شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

یمن باتلاقی برای کشورهای متخاصم

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 420798
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی مدعی شده است که گروهی ۲۰ نفره از نظامیان ائتلاف سعودی این هفته با هدف انجام عملیات شناسایی، آموزش نیروهای وفادار به رئیس‌جمهور مستعفی و همچنین مهیا کردن شرایط بازگشت وی، وارد یمن شده‌اند.
یمن باتلاقی برای کشورهای متخاصم
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که روز یکشنبه همه طرف‌های درگیر در یمن ورود نیروهای زمینی ائتلاف سعودی به این کشور را رد کردند، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی بار دیگر این ادعا را مطرح کرده و نوشته است که هدف از ورود این نیروها، انجام عملیات شناسایی بوده است.

به ادعای این خبرگزاری، روز یکشنبه دستکم ۲۰ نفر از ائتلاف سعودی از جمله اتباعی از یمن، برای انجام «عملیات شناسایی» وارد شهر عدن شده‌اند.

هدف از این عملیات به صورت روشن اعلام نشده، اما آسوشیتدپرس به نقل از «مقامات نظامی یمن» (وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی) نوشته است ک این نظامیان تلاش می‌کنند تا نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن را سازماندهی کرده و آموزش دهند.

آن‌ها همچنین قرار است منطقه‌ای را که در صورت بازگشت هادی به عنوان «منطقه سبز» در نظر گرفته شده و فعالیت‌های دولت مستعفی از آنجا دنبال می‌شود، شناسایی کنند.

به گفته این مقامات بی‌نام، اصلی‌ترین منطقه مد نظر، منطقه «البریقه» است که به طول ۱۵ کیلومتر به موازات ساحل عدن امتداد یافته و پالایشگاه‌ها و مخازن‌ بزرگ نفتی یمن در آن واقع شده است.

آسوشیتدپرس به نقل از شاهدان و مقامات یمنی مدعی شده است که روز یکشنبه نیروهای ائتلاف که گروهی از آن‌ها ماسک و لباس سیاه به تن داشته و تعدادی یمنی که شلوارهای نظامی به پا داشته‌اند، در حالی که بالگردهای مسلح ائتلاف سعودی بالای سر آن‌ها گشت می‌زدند، در منطقه مرکزی بین «المنصوره» در حومه عدن و فرودگاه این منطقه فرود آمده‌‌اند.

هیچ‌یک از شاهدان مورد استناد آسوشیتدپرس که یکی از آن‌ها «از ژنرال‌های عالی‌رتبه ارتش مستقر در عدن و وفادار به هادی» بوده است، حاضر به انتشار اسامی خود نشده‌اند.

به گفته این شاهدان، نیروهای ائتلاف سعودی از جمله چند یمنی که به عنوان راهنما فعالیت می‌کرده‌اند، با دستکم ۴ خودرو در حومه عدن گشت‌زنی کرده‌اند.

این افراد سلاح‌های تهاجمی به دست داشته، از منطقه عکس‌برداری کرده و تجهیزات نقشه‌برداری نیز به همراه داشته‌اند.

هنوز مشخص نیست که بالگردها از روی کشتی‌های ائتلاف سعودی بلند شده‌اند و یا اینکه این نیروها ابتدا با قایق‌های تندرو خود را به ساحل عدن رسانده‌اند.

خبر ورود نیروهای زمینی به یمن یک روز پس از آن منتشر می‌شود که عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در سفری غیرمنتظره، وارد عربستان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *