پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

۶ انبار عظیم سلاحهای آمریکا در اسرائیل

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 377896
انبارهای عظیم حاوی ۱۲ بمب حامل کلاهک هسته‌ای و انواع سلاح‌های پیشرفته آمریکا در شش نقطه در داخل سرزمین‌های اشغال شده فلسطین بدست رژیم صهیونیستی قرار دارند: سه تا در تونل‌های عظیم زیرزمینی شمال و غرب، سه تا در شرق و جنوب سرزمین‌های اشغالی.
به گزارش جهان؛ واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه البیان خبر داد، انبارهای مخفی سلاح آمریکا در اسرائیل در چهار نقطه شمال، جنوب، شرق و غرب و در درون مناطق نظامی ساخته شده اند که ارتش رژیم صهیونیستی اجازه ورود به آن ها را ندارد مگر در زمان های اضطراری در زمان جنگ.

انبارهای ذخایر راهبردی آمریکا، انبارهای روز قیامت

بر اساس این گزارش، در اواسط ماه اوت و در اثنای حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به نظر می رسید که گویی بین تل آویو و واشنگتن بحران وجود دارد، منتها در برخی موارد پنهان و در برخی دیگر آشکار؛ آیا رژیم صهیونیستی انبارهای مخفی را بدون اطلاع دولت کنونی آمریکا باز کرد؟

همه می دانند که صادرکننده اصلی سلاح به تل آویو، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» است اما شیوه وارد کردن سلاح در دوره های مختلف متفاوت است. در روزهای عادی این سلاح ها به صورت روتین وارد می شوند اما در زمان های اضطراری رژیم صهیونیستی می تواند انبارهای مخفی آمریکا را که با عنوان انبارهای «روز قیامت» شناخته می شوند، باز کند اما شرط اصلی بازکردن این انبارها کسب موافقت آمریکا است.

آمریکا این انبارهای عظیم سلاح‌های هسته‌ای و دیگر سلاح‌های پیشرفته را انبارهای ذخایر "راهبردی" نامیده است.

بمب‌های هسته‌ای، موشک‌، هزاران تانک و بالگرد و بیمارستان در انبارهای مخفی

اما در این انبارهای عظیم چه چیز یافت می شود؟ در این انبارهای عظیم به معنای واقعی کلمه، همه نوع موشک های هوشمند در اندازه های گوناگون حتی «تام هاک» و نیز موشک های قاره پیما و قطعات مدرن ترین هواپیماهای آمریکایی یافت می شود.

در آن جا همچنین انواع سلاح های سنگین و ده ها هزار تانک مدرن آمریکایی، بالگردهای تهاجمی و نظامی مدرن در همه اندازه ها حتی بمب افکن های راهبردی و انبار مهمات هوشمند و عادی در انواع مختلف یافت می شود.

همچنین یک انبار بسیار عظیم وجود دارد که در آن ده بیمارستان بزرگ قرار دارد و این بیمارستان ها به مدرن ترین تجهیزات پزشکی و نظامی جهان مجهز هستند و ظرفیت پنجاه هزار تخت پیشرفته را دارند. امکانات این بیمارستان ها برای کمک رسانی به یک نبرد فراگیر یک ساله کافی هستند و در این مدت یکسال نیازی به تجهیزات بیشتر نیست.

کدگذاری پایگاه‌های سرّی

براساس بندهای توافقنامه پنهان آمریکا و رژیم صهیونیستی، این پایگاه ها با یک سری کد نامگذاری شده اند که فقط خودشان از این نام ها باخبرند. اسامی پایگاه ها بدین شرح است: پایگاه پنجاه و یک، پنجاه و دو، پنجاه و سه و پنجاه و چهار؛ سایت پنجاه و چهار انبار عظیم پزشکی نظامی آمریکا در خاورمیانه است.

۱۲ بمب حامل کلاهک هسته‌ای در صحرای نقب

پرسش مهمی که ممکن است هم اکنون مطرح شود، این است که آیا در این انبارها سلاح هسته ای هم وجود دارد؟ برای پاسخ به این پرسش لازم است نگاهی به دو پایگاه مهم در این انبارها یعنی پنجاه و شش و پنجاه و هفت داشته باشیم. براساس توافقنامه مخفی بین واشنگتن و تل آویو، دوازده بمب حامل کلاهک های هسته ای آمریکا در اندازه های گوناگون وجود دارد و مکان این انبار عظیم در مرزهای منطقه نظامی ممنوعه وابسته به راکتور هسته ای دیمونا در داخل صحرای نقب است.

براساس اطلاعات موجود، یکی از این پایگاه ها در مرزهای اسرائیل با لبنان قرار دارد و یکی از مهندسان آمریکایی آن را زیر زمین ساخته است.

توجیه غیرمنطقی دلایل ساخت انبارهای مخفی

البیان در ادامه این گزارش با طرح این پرسش که علت وجود این انبارها چیست و چگونه اداره می شوند، ادامه داد با استناد به برخی از تحلیل ها، جنگ ماه اکتبر ۱۹۷۳ علت اصلی ساخت این انبارها محسوب می شود.

پیش از این آمریکا برای انتقال سلاح به رژیم صهیونیستی از طریق کشورهای اروپایی با مشکل روبرو بود به همین علت فکر کرد و به این نتیجه رسید که بهترین راه تامین نیاز تسلیحاتی رژیم صهیونیستی این است که انبارهای سلاح آمریکا در خاک رژیم صهیونیستی باشند اما رژیم صهیونیستی فقط در زمان جنگ یا تهدید واقعی اجازه باز کردن آن ها را داشته باشد.

براساس توافقنامه آمریکا و رژیم صهیونیستی، اداره این انبارها به طور کامل برعهده وزارت دفاع آمریکا است و این وزارت‌خانه انبارها را از طریق یک تیم کوچک متشکل از کارشناسان، مهندسان و تکنیسین های نظامی اداره می کند. تعداد اعضای این تیم ۱۵۰ نظامی است؛ اینان به همراه خانواده هاشان در رژیم صهیونیستی اقامت دائمی دارند.

طبق توافقنامه مذکور، وزارت دفاع آمریکا به صورت سالانه سلاح های انباشته شده در این انبارها را به طور کامل نو سازی می کند.

یک یگان ویژه نیز در رژیم صهیونیستی وجود دارد که با استفاده از جدیدترین دستگاه های نظارتی از انبارهای آمریکا حفاظت می کند. وزارت دفاع آمریکا نیروهای این یگان را در پایگاه های نظامی خود در آلمان آموزش می دهد.

البیان در بخش دیگری از این گزارش نوشت این انبارها پیش از این در روز ششم ژوئن سال هزار و نهصد و هشتاد و دو در جنگ لبنان باز شدند و در آن روز کنگره آمریکا به رژیم صهیونیستی اجازه داد درهای پایگاه های شماره پنجاه و پنج و پنجاه و شش را که نزدیک مرزهای لبنان هستند، باز کند.

معاهده ننگین کمپ دیوید، فاجعه علیه ملت فلسطین

به نظر می رسد همکاری های پنهان واشنگتن و تل آویو همچنان عمق دارند؛ به تازگی معلوم شده است که رژیم صهیونیستی در حاشیه امضای توافقنامه صلح با مصر در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه یعنی همان کمپ دیوید، توافقی خاص و پنهان را با آمریکا امضا کرده که براساس آن واشنگتن رسما اجازه یافته شش انبار مخفی سلاح در سرزمین‌های اشغالی بسازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *