جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۵

واکنش‌به‌برخی نظرات‌درباره قهرمانی‌سپاهان

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب: 424299
بنده به نمایندگی از نمایندگان استان هم قهرمانی سپاهان را تبریک می گویم و از مسوولان کشور خواستارم به صورت جدی وقایع ورزشگاه تبریز را بررسی و با قاطعیت با خاطیان برخورد نمایند تا این حوادث، همبستگی ملی و احساسات پاک هواداران را خدشه دار نکند.
به گزارش جهان، پس از انتشار گزارشی با عنوان «چرا قهرمانی سپاهان زیر سوال رفت؟»، حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، نسبت به آن واکنش نشان داد. متن یادداشت آقای فولادگر به شرح زیر است:

جذابیت فوتبال به این است که تا لحظه آخر نتایج تغییر کند و قهرمان تعیین نشود. اگر یادتان باشد سپاهان در بازی پایانی هفت دقیقه وقت اضافی گرفتند و پرسپولیس قهرمان شد. برخی تماشاگران اعتراض کردند که کارشان صحیح نبود اما در نهایت پذیرفتند که فوتبال است و به پرسپولیس تبریک گفتند.

هر سه تیم تراکتورسازی نفت و سپاهان که مثلث قهرمانی بودند هر سه شایستگی قهرمانی داشتند و اتفاق تعجب ‌آوری نبود که یکی از این سه تیم قهرمان شود. تراکتورسازی قطعا شایستگی قهرمانی داشت تیم خوبی بود تماشاگران خوبی داشت و شرایط خوبی هم برایش فراهم بود اما اتفاق فوتبالی افتاده و بازی برده را مساوی کردند و سپاهان قهرمان شد که اگر با حوادث غیرطبیعی اتفاق می افتاد باید تعجب می کردند ولی نتایج فوتبالی رقم خورد داور هم ممکن است اشتباه کرده باشد کارشناس داوری باید نظر بدهد اما فغانی بهترین داور ماست. من خودم قبل از بازی گفتم تراکتروسازی شانس بیشتری دارد و پیشاپیش هم تبریک گفتم سکوی قهرمانی هم آماده شده بود و از دیدگاه فدراسیون و سازمان لیگ نیز شانس اول قهرمانی بود و لذا آقای کفاشیان هم به تبریز رفته بود.

چند روز قبل از این بازی فضاسازی های رسانه ای و برخی مسئولان به تراکتورسازی اعلام کردند که قهرمان است. اینکه مدام بگویند که قطعا قهرمان می شوید فشار و استرس به تیم وارد می کند. مسئولان شهر آذین بندی کردند بنر برای آمادگی جام قهرمانی. در برنامه ۹۰ هم اعلام شد که این بار حق تراکتورسازی است که قهرمان شود که این بار روحی باعث شد تراکتورسازی بازی برده را از دست بدهد. همین استرس باعث می شود بازیکنی باتجربه مثل تیموریان با آن تجربه بالا اعتراض کند و اخراج شود. رفتار تماشاگران هم ناشی از همین استرس است. باید قبول کنیم خودمان فضایی را فراهم کردیم که این اتفاقات رخ دهد و تماشاگرانی که در ایران بی نظیر هستند اینگونه اعتراض کنند. مردم آذربایجان مردم غیوری هستند و نباید فضا را برای آنها طوری فراهم کنیم که بگوییم صددرصد قهرمان خواهیم شد.

یک سری تمهیدات امنیتی هم اندیشیده شد. اینکه می گویند راه های ارتباطی در دقایق پایانی قطع شده اگر صحت داشته باشد حتما با مصوبه شورای تامین بوده و برنامه ریزی شده بود. البته نیت آنها قطعا خیر بوده که فضا ملتهب نشود و یا تبانی نگردد. وقتی ارتباط قطع می شود تماشاگران نمی توانند از نتیجه بازی های دیگر با خبر شوند و به راحتی می توان در چنین فضایی شایعه سازی کرد چون همه مردم با رادیو به ورزشگاه نمی روند و به همین دلیل آن اتفاقات رخ داد.

باید بررسی شود که چه کسی این خبر کذب را منتشر کرده است. احتمالاً کسانی بررسی کرده اند که بهتر است این اتفاق رخ دهد تا تماشاگران متوجه قهرمانی سپاهان نشوند و هیجان خود را در ورزشگاه تخلیه کنند و پس از آن واقعیت را بفهمند که نتیجه عکس داد و زمانی که متوجه حقیقت شدند آشوب به پا شد و همه چیز بدتر شد. این نیت خیرخواهانه هم تصمیم غلطی است. مردم احساس کردند به آنها بی احترامی شده و حق هم داشتند. رئیس جمهور هم دستور رسیدگی داده و قطعا باید بررسی شود که چرا این اتفاق رخ داد. آیا ارتباطات قطع شده بود؟ و آیا واقعا خبر غیر صحیح را عمدا پخش کرده اند یا خیر. به هر حال این جمعیت در دنیای ارتباطات نباید در ابهام خبری قرار می گرفتند در حالیکه رادیو و تلویزیون مستقیماً مسابقات در تبریز، اصفهان و اهواز را پخش می کردند.

ما هم معتقدیم باید ریشه یابی شده و راستی آزمایی شود. مقصران اصلی معرفی شوند اما این مسئله که قطعا خدشه ای به قهرمانی سپاهان وارد نخواهد کرد. سپاهان امسال بی حاشیه تر از همه سال های قبل بوده هم مربی بی حاشیه ای داشت که زحمتکش و متدین بود و همه او را به اخلاق مداری می شناسند. بی حاشیه کار کرد و مدیریت هم امسال بی حاشیه بود. سپاهان دفعه پنجم است که قهرمان می شود و طبعا شایستگی اش را داشت.

متاسف شدم که شایعه کردند این اتفاقات به خاطر اصفهانی بودن مسئولان فدراسیون فوتبال رخ داد. این تهمت بزرگی است قطعا اینها تاثیرگذار نیستند. نباید تهمت زده شود. آقای تاج روز قبل از بازی در تبریز جلسه داشتند و همه مسائل را هماهنگ کرده بودند و انتخاب داور هم با ایشان نیست.

من از برخی همکاران خودم که در ورزشگاه بودند پرسیدم و تایید کردند که مدتی ارتباط قطع بود و یا حداقل مختل شده بود. اگر این اتفاق رخ نداده چطوری تماشاگران متوجه نتیجه سپاهان نشدند؟ مگر می شود بدون قطع ارتباط جمعیت چند هزار نفری متوجه نتیجه نشوند. اگر صحت داشته باید بررسی شود که آیا شورای تامین چنین مصوبه ای داده و اگر صحت ندارد باید به این سوال پاسخ دهند که چرا این جمعیت در ابهام خبری قرار داشتند

من از رادیو مسابقه را پیگیری می کردم. گزارشگر از تبریز اعلام کرد که عجیب است که تماشاگران در حال خوشحالی هستند انگار در اصفهان نتیجه دیگری رقم خورده و خبر از قهرمانی تراکتورسازی داد که از تهران روی خط رفتند و اعلام کردند اطلاع رسانی از تبریز اشتباه بوده و سپاهان قهرمان شده است. کنار هم قرار دادن این اتفاقات واقعا تعجب آور است.

اشکال ندارد که نمایندگان تبریز پیگیر مسائل شوند. من خودم به همکارانم گفتم که باید به عنوان نماینده تبریز وظیفه دارید بررسی کنید که چرا مسئولان استان شما چنین تصمیماتی گرفتند. باید بررسی شود این چه تمهیداتی است که اندیشیده شده است. ما هم استقبال می کنیم که رسیدگی شود. برخی مسئولان تبریزی جای اینکه مردم را آرام کنند مدام مصاحبه های عجیب می کنند که قهرمانی را از آنها گرفته اند و این بیشتر جو را ملتهب می کند. باید در راستای همبستگی ملی اقدام شود نه اینکه تشویق به ‌آشوب صورت بگیرد.

درخواست تغییر نتیجه و تکرار بازی از رئیس جمهور شدنی نیست. از وزیر ورزش تعجب است که چنین حرفی را زده اند قوانین فیفا در این زمینه مشخص است. اگرچه رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که طبق قوانین نتیجه تغییر نمی کند و قهرمانی سپاهان مسجل است.حداکثر اگر داوری اشتباهاتی داشته باشد در این حالت داور محروم می شود. مگر در بازی ایران و عراق که داور به اشتباه بازیکن ما را اخراج کرد نتیجه را تغییر دادند؟ فقط به داور ایراد گرفته شد. برای دلجویی مردم تبریز باید حقیقت یابی کنند که ببینند ریشه اصلی کجاست اما نمی توانند یک استان دیگر را ملتهب کنند که یک استان آرام شود. قطعا مردم اصفهان هم در صورتی که خدشه ای به قهرمانی سپاهان وارد شود، آرام نخواهند نشست.

در پایان تاکید می کنم که تراکتورسازی تیم بسیار خوبی است و مردم آذربایجان غیورتر از این حرف ها هستند که دنبال سواستفاده از این حادثه باشند. انشالله که بررسی ها نتیجه دهد و مشخص شود که چرا آن فجایع در ورزشگاه یادگار امام رخ داد.

بنده به نمایندگی از نمایندگان استان هم قهرمانی سپاهان را تبریک می گویم و از مسوولان کشور خواستارم به صورت جدی وقایع ورزشگاه تبریز را بررسی و با قاطعیت با خاطیان برخورد نمایند تا این حوادث، همبستگی ملی و احساسات پاک هواداران را خدشه دار نکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رهگذر
پسر خوب ! جذابیت فوتبال به اشتباهات داوریه ! آنهم از نوع بنفع سپاهانیش ! وقت کردی یه نگاه به اشتباهات داوری که در لیگ 14 بنفع سپاهان بود بکن! خدا خیرت بده ! ای کاش قهرمان هم که میشیم ، شرافتمندانه باشه! ای کاش
France
سپاهان قهرمان.
اب الوده ، پنالتی و اخراج ناحق در دقیقه 2 و و فغانی و خیلی حق کشی های محرز در این چند سال واقعا قهرمانی های سپاهان را خیلی پاک نشان میدهد .
بازی اشکنک داره سر شکستنک داره
سپهان قهرمان شده نوش جونش
عشق است استقلال
مجید دلبندم!قهرمان شدیم نه، قهرمانمون کردن!