سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

بهره برداری صهیونیستها از قحطی سومالی

پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 180795
یک روزنامه عرب زبان با انتقاد شدید از اعرابی که هیچ توجهی به سومالی نمی کنند نوشت: امروز صهیونیستها در حال بهره برداری قوی و عمیق از گرسنگی سومالی هستند.

به گزارش مهر، روزنامه البیان امارات امروز در مقاله ای با اشاره به وضعیت بد و بحرانی این روزهای سومالی نوشت: اسرائیلی ها در صدد بهره برداری از گرسنگی سومالی ها هستند.

سومالی این روزها بحران گرسنگی را می گذراند که بسیار درناک است. کشور سومالی با 8 میلیون جمعیت و بعد ازآنکه 5 دهه از استقلالش و بعد از آنکه 37 سال از عضویتش در اتحادیه عرب می گذرد همچنان یکی از فقیرترین کشورها جهان به شمار می آید به گونه ای که بعد از تولد یک نوزاد انتظار آنکه به چهل و شش سالگی برسد اصلا وجود ندارد.

میزان بی سوادی ساکنان این کشور آفریقایی به هفتاد و پنج درصد می رسد. اما امروز مردم سومالی با یکی از بدترین موجهای خشکسالی روبه رو هستند که طی 50 سال اخیر بی سابقه بوده و درحقیقت زندگی دوسوم مردم این کشور را تهدید می کند.

زمانی سومالی در سال 1974 به اتحادیه عرب پیوست مدعیان مدافع از غیرت عربی از نیاز عربی به کشوری که نه تنها به قدرتشان نمی افزاید بلکه باری بر دوششان است پرسیدند و گویی دیدگاه این مستکبران که ناحق هم بود تا به امروز بر این کشور سایه افکنده است و الا چرا این کشور که ساکنانش عرب زبان و 99 درصد از آنان مسلمان هستند مورد فراموشی قرار گرفتند تا جایی که امروز گرسنگی مانند حیوان درنده ای در کمین آنان است تا آنها را بدرد و اعراب تنها نظاره گر این صحنه باشند؟

اما نکته مهم و بسیار تعجب برانگیز این است که صهیونیست ها اینگونه فکر نمی کردند بلکه نظر بسیار عمیق دیگری داشتند و به گونه ای عمل کردند که گویی نقش ناجی مردم سومالی را از نابودی و هلاکت برعهده گرفته اند اسرائیلی ها دست به کار شدند مانند کسانی که که از سومالی اطلاعات زیادی دارند و می دانند و درباره آنچه که نمی دانستند خوب دقت کردند حتی بیشتر از اعراب.

آنان  شماری از سرمایه گذاران خود و در رأسشان "ابراهیم شلاویت" یکی از فعالان لیکود را به سومالی اعزام کردند و اینان در برابر سران چند دسته سومالی طرح ها و پروژه های تحریک برانگیزی را برای ساکنان این کشور ارائه کردند به گونه ای که آب دهان مسئولان سومالی به راه افتاد.

اسرائیلی ها به سومالیایی ها وعده دادند که کشورشان را به بهشت آفریقا تبدیل می کنند آن هم از طریق احداث بندری بزرگ و توسعه باند فرودگاه و ایجاد طرح هایی برای صید ماهی و همچنین برای رونق تجارت و کنسرو کردن گوشت و تولیدات کشاورزی و در نهایت صادرات آن و دراین زمان بود که این سرمایه گذاران همه مواد اولیه و لازم و ضروری را از اسرائیل آوردند از جمله آنان ابزار و آلاتی برای حفر چاه و کشف نفت و اورانیوم!

البیان درپایان خطاب به اعراب می نویسد: حال می بینیم که چگونه صهیونیست ها پیشنهاداتی ارائه دادند و طرح هایی را ابداع کردند که ازخاک و آرد خود سومالی ها استفاده کردند و مانند عادت اعراب این امکانات را خوار و حقیر نشمردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *