پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۳

تلاش دولت برای عدم استیضاح فانی

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 355791
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از تشکیل کارگروه مشترک بین معاونت پارلمانی ریاست جمهوری و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مجید انصاری صبح امروز در کانون حجاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره تشکیل کمیته مشترک بین معاونت پارلمانی ریاست جمهوری و کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: جلسه‌ای با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی مسائل مختلف دولت و مجلس و احیانا شکایاتی که به کمیسیون اصل ۹۰ می‌رسد، داشتیم که نتیجه این جلسه خوب و طولانی تشکیل کارگروهی بین معاونت امور مجلس ریاست جمهوری و کمیسیون اصل ۹۰ است تا بتواند راهکارهای بیشتر و بهتر را جستجو کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا این کمیته تشکیل شده است، گفت: بنده همکارانم را از حوزه معاونت پارلمانی معرفی کردم و قرار شد از کمیسیون اصل ۹۰ هم چند نفر مسئولیت این کار را داشته باشند و با جلساتی که خواهند داشت سعی کنند مسائل را پیش ببرند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره موضوع تحقیق و تفحص که در مجلس مطرح شده و آیا این امر معمول است، یادآور شد: هنوز که به تصویب نرسیده است؛ درخواست‌های تحقیق و تفحص زیادی در مجلس وجود دارد اما سعی داریم با ساز و کارها و تدابیری که در همین جلسه با کمیسیون اصل ۹۰، فراکسیون‌های مجلس و هیأت رئیسه داریم، این موارد کاهش یابد.

انصاری بر همین اساس به اقداماتی که در این زمینه پیش بینی شده است، اشاره و تصریح کرد: هر هفته یک وزیر در جلسه فراکسیون رهروان حضور پیدا می‌کند و قرار شد حضور معاونین پارلمانی دستگاه‌ها فعال‌تر باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: امید دارم با تعامل بیشتری که با مجلس، هیأت رئیسه و سایر نهادهای درون پارلمان شکل می‌گیرد، میزان سؤالات، تذکرات و این نوع مسائل به حداقل برسد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: استیضاح به معنی توضیح دادن است؛ دولت از پاسخ دادن به سؤالات مشکلی ندارد اما برای اینکه هم فضای تعامل بهتر شود و هم وقت دولت و مجلس کمتر گرفته شود تلاش می‌کنیم با همکاری وزارتخانه، معاونت امور مجلس جلساتی را با تقاضاکنندگان و سؤال‌کنندگان برگزار کنیم.

انصاری در عین حال به برگزاری چنین جلساتی در گذشته اشاره و اضافه کرد: این جلسات متعارف و مفید بوده که قبل از سؤال قانع شده‌اند، در این خصوص هم تلاش خود را می‌کنیم اما اگر نهایتا به صحن مجلس بیاید دولت جواب خواهد داد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر فضای مجلس به چه شکلی است یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم تا با رایزنی بین تقاضاکنندگان استیضاح تفاهم‌ ایجاد شود و اگر نشد دولت مشکل خاصی با سؤال و استیضاح ندارد مشروط بر اینکه در فضای واقعی و دوستانه انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهربانی
من معلم موافق استیضاحم
احمدي
Iran, Islamic Republic of
اگر نمایندگان محترم مجلس همت نمایند و وحافظ ارزشها باشند افتخار شاگردی مقام عظمای ولایت داشته باشند قطعا فانی مسئول کمیته فرهنگیان موسوی رااستيضاح خواهند نمود .ضمنا از خانم فرشته حشمتيان جانباز انقلاب انصافا درمقابل فاني ايستاد تشكر مي نماييم
دهلران حسنی
Iran, Islamic Republic of
علی‌اصغر فانی مسوول ستاد فرهنگیان موسوی بوده و بعد از فتنه در محکومیت این اقدامات حتی یک کلمه نگفته چطور صلاحیت وزارت اوزش و پرورش را داره ؟