پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴

علی مطهری مشایی را مقصر دانست

سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 120197
علی مطهری در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره حجاب گفت: اگر دولت طرح فعلی درباره عفاف و حجاب را قبول ندارد طرح خودشان را بیاورند اینکه بگویند ما این‌را قبول نداریم و هیچ جایگزینی هم نداشته باشند پذیرفتنی نیست.
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین افزود: البته من آقای رئیس‌جمهور را در این مسائل تحت تأثیر آقای مشایی می‌دانم چرا که ایشان روی افکار رئیس‌جمهور بسیار تأثیرگذار است. همان‌طور که در زنده کردن فرهنگ ایران و باستان تلاش‌های آقای مشایی را می‌بینیم.

مطهری در توضیح این مطلب افزود: شما دیدید اخیراً آقای احمدی‌نژاد گفت ما فرزندان رستم و اسفندیار هستیم این حرف‌ها افکار آقای احمدی‌نژاد نبود بلکه دیدگاه آقای مشایی است که متأسفانه از زبان رئیس‌‌جمهور جاری می‌شود.

عضو کمیسون فرهنگی مجلس درباره تبعات گسترش این رویه همچنین اظهار داشت: با این رویه قشر متدین و حزب‌الهی که حافظان انقلاب در مواقع خطر هستند سرخورده می‌شوندچرا که اگر احساس کنند دولت به مسائل فرهنگی و شرعی اهمیت لازم را نمی‌دهد طبیعی است که ممکن است دولت پشتوانه خود را از دست بدهد.

وی گفت: مردم ما برای انرژی هسته‌ای یا پرتاب ماهواره به فضا انقلاب نکردند اگر رژیم شاه هم بود بالاخره به کمک آمریکا و غرب ما به این فن‌آوری‌ها می‌رسیدیم منتها به کمک آنها اما روح و جان انقلاب ما همین مسائل فرهنگی است.

مطهری ادامه داد: اگر مسائلی مثل حجاب و پوشش اسلامی اهمیت ندهیم و راه غربی‌ها را در پیش بگیریم آن‌وقت پشتوانه محکم انقلاب را از دست می‌دهیم و مردم متدین سرخورده می‌شوند.

وی در پاسخ به اینکه اظهار کردید در صورت ادامه این رویه مجلس از رئیس‌جمهور سؤال می‌کند آیا این موضوع جدی است گفت: فکر می‌کنم زمینه این موضوع با صحبت‌هایی که امروز در بین نمایندگان وجود داشت وجود دارد. البته باید ببینیم عکس‌العمل دولت در این زمینه چیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود برتو. براستي كه آزادي و آزادگي و صراحت در سخن رو از پدر بزرگوارتون به ارث برديد.
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری شده نماینده فتنه گران در مجلس، نشسته فقط رفتارهای دولت را رصد کنه.!
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری درمجلس جز از انتقاد از دولت وظیفه دیگری ندارند فکر کنم 24 ساعته دولت را تحت نظر دارد تا یک گاف از آن بگیرد
Iran, Islamic Republic of
مگر فرزند رستم و اسفندیار بودن مذموم است ... ما که نمی توانیم گذشته مان را منکر شویم ... به شخصه من با این که دیدگاه هایم با احمدی نژاد زاویه دارد اما از شنیدن این حرف مفتخر شدم ... آقای مطهری بخشی از عزت نفس ملی ما متعلق به ایرانی بودن مان است برای همین هم است که مردم ایران با اعراب فرق دارند و زورگویی رو نمی پذیرند . آیا اسرائیل میتونه با ایرانی مث اعراب رفتار کنه . برای همین است که خلیج فارس همیشه فارس است و نه خلیج ع .ر .ب .ی ... زنده باد اسلام پاینده باد ایران