جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نشست معاونان وزیران خارجه ایران و ۱+۵

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 427494
نشست عمومی معاونان وزیران خارجه ایران و ۱+۵ در وین برای جمع‌بندی برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا هفتمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه دو طرف از روز چهارشنبه هفته جاری در وین آغاز شده است.

هم‌چنین قرار است هیات‌ مذاکره‌کننده ایران به طور دو جانبه و سه جانبه با نمایندگان چین، روسیه و سه کشور اروپایی دیدار کند.

معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا روز پنجشنبه در دو نوبت با حضور هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کردند.

موضوع چگونگی لغو تحریم‌های علیه ایران و جدول زمان‌بندی آن از جمله مهم‌ترین محورهای مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و ۱+۵ است که همچنان محل بحث است.

سرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه ۱+۵ روز پنجشنبه از کندی روند مذاکرت ابراز نگرانی کرد و افزود: متاسفانه روند مذاکرات در حال کند شدن است. این موضوع ما را نگران کرده است به دلیل آن که زمان باقی مانده تا ضرب الاجل رو به کاهش است و ما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن گام‌های نهایی را برداریم.

ریابکوف هم‌چنین در مورد بازطراحی راکتور آب سنگین اراک اظهار کرد: ایران و کشورهای ۱+۵ هنوز جزییات مربوط به نحوه بازطراحی راکتور آب سنگین اراک را تعیین نکرده‌اند که این موضوع خود باعث ایجاد یک وقفه مجازی در روند مذاکرات شده است.

او در این‌باره تصریح کرد: ایران و کشورهای ۱+۵ در مورد آینده موضوع بازطراحی راکتور آب سنگین اراک به یک درک مشترک رسیده‌اند اما دو طرف هنوز به صورت واضح در مورد این که راکتور اراک چگونه و در چه زمانی، توسط چه کسی و با کدام بودجه بازطراحی خواهد شد به توافق روشنی نرسیده‌اند و بدون پاسخ به این سوالات قطعا ما قادر نخواهیم بود که در مذاکرات پیش رویم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: هم‌چنین موضوع زمان حضور وزیران خارجه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای ایران در نشست‌های بعدی مطرح می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *