جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲۷
مستندی که بی‌بی‌سی پخش کرد؛

فیلم پگاه آهنگرانی علیه مسعود ده‌نمکی

يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۱:۴۶
کد مطلب: 165495
اخیرا فیلم مستندی علیه مسعود ده‌نمکی منتشر شده است که توسط پگاه آهنگرانی ساخته و در اختیار شبکه های ماهواره‌ای و شبکه‌های ضدانقلاب مانند بی‌بی‌سی قرار گرفته است.
به گزارش جهان فیلم ده‌نمكی‌ها، ساخته پگاه آهنگرانی در بی‌بی‌سی فارسی پخش شد. 
فیلم، مستندی بود درباره فعایت های ده‌نمكی از دهه هفتاد تا به حال. در این مستند ازویدئوی مصاحبه‌های وی در نشست‌های مختلف و گفت‌وگو با منتقدان سینما و نشریاتی كه او در آن فعالیت داشت، استفاده شده بود اما تمركز اصلی روی اخراجی‌ها و حواشی آن بود.
پارس توریسم در همین رابطه نوشت: نشان دادن حضور وزیر فرهنگ، صفار هرندی در سر صحنه فیلم، تمجید و حمایت حسینی از فیلم و ابراز امیدواری به ساخت قسمت سوم و جشن باشكوه برای افتتاحیه قسمت سوم در مقابل سوالی درباره حمایت همه جانبه از ده نمكی و جواب منفی او، ازنكات جالب این مستند بود.
در بخشی دیگر محمدعلی ابطحی با حمایت از اخراجی ها گفت كه ما در كار خودمان موفق بوده‌ایم چرا كه چماق دار سابق به كارگردان تبدیل شده و این روند خوبیست!
در این مستند كه از منتقدان مختلفی در باره اخراجی‌ها سوال شده بود به غیر از مسعود فراستی كسی از اخراجی‌ها تعریف و تمجید نكرد، كنار هم گذاشتن حرف‌های ده‌نمكی در مصاحبه های مختلف از نكات برجسته فیلم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روزی هزار بار خدارو شکر میکنم و دست مردمم رو میبوسم که به این قشر و قماش رای ندادن. به خدا قسم چماق دار واقعی اینا هستند که چادر از زن کشیدن، مسجد آتیش زدن، به صف نماز حمله کردند، روز عاشورا اونطور توحش به خرج دادن، دروغ گفتند، توهین کردند حالا هم که زورشون برای کودتا نرسید اینطوری عقده خالی میکنند. تهمینه میلانی گفت مردم عقده‌ای هستند البته قشر و قماش خودش رو گفت و این حقیقت است.
همین پگاه آهنگرانی کسی که توی ورزشگاه آزادی که فرقه سبز در حمایت از میرکذاب جمع شده بودن و ایام شهادت حضرت زهرا (س) با موسیقی اندام تکان میدادند، آنجا حنجره‌ها برای میرکذاب مجروح کرد.
ح
برات متاسفم
اميدوارم خواب باشي تا روزي بيدار شوي . ولي هيچوقت خودتو به خواب نزن چون هرگز بيدار نميشوي
Iran, Islamic Republic of
بیش از این از این قماش انتظار نیست
Iran, Islamic Republic of
در این مستند كه از منتقدان مختلفی در باره اخراجی ها سوال شده بود به غیر از مسعود فراستی كسی از اخراجی ها تعریف و تمجید نكرد،

نکته مهم و تشت رسوایی و نفاق افرادی از قماش پگاه آهنگرانی همین نکته ای است که در جمله فوق وجود دارد
اینها میروند و از چند نفر همفکر خود نظرخواهی میکنند و بعد به این نتیجه میرسند که هیچ کس جز فراستی از اخراجی ها تعریف و تمجید نکرده است و انگار نه انگار که منتقدان بسیاری هستند که عملکرد دهنمکی را میستایند و از همه مهمتر انگار نه انگار که ملت بزرگ ایران همواره فیلمهای دهنمکی را با فاصله باور نکردنی بالاتر از فیلمهای همفکران پگاه آهنگرانی نشانده اند
در قاموس ایشان مردم و منتقدان غیر موافق با ایشان هیچ کس هستند

و با همین حساب و کتاب ابلهانه بود که 13 را بزرگ تر از 24 میدیدند
Iran, Islamic Republic of
آخه پگاه آهنگرانی کیه که مستند ضد مردمی بسازه.اعصاب خودتونو خورد نکنین
Iran, Islamic Republic of
جالبه که مشخصه فیلم رو بیطرفی بیان کردند

آخر ما نفهمیدیم بیطرفی رو اینا چی معنی میکنن
وای پگاه ... انصافا باید جلسات متعدد برگزار شود و اندیشه های!!! پگاه اهنگرانی بررسی شود.
Iran, Islamic Republic of
نظر من در مورد فيلم اخراجيها از لحاظ كيفي مثبت نيست ولي نظرم در مورد اينكه چرا عده اي از رونق و فروش اين فيلم آتش گرفته اند مثبت است. دارو دسته سينماي مروج بي ديني و سكولاريسم هر چه بيشتر ضجه موره كنند و ماهيت خود را هويدا كنند قطعا به طرفدارانشان در ايران اضافه نخواهند شد بلكه برعكس منفورتر خواهند شد چون ريخت و قيافه اينها آدم را ياد شيطان مي اندازد.بي خود نيست عمدتا به دامن غرب پناه ميبرند و يا از آنها جايزه ميگيرند.
Iran, Islamic Republic of
بعد از این کار خانم آهنگرانی اعتقاد من به دهنمکی بیشتر شد. من همه پیشینه کارهای فرهنگی و مبارزاتی آقای دهنمکی رو نمی دونستم.
ای کاش یک مصاحبه هم با خود دهنمکی در فیلم می گنجوند.
كارهاي فرهنگي ؟/
منظورت دو صفه كردن سينماهاست
يه صف بليط فروشي و يه صف كتك
عشق است مسعود
Latvia
لابد تمام تغييراتي كه در فرد فرد افراد جامعه رخ مي دهد مثل سقوط اخلاقي يا پيشرفت تحصيلي و شغلي افراد كار آقاي ابطحي و جريان او بوده است! عجب تفسير خودخواهانه اي!
اقا مسعود گل سر سبد هستش . والا از اونایی که تا دیروز نخست وزیر بودن و دست مردم رو رنگ میکردن کراوات قیچی میکردن و الان شدن مزدور اجنبی و راست راست راه میرن و دروغ میگن و از اینکه خارج میرن تحویلشون نمیگرن ناراحت هستن که بهتره .
Iran, Islamic Republic of
خوبه سینماگرها دارند از حسادت توجه مردم به یک فیلم میترکند ...
Iran, Islamic Republic of
ده نمکی را عشق است که با این فیلم زد تو دهن خیلیا
Saudi Arabia
فیلم مستند بوده یعنی انعکاس واقعیت. چیز غیر واقعی در فیلم منعکس نشده بود.
آفرين برده نمكي عجب فيلم باحالي ساخته واقعا عده اي زالوصفت باديدن اين فيلم دردشان ميگيرد.حق دارند چون آلوده اند
Iran, Islamic Republic of
پگاه آهنگراني ديگه كيه؟
آخه پگاه آهنگراني از سياست چه ميفهمه
Iran, Islamic Republic of
مسعودجون دوست داريم.هر چه جلوتر مي ريم چنين افراد وطن فروش بيشتر مي سوزند.
بامزه است که شما همه را توطئه چی و دشمن می پندارید و بعد یکسری از کاربرها هم پشت بندتان راه می افتند!
این مستند مصاحبه هایش در فروردین 88 انجام شده و ربطی به انتخابات و اخراجی ها 3 و اینها ندارد! مال دوران اخراجی های 2 است. از طرفی، فیلم اگر بی طرف نبود که پاسخ های خود ده نمکی و آن دوست بزرگوارشان(آن آقای چاق که اسمش یادم نیست) که یکی یکی جواب همه ی مخالف ها و نقدها را با تندی دادند را هم شامل نمی شد! نمی دانم توقع شما از یک فیلم و مستند چیست؟ بیان یکجانبه ی مسائل آنطور که شما دوست دارید؟ بزودی قرار است فیلمی چون پایان نامه اکران شود که یکجانبه یکسری از مردم و عقاید و جناحین را کوبیده است. آنوقت شما صدای اعتراضتان برای فیلمی مستند و کاملا بیطرف مانند ده نمکی ها درمی آید؟ بر منطق شما احتمالا صرفا همینکه مستند را بی بی سی پخش کرده، پس کلا حتما ضد ده نمکی ست! محتوایش هر چه هست، مهم نیست! قسم می خورم که دوستی که این مطلب را کار کرده، خودش مستند را ندیده. جالبم هست که منابعی هم که ازشان نقل کرده، چنین چیزی(ضد ده نمکی بودن) در نوشته هایشان برای این مستند وجود ندارد!
Iran, Islamic Republic of
فعلا که اخراجی ها پرفروش ترین فیلم تاریخ و ده نمکی محبوب ترین کارگردان سینما. فیلم چرت و پرت اهنگرانی هم خودشیرینی بوده برای ارباباشون . اینا از انتخابات 88 ناراحتن دارن سر ده نمکی خالی میکنن. در رد این فیلم همین بس که بی بی سی اونو پخش کرد.
ایول پگاه عزیز . امیدوارم باز هم از این مستندهاساخته بشه تا حقیقت روشن شه.
Iran, Islamic Republic of
اگر بخواهی بروی خورشید خاک بپاشی قبارش به چشم خودت میرود

بی بی سی چقدر ذلیل شده که پگاه براش مستند میسازه
Kuwait
پگاه آهنگرانی در حد یه بازیگر سادست نه مستندساز اونم واسه یک کارگردان بسیار موفق ...آقای ده نمکی امیدوارم مثل اخراجی ها توی بقیه فیلماتون موفق باشین
Iran, Islamic Republic of
متأسفيم برايت خانم اهنگراني!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States
همه ی این حرفها مفته خانم آهنگرانی اهل این حرفها نیست اگر هم باشه نباید اینقدر این مسئله رو بزرگش کرد فقط اسم ایشان این وسط بد در رفته و ایشان نباید به این مسائل اهمیت بدهند