوص به بست کشیدن کشور گفت: در کشوری که ولایت فقیه است بن بست ایجاد نمی شود شما در بسیاری از موارد به رهبری شکایت کرده اید که ایشان به هیات حل اختلافات ارجاع داده اند. وقتی هیات حل اختلافات نظر داد دیگر کسی نباید حرفی بزند.

لاریجانی با اشاره به اصل 138 قانون اساسی گفت: شما قانون را تمکین نکرده اید. در قانون گفته که مجلس می تواند مصوبه دولت را لغو کند چه کسی باید این را حل کند؟ شورای نگهبان که نظر داده چرا تمکین نمی کنید؟ چرا درباره همین موضوع به رهبری نامه نوشتید؟ چرا نظر رهبری را نمی گویید که به هیات حل اختلاف داده و وقتی رهبری ابلاغ کرد یعنی تمام کرد. یعنی بن بست تمام شد از چه تمکین نمی کنید؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص این گفته احمدی نژاد که چرا رای دیوان عدالت اداری در سال 87 با رای اخیر این دیوان در خصوص رئیس تامین اجتماعی مغایرت دارد گفت: عزیز من! آن برای قبل از سال 88 بوده و دیوان حق داشته اما سال 88 قانونی تصویب شد که بر اساس ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری سازمان مذکور زیر مجموعه وزارت رفاه قرار گرفت. اما شما قانون را تغییر داده اید و هم رئیس مجلس و هم دیوان گفتند اقدام شما خلاف قانون است یا نمی دانید که اگر نمی دانید بپرسید.

وی در رابطه با اظهارات احمدی نژاد در خصوص صدور حکم توسط دیوان محاسبات و اینکه چرا این دیوان دادگاه دارد، گفت: دیوان محاسبات دادگاه ندارد قوه قضائیه شعبه دارد و دادستان دارد و این قانون است که شورای نگهبان آن را تایید کرده است. نمی توانید بگویید قبول ندارم اگر رئیس جمهور هستید باید نظامات این کشور را قبول داشته باشید.

لاریجانی خاطر نشان کرد: دادسرا برای خیلی ها حکم صادر می کند به چه ایراد دارید؟ چرا هاله ای می گذارید که دادگاه رسیدگی نکند.

رئیس مجلس افزود: رئیس مجلس طبق قانون وظایف روشنی دارد اگر مصوبه ای خلاف باشد تشخیص میدهد و آن را رد می کند این دخالت در کار اجرا نیست. رئیس مجلس به مرتضوی کار ندارد مصوبه ای که شما دور زده اید قانونی ندانسته چون اداره تامین اجتماعی را زیر نظر معاون اول برده اید که این خلاف قانون است. ما با استقلال قوه مجریه کاری نداریم.

وی ادامه داد: تهمت های زیادی که نثار بنده کردید ربطی به موضوع نداشت. اگر می خواستم مر قانون را اجرا کنم نباید اجازه می دادم صحبت کنم. اما چون مکررا گفتید فیلم دارم اجازه دادم مطالب بیان شود. نمایندگان در جریان هستند. از ابتدایی که بحث استیضاح مطرح شد وساطت کردم تا تشنجی در کشور ایجاد نشود و گفتم استیضاح کنندگان با وزیر جلسه ای داشته باشند تا تفاهم حاصل شود و استیضاح کنندگان متنی را با خوشحالی آوردند که همه آن را امضا کرده بودنداما وزیر امضا نکرده بود اما پذیرفته بود مرتضوی را عوض کند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: اینکه وزیر بگوید کاری از من ساخته نیست و وظایف وزارت رفاه به معاون اول رئیس جمهور محول شده مسخره کردن قانون است چرا توقع دارید حرف نزنیم.

رئیس مجلس به بیان جزئیاتی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل بحث استیضاح وزیر کار با برکنار شدن مرتضوی اضافه کرد: روز دوشنبه خدمت رئیس جمهور رفتم برای کار دیگری گفتم یا من یا شما وساطت کنیم و راهش این است که به مرتضوی کار دیگری بدهید که ایشان نپذیرفت بنابراین قدری که ما وظیفه داشتیم انجام شد رئیس جمهور نپذیرفت.

لاریجانی گفت: امروز صبح آقای فروزنده گفت پیغام فوری از رئیس جمهور دارد که ممکن است در جلسه مجلس حرف هایی بزند من گفتم کار بیشتری از من ساخته نیست اما آقای فروزنده نکته ای گفت که رئیس جمهور گفته اگر موضوع حل نشود نواری از بستگان شما دارم که پخش می کنم و من گفتم نمی دانم موضوع نوار چیست برای من فرقی ندارد چیزی باشد پاسخ می دهم.

وی ادامه داد: من اطلاعات زیادی از اطرافیان شما دارم اما مصلحت نمی دانم که کشور را متشنج کنم. بنده چون دیدم اظهارات رئیس جمهور تهدید است تا از استیضاح صرفنظر کنیم نپذیرفتم.



لاریجانی افزود: این یک اقدام توطئه آمیز علیه رئیس قوه مقننه نبود؟! که آقای مرتضوی بستگان ما را دعوت می کند بعد فیلم می گیرد؟ دستگاه رئیس جمهور چطور فیلم می گیرد؟ خود این کار یک کار مافیایی نیست؟ این اخلاق است؟ ودر سطح یک رئیس جمهور است؟ که دیگران را تهدید کند آقای رئیس جمهور مشکلات کشور اینهاست.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: بنده با برادرم ارتباطی ندارم اما آقای فرهنگی امروز با ایشان تماس گرفت من از ایشان می خواهم نتیجه را بگوید.

در ادامه محمد حسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: با توجه به اینکه اتاق فرمان عنوان کرد صدا مطلقا روشن نیست ظهر با آقای فاضل لاریجانی تماس گرفتند و در رابطه با این موضوع سئوال کردیم که ایشان گفت عنوان بنده رئیس دانشگاه آزاد آمل و مشاور رئیس دانشگاه پیام نور است و سمت دیگری ندارم. مدتها آقای مرتضوی پیگیر ملاقاتی بود بعد از مدتی در جلسه حضور پیدا کردم و بیشتر جلسه را ایشان صحبت کردند و ضمن ارادت به خاندان لاریجانی درخواست وساطت داشت تا ملاقاتی با رئیس قوه قضائیه داشته باشد و مطالبی را نیز علیه قاضی پرونده خود عنوان کرد و هیچ فیلمبرداری نیز در کار نبود که رئیس قوه قضائیه این ملاقات را نپذیرفت.

در ادامه لاریجانی گفت: این ربطش به جلسه استیضاح چه بود؟ چند بار مرتضوی از من وقت خواست که آقای جهانگیرزاده در جریان است. بگویید...

جواد جهانگیرزاده عضو دیگر هیات رئیسه مجلس نیز در این خصوص توضیح داد که مرتضوی از وی پیگیر ملاقات با رئیس مجلس بوده و چند بار وی مراجعه داشته اما رئیس مجلس نپذیرفته است.

سپس لاریجانی اظهار داشت: مرتضوی دنبال این بود برای پرونده اش پیش رئیس قوه قضائیه برود و برای استیضاحش نزد من بیاید که به مصلحت ندانستیم و اگر عمل می کردیم امروز چیز دیگری مطرح می شد. ما اینها را صداقت نمی دانیم. بداخلاقی بلای جان کشور شده است.فرض کنید بستگان من اشتباهی کرده باشند چه ربطی به من دارد؟

لاریجانی خطاب به احمدی نژاد گفت: اگر جلسه اخوی شما با من در خصوص ارتباط اطرافیان شما و جریان انحرافی با منافقین مفاسد مالی و ارتباطات آنان با خارج را فیلم می گرفتم و پخش می کردم برای شما خوب بود؟ شما همین مقدار اخلاق را هم رعایت نکردید. فرق من با شما این است که می گویم اگر کسی از بستگان من تخلف کرده رسیدگی شود بلکه اطرافیان شما تحت تعقیب هستند و همچنان روی آن می ایستید و شما مانع رسیدگی می شوید و حتی گفتید خط قرمز است.

وی اظهارات احمدی نژاد را خلاف حق و عدالت توصیف کرد و گفت: چه فایده ای دارد از عدالت صحبت کنیم و با این روش ها کیان اخلاق جامعه را به فساد بکشانیم. رئیس جمهور ادبیات اخلاقی را رعایت نمی کند استیضاح یک چیز بود چرا اینها را مطرح کردید؟ اما خوب شد شما که مرتب در جامعه "بگم بگم" راه انداخته اید این فیلم را پخش کردیدو حرفتان را زدید تا مردم شخصیت شما را بیشتر بشناسند.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) گفت: از ایشان نقل است که خداوند فرموده: "اگر کسی به مسلمانی اتهامی بزند باید خودش را برای جنگ با من آماده کند" امیدواریم خداوند همه ما را هدایت کند و عدالت تنها به لفظ نباشد.

در ادامه احمدی نژاد که همچنان در جلسه مجلس حضور داشت خواستار پاسخگویی به سخنان رئیس مجلس شد که لاریجانی گفت شما تهمت زدید که جوابتان را دادم دیگر حق صحبت ندارید.

بعد از اصرار احمدی نژاد برای سخن گفت، لاریجانی خطاب به وی گفت: "به سلامت، شئونات جمهوری اسلامی را رعایت نکردید.

شیخ‌الاسلامی برکنار شد
 
نمایندگان مجلس با استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافقت کردند.

 به گزارش جهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از حدود 9 ساعت بحث و بررسی پیرامون طرح استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ به عدم کفایت شیخ‌الاسلامی برای تصدی بر این وزارتخانه موافقت کردند.
 
از مجموع 272 رای ماخوذه، نمایندگان با 192 رای موافق، 24 رای مخالف و 56 رای ممتنع با این استیضاح موافقت کردند.
 
طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه 4 بهمن ماه از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده بود.

می گویم، می گویم ها به نتیجه رسید

پس از پایان صحبت های رئیس مجلس شورای اسلامی در جواب رئیس جمهور هادی حسینی نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه ای به اظهارات رئیس جمهور گفت: تشکر می کنیم از رئیس جمهور که امروز این بغض 7 ساله را شکست و در این مدت که دائما می گفتند می‌گویم می گویم و معرفی می کنم بالاخره معلوم شد که چه می خواهد بگوید.

حسینی ضمن تشکر از صبر مقام عظمای ولایت ادامه داد: نمایندگان باید امروز علاقه شان را به خط ولایت نشان دهند که این جز صبر و بردباری چیز دیگری نیست.

وی همچنین با قدردانی از صبر لاریجانی افزود: از نمایندان درخواست می کنم از اخطار و تذکر صرف نظر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ادب مرد به زدولت اوست ...
بچه بسیجی
هم به ز دولت اوست هم به ز مجلس او...
ولی در کل قطعاً و یقیناً تقصیر اصلی با اونیه که حنجرمونو واسش 88 پاره کردیم...حیف حنجره...
پاش بیفته حنجره رو خرج کنار زدنش میکنیم...
امین الرعایا
کاش میفهمیدم جرم مرتضوی چیست؟
و از کی برخورد با فتنه گران جرم شده است.
آنارشیست مدنی تا کی و کجا؟
خودت رو بذار جای خانواده کشته های کهریزک میفهمی جرمش چیه
دوست عزیز
برای خدا یه موقع باید زحمت می کشیدی و از یه نفر حمایت می کردی
هر موقع هم آثار انحراف دیدی باید رفتار مناسب زمان خودش را انجام بدی
ولی در کل من دلم برا آقا می سوزه
بچه بسیجی عزیز یادتون تو اون مناظره ها هم بگم بگم راه انداخته بودند ، اونجاهم یه بنده خدایی حرف از اخلاق میزد
آرمان
البته اون بنده خدا! و رفقاش مدتها بود اخلاق رو کنار گذاشته بودند. در زمان اصلاحات حتی به امام حسین هم توهین کردند. کدوم اخلاق؟ فتنه گران مظلوم نمایی می کنند!!؟
من هم باهات هم صدا میشم
ali
ادب مرد به ز مجلس اوست.زنده باد شجاع ترين رئيس جمهور تاريخ
علی
واقعا برای شما متاسفم که به این رئیس جمهور می گوئید شجاع. شجاعت رئیس جمهور و قتی بود که جلوی دشمنان غربی می ایستاد نه اینکه جلوی رهبری باستد و هر چه که ایشان می گوید رئیس جمهور باز هم کار خودش را انجام دهد
پسرشجاع
United States
برادر گلم فرق شجاعت با جسارت یه تار موست.
جسارت ها و بداخلاقی های آقای دکتر احمدی نژاد بنده را بشدت از ایشان...
این شجاعت نیست ... است اقا نه شجاعت
علی
ازکی افشای رانت خواری بی ادبی بوده ؟
Iran, Islamic Republic of
برادر من افشای رانت خواری یا باج گیری توسط رئیس جمهور
اگر آقای رئیس جمهور دلشان برای افشای رانت خواران می تپد بهتر است که انها را به دادگاه معرفی کند تازه یکی از طرفین ماجرا کسی هم هست که آقای رئیس جمهور برایش همه کار کرده تا در پستش باقی بماند .
اگر نیت خیز بود صبح روز استیضاح به خاطر داشتن این نوار به قصد معامله نمی رفتند دفتر رئیس مجلس عزیز من
گمنام
United States
اگر افشای رانت خواری خوبه پس چرا وقتی رانت خواران اطراف ریس جمهور رو افشا کردن ایشون ازشون حمایت کرد.
mousavi
واقعا خجالت میکشم . هم به خاطر دولت و هم به خاطر مجلس و ریاستش. شرم آوره. مجلس و دولت شدند حکایت س.. و گ.. . مدام پاچه هم را میگیرند و دنبال نابودی وقت و انرژی مردم هستند.
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
از رییس جمهور انتظار نداشتیم در این شرایط حساس و ایام مبارک فجر کام مردم را تلخ کند
اونوقت از مجلس انتظار داشتی؟؟
خوبه لاریجانی به گفته اون نماینده صبر کرد اگه صبر نمی کرد میخواست چکار کنه
طاهر
Iran, Islamic Republic of
بسیار متاسفم در دهه فجری که امام راحل بدون سیاسی کاری و براساس اخلاق اسلامی قیام علیه طاغوت و بی اخلاقی کرد چه راحت مدعیان اخلاق به آبروی مومن لطمه زدند.
آقای عسگر اولادی و آقای شریعتمداری حالا بفرماید که ریشه این حرکت غیر اخلاقی را چند سال پیش و در دیدار با کدام فتنه گر!!!! داخلی و خارجی کشف کردید؟
سعید
اتفاقاً همه انتظار داشتن، منتها توی جلسه ی سوال از رئیس جمهور یا توی اون چهارشنبه که احمدی نژاد اومد توی مجلس سخنرانی کرد بیشتر احتمال می دادند که به هم بریزه مجلس رو.
احمدی نژاد همون آدمیه که توی مناظره ها زمین رو به زمان دوخت و به همه تاخت.
محسن از مالزی
Germany
خوشم میاد احمدی نژاد همچین جریان مقابل رو در مناظره ها ضربه فنی کرد که هنوز که هنوز هست بعد از چهار سال بوی دماغ سوخته برخی ها هنوز هم در فضای سیاسی پیچیده
از این رییس جمهور همه جور کاریو انتظار داریم
وقتی خانه نشینی را انتخاب کرد دیگر این طور کارا سهله
محسن از مالزی
Germany
کابینه ی رییس جمهور رو دارن میتراشن و میبرن و تکه تکه میکنن.
میخوای که رییس جمهور راست راست نگاهشون کنه بگه احسنت احسنت؟
اونم در ماههای آخر و با اون تذکراتی که رهبری نسبت به وحدت و پرهیز از اختلاف بیان کرده بودند.
واقعا عمل تقابلی مجلس و علی الخصوص رییس مجلس که خودش رو هم شان و منزلت رییس جمهور فرض کرده یک عمل تهاجمی بود و بازخورد رییس جمهور یا بهتر بگم واکنش رییس جمهور نسبت به این موضوع کاملا دفاعی بوده.
درسته شاید در نگاه اول این نوع واکنش رییس جمهور نسبت به استیضاح خیلی بی ربط با موضوع به نظر برسه اما اساس اینکه رییس جمهور سعی کرد لابی های پشت پرده رییس مجلس رو با مجلسیانی که حتی خودشان نمیدانند واقعا چه کاره هستند را نشان داد.
حسین
متاسفم برای احمدی نژادکه ادبیات اخلاقی را رعایت نکرد و دشمنان ایران را خوشحال نمود
کار احمدی نژاد خوب نبود ولی کار رئیس مجلس هم خوب نبود و برخوردش با رئیس جمهور وحشتناک و خودخواهانه بود.
Iran, Islamic Republic of
انگار فقط آقایون مهمند.
Germany
اگر رییس مجلس به منویات رهبری در عمل پایبند بود هیچ وقت چنین موقعیتی پیش نمی آمد که رییس جمهور در دفاع از موقعیت خودش اینطوری اقدام به تقابل کنه.
United States
اگر احمدی نژاد این حرفارو نمی زد شیخ الاسلامی می موند
Iran, Islamic Republic of
مرتضوی سرپرست وزارت کار می شود
با این مجلس و این دولت باید هم اوضاع ملت همینجوری باشه!
Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از زبان ما می گویی اگر واقعا این مجلس وبرخی از این دولت مردان واقعا برای خدا کار می کردند حال وروز ما بهتر از این بود ولی حیف وصد حیف
چه ربطی به مجلس و لاریجانی داره برادر من...
خرابکاری رو رئیس جمهور کرده و ادبو زیر پا گذاشته
رهبری بارها به مجلس تذکر دادند که از لجبازی با دولت دست برداره اما رفتار مجلس تواین سالها ودر راس اون اقایان توکلی باهنر ولاریجانی نوعی لجبازی با روشک قانون گرایی است
محمد
من نمی دونم چرا بعضی ها سرشون رو مثل کبک کردن تو برف و نمی خوان متوجه بشن ........در این قضیه کی با کی لجبازی کرده ؟؟؟؟؟؟ این همه دفاع از کسی که متهم است این همه رویش حساسیت است چه دلیلی دارد ؟؟؟ اصلا بر اساس کدام سابقه و لیاقتی به ایشان همچین پستی داده شد؟؟؟؟ من از این مجلس هم آنچنان دل خوشی ندارم اما در این قضیه که روشن است ماجرا چیست !!!!!!
Germany
ماجرا اینه که اصلا به مجلس ربطی نداشت که در این قضیه دخالتی بکنه.
محسن از مالزی
Germany
دعوا بین لاریجانی و احمدی نژاد بود که لاریجانی تو کار دولت دخالت میکنه و مرتضوی موضوع کار شد و این وسط گوشت قربونی وزیر کار شد.
Iran, Islamic Republic of
قانون یعنی چی از دیدگاه شما؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
همین زیاده خواهی اقایان باعث این کارهاست
United States
واقعا آبرومونو بردن
متاسفم
من از صحبت رئیس جمهور متأسفم ولی از برخورد لاریجانی خیلی متأسفتر و حیرت زده شدم. واقعا خیلی خودشو قبول داره. دلم برای آقا گرفته... خدایا آقامونو حفظ کن...
ل
دلت به حال خودت بسوزه بدبخت
Germany
تو اصلا میدونی دل یعنی چی؟
واقعا آقا چه صبری داره... یک مشت کله خراب افتادن به جون مردم و مملکت توی این مجلس به نام مردم و مملکت با ایجاد تشنج در میان مردم ... اونوقت بعد از استیضاح تکبیر هم میگن...
جای آن است که خون موج زند در دل لعل
زین تغابن که خزف می‌شکند بازارش
یقیناً امروز روزی تلخ در خاطره‌ی جمهوری اسلامی است. آیا دو رییس محترم از خون شهدا شرم نکردند که این گونه چوب حراج زدند به آبروی کشور؟ آیا اگر تخلفی هم شده باشد سازوکار قانونی برای پی‌گیری نیست؟ جواب رسول خدا را در جزا چه می‌دهیم؟
Iran, Islamic Republic of
پاسخ رسول خدا را کسانی باید بدهند که در برابر رفتار ناشایست رئیس جمهور سکوت کردند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
نترس خود رسول خدا جواب رفتار ناشایست نمایندگان در برخورد با احمدی نژاد را خواهند داد
Iran, Islamic Republic of
چه خوب از مواضع حضرت رسول خبر دارید. خودشون به شما گفتند؟
چی باعث می شه حتی حاضر نباشید در موضع گیری هاتون یک لحظه شک کنید که ایا جای حق ایستادید یا باطل؟
محسن از مالزی
Germany
بابا ول کن این جماعت دهان گشاد و زبان دراز افساد طلب را... اینها فکر کردند ما چون سکوت کردیم چیزی برای گفتن نداریم... خبر ندارند که اطاعت از رهبر برای ما از هر چیزی ارجح تر است...
یک چیز چرندی میگن و باعث میشن هی جواب بدی... باید موضع متکبرانه اونها رو خرد کنی نه اینکه در صدد جواب دادن در زمینی بر بیای که اونها برات تعریف کردن
محمد
United States
آبروی کشور مدتها است که رفته شما بصیرت دیدنش را نداشتید!
نوید
Iran, Islamic Republic of
من فکر نمیکنم که با این مسایل آبروی کشور رفته باشه! اتفاقا اینها خرید آبرو برای نظامه!
Iran, Islamic Republic of
آره خدایی. آبرو مابرو که خیلی وقته رفته
Germany
راستش من که در مالزی زندگی میکنم اونها تعجب دارند که چطور در ایران روسای قوا به این راحتی در مقابل همدیگر موضع میگیرند و هیچ آب از آب هم تکان نمیخورد.
کجای دنیا چنین دموکراسی وجود دارد؟
تا دیروز از رفتن آبروی ما در جهان به خاطر سفر به بورکینافاسو مینالیدید و پریروز از سفرهای استانی و امروز هم طبق توهمات خودساخته دم از آبروریزی بین المللی میزنید؟
United States
دیگه الان کامل رفت
نوید
Iran, Islamic Republic of
با سلام؛
جا داره به این واقعه از یک جنبه دیگه هم نگاه کنیم! کلی منتظر موندم ببینم صدا و سیما از این مهمترین اتفاق امروز چطوری خبر پخش میکنه. حتی تو بیست و سی هم کمترین مطلبی اشاره نشد! آیا صدا و سیمای جمهوری اسلامی نباید چند نفر اندیشمند متخصص داشته باشه که بفهمه باید چطور صداقت در خبررسانی رو رعایت کنه و اعتماد مخاطبانش رو حفظ کنه؟! از فتنه 88 هم درس نگرفتند؟! چرا نباید عملاً کاری کنند که مخاطب به تلویزیون جمهوری اسلامی اعتماد کنه و بفهمه بی بی سی و وی او ای و ... دشمن هستند؟! وقتی اخبار صادق رو از تلویزیون خودمون نبینه، اخبار کذب و دروغ رو از دشمن میگیره و باور میکنه! آقا شما رو به خدا یه صاحب نفسی بداد این صدا و سیمای نابسامان بکنه!!!
پاسخ رسول خدا و خون شهدا و جواب رای هایی که به نمایندگان دادیم را کسانی باید بدهند که نامردیها را میبینند و دم نمیزنند ایا اگر این تخلف را بکی ار دولتیها کرده بود و میخواست از رانت رییس جمهور استفاده کند کل هیات دولت را استیضاح نمیکردند .؟؟ بابا انصاف هم خوب چیزیست
حسین
Netherlands
در گذشته هم خانواده هائی بودند که می خواستند مسلط شوند ، تنها آبروی حود را بردند و برای اسلام زحمت ایجاد کردند
البته نمی فهمید ( همچنن که از من بزرگترها گفتند و بیدار نشدید حَتَّىٰ زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ) اما وظیفه من اینست که بگویم : چشم امید جهان اسلام به شماست ،
یا علی
حسین
من نمی دونم طرفدارهای احمدی نژاد خوابن یا خودشون رو زدن به خوابی. به خدا همه اونهایی که از این آقا حمایت کردن و بهش رای دادن باید اون دنیا جوابگوی خدا ، شهدا و امام شهدا باشن ببین بعد هفت سال و خورده ای از حضور ایشون به عنوان رئیس دولت مملکت گل و بلبل مون رو به چه روزی انداخته. به نظر من همه این اقدامات این آقا برای منحرف کردن اذهان مردم از اوضاع و احوال اقتصادی مملکته . والا هشت سال به همه دنیا جنگیدیم ولی اقتصادمون اینجو نبود. نظام اسلامی کی به یا داره که مسئولین مملکتی این جور به جون هم بیافتن و از خجالت هم در بیان . امیدوارم هرچه زودتر رهبری یه فکر اساسی برای حل این معضل بکنن چون ماهی رو هروقت از آب بگیری تازه ست.
Iran, Islamic Republic of
عزیز من مثل اینکه یادتان رفته در این مملکت مجلس به رهبری نظام التیماتوم داد شما یادت رفته یا خودت را به خواب زده ای؟؟ کی بود در این کشور تحصن کرد؟؟ کی بود در این کشور سال 88 فتنه گری کرد؟؟؟ شما کجا بودی که اینها را ندیده ای؟؟
United States
مرتضوی برگشته سرکارش!!!
نوید
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره عزیز من به آبروی نظام؟!
این کههمش نشون از سلامت نظام و مردمی بودن اون داره! قرار بود بازم لاپوشونی بشه؟ حداقل همه دیدند که کی چی تو چنته داره و کی سر تسلیم در برابر قانون!!!
Germany
صحبتهای رئیس مجلس را لطفا کامل بگذارید تا بی طرفیتان را ثابت کنید.
سعید
نمی دانم بگویم این شروع احمدی نژاد است یا ...
آقای رئیس جمهور همیشه واسه کشور هزینه درست کرده
واقعا متاسفم
رضا
Iran, Islamic Republic of
هزینه را کسانی دیگر ایجاد می کنند برادر
ولو نشاء لطمسنا علی اعینهم فاستبقوا الصراط فأنا یبصرون
کوروش
زبان رسمی کشورمون پارسی است ، لطفا عربی ننویسید
هنوز فرق قرآن را با مکالمه عربی نمیدانید؟؟؟؟
خدا که جسم ندارد تا زبان خاصّی داشته باشد
جون زبان عربی تا بیشترین ظرفیت را برای پذیرش وحی داشت قرآن به این زبان نازل شد . . ..
نژاد پرستی یک بیماری است این را می دانید؟؟؟
سید مصطفی
سلام اخوی
این آیه قرآنه نظر نداده که عربی ننویسه
تازه اگر عرب زبانی در همین مملکت خودمون بخواد عربی بنویسه چه ایرادی داره؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
کوروش جان بیدار شدی؟ چرا از کلمة "لطفا" که ریشة عربی داره استفاده کردی؟
Germany
جناب کورش احیانا میدانند آب زرشک کیلویی چند است؟
اگر بله که بدهید نوش جان بفرمایند لطفا!
از کورش چی به تو رسیده ... ؟
United States
ای بابا
دلم خون شد
سلام کوروش کبیر شما ازون دنیا پیام دادین؟؟!
مهم نیست
حرمتها شکست، قلب نازنین رهبرمان هم شکست.
امان از دل آقا.
پاسخ دندانشکنی به خائنین خواهیم داد
بهترین پاسخ رای ندادن دوباره به آقای لاریجانی است
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براي كساني كه كور وكرند وواقعيات را هنوز نفهميده اند
لاریجانی هم اتیش بیار معرکه است
محمد
جان من منطق این نتیجه گیری شما چی بوده؟! شباهت زیادی به نتیجه گیری ها بدون فکر! دکتر احمدی نژاد داره این حرف شما !!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
احسنت
واقعا یا نمی فهمید یا خود را به نفهمی زدی
مصطفی
به همین خیال باش اگه میخواست مطرح بشه آقا جلوشو نمیگرفت
عصمت
آقای لاریجانی بسیار منطقی و سنجیده مدیریت نموده اند. ان شاء الله به لطف خدا بیشترین رای را خواهد آورد
محسن از مالزی
Germany
یک لیتر آب زرشک اعلی از همین مالزی خدمت شما پست میکنم نوش جان بفرمایید.
زرششششششششششششششک!
بهترین پاسخ به لج بازی دولت و مجلس و نیز سازندگان این قضیه (پیوند انحراف و فتنه) در روز 22 بهمن توی راهپیمایی با شعار این همه لشکر امد به عشق رهبر امده
هدی
این آقا فکر کرده با کارای خودش دوباره رای آورده!
نخیر عمو!
ما بخاطر رهبری و نظام برای تو سینه چاک کردیم و تو میدون بودیم! و برات رای جمع کردیم!

لاریجانی هم بدونه که بین دم زدن و عمل به وحدت خیلی فاصله است!

مردم ما درک بالایی دارن!
امین
قطعا آقای احمدی نژاد شروع کننده ماجرا بود چراکه موضوعی را که ارتباطی با استیضاح و دفاع از وزیر نداشت در صحن مجلس مطرح کرد و اختلاف شخصی اش با لاریجانی را به میان مردم کشاند. این مصداق خیانت مدنظر رهبری بود که دل ایشان الان قطعا خون شده است.
اگر حق با احمدی نژاد باشد و فیلم اصالت داشته باشد جایش در مجلس نیست. می توانست قوه قضاییه یا اگر آن را بی طرف نمی دانست به هیات حل اختلاف قوا یا خود رهبری بدهد تا موضوع پیگیری و حل شود.
البته لاریجانی هم باید بیشتر مدارا می کرد و بنزین روی آتش نمی ریخت که متاسفانه در برخی جاها ریخت و به احمدی نژاد در مقاصدش کمک کرد.
روز بسیار بدی بود.
مثل اینکه شما نمیدونی اصل موضوع استیضاح فشار برای حذف مرتضوی بود و اون نوار و درد دل احمدی نژاد هم در مورد فشارها و مسایلی بود که به دولت وارد میشه و یه نمونه اش همین بحث فشار برادر لاریجانی به مرتضوی برای دست اندازی به تامین اجتماعی و آپارتمان و ویلا و... بودش.
کیه که ندونه عده ای ( البته عده زیادی!!) از نماینده ها دائما دنبال رانت گرفتن و امتیاز گرفتن از مسئولین اجرایی هستن؟! و پشت خیلی از مفسدین اقتصادی هم به همین نماینده ها و البته دوستانشان در قوه قضائیه گرمه...
رضا
Iran, Islamic Republic of
البته کار نمایندگان هم برای رضای خدا نبود بلکه فقط
یک تسویه حساب سیاسی بود
اگر واقعا مرتضوی مجرم هست چرا قوه قضاییه با ایشان برخورد نمی کند
از جوانفکر که بزرگتر نیست
شروع ماجرا آنجاست که رئیس مجلس ابلاغ قانون می کند و رسانه ها این کار را در بوق و کرنا می کنند و البته عده ای هم رئیس جمهور و رئیس مجلس را علیه هم تشجیع می کنند. در ضمن رئیس مجلس در اداره مجلس از خود بردباری نشان نداد و با اینکه ارئیس جمهور فقط علیه برادر او حرف زد ولی لاریجانی به خود گرفت و علیه خود رئیس جمهور موضع بی ادبانه ای گرفت. میزبان تحمل میهمان را نداشت.
محسن
Germany
دلیل طرح موضوعی بی ربط با استیضاح به دلیل بی ربط بودن استیضاح به مرتضوی بود
ربط اصلی درواقع لجاجت و عناد لاریجانی با احمدی نژاد بود و دخالتهای غیرقانونی لاریجانی در مصوبات دولت.
Bulgaria
جهان نیوز قبول کن که شما هم چند سال هست در کنار حرمت شکن امروز و همراهی ایشون دارین به این ملت خیانت میکنید!
متاسفم برا همگی شما
خیلی بی انصافی است. من که خواننده پر و پا قرص جهان هستم، دیدم که جهان همیشه اشکالات دولت را نقد کرده و از خوبیها دفاع کرده. این جریان انحرافی را این سایت در راس همه پیگیر بود تا الان شناخته شده است.
امیر
خبرهای قبلی جهان را ببینید، خود این سایت عامل اختلاف است، کلا استیضاح مسخره ای بود
موضع جهان که مخالفت با استیضاح بود و آن را به صلاح نمی دانست که امروز اثبات شد
ولی قبلا هم موضعش این بود که نباید نسبت به انحراف ساکت بود و همزمان هم باید خوبیها را هم دید.
Iran, Islamic Republic of
کام دوستداران واقعی انقلاب از حرکت جانانه و انقلابی مجلس شیرین شد. این بزرگترین هدیه به طرفداران عاقل انقلاب در دهه فجر بود. روح بلند امام مسرور از این اقدام انقلابی است. اگر برخورد مناسب با شخص رئیس جمهور زودتر از اینها رخ میداد ، امروز هیچکدام از این مشکلات را نداشتیم.
امیر
کامت شیرین شد؟ پس آدم مشکوکی هستی، چه کاره ای؟ هیچ ایرانی انقلابی خوشحال نمیشه، وقتی این دو مقام کشور یاد نگرفتند در کارهم دخالت نکنند ... جایی برای خوشحالی نیست، شما مشکل داری
عادل
Iran, Islamic Republic of
خود كرده راتدبير نيست عزيز دل برادر ؛ آنچه باد بكارد طوفان درومي كند اين بد اخلاقي نتيجه هتك حرمت وسكوت زعماي اصولگرااست
Iran, Islamic Republic of
خيلي تابلويي اقا!!منظورت از زعما اقاي رفسنجانيه؟؟!زهي خيال باطل!
اگر دوستدار واقعی انقلاب باشی می دانی که دل رهبر الان خون است از این بی حرمتی ها و کشاندن اختلاف میان مردم!
درسته که احمدی نژاد شروع کرد و کار خیلی زشتی کرد، ولی لاریجانی هم نباید عنان از کف می داد و تند می شد.
بچه رستم
جواب "های"، "هوی" است...
امیر
کل این استیضاح برنامه بود، امضا کننده ها را ببینید؟ کیا هستند؟ همشون آدم های کینه ای هستند، پس نمیشه گفت کی شروع کرد
رضا
Iran, Islamic Republic of
شما بگید کدام دوستدار واقعی انقلاب از این حرکت خوشش امد؟
شاید هم منظور شما موسوی و کروبی هستند؟
United States
چشم اونا که بهش رای دادن و حنجره پاره میکردن روشن
واقعا دل همه مردم از دست کارهای رییس جمهور خونه حتی خانواده شهدا برات متاسفم آقای بگم بگم
ما رای دادیم و پشیمان هم نیستیم. خدا میداند اگر هر یک از سه نفر دیگه رای آورده بودند الان باید به جای سینه زنی زیر علم ولی فقیه زیر چکمه دشمن دست و پا میزدیم. این وضع هم اثر رها کردن رئیس جمهور از جانب اصولگرایان و قوی عمل کردن اطرافیان نادرست رئیس جمهور و البته مجلسیانی که عده ای شان واقعا کینه توزی می کنند تا جایی که آقا هم انتقاد به رفتار برخی مجلسی ها داشتند.
لطفا یکبار برای همیشه مصلحت اندیشی را کنار بگذارید و عامل اصلی انحراف از اصول انقلاب را خلع نمائید.
ضمنا حرمت شکنی را احمدی نژاد شروع نموده پس صحیح نیست رئیس مجلس را در این قضیه متهم و مقصر نشان دهیم.
اکبر
ساده نباش برادر !
احمدی نژاد از دردی مزمن گفت که جامعه انقلابی ما خیلی وقته دچار اون شده ! هیچوقت مثل امروز احمدی نژاد تو دلم ننشسته بود
ضمن اینکه احمدی نژاد فقط از دخالتهای لاریجانی انتقاد کرد اما سخنان لاریجانی که حقد و کینه بیان شد نشانگر کمال بی ادبی آقای لاریجانی بود !
علی
Switzerland
برادر پخش کردن فیلم خصوصی که هیچ ربطی به موضوع جلسه نداره، انتقاد از دخالت‌های لاریجانیه؟
محسن
Germany
به همون اندازه که استیضاح بی ربط بود با مرتضوی به همون اندازه هم صحبتهای احمدی نژاد درباره اخوی لاریجانی بی ربط بوده.
مرد حسابی حرف احمدی نژاد اینه که لاریجانی تمام تلاشش اینه که جلوی کار دولت سنگ اندازی کنه و اینو اینطوری به نمایش گذاشت.
گل گفتی
امین
مردم توی شهرستانها دارند برای یه گونی برنج کتک کاری میکنند و اونوقت این آقایان ... به جای اینکه مشکلات رو رفع کنند میزنن تو سر هم.
خدا سایه ی رهبر رو از سر ما کم نکنه اگه ایشان نباشند همین آقایان .... یک شبه مملکت رو به باد میدهند.
درست صحبت کن مردم در شهرستاها وضعشون بهتر از تهرانه بخصوص بخاطر یارانه ها. این سیاه نمایی و بعدش ادعای دفاع از رهبری واقعا خجالت آوره.
محمد
United States
حرمت ها از زمان مناظره های انتخابات 88 شکست. اما آن موقع به نفع شما بود که سکوت کنید و سکوت کردید! حال این همان شتر است و در خانه خودتان خوابیده است. سزاور این حرمت شکنی هستید.
اولا خود آقا سکوت نکرد و کار مناظره ها را رد کردند ثانیا زاکانی در مناظره با خباز:
همه اصولگرایان سکوت نکردند و ما محکوم کردیم و نپسندیدیم
محسن
Germany
احمدی نژاد کی کاندیدای اصولگراها بوده؟
ایشون یک کاندیدای مستقل بود که شما ... که توان تفکیک این دو را از هم نداشتید برای راحتی ذهن مغشوش خود کلمه اصولگرایی را به احمدی نژاد اطلاق کردید.
احمدی نژاد چون مستقل بود از همه طرف سیبل تهمت ها و فشارها قرار گرفت. ...
مصطفی
نخیر عزیزم . حرمتها از 4 سال قبل از مناظره ها شکست . اون زمان افشاگری لازم بود تا مردم بدونند دارند به کی رای میدن . مگر قبل از مناظره ها 4 سال پیاپی حرمت رئس جمهور را نشکستند ؟ حلقه قدرت و ثروت 20 و اندی سال خوردند و بردند و دزدیدند . باید ماهیتشون افشا میشد
درود خداوند بر مرجع زاده بزرگ
احسنت به جواب های متین تو علی لاریجان عزیز
حرف دل زدی برادر
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
گیرم پدرت بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل ؟؟؟
گیرم پدر توبود فاضل
رضا
Iran, Islamic Republic of
برادر زیاده خواهی حرف دل شماست
بهنام
از قدیم گفتند پسر نوح با ....
ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
امان از دست این رئیس جمهور خدا به داد دل رهبر برسه بابا بسه زور آخر را بزن والسلام کاش آقا یک تو دهنی محکم به رئیس جمهور بزنه تا درس عبرت بشه برای بقیه مثل امام که تو دهنی زد به بنی صدر............
اگه قرار به تو دهني باشه اول به شماها زده ميشه
من ازهمه دوستان خواهش میکنم با این مسایل احساسی برخورد نکنند...اگر همین اتفاق در کشورهای اروپایی و امریکا بیفتد این را میگذارند به حساب قدرت و دموکراسی در کشورشان، چرا ماباید بحث و جدل دو رییس قوه را به حساب ضعف و....بگذاریم؟مگر چه اتفاقی افتاده که روز بد مینامید؟چه چیزی بهتر ازاینکه در سالگرد انقلاب اسلامی مردم شاهد این هستند که همه حرفها، در سطح روسای قوا به طور مستقیم از رادیو پخش میشود و همه هم میشنوند و درمورد آن قضاوت میکنند.چرا ما این عظمت را به ضعف تبدیل میکنیم؟
چه افتخاری بالاتر ازاینکه در نظام جمهوری اسلامی که خون بهای شهدای این کشور است و درسالگرد پیرزوی انقلاب هم قرار داریم،باردیگر به رخ جهانیان کشیدیم که هیچ مقام متخلفی در این کشور از مصونیت برخوردار نیست....لطفا به قسمت مثبت این قضیه نگاه کنید
Netherlands
این هم حرف خوبی است
صد در صد موافقم. بهترین نمایش دمکراسی است.
رضا
Iran, Islamic Republic of
هرچه بگندد نمکش می زنند وای ز روزی که بگندد نمک
دست مریزاد آقایان احمدی نژاد و لاریجانی واقعا دست مریزاد ....شما که ادعای ولایت مداری دارید باید اینجوری پنچه به صورت هم بیندازید؟ این چه عمل زشتی که بود هردوتان انجام دادید مثل رئیس جمهور ورئیس مجلس ونمایندگان مثل سه نفری بود که درمسجدی مشغول عبادت بودند یکی آمد درون مسجد آب دهان انداخت یکی از این سه نفر گفت آقای محترم شماکار حرامی کردید که آب دهان انداختید دیگری گفت مگر نمی دانی نمازگزار اگر صحبت کند نمازش باطل است سومی هم گفت خوش بحال خودم که حرف نزدم ونمازم باطل نشد ...
مایه شرم از این رئیس جمهوری که اداره کشور دست چنین آدمی است
واقعا برای دولت و شخص احمدی نژاد متاسفم
منم بابت این مجلس متاسفم...
آجرک الله یا امام زمان (عج). شرمنده ایم آقا
امروز قلب نازنین امام زمان علیه السلام و نایبشون حضرت آقا و دوستداران واقعی انقلاب به درد اومد...
خدا همه رو به راه راست هدایت کنه
Iran, Islamic Republic of
برای خودم متاسفم که به این بلی نسبت رییس جمهور رای دادم
من هم براي تو متاسفم، تنها نيستي
علی
من از اینکه به احمدی نژاد رای داده بودم مردد بودم ولی امروز مطمئن شدم که رایم هدر نشده به یک مرد رای دادم که حرف دل مردم رو می زنه
هادی
البته هرجا که به نفعش باشه این حرفا رو میزنه
وحيد
هرجا كه به نفعش باشه اظهار نظر ميكنه
رضا
Iran, Islamic Republic of
تاسف بیشتر که ادمی مثل شما به احمدی نژاد رای داد
بسيجي
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکنيد
در اون شرايط حفظ نظام اقتضا مي کرد که به احمدي نژاد راي بديم و امروز مصلحت نظام اقتضا مي کنه که از اختلاف افکنان اعلام برائت کنيم و اين دو هيچ تناقضي با هم ندارند
ظاهرا پروژه‌اي كه بواسطه سوال از رئيس جمهور و سخنراني رئيس جمهور در مجلس عملياتي نشده بود، امروز و در جلسه استيضاح وزير كار عملياتي شد تا مجلس و دولت بجاي پرداختن به وضعيت معيشتي مردم پنجه در روي هم بكشند و در آستانه يك انتخابات مهم و تاريخي و در شرايط خاص بين المللي باب تقابلي بي وجه و كاملا نفساني را در فضاي سياسي كشور باز كنند.
ادم یاد دعوای دایه و مادر می افتد که دایه رضایت به دو شقه شدن طفل میدهد به نظر من هر دو طرف دلیه اند خداوند به رهبرمان صبر عنایت نماید
شما به خاطر هاشمی دارید انقلاب را نابود می کنید
از روز اول شما همراه با ضد انقلاب و اصلاح طلبا و اسراییل با احمدی نژاد کینه ورزانه برخورد کرده اید
melika
چی میشه گفت به شما؟هاشمیی کجابود؟
چشاتونو می بندید دهنتونو وا می کنیدا!
لطفا" ریشه فتنه گرا رو هم سریع پیدا کن!
موافقم . اشتباهی منفی دادم .
hadi
مجید جان عزل نه ازل
اینکه همیشه بخاطر مصلحت لاپوشانی کنیم جالب نیست.نیت افراد به مرور رو می شود.فرافکنی بهترین عنوانی است که برای این حرفهای رییس جمهور می توان گذاشت.مطمئنا یک عده دنبال بهانه ای هستند تا از بارمسئولیت شانه خالی کنند.اگر لاریجانی در همین حد هم جواب نمی داد که تاید حرف رییس جمهور بود
امیر
باسلام
بنده جلسه را به طور مستقیم گوش نکردم ولی پرس و جو کردم
بنده با متوجه شدن این قضایا ارادتم نسبت به آقای لاریجانی بیشتر شد و ناراحتی ام از ... نیز هم.
البته بسیار برای رای آوردن رییس جمهور در سال 88 تلاش کردم و پشیمان نیستم اما به نظرم ایشان واقعا از مسیر خارج شده اند و از خداوند بخواهیم این چندماه را به خیر بگذراند و عاقبتمان را به خیر کند
اکبر
تو مطمئن یاش تو سال 88 هم تلاشی برای رای آوردن احمدی نژاد نکردی الان جانت گرمه نمی فهمی !
Serbia
متاسفم تاحالا باور نمی کردم صدا و سیما سانسور چی شده اما فکر می کنید فایل صوتی این جلسه در ماهواره ها پخش نخواهد شد!
متاسفم از کی تاحالا ما نا محرمیم آیا فکر نمی کنند ما از حماقت های احمدی نژاد اطلاع داریم حتی اگر همه ارتباطات بصری قطع شود در اینترنت به راحتی می توان بحث امروز مجلس را پیدا کرد!
همین کارهای شما احمدی نژاد و مرتضوی ها را پر رو می کند و مردم را نارضی !
Iran, Islamic Republic of
احمق تویی که به منتخب ایرانی ها توهین می کنی
علی جعفری
بابا جان کم به سرو کله هم بپرید مردم از این کاراتون خسته شدن فکر کنم مشکلات اقتصادی براشون کافی باشه یه مشکل جدید برای مردم درست نکنید .
زینال
باسلام .نگران نباشید امر همه چیز دست خداست .بزودی خواهید دید که اتفاقات امروز به صلاح کشور بود مگر وقایع بنی صدر را فراموش کرده اید .روایت است در اخرالزمان خدا چهره اصلی منافقین را به مردم نشان می دهد و آنها را متعجب می سازد
من نمی دانم این جلسه استیضاح چه بود و آن جلسه همفکری دولت و مجلس برای عیدانه به مردم چه بود؟! دیشب جلسه گذاشتند تا مثلا کام مردم را برای شب عید شیرین کنند، امروز در مجلس این گونه به هم پریدند و اعصاب مردم را به هم ریختند!!!
بنده به عنوان یک ایرانی و یک برادر شهید عاجزانه از مسئولین محترم می خواهم که دست از این عوام فریبی ها بردارند و برای رضای خدا و شادی روح امام و شهدا دست از اختلافات بردارند و حتی در پنهان هم با هم دعوا نکنند چرا که این دو روز ریاست به هیچ کس وفا نکرده و نمی کند. اختلاف هر چند در پنهان هم باشد مانند دمل چرکینی است که روزی سر باز می کند و بوی گندش همه را آزرده می نماید، مثل اتفاقی که امروز در مجلس افتاد.
خدایا! در ظهور منجی عالم بشریت، مهدی موعود تعجیل فرما و تا بیش از این چوب حراج به آبروی اسلام و شیعه زده نشده، همه ما را از این گرفتاری ها نجات عنایت فرما. آمین یا رب العالمین
شما داری می ترکی آقای جهان نیوز!!!!!!!!.هیچ حرمت شکنی انجام نشد. لطفا جو سازی نکن وخدارا شاهد بگیر و دروغ بخورد مردم نده.رئیس جمهور حرف زد و جواب محترمانه از رئیس مجلس گرفت. دست بردار از حمایت کور کورانه!!!!!!!.
مرتضی
همه چی آرومه من چقدر خوشبختم.....
عزیزم خودتو به خواب زدی؟
دیگه کم مونده بود به همدیگه فحش بدن
ali
تنها راه باقیمانده برای استقلال نظام و جلوگیری از انحراف بیشتر انقلاب استیضاح و برکناری رئیس جمهور است.
سلام
United States
شهید مطهری میگه یکی از خصوصیات ایرانیا جو گیر بودنشونه
حالاهم نمی خواد جو گیر بشید
البته عذر می خوام ولی دلیل نداره تا یک اتفاقی افتاد زودی بگیم طرف استیضاح بشه
و با اون همه خدمت که دیدیم و می بینیم احمدی نژادو با بنی صدر خائن مقایسه کنیم.
یلحظه فکر کنئید خود این حرفا هم مثل همون تهمتایی هست که ازش گریزونید
بهر حال درست نیست که این جور قضاوت کنیم
البته بنظر من هر دو مقصر بودن. هم مجلس که داشت با دولت کل کل می کرد و هم دولت.
البته این جا کارای بعضی نماینده های مجلس عجیبه
جدیدا نخود همه ی آشا هستن. چرا فقط لاریجانی احمری نژادو می گید پس مطههری و توکلی و بقیه چی. اینا چکاره ان؟
سلام
United States
چه روزها که یک به یک غروب شد نیامدی
چه بغض ها که در گلو رسوب شد نیامدی
خلیل آتشین سخن، تبر بدوش بت شکن
خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی

یخاطره از سعید قاسمی بگم خالی از لطف نیست
سعید قاسمی میگه رفته بودیم مکه باچند نفر نشسته بودیم یکی گفت چی می شد آقا امام زمان (عج) هم تو جمع ما بودن . گفتم خدا نکنه اصلا می فهمی چی داری می گی. تو نمی دونی آقا اکه یلحظه چشم از ایران برداره بیاد این جا چی میشه.
این که شوخی بود ولی ان شاء الله خدا خودش کمک کنه امام بیاد. به امید ظهور حضرت
ح.د
اگر احمدی نژاد دوباره کاندیدا بشه از کروبی هم کمتر رای میاره

احمدی نژاد حرمتها را شکست...
United States
اگر واقعا همینطور بود و دشمنان این رییس جمهور همین باور رو داشتند اینقدر براینابود کردنش تو این ماههای آخر حنجره نمیدراندند. مساله اینه که اینها میدانند دقیقا عکس این حرفی که شما میزنید صادقه.
ميثم
Iran, Islamic Republic of
چرا به خاطر آقاي مرتضوي بايد كشور لطمه بخورد؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای خودم و مردم که توی این آشفته بازار سران کشور به جون هم بیوفتن بابا یه فکری به حال مردم کنین عوض این حرف وبحث ها
یاشار
درود بر محمود احمدی نژاد
ابولفضل
آخر عزل نصب یکی از زیرمجموعه های وزارت شده دلیلی موجه برای استیضاح. همه می دونن این آقای مطهری توکلی و لاریجانی ها همیشه چوب لای چرخ این دولت می زارن باسشونم مهم نیست برای ملت گرون تموم بشه. دلیل اصلی این استیضاح فاشگویی های احمدی نژاده، به قول حافظ شیرازی: گفت آن یار کزو گشت سر دار بلند جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
جهان بی انصاقی نکن
اقای زاکانی واقعا هر دو تا رو با یک چشم میبینی؟؟؟؟؟
خب رئیس جمهور اینقدر شانشو تنزل میده اگه لاریجانی حرف نمیزد که به عقل همه شما نماینده ها شک میکردیم
جعفری
بسم الله الرحمن الرحیم
حقیر طلبه ای هستم از حوزه علمیه قم. باشنیدن وقایع امروز مجلس و دولت بسیار متاسف شدم و نمی توانم چیزی بگویم مگر اینکه بگوییم یکشنبه سیاه این دفعه با مشارکت دولت و مجلس تکرار شد.
seyyed
امان از دل حضرت آقا که تو این وانفسای فشار بیرونی و گرانی افسار گسیخته داخلی چه خون دلی از این کارگزاران نظام که نمی خوره. خدا لعنت کنه خناس هایی که بجای اهتمام به حل مشگلات معیشتی مردم همه دغدغه شون شده بکرسی نشاندن حرفشون در عزل مرتضوی و طرح استیضاء یک وزیر در این شرائط صرفا بخاطر همین موضوع.
یه سوال:آقای خاتمی کی از این کارا کرد؟
Iran, Islamic Republic of
اقاي خاتمي در سكوت بدتراز اينها رو كرد يعني وطن فروشي !ميبيني كه الانم داره ادامه ميده و حيره خوار صهيونيست و ملك عبدالله است
منفرد
عمیقا از این رفتار ایشان به مانند رفتار و گفتار های پیشین شان، شرمنده شده ام ...
حامد
Iran, Islamic Republic of
چی شد وقتی مجلس بی اعتنا به جلسات مشترک، شمشیر رو از رو میکشه و وزیر استیضاح میکنه دلتون برای شکستن حرمتا نسوخت. حالا که جوابشو گرفت دلتون سوخت؟
حسين بهرام نيا
امان از دل رهبر.
خوراك بليغاتي خوبي براي ماهواره ها درست شد.تامدتها بساطشون جورشد.حيف ازخون شهدايي مانند كاوه ، باقري و...
مهران
شما واقعا به آزادی اطلاعات عقیده دارین؟ چرا نظر منو نمیذارین؟ اتقوا فتنه لا تصیبن اللذین ظلموا منکم خاصه
احسان
به رئیس جهور می گویم
عزی حق حمایتهای مردمی همین بود
این مجلس تا حالا کار مفیدی هم کرده؟؟؟؟؟
محمد
United States
اشتباه شد جوابم تایید نظر بود
خداوند به امام زمان و رهبرمان صبر عنایت فرماید. همانقدر کا احمدی نژاد مقصر است روسای قوای دیگر به مراتب بیشتر مقصر هستند. یک بیطرف
سجاد
امام علی : هرجا پارا ازاخلاق بیرون گذاشتید شکست خوردید .یکبار در مناظره یکبار دروغ خانه نشین نشدن و.... فقط خدا به ما رحم کند فتنه 92 را.برای سلامتی رهبری و صبر ایشان صلوات
خیلی خوب صحبت های و فرمایش های رهبری را اجرا کردند به نظر من هردو مقصرند اما یکی بیشتر....فقط خبر خیلی داغی برای رسانه های بیگانه فراهم کردند...دست مریضاد
kamell
واقعا متاسفم برای دولت و مجلس ، این بود اطاعت از رهبری !!.چه کسی از این حرف ها و رفتار ها خوشحال شد ؟ مگر آقا نفرمورد هر حرکت و حرفی که موجب ایجاد اختلاف شود خیانت است ؟ چرا مجلس در این موقع به این توصیه عمل نکرد و بحث استیضاح را مطرح نمود ؟ چرا این رفتار را رئیس جمهور انجام داد ؟ چرا رئیس مجلس بر آتش اختلاف افزود ؟ آیا نمایندگان در مجلس احساس کرده اند که پیروز شده اند که به همدیگر تبریک می گفتند و صلوات میفرستاندند ؟ نه هردو طرف بازنده شده اند در این امتحان بزرگ . و فتنه گرانی که در حاشیه دولت و در مجلسند بردند و دشمنان اسلام و مردم امیدوار شدند . آیا در مسئله سوال از رئیس جمهور که چند مدت پیش بود مگر آقا مجبور نشدند مستقیما به مجلس تذکر بدهند که دیگر بس است . چرا مجلس و آن دسته از نمایندگان که طراح سوال از رئیس جمهور بودند و در این استیضاح نیز طراح آن هستند دست از این کارها بر نمی دارند . واقعا متاسفم . حالا می فهمم چه میکشد رهبری از دست این افراد که خود را مطیع امر ولایت میدانند اما در عمل به ایشان خیانت می کنند .
Iran, Islamic Republic of
احسنت
همایون
واقعا حالمون گرفته شد.
هرچند که صحبتهای احمدی نژاد درست نبود
ولی الان داریم در مملکتی زندگی میکنیم که توهین به رهبری جرم نیست ولی توهین به لاریجانی ها جرمه!!!!!!!!!!!!!!!!
دلم به حال رهبرموون میسوزه

امان از دل آقا ،چه میکشد از دست اینها
خدا ایشان را از شر دشمنان دانا و دوستان نادان حفظ نمایند
رضا
United States
متاسفانه آقای احمدی تژاد وهمکارانش حیات سیاسی خودشان را در هیاهو وغوغاسالاری می بینند چرا که در این حالت تا حق و باطل مشخص شود خیلی ها دچار شبهه می شوند. ولی خوب شد وشخصیت واقعی اینها برای مردم مشخص شد البته خون به دل حضرت آقا شد ولی اگر خدا بخواهد مردم دیگر فریب اینطور افراد را نخواهند خورد.
عارف
آقای رییس جمهور عملا ثابت کردن که خط قرمزشون کابینه است حتی به قیمت بر باد دادن مملکت.از مهرورزی به بندگان خدا تا مهرورزی با کابینه!!!!!!!!!!!
آقای زاکانی عزیز معلوم شد خواننده سایت شما بیشتر طرفداران احمدی نژاد هستن.چون موافقای نظراتش تو سایتت بیشترن.پس توهم پیش خدای خودت در قبال اینهمه سکوت در برابر اینهمه بی حرمتیای دولت مسئولی.چوب خدا صدا نداره
رضا
Iran, Islamic Republic of
برادر طرفدار احمدی نژاد نیستن طرفدار حق هستند
انتظار نداری که مثل خوانندگان بعضی سایت ها چشم بسته نظر بدیم
متاسفم برای هردو مسوول که بجای حل مشکل مردم دنبال حل مشکل خودشان هستن
United States
شما دلایل استیضباح را ببینید خدایش همش غرض ورزی وحب وبغض است .

متاسفانه هوای نفس وقدرت وهمچنین کینه های گذشته نمی گدارد که بفکر مصلحت نظام ومردم باشند.
محمد
United States
رئیس جمهورمحترم!
ماچون زدری پای کشیدیم ، کشیدیم
امید زهرکس که بریدیم ، بریدیم
محمودجون خیلی وقته که بیشریا ازت بریدن
خودتو به اون راه نزن!
باطنت روشده محمودجون!
فقط اگه میتونی این چند ماه آخر را کمتروکمترحرف بزن!
دیگه بیشتر ازاین خرابترش نکن دلبندم!
یاعلی!
آنچه که امروز فراموش شد این بود که "ما مسلمانیم..".اگر یاد اصول مسلمانی بودیم امروز این اتفاق نمی افتاد....عامل حوادث امروز نفسانیت انسانهاست ...اگر واقعا مسلمان بودیم زمانی که تمام گرگهای عالم برایمان دندان تیز کرده اند دندان به گردن هم وارد نمیکردیم...چرا متوجه خطری که 34 سال زحمت را ممکن است به هدر بدهد نیستیم زمان جنگ پدر برای یرگزاری مجلس ختم پسر شهیدش جبهه را ترک نمیکرد..مردم ما اینگونه خدمت کردند..اما شما دونقر چه؟.آیا شما دونفر شایستگی مناصبتان را دارید؟
Iran, Islamic Republic of
به وا.... چه خوب گفتي براي هر دو نفر متاسفيم كه هيچكدام براي رضاي خدا سكوت نكرد چرا كه مردم خوب مي فهمند و اين در انتخاب بعدي مشخص خواهد شد.
نرگس
Egypt
بیخودی اینقدر شلوغش نکنید دوتا مسئول با هم بگو مگو کرده اند که از این اتفاق ها در همه جای دنیا می افته شماها بدتر از ضد انقلاب نکنید و هی با تیترهای انچنانی خوراک برای دشمن درست نکنید وبه حرفهای رهبری خودتون هم پایبند باشید
رضا
رئیس جمهور استاد اینه که وقتی یک موضوع رو نتونه حل کنه یک جنجال میکنه که سایش موضوع قبلی و بپوشونه. حیف حیف..کشور به باد فنا خواهند داد
بسیجی
ما طرفدار اصولیم نه طرفدار شخص

پس 88 از احمدی نژاد دفاع کردیم
امروز محکومش می کنیم.
احسان
سلام یکی بگه از دست این احمدی نژاد چه باید کرد
فرزاد
نوک دماغت رو با دوتا انگشت محکم فشار بده ! تمام شدی به همین راحتی !!
امروز فقط دل اقای که میسوزه امان از دل اقا
Iran, Islamic Republic of
تو این زمان که چیزی از دولت نمونده بود ، این لجبازیها چی بود
باید بزارن احمدی نژاد فرود آرومی داشته باشه
همش میارنش سر لج
خدا بخیر کنه
چقدر آقای ما قریبهههههههه
یا مهدی به داد آقامون برس از دست امتی مثل من
amir
یکی رانت میخواد
یکی تهمت میزنه
یکی دلار رو میرسونه به 4000 تومن و پراید 20 میلیون
تحمل ها پائین و توقعات بالا
بیچاره مردم .
امان از دل حجت خدا و رهبر
طرفذار دیروز
بنده خدا حضرت آقا با این پاچه گرفتنا چه کنه 24میلیون رای لیاقت میخواست اقای خادم مردم
Iran, Islamic Republic of
برادر عزيز هر نظري كه داري وهر طرفي كه هستي باش ولي ادب را رعايت كن. رطب خورده كي منع رطب كند؟!
Iran, Islamic Republic of
به احتمال قوی تعدادی از وزرای دولت به دلیل اتفاقات امروز مجلس و رفتار خلاف مصالح نظام آقای احمدی نژاد، داوطلبانه از دولت استعفا داده و خارج شوند
Iran, Islamic Republic of
به احتمال قوی تعدادی از وزرای دولت به دلیل اتفاقات امروز مجلس و رفتار خلاف مصالح نظام آقای احمدی نژاد، داوطلبانه از دولت استعفا داده و خارج شوند
رضا
مجلسی که حدود سیصد نماینده داره اما فقط 7-8 نفر اونا در اختیار گرفتن و اداره میکنن بهتر از این نمیشه...
این آقا با همین کارها رئیس جمهور شد و مهندس موسوی را هم به کام فتنه کشاند
خدا لعنتش کند
Iran, Islamic Republic of
خداییش اگه پخش نمیکرد میگفتیم عجب مافیایی هست. خب پخش کرد که چی؟ اینهمه داخل دولت رشوه و ارتشا و هزار فساد دیگه هست هیچی نیست حالا افتادی دنبال درست کردن بقیه مجلس و مردم. خب نهایتا یه صحبتی شد و ثابت شدنش در مجلس نبود بلکه در قوه قضاییه بود. بنظرم دیسیپلین رییس جمهور رعایت نشد .این میگم میگم دقیقا رفتاری است که از بچه هایی که در فشار و پرس هستند سر میزند که از زیر جواب دادن فرار کنند!! دقیقا امروز این اتفاق در مجلس افتاد
محسن
امان از دل رهبر متاسفم از رايي كه به احمدي نژاد دادم البته اون روز به تكليف عمل كرديم درمقابل موسوي و كربي خائن دل مشايي خش خدا را شكر از ما عكس و فيلم و صدا نداره
و چرا برخی نمایندگان انقدر ذوق زده اند....
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1807827
Iran, Islamic Republic of
واقعا اين نماينده ها چي فكر كرده اند؟ حتما برنامه اي داشته اند. اگر اين قضيه اينقدر باعث خوشحالي انها شده پس صددرصد حق با احمدي نژاد بوده و بايد براي اين نماينده ها تاسف خورد.
وگرنه خيلي از دوستداران انقلاب از اين قضايا ناراحت مي شوند.
حبیب
Iran, Islamic Republic of
هم مجلس وهم دولت در حرمت شکنیها مقصرند علی الخصوص رؤسای مجلس ودولت ؟؟؟؟ اولا بروند از امام خامنه درخواست عف کنند وبعد از ملت مؤمن ایران عذر خواهی کنند وسپس ازخداوند طلب آمرزش کنند.!!!!!
بگم بگم بس کن بابا اههههههههههههههههههههه
محسن از جهرم فارس
فقط تأسف میخورم به حال همچین مسؤلان بی تدبیر و خودرأیی که هیچ چیزی برایشان مهم نیست جز منافع شخصی و حزبی خودشان !!!
جانم فدای رهبرم شود که چه می کشند از دست برخی مسؤلان بی مسؤلیت و بی کفایت !!!

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ نائب المهدی امام الخامنه ای
Iran, Islamic Republic of
واقعاً برای رهبری مظلوم و مردم رنج کشیده کشورم متأسفم برای داشتن این رئیس مجلس و این رئیس دولت!

فأین تذهبون؟!!
ق.ن
Iran, Islamic Republic of
این رئیس جمهور دل رهبر رو هو خون کرده چه برسد به دل مردم..بداخلاقترین رئیس جمهور این نظامه
United States
جواب سوالات من رو بدید

کی دوربین مخفی نصب کرده بود تو اتاق فیلم گرفته بود ؟

کی در صحن علنی مجلس شروع به تهمت زدن کرد ؟

کی از احساسات مردم در قبل از انتخابات سوء استفاده کرد؟

جواب این سوالا معلوم میکنه مقصر اصلی رو... امروز همه مقصر نبودن... اگه اون حرفارو تو صحن علنی نمیزدن قرار نبود همچین اتفاقاتی بیوفته...
Iran, Islamic Republic of
احساسات مردم؟!!!
مگه فكر كرده اي مردم با احساساتشون راي مي دهند؟
سال 84 كه دور دست هاشمي و اصلاح طلبا بود و 88 هم ...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد ی آدم سفسطه گر هست که تو ماظره ها هم خوب تونست سفسطه کنه مردم گول خوردند ولی حالا دیدید تو مجلس تهدید هم کرده که مرتضوی و شیخ السلام را قبول نکنید متقابلا ادامه داره .........
احمدی نژاد همون بسیجیایی که فتنه را جمع کردند تو هم جمعت می کنند، حالا ببین ................
علی
به این میگویند ادب اخلاق وسیاست
احسنت به هردو مسول
محترم!!!!!!!!!!!!!!!!
خدا به داد آن بنده خوبش برسد
Netherlands
لیاقت مرتضوی تا حدی زیاد است که باید رییس جمهور بعدی باشد و احمدی نژاد هم معاونش./.
به نظرم سی سال تعارف و پنهانکاری و حرفهایی از قبیل حفظ حرمتها باعث شده عده ای پشت آن پنهان شوند و هر خلافی مرتکب شوند باید یکی پیدا می شد این تابو را می شکست آقای احمدی نژاد با این کار خود را قربانی این شیوه جدید کرد ما از او سپاسگذاریم
این حرف درسته اما اشتباهو با اشتباه اصلاح نمی کنن. هر کاری روشی داره و نباید برای هدف وسیله توجیه بشه
Iran, Islamic Republic of
اين همون حرفيه كه باعث شده هيچ كس هيچ كاري نكند و وقتي هم ...
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا این حق طلبی هم مصلحتیه. کاش واقعا حق طلب بودند
United States
خود احمدی نژاد پشت این موضوع پنهان شده است. ماجرای بگم بگم ها یادتان رفته است. همه سکوت کرده اند. ایشون خودشون شدن پشت پرده این موضوع. ایشون اطرافیانشون رو خط قرمز خودشون دونستن.
طنین
پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیب نرسد.
فقط بیاییم اوضاع بوجود آمده را به حساب رهبری نگذاریم.
هیچ کس یک تنه نمی تواند عدالت را اجرا کند.
ما یارش باشیم نه بار.
خدایا انقلاب ما را به انقلاب امام عصر متصل بگردان.
اللهم عجل لولیک الفرج
میثم شعبانپور
حیف این همه حمایت و هزینه ایی که آقا برای این مرد کرد....واقعا آقا تنهاست!!!!
Iran, Islamic Republic of
از ماست که برماست
Iran, Islamic Republic of
هزینه نه، سرمایه گذاری
ahad
Iran, Islamic Republic of
چراکسی نمیگه گناه وزیرچی بود که چارتانماینده اونو قربانی ........و.......شون کردن مگه بناست تو همه عزل ونصبا اینادخالت کنن؟ضمنا جهان نیوز همه حرفای رییس جمهوررونیاورده وحرفای اون یکی روآب وتاب داده.حواستون باشه!
Iran, Islamic Republic of
جالب است در این کشور همه خاندان ها حرمت دارند اما اگر کسی رئیس جمهور کشور هم بشود دارای حرمت نیست و حتی یک مداح می تواند به وی فحاشی کند و تنها 5 هزار تومان جریمه شود. به راستی فکر می کنید چه زمانی حرمتها شکست الان یا آن موقع که به راحتی در رسانه ها رئیس جمهور قانونی کشور را به فراماسونری، خرافه، کاباره داری و غیره متهم کردید و آب از آب تکان نخورد ؟؟ آرامش یعنی چی؟؟ یعنی یک طرف از هر رطب و یابسی برای حمله و دشنام گویی استفاده کند اما وقتی سند سوء استفاده طرف خاندان ها رو می شود ]مه داد و فریاد برآرند که حرمتها شکست؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آخ آخ، دلم برای این «رئیس جمهور !!!!!!!!!!!» مظلوم سوخت
Iran, Islamic Republic of
به قول شریعتمداری چرا سیاست از پله دوم رو انتخاب میکنی؟؟ چرا نمیگی رییس جمهور چکار کرد که یک مداح باید بهش انتقاد کنه؟؟؟ واقعا جای سوال هست که حرمتها رو کی شکست؟؟ شما تاریخ نگاری یا تایم لاین از سال 84 تا الان درباره رییس جمهور درست کنی بنظرت حرکت صعودی هست یا نزولی؟؟؟ خدا وکیلی. در کل نظرم اینه که خود احمدی نژاد با سیاست غلطش باب توهین رو بخودش و دیگران باز کرد و این آبیه که ریخته شد و ادامه داره. بگم بگم یا میگم میگم از شأن یک رییس جمهور که تو این 8 سال چندبار تکرار کرده اصلا پذیرفتنی نیست. خب خیلی هنر داشتی بدهکاران بانکی رو اعلام میکردی که با همین شعار مردم شما رو انتخاب کردن. حالا کو مفسدین بانکی "به گفته خودتون" که شما به قوه قضاییه اعلام کنید و اونها پیگیری کنن که خود شما گفتین مصلحت نیست . اگر عدالته همه جورش باید پیاده بشه
ناشناس
اینموقع هاست که دلم برا رهبر میسوزه
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
بنام حضرت حق. منم دلم برای رهبرم میسوزه وقتی تنهایی او را با دوران غریب مدینه امام حسن علیه السلام مقایسه میکنم. ولی جانها به فدای امام حسن علیه السلام چون اگر رهبر ما تنهاست به خاطر اینکه خواص دنیاطلب اوراتنهاگذاشتندو مردم ولایتی گوش فرمان آقایند اما امام مجتبی علیه السلام دربین عوام و خواص تناوغریب بود.دیگر این که تمام این بداخلاقی ها برای منیّت و غرور و تکبر است والّا به قول امام راحل اگر تمام انبیاء دریکجا جمع شوند هیچ اختلافی باهم ندارند چون کار آنهابرای خداست.اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً
Iran, Islamic Republic of
خدا همه را هدایت کند، همممممممممممممممه را
Russian Federation
متاسفم برای اقای احمدی نژاد ....این یعنی ایشون هیچ وقت از اون بگم بگم زشت فبلیشون پشیمون نشدن که هیچ کیفور هم شدن....متاسفم برای خودم که مجبور شدم از ترس اصحاب فتنه به ایشون رای بدم
امین
یه دعوای زرگری دیگه...
احمدی نژاد علیه هاشمی رو یادتون هست؟ که الان تبدیل شد به چی؟
بابا اینا فردا همه آشتی می کنن... فقط این وسط، چند ماه دیگه پراید میشه ۵۰ میلیون...
حرمت ها توی مناظره 88 شکسته شد که دو روحانی مبارز مورد اتهام قرار گرفتند و شما هم برای همین مرد هورا کشیدید
لاریجانی خوب مدیریت کرد و خوب جواب داد
0631
United States
بابا امین راست میگه دیگه این جوری تا عید سر مردم گرم میشه تا دولت مردان هرکاری میخوان بکنن !گرون کنن..................!گرفتی مطلبو؟
امیر
بنام خدا
از منظری متفاوت : این واقعه حکایت از روشنی و وضوح در جمهوری اسلامی دارد زیرا بسیاری از مسایل در مجلس ودر حالی که همگان آنرا میشنوند مطرح میگردد و به قضاوت عمومی گذاشته میشود.
سلام بر همه خوانندگان
فقط اینو بدونید بعضی از آقایون فکر می کنند مردم نمی فهمند اما مردم خوب می فهمند و هر وقت نیاز باشه خوب جواب می دن مثل 9 دی
اما همه اشتباهات احمدی نژاد یه طرف و فتنه خاموش لاریجانی یه طرف
خدا خودش کمک کنه
من اگه مسئول می بودم هر دو را به خاطر دشمن شاد کردن بلافاصله عزل و عذر هر دو را می خواستم.
پونه
Sweden
به نظر من تمام دولتمردانی که میگویند آقای احمدی نژاد نباید این فیلم را پخش می کرده فقط یک دلیل داره، چرا که همانند سازی می کنند و می ترسند از روزی که پته خودشان روی آب بریزد و آقای احمدی نژاد اگر از روز اول این کارو می کرد الان همه حساب کار خودشونو کرده بودند . آقای لاریجانی قانون و اجرای اون خیلی محترمه اما برای همه . شما آنقدر این مسائل براتون عادی بود که حتی بعد از این فیلم خم به ابرو هم نیاوردید تازه طلبکار هم شدید. امیدوارم که آقای احمدی نژاد بتونه از حق پایمال شده مردم دفاع کنه...آمین
مهشيد
امان ازدل اقا چقدر پند واندرز بده
سلام : چه خوب است که هم رئیس جمهور و نمایندگان محترم در این مقطع حساس که همه دارند برای ما چنگ و دندان تیز می کنند ، مراعات حال کشور را کرده و به قول مقام معظم رهبری وحدت را در عمل اجرا کنند
قانون
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور اگر نمی توانی پاسخ دهی بجه بازی در نیار میگم میگم نکن تنها اطرافیان شما هستند که اگر نگفته ها گفته شود رسوا می شوند.
مقداد1016
بخدا جدی میگم فقط این وسط مردم وآقا دارن ضربه میخورن خدا ازسر هرکی خون به دل رهبرمیکنه نگذره
کاظم(hiran)
Iran, Islamic Republic of
ایاجمهوری اسلامی باید برای نگه داشتن مرتضوی این همه هزینه بدهد ؟ ایا شهدا برای بقای افراد در پستها رفتند؟ هتک حرمتها ویاس وناامیدی مردم بد بینی وازهمه بدتر خوشحالی دشمنان داخلی وخارجی از نتایج لجبازیها وگوش ندادن به پیام شهدا ورهبری.
محمد
1 ظاهر حرفای آقای احمدی نژاد اگه با دقت خونده بشه بسیار قابل دفاع تر از لاریجانیه .
2 ما از این که پشت صحنه چه خبره اطلاعی نداریم
3 حالا چرا لاریجانی اینقد اصرار کنه که اینجا بخون . خوب خودت میرفتی میدیدی بعد میومدی شدید تر از این جواب میدادی
همین اصرار بیجا خراب کاری به بار آورد شاید
اءین عمار؟؟
آقا فاضل معمولا کسی که متقاضی جلسه است به دیدار شخص درخواستی میرود ... نمیشه که هم اونها درخواست کنند هم شما پاشی بروی . اگر هم بشه معمولا این حالت کسی است خیلی تو موضع پایین تری قرار دارد که بنظر نمبرسد در مورد شما این موضوع صدق کند.ضمنا اگر در ویدئو منتشره دقت کنید جنس فضایی که بر گفتگوی طرفین حاکم است نشان دهنده تقلای آقا فاضل برای کسب چیزی است نه آقای مرتضوی ... همچنین بیانیه آقای مرتضوی مستدل تر از بیانیه آقای فاضل لاریجانی است . بیجهت سرتان را زیر برف نکنید.نشان دهید قانون برای همه یکی است و دربافت رشوه برای همه حرام است نه فقط برای مردم
شما چه پدر کشتگی با احمدی نژاد دارید هر توهینی که به این بنده خدا میشه در قسمت نظرات میزارید ولی اگه به لاریجانی یا هاشمی گفته بشه جاش نقطه میزارید از خدا بترسید خائنها
United States
افرین به شما موافقم
شوق پرواز
خدا آقا رو از ما نگیره
انشالله پرچم این انقلاب به دست خود مهدی فاطمه (ع) به اهتزاز دربیاد تا ما اینقد محتاج به این ادما نشیم.
kag
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد از اين افشاگري چه چيز بدست اورد؟بنظر من ميدانست كه اين بازي دو سر باخت است زيرا هم اصولگرايان با وي در ميافتند و هم وزيرش راي نمياورد وهم مرتضوي تبديل به يك مهره خطرناكتر غير قابل دفاع ميشود كه اگر تا ديروز 10 اتهام داشت بعد از افشاگري اتهاماتش 11تا ميشود ....پس چه حاصلي برايش داشت؟؟؟او امده بود تا به بالايي ها پيغام بدهد (و نشان دهد )شوخي ندارد و اهل قمار و حتي باخت مقطعي هم هست و اين را مثل كسي كه پوكر باز قهاري است همه داراييش را در يك كفه ميگذارد تا ديگران حس كنند دستش پر است و بازي را واگذار كنند
Iran, Islamic Republic of
روزیکه ادب تقسیم کردند احمدی نژاد خواب بود