جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
۷۴
در گفتگوی زنده تلویزیونی؛

روحانی: از مردم به خاطر کاستی‌های سبد کالا عذر می‌خواهم/ تصمیمی برای قطع یارانه نداریم

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب: 342191
رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی از مردم بخاطر کاستی‌های توزیع سبدکالا عذرخواهی کرد.
روحانی: از مردم به خاطر کاستی‌های سبد کالا عذر می‌خواهم/ تصمیمی برای قطع یارانه نداریم
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور از شبکه یک سیما به صورت زنده با مردم به گفت‌وگو نشست.

خانم پوریامین و آقای روحانی‌نژاد به صورت مشترک اجرای این برنامه را برعهده داشتند.

به گزارش تسنیم، مهمترین محور سخنان رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

* از مردم عزیز که مدت مدیدی پای تلویزیون منتظر این برنامه بودند تشکر میکنم اما خوشحالم که با این تاخیر شما را در این برنامه داریم امشب.

* دهه مبارک فجر را تبریک عرض میکنم. به روح بلند امام عزیز بنیانگذار نظام و راهبر انقلاب اسلامی درود و سلام می فرستم و به همه شهیدانی که در راه انقلاب و دفاع مقدس جان خود را برای عزت و عظمت امت و انقلاب فدا کردند.

انقلاب اسلامی ما یک معجزه بزرگ تاریخی بود. شاید سراغ نداشته باشیم که ملتی نه در برابر یک رژیم، آنهم یک رژیم بی رحم تا دندان مسلح بلکه ملتی در برابر قدرتهای جهان آنهم تنها با توان فرهنگی اش به پیروزی دست یابد. همانها که عامل پیروزی این انقلاب بزرگ شد امروز می تواند عاملی باشد برای پیروزیهای مجدد این ملت در برابر قدرتهای جهانی. آگاهی مردم، وحدت مردم و فداکاری مردم. در کنار راهبری چون امام خمینی(ره) باعث آن پیروزی بزرگ شد و وقتی وحدت آمد، آگاهی و فداکاری آمد، آنجا دیگر فیض و لطف و نصرت الهی هم خواهد بود و همان است که باعث پیروزی می شود. امروز هم اگر همان آگاهی و بیداری و وحدت و اتحاد میان ملت و ایثار و فداکاری در کنار پرچمدار امروز انقلاب یعنی حضرت آیت الله خامنه ای ادامه داشته باشد پیروز صحنه در برابر همه قدرتها خواهیم بود.

اینجا میخواهم از ملت بزرگ و عزیز ایران بخواهم که ۲۲ بهمن امسال متفاوت با همه ۲۲ بهمن ها باشد. گرچه همه ساله ۲۲ بهمن ملت بزرگ ما عظمت آفریدند. حماسه آفریدند. اما امسال سال دیگری است و سال حماسه سیاسی است و برای حماسه سیاسی تنها ۲۴ خرداد و آن حماسه بزرگ ملی شاید کافی نباشد. باید آن حماسه ضمیمه شود با حماسه حضور مردم، فریاد مردم، فریاد وحدت مرد. اتحاد مردم امسال در روز ۲۲ بهمن. به گزارش تسنیم، روحانی از همه افراد و تشکل ها واحزاب و اقوام و پیر و جوان و زن و مرد و بخصوص جوانان عزیز خواست که در ۲۲ بهمن حماسه بزرگ دیگری را بیافرینند. وی گفت: امیدوارم شاهد شکوه و عظمت در این روز باشیم.

روحانی‌نژاد: بیش از ۶ ماه از آغاز به کار دولت گذشته. روزهای پرکاری را داشتید.

روحانی: بیش از ۶ ماه نگذشته ولی نزدیک ۶ ماه است.

روحانی‌نژاد: روزهای پرفعالیتی را پشت سرگذاشتید. ۷۱ روز از دولت گذشته و شما قرار است به طور زنده با مردم صحبت کنید. چه فعالیت هایی شده است؟ مروری کنیم بر هفتادویک روز گذشته.

حسن روحانی: برنامه صدروزه اول قرارمان نبود که مصاحبه بعدی در ۱۰۰ روز دوم باشد. ۱۰۰ روز اول را در انتخابات قول داده بودم که برنامه ۱۰۰ روزه اجرا شود و برنامه دیگری برای ۴ سال. لذا پایان ۱۰۰ روز گزارش دادم. اما در کار خیر هرچه سرعت بیشتر مطلوب است. مخصوصا برای من که فرصتی باشد با مردم صحبت کنم و نسبت به آنچه گذشته و پیش رو داریم در کنار هم باشیم و همفکری کنیم. تعارف نمیکنم هر کجا دولت موفقیتی به دست آورده در سایه حضور مردم و فعالییت و حمایت و نظارت مردم بوده و از این به بعد هم اینچنین خواهد بود. به گزارش تسنیم روحانی افزود: امشب مقداری وقت دیر شد و مردم شاید خسته باشند اما در عین حال گزارش کوتاهی لازم میدانم خدمت ملت عزیز ارائه کنم. البته در آغاز می خواهم از مردم بزرگوار استانهای شمالی ما،‌هم گیلان و هم مازندران و هم روزهای اخیر در کردستان و برخی استانهای دیگر که به خاطر نزول رحمت الهی بر این مردم، اما مشکلاتی هم در کنار این رحمت ایجاد شده است، تقریبا برف یا بی سابقه بود در سالهای اخیر یا بسیار کم سابقه بود. در زمان کوتاه این همه ریزش برف و نعمت الهی برای مردم این دو استان و برخی استانهای شمال غرب کشور. مشکلاتی ایجاد شد و باعث شد برق قطع شود. نانوایی ها نتوانستند فعالیت کنند و .../ مردم عزیز اول خودشان به یاری هم شتافتند و بعدش مسئولان اجرایی و نیروهای مسلح و سپاه و بسیج و ارتش به صحنه آمدند و الحمدلله مشکلات اصلی تقریبا حل شده گرچه برای روستاها مشکل باقی مانده.

از صبر و تحمل مردم و اینکه مردم توانستند در این شرایط سخت، خیلی از جاها مشکلات مضاعف می شود ولی به خاطر بزرگواریشان تشکر می کنم. از ستاد بحران و مسئولان می خواهم به کارشان ادامه دهند و آماده باشند برای مشکلات احتمالی در سایر استانها. امیدواریم مشکلات مردم رفع شود و تشکر می کنم از وزرایی که به منطقه رفتند و وزرایی که در تهران هستند. مردم در این شرایط حساس در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند.

اما در زمینه برنامه ۷۱ روزی که اشاره کردید، بخش های مختلفی را می شود به عرض ملت ایران رساند. در زمینه سیاست داخلی، من می خواهم بگویم که مردم ما هوشیاری و بیداریشان، وحدت و اتحادشان و نشاطشان از ماه های قبل و سالهای قبل به مراتب بیشتر بوده و ما باید بدانیم همه اعضای یک خانواده هستیم. ممکن است اختلاف نظر سیاسی داشته باشیم و حتی اختلاف نظر مذهبی و دینی داشته باشیم اما مشترکات ما آنقدر زیاد است که این اختلافات ناچیز است. ما یک ملت داریم و منافع ملی ما یکیست. آینده برای همه ماست و در این زمینه وحدت و اتحاد و انسجام می تواند کشورمان را به سرعت به پیش ببرد و من میخواهم تشکر کنم از مردم به خاطر این وحدت. و کوچک جلوه دادن برخی اختلاف سلیقه ها. در یک جامعه پرنشاط باید نقد و انتقاد باشد، دولت استقبال میکند به شرط اینکه دلسوزانه و سازنده باشد.

غیر از سیاست داخلی بخش های دیگر هم هست که باید گزارش کوتاهی به مردم ارائه کنیم. در زمینه سیاست خارجی قدم بزرگی برداشته شد. البته این قدم در سایه حضور مردم، فداکاری مردم و حماسه مردم بود. فضای جدیدی باز شد. مردم این کار را باز کردند. به گزارش تسنیم روحانی افزود: مردم تعامل سازنده را شعار خود قرار دادند و امروز شاهد تحول بزرگ در روابط خارجی هستیم. با همسایگان از یک سو. با قدرتهای بزرگ جهانی از سوی دیگر. این عظمت ملت ما و عزت ملت ما و تعامل سازنده ما توانسته شرایط جدید را برای کشورمان به وجود آورد. اولا خدمت ملت عزیز عرض میکنم که بحمدالله روابط با همسایگان روزبروز به جلو هست. ما مباحث بسیار مفصلی با همه‌ی همسایگانمان تقریباً داشتیم. با برخی البته شرایط ایجاب کرده روابط نزدیکتری داشتیم. لااقل با رهبران بسیاری از این کشورها ملاقات داشتم. ترکمنستان و آذربایجان و ارمنستان و اخیراً هم که می دانید نخست وزیر ترکیه به ایران آمدند. بحث های مفصل روابط اقتصادی و فرهنگی و سایر موارد مورد بحث در مسائل منطقه و جهانی داشتیم. نخست وزیر عراق چند وقت پیش به ایران آمد و بحث های مفصل داشتیم بخصوص راجع به اروند رود واحیای آبادان و خرمشهر و ... بحث محیط زیست و ریزگردها نیز بحث شد.

البته با کشورهای دیگر حاشیه جنوبی خلیج فارس هم ارتباطاتی داشتیم. مقامات امارات متحده عربی به ایران آمد. پادشاه عمان به ایران سفر کرد. با پاکستان در سازمان ملل دیداری داشتیم و در آینده نخست وزیرش تمایل دارد از ایران بازدید کند. رئیس جمهور افغانستان دو بار به ایران سفر کرد. در فکر قرارداد طولانی مدت با افغانستان هستیم. با رئیس جمهور روسیه هم مذاکراتی داشتیم. مقامات متعددی بین دو کشور روسیه و ایران سفر کردند. شاهد روابط گسترده ای در آینده با روسیه خواهیم بود. روابط با همسایگان برای ما اصل است. همچنین روابط با سایر قدرت های جهانی. در بحث توافق ژنو شما و مردم ما شاهد بودند که توانستیم با قدرتهای بزرگ در قدم اول با عزت و حفظ حقوق ملت ما به توافق و تفاهمی برسیم و امروز شاهد هستیم بسیاری از زنجیرهای ظالمانه و به ناحقی که برتحرک اقتصادی جامعه ما بسته بودند در حال پاره شدن است.

ما امروز در زمینه صنعت غذا و دارو و خودروسازی و پتروشیمی شاهد پاره شدن این زنجیرها هستیم. در زمینه خدمات و بیمه و کشتیرانی و حتی در بخشی از زمینه های بانکی و پولی شاهد گسستن این زنجیرها هستیم. آنچنان این حرکت باعث عصبانیت دشمنان شده که می بینید تندروها در آمریکا هر روز سخنی میگوید و رژیم صهیونیستی عصبانی و ناراحت است از این توافق. این اولین موفقیت ملت بزرگ ایران در تعامل با جهان است از موضع حکمت، عزت و مصلحت. البته سیاست های کلی روابط خارجی ما در چارچوب سیاستهایی است که رهبری تعیین می فرمایند و اجرا در اختیار دولت است. به گزارش تسنیم، روحانی گفت: از همه اعضای سیاست خارجه تشکر میکنم. ما دولتی داریم بسیار صمیمی، با همکاری و تعامل بسیار نزدیک. برخی شایعاتی که کنار و گوشه مطرح می شود بی اساس است. معاون اول و معاونین و وزرا همه به جد فعال هستند و میخواهند خدمتگزار مردم عزیز باشند و مردم باید از کل دولت پشتیبانی کرده و نظارت کنند و نظراتشان را بگویند.

در کلیت در سیاست خارجی گام بلندی ملت ما برداشته و ما شاهد آثار آن هم در روابط خارجی و هم در مسائل اقتصادی و هم مسائل فرهنگی و ارتباط ملت ها در منطقه خواهیم بود و از آن مهمتر شرایط حضور فعالتر ملت ایران در منطقه و جهان فراهم شده است.

* مجری، روحانی نژاد: تعامل قوا با یکدیگر را چطور می بینید؟

روحانی: بدون تعامل قوا و بدون همفکری قوا و همکاری آنها در سایه همدلی و منافع ملت، حتما یا نمی توانیم حرکت به جلو داشته باشیم و یا بسیار کند خواهد بود این حرکت. مردم ما روزی خوشحالند که ببینند سه قوا و نیروهای مسلح و همه سازمانها و نهادها روابط صمیمانه ای دارند و همه اهداف ملی را پیگری میکنند. من یکبار مجلس شورای اسلامی، تشریف آوردند و در دولت جلسه داشتیم. اخیرا من و اعضای هیئت دولت به مجلس رفتیم و با نمایندگان دیدار داشتیم. اصل خود این جلسات مشترک بسیار برای ما ارزشمند است. البته سران سه قوه هم جلساتی دارند و در آینده هم خواهند داشت. البته این بار در مجلس بحث اصلی من راجع به روند یارانه در گام های آینده بود که دیشب آن سخنرانی را صداوسیما پخش کرد. ما در بحث یارانه نیاز داریم به وحدت نظر. البته تبصره ای تقدیم مجلس کردیم که حالا فراز و نشیب دارد که ببینیم تصمیم نهایی مجلس چه خواهد بود.

* مجری،یامین‌ پور: درباره سفر اخیر شما به داووس آقای روحانی نژاد سوال می کنند. من درباره سفرهای استانی سوال میکنم. من قبل از هرچیز از طرف مردم خوزستان از شما تشکر میکنم. سفرهای استانی شما خوب برگزار می شود. سفر شما نشان داد استانها را با تانی بیشتری انتخاب میکنید. دستاورد شما از این سفر چه بود؟ چقدر قرار است تصمیمات به منصه ظهور برسد؟

- روحانی: من در پاسخ به سوال شما عرض میکنم که ابتدا باید یکبار دیگر از مردم خونگرم و مقاوم و عزیز خوزستان تشکر و سپاسگزاری کنم. مردم خوزستان در خط مقدم بودند و حق بزرگی برای استقلال و عزت کشور در دفاع مقدس داشتند. حضور در استانها برای دولت مغتنم است و از نزدیک حرف مردم و اندیشمندان و فرهیختگان را می شنویم. اجتماع مردمی و بخصوص در این سفر که توانستیم از طریق فضای صداوسیما و مجازی با مردم همه ی استان صحبت کنیم، آنچه برای من در سفر استانی مهم است آنکه تصمیماتی که اتخاذ می شود فی البداهه نباشد که همانجا بحثی مطرح و تصمیمی اتخاذ شود که شدنی باشد یا نباشد. باید از قبل برنامه ریزی شود و یا بعد از سفر برررسی شود. درباره این استان از قبل در تهران بررسی کردیم و تصمیمات مهمی اتخاذ شد که مهمترینش زمین های کشاورزی و رساندن آب به زمین های مستعد بود که ۵.۵ هزار هکتار زمین تحت کشت قرار میگرد در سه سال. به گزارش تسنیم روحانی افزود: اولین تصمیمی که اعلام شد آنکه ظرف هفته آینده آب مردم استان تامین شود. همه تصمیمات اتخاذ شده انجام خواهد شد.اساس کار ان است که در سفرهای استانی تصمیماتی اخذ شود که در ظرف ۳.۵ سالی که دولت فرصت دارد بتواند عملیاتی و اجرایی کند.

*مجری، روحانی نژاد: در سفر داووس از نزدیک شاهد بودم که نگاه دنیا و کشورهای پیشرفته به جمهوری اسلامی ایران دگرگون شده است. شما در دیدارهایتان و سخنرانی هایتان محورهای مهمی را از گشایش همکاری ایران با کشورهای دنیا مطرح کردید. آیا به دعوتی پاسخ داده بودید یا برنامه دراز مدتی برای همکاری و تعامل با جهان در دستورکارتان بود؟

- روحانی: هردو. امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی است. البته این حماسه ها به دست مردم ایران خلق شده و خواهد شد. دولت هم در مسیر ملت حرکت میکند. در سفر بیشکک که سفر منطقه ای حساب می شود و سازمان همکاری شانگهای هست، در آنجا با کشورهای عضو آن بحث و بررسی داشتیم. سفر سازمان ملل هم بسیار اهمیت داشت. ما حماسه سیاسی را در بخش سیاست خارجی میخواستیم کلید بزنیم. حماسه اقتصادی هم مردم باید بیافرینند. باید تکیه ما بر ملت و منابع داخلی باشد. در اقتصاد در ظرف حدود ۶ ماه شاهد حرکت های بسیار خوبی هستیم. هشت واحد درصد در این مدت کاهش تورم داریم. البته همه مردم کمک کردند. دولت مقید است به اینکه از بانک مرکزی استفاده ابزاری نکند. اگر بخواهیم برای هر مشکلی از بانک مرکزی استفاده کنیم ساده است و یک آسان است اما تورم و نقدینگی فراوان ایجاد می شود. امروز در زمینه تورم اقدام مناسب و خوبی کردیم. البته کار مهمتری پیش روی ماست و آن رکود است که شکستن آن از تورم مهمتر است. البته گاهی اینها با هم ناسازگار است. مثل داروهایی که با هم نمی سازد.

خوشبختانه آمار نشان میدهد در زمینه بیکاری هم ولو اندک کاهش ایجاد شده و ما انشاءالله در ماه ها و سالهای آینده شاهد تحول خواهیم بود. ما ۸ میلیارد فاینانس خارجی را برای سد و نیروگاه و معدن و فولاد و حتی در برخی شهرستانها برای مترو توانستیم جذب کنیم و هشت و نیم میلیارد دیگر را تا پایان سال جذب خواهیم کرد.

امروز شاهد این هستیم که اولین قدم مهم این بود که نقدینگی در یک مسیر درستی قرار بگیرد. امروز بورس خیلی فعال است. در مجموع حرکت خوبی را در داخل شاهدیم اما در بخش اقتصاد تنها حرکت داخلی کافی نیست. ما نیاز به تعامل با بیرون هم داریم. فضای سرمایه گذاری فضای بسیار بزرگی است. من در داووس اعلام کردم که چقدر سرمایه گذاری خواهیم داشت. در این ۶-۷ ماه اخیر حدود ۴ میلیارد سرمایه گذاری خارجی را توانستیم جذب کنیم. رفتن داووس برای این بود که به دنیا اعلام کنیم فضای جدیدی در اقتصاد به وجود آمده. در واقع یک طلوع مجدد در اقتصاد ایران بوجود آمده.

آنجا شاهد بودید که کارآفرینان و روسای کمپانی ها با چه استقبالی با ایران مواجه بودند در جلسات و بحث ها. امروز تقریبا یک ترافیک شده از بخش اقتصادی و بخش سیاسی. این همه هیئتی که به تهران آمده در ۶ ماه. ۱۱۷ گروه وارد ایران شده است. گروه های سیاسی. البته اگر همه سفرا و ...را حساب کنیم بیش از ۱۰۰ ملاقات داشتم.

در ماه های آینده بصورت یک ترافیک شدیدی هست. هم بازرگانان و هم سرمایه گذاران و هم مقامهای سیاسی از همه جای دنیا دارند به ایران می آیند. داووس برای کلید زدن حماسه اقتصادی در بخش خارجی بود و ما انشاءالله شاهد تحول اقتصادی در ماه های آینده خواهیم بود. البته مردم میدانند که هم حرکت سیاسی و هم اقتصادی باید از داخل و از ملت شروع شود.

دنیای امروز دنیایی نیست که یک کشور بگوید من خودم در یک کنج میخواهم قرار بگیرم.

ما بزرگترین کشور از نظر ذخایر گازی هستیم و دومین کشور از نظر ذخایر نفتی.

* مجری، روحانی نژاد: برخی ها ابهاماتی را درباره توافق ژنو مطرح می کنند. شما دیروز در دانشگاه از دانشگاهیان خواستید وارد عرصه شوند. چه پاسخی برای آن بخش از طیف های منتقد دارید؟

- روحانی: انتقاد خوب است و ما استقبال میکنیم. انتقاد من به دانشگاه بود که چرا کمتر حضور دارد. نه تنها در بحث روابط بین الملل بلکه من گفتم دانشگاه باید به نیازهای جامعه پاسخ دهد. دانشگاه باید کاری کند که محصولش بیاید به جامعه. و نباید به نوشتن کتاب و مقاله اکتفا کند. باید چرخه تولید و فناوری را کامل کند و در ضمن مسائل داخلی و خارجی وارد بحث شود.

در بحث برنامه مشترک ژنو، بحث ما برد-برد بود. بعضی ها فکر میکنند که برد-باخت باید باشد. اصلا برد-باخت در دنیای امروز معنا ندارد. برد-برد یعنی ما در یک بخشی برنده می شویم و طرف مقابل در بخشی دیگر. برد-برد است که توافق می ماند. ‌آنچه مهم است رعایت خط قرمزها و رعایت سیاست های کلی و رعایت عزت مردم است. امروز شاهد یک عزت هستیم. مردم ما شاهد عزت هستند.

همین صف های طولانی که بسته شده برای ورود به ایران و مذاکره نشان میدهد که صدای عزت و عظمت ملت ایران به دنیا رسیده. البته ملت ایران همیشه عزت داشته.

در این توافق ما یک قدم مهم برداشتیم. آن این است که دشمنان ما می خواهند ایران هراسی را در دنیا جا بیندازند و به دنیا بگویند ایران خطر است و در سایه آن جنایتکاران در منطقه هر کاری و دخالتی بکنند. همسایگان و کشورها و ملت ها را از ایران بترسانند. ما میخواستیم ضربه ای بزنیم به توطئه ایران هراسی و به دنیا بگوییم دروغ است و ایران خطر نیست و فعالیتش صلح آمیز است و درهایش طبق قانون برای نظارت باز است. ما قبل از ضربه به تحریم، اول ضربه به توطئه ایران هراسی زدیم. فضای منطقه و دنیا را آماده کردیم برای تعامل بیشتر. البته در بحث تحریم هم ضربه اول را زدیم. البته راه بلندی پیش رو داریم. اینکه می بینید دیگران اینقدر حرف میزنند و آمریکاییهای اینقدر مصاحبه میکنند و ما نیاز به مصاحبه در داخل نداریم خیلی توفیق بزرگی است. آمریکاییها به خاطر مسائل داخلیشان مجبورند هر روز مصاحبه کنند و پاسخ بدهند و وراست و دروغ را به هم ببافند ولی ما نیاز نداریم و مردم می فهمند.

نمیخواهم بگویم کار ما نقص ندارد. مردم می توانند انتقاد کنند.

ما دیدیم قشرهای آسیب پذیر جامعه ما از نظر سلامت و امنیت غذایی تحت فشار هستند. وقتی در دولت بحث کردیم عده ای گفتند تامین اعتبار مشکل است ولی ما گفتیم اقشاری که خیلی در فشار هستند را با سبد کالا کمک کنیم. این جایگزین یارانه نمیشود برخلاف تعبیر عده ای. البته خوب اشکالاتی بود و من هم به خاطر اشکالات متاثر شدم و دستور دادم هیئتی اشکالات را بررسی کنند تا بعدا با این مشکلات روبرو نباشیم. اما ما نه یک سیستم مالیاتی دقیق داریم که ثروتمندان مشخص باشند و نه سیستم تامین اجتماعی.

ادامه سبد کالا به اقشار آسیب پذیر داده می شود ولی باز هم ممکن است به همه نرسد. وقتی کاری را نتوانیم ۱۰۰ درصد انجام بدهیم ۹۰ درصد هم انجام ندهیم؟ بالاخره شاید نتوان به طور کامل همه افراد آسیب پذیر را شناسایی کرد.

اگر مردم به زحمت افتادند در زمینه سبد کالا، من به عنوان رئیس جمهور از آنان عذرخواهی میکنم. این دولت اگر نقص داشته باشد خواهد گفت و ما نقص داشتیم و عذرخواهیم میکنیم. هدف این است که مردم از لحاظ معیشت و بخصوص از لحاظ مواد غذایی به قدر توان دولت.

روحانی افزود: البته باید اقدامات اساسی انجام شود و اینها مانند مسکن است. نباید مردم به سبد و یارانه نیاز داشته باشند ولی به هرحال اینها زمان می برد.

از لحاظ سلامت هم دولت قدمهایی را برخواهد داشت.

* مجری، پوریامین: در وادی فرهنگی میخواستم سوالی بکنم. شما فرصت می کنید به هنرها بپردازید و فیلمی ببینید؟ در حوزه فیلم و موسیقی و ... علائق شما کدام است؟

-روحانی: اگر بگویم به همه اینها علاقمند هستم اغراق نگفتم. البته در ماه های اخیر کمتر فرصت کردم. ولی خودم در بین اینها به فیلم و تئاتر و موسیقی علاقمند هستم. تئاتر پایه سینماست. صنعت آمده با تئاتر قاطی شده شده سینما. من امیدوارم در همه زمینه ها شاهد شکوفایی بیشتری باشیم. جلسه مفصلی با هنرمندان داشتم که البته بیشتر شنیدم و بخش کوتاهی هم سخن گفتم. انشاءالله قدم به قدم فضای بهتری برای آنها ایجاد میکنیم تا ملت بتواند بیشتر و بهتر از هنرمندان استفاده و بهره برداری کند و شاهد رابطه صمیمی تر مردم با هنرمندان باشیم.

* مجری، پوریامین: فیلم های امسال جشنواره فجر شاید کمی ناامیدانه باشد. اما نگاه شما راجع به موج زدن امید در فیلم ها نیازی است که احساس کردید. خواسته شما به چه دلیل است و چرا فکر میکنید مردم نیاز دارند که وقتی به پرده سینما نگاه می کنند و یا به هر هنری، باید امیدوار شوند.

- روحانی: البته ما به هنر نمیتوانیم دستور بدهیم. هنر دستوری نیست. اما مردم می توانند بخواهند. خواست مردم برای همه بخش ها اصل است. من فکر میکنم مردم ما امروز نشاط و امید بیشتر می خواهند. من هم در سخنرانی ام برای هنرمندان ازشان خواستم که در بخش های مختلف هنری ازجمله بخش تئاتر و سینما و بخش های دیگر امید را بیافرینند. خواست مردم را مدنظر قرار دهند و در پیام به جشنواره گفتم که باید آشتی بین سینما و مردم صورت گیرد. نباید گیشه های سینما خلوت باشد. باید فیلمی را ایجاد و خلق کنیم که صف های طولانی باشد برای دیدن فیلم. به گزارش تسنیم، روحانی خاطرنشان کرد: واقعا هنر بهترین تاثیرگذار است برای اینکه پیام ها را به دل بشناسند. ما امروز نیاز به فعالیت اقتصادی و وجدان کاری و مبارزه با فساد و ویژه خواری داریم. روابط خوب و عزت مندانه با دنیا میخواهیم. مردم ما عزیز هستند و بزرگ. همه اینها باید در فیلم ها منعکس شود. کما اینکه برخی فیلم ها اینگونه بوده است.

* مجری، روحانی‌نژاد: یکی از اقدامات خوب دولت تحویل به موقع بودجه برای نخستین بار به مجلس بود. از نحوه بررسی مجلس و تغییرات راضی هستید؟

-روحانی: ما هرچه مصوب مجلس و تایید شورای نگهبان باشد خود را موظف به اجرا میدانیم. البته خود نمایندگان توجه دارند که شاکله بودجه نباید به هم بخورد. البته نمایندگان تغییراتی میدهند که حقشان است ولی نباید به حدی باشد که شاکله به هم بخورد. من الان قضاوتی ندارم چون هنوز بررسی تمام نشده. البته دلم میخواست درباره یارانه قدم جدی در مجلس برداشته شود البته هنوز پایان نیافته بررسی ها. بحث بودجه عمرانی برای ما مهم بود. کل سقف بودجه مقداری بالا رفته. ما ۱۹۴ هزار میلیارد پیش بینی کردیم مجلس تقریبا ۱۵ هزار میلیارد اضافه کرده است. من الان قضاوت نهایی ندارم چون بودجه تمام نشده و شورای نگهبان نظر نداده. دلم میخواست در بحث یارانه هم تکلیف مشخص شود. ما میخواستیم لایحه جدا در این باره بدهیم. امیدوارم این هم به سامانی برسد و این مساله به سال آینده نیفتد. چون ممکن است مقداری دیر شروع شد برنامه، میخواهم به بحث یارانه وارد شوم.

اولا اینکه گفته می شود یارانه عده ای قطع می شود، چنین تصمیمی ندارد دولت برای قطع یارانه. ممکن است فرمی در اختیار مردم قرار بگیرد که مردم پرکنند و بر اساس آن تصمیمی گرفته شود. در عین حال از مردم میخواهیم آنها که نیازمند نیستند خودشان انصراف دهند. چون در این صورت دست ما بازتر می شود برای بخش نیازمند وبخشهای مهم. ما الان در بخش محیط زیست مشکل اساسی داریم. در تهران تقریبا در سال ۱۰۰ روز وضع هوا ناسالم است.حتی بیشتر از ۱۰۰ روز. برخی میگویند در سال ۹۱ فقط ۲۱۰ روز سالم بوده. تنها هم تهران نیست و کلانشهرها با این مشکل روبرو هستند. خیلی کارهای زیاد باید انجام شود برای کم شدن آلودگی ها. در فصل آلودگی نمیتوانیم گاز به کارخانه ها و نیروگاه ها برسانیم. جای تاسف دارد کشوری که بالاترین منابع و ذخایر گازی را برعهده دارد، الان برای مصارف خانگی در فصل سرد دچار مشکل می شویم.

انشاءالله با برنامه ریزی مفصل دولت در سال آینده مشکل گاز نخواهیم داشت.

الان هم بخش انرژی و هم بخش برق دچار مشکل شده است برای اینکه هرچه درآمد داشتند اینها گرفته شده برای یارانه و اینها نتوانستند مشکلات خود را حل کنند. تصمیم داریم سال آینده از برق چیزی برنداریم برای یارانه. با وضعیت کنونی تابستان آینده با مشکل قطعی برق روبرو خواهیم بود برای اولین بار بعد از جنگ.

با یارانه باید به محیط زیست و برق و انرژی و سلامت بپردازیم. مردم در بخش سلامت دچار مشکل هستند. فردی وارد بیمارستان دولتی می شود باید دارو و لوازم پزشکی را از جای دیگر تهیه کند و آزمایش را جای دیگر. این قابل قبول نیست. سرگردانی مردم برای دارو و لوازم و آزمایش باید از بین برود. البته ما قدم به قدم در زمینه سلامت عمل میکنیم. اولین قدم این است که قشر آسیب پذیر و نیازمند را کاملا بیمه خدمات درمانی کنیم. آمار می گویند ۵ میلیون نفر را باید بیمه کنیم و افراد بعدی را بعدا.

دولت مصمم است در این چهار سال همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

۵ میلیون را سال آینده بیمه خواهیم کرد. مشکلات فراوان بخش سلامت را باید از طریق بخشی از درآمد یارانه حل کنیم.

در بخش تولید هم باید بخشی از درآمد یارانه مصرف شود. الان هرچه درامد بود به عنوان یارانه نقدی به خانوارها پرداخت کردیم. قانون اجرا نشده و عدالت لحاظ نشده. اینکه همه مردم یکسان یارانه بگیرند مورد قبول قانون نیست. قدمی برخواهیم داشت که یارانه را نقص هایش را کاهش دهیم و بخشی از منابع درامدی را صرف کنیم برای بحث انرژی. شدت انرژی در کشور ما دو برابر متوسط جهانی است. ماانرژی را به سم و دود در جامعه تبدیل میکنیم در واقع.

انشاءالله شرایطی را فراهم کنیم که این قدم ها به زودی برداشته شود. این شایعات که میگویند حامل های انرژی یکباره گران می شود صحت ندارد. در بخش برق و گاز شیب بسیار ملایم خواهیم داشت. کنترل تورم و مسئله رکود جزو اهداف اصلی دولت است. شیب ها بسیار ملایم خواهد بود.

برای قدم بعدی یارانه مردم دچار مشکل نخواهند شد. البته همه باید بدانیم برای گام های بعدی باید دست به دست هم دهیم. یا باید رها کنیم. بنا بود هدفمندی ۵ ساله انجام شود. یکبار حاملهای انرژی گران شد و قدم بعدی برداشته نشد. هم باید قدم برداشته شود و هم تداوم داشته باشد تا به اهداف واقعی در بحث یارانه دست یابیم.

* مجری، پوریامین: بحث رانت و فساد در بحث اقتصادی الان مطرح است. شما هم دستور پیگیری دادید. میتوانید در این زمینه مصادیق را بفرمایید؟

-روحانی: راجع به مبارزه با فساد خیلی گفته شده و شعار داده شده. به گونه ای که مردم تردید میکنند. البته مشکلات ساختاری هم هست که دولت میخواهد آنها را درست کند. مواردی هم برخورد کردیم که بسیار تکان دهنده بود. فردی از فرد دیگر یک وقتی، یا از اعتباری سوءاستفاده کرده ولی یک وقتی پول بیت المال و پول نفت در اختیار فردی قرار گرفته که رقم بالایی است و نمی فهمیم چرا. ۸ و نیم یا نزدیک ۹ هزار میلیارد تومان است. در این زمینه همه باید دست به دست هم دهیم. به گزارش تسنیم، روحانی گفت: باید با مجلس و قوه قضائیه هماهنگ باشیم و کاری کنیم پول بیت المال به مردم برگردد. ۸ یا ۹ هزار میلیارد تومان رقم بسیار بالایی است و تقریبا درآمد یک ماه کل کشور است. و کل بودجه عمرانی سالی که تمام می شود تقریبا همین مقدار است البته سال آینده خیلی بیشتر خواهد بود. پول نفت و دلار در اختیار یک فرد قرار گرفته. مدتی به دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی گفتیم آنها گفتند با آرامش پول را بیاوریم در کشور. آن فرد قول و وعده میداد که بعدا مشخص شد نادرست است و بعد از نادرستی بود که دستور دادم به معاون اول که مساله ویژه خواری و فساد و رانت را مورد توجه قرار دهند. تشکر میکنم قدم های خوبی برداشته شده. باید کاری کنیم ریشه این ویژه خواری و رانت خشکانده شود. همه باید پشتیبانی و کمک کنند.

من چند روز پیش رفتم به وزارت اطلاعات و دستور موکد دادم در این زمینه فعالانه وارد شود برای اینکه پول مردم را برگردانیم و بعد هم بتوانیم از لحاظ ساختاری قدم هایی برداریم تا این فساد تکرار نشود.

** روحانی: امشب به دلایلی که نمیخواهم بازش کنم گفتگو به تاخیر افتاد. یکبار دیگر عید بزرگ و عید استقلال و عید عزت را تبریک میگویم و امیدوارم همه ما در ۲۲ بهمن شاهد حماسه دیگر باشیم. از مردم میخواهم وحدت و انسجام را به عنوان اصل مهم مورد توجه قرار دهیم. نقد اشکال ندارد اما همه باید به هم احترام بگذاریم و نقدها دلسوزانه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید جواد
الگوی اقتصادی روحانی همان الگوی اقتصادی رفسنجانیست:

>لیـــــــــــبرالیـــــــــــــــسم اقتصادی<


نتیجه اش هم بدتر شدن شرایط اقتصادیه...


راه حل: اقتصـــــــــاد مقـــــــــــاومتی
آقایان نهاوندیان - نوبخت - سیف و همچنین مشاور ارشد رییس جمهور دکتر سریع القلم

به لیبرالیسم و نئو لیبرالیسم اقتصادی نه تنها باور بلکه ایمان دارند

تجربه بعداز جنگ کشورمان نشان داد که ملت ایران تحمل لیبرالیسم اقتصادی را ندارند واین شیوه اقتصادی در کشور ما غیر قابل اجرا ومنجر به شکاف طبقاتی عمیق و و فساد اقتصادی ونارضایتی عمومی میشود اما علت انتخاب واصرار ریس جمهور بر این منش (لیبرالیسم ) در مدیریت اقتصادی کشور را متوجه نمی شوم!
حسین
کاشکی فقط یکم در باره ی اقتصاد اطلاعات داشتی ... اون موقع می فهمیدی که روش اقتصادی این دولت هیچ ربطی به لیبرالیسم اقتصادی نداره ....

شماها فقط می خواید انتقاد کنید به هر قیمتی..
Iran, Islamic Republic of
آقايان جهان نيوز دقت كنيد رئيس جمهور در اين مصاحبه در خصوص نرخ تورم به مردم ... گفتند. همين چند روز پيش بانك مركزي نرخ تورم را 4/38 درصد اعلام كرد و همه سايتها و صدا و سيما نيز آن را منتشر كردند. اما آقاي رئيس جمهور در معجزه اي آماري در اين مصاحبه نرخ تورم را 3 درصد ديگر هم كم كردند و 35درصد اعلام كردند. به هوش باشيد آقايان باسواد سر مردم را كلاه نگذارند.
برادر من اون تورمی که بانک مرکزی اعلام کرد تورم نقطه به نقطه بود، در ضمن لطفا اگه اطلاعی از اقتصاد و رابطه بین نرخ تورم و بیکاری ندارید از اظهارنظرهای هیجانی و جناحی بپرهیزید!!!
تورم نقطه به نقطه کمتر از 30 است
دولت راستگویان!!!
تورم در بخش مواد غذایی 51/3 درصد است!
احمد
به نظرم فقط دلار و طلا ارزون شده
بقيه اجناس گرونتر شدن كه ارزونتر نشدن
دلار گرون يا ارزونيش به حال مردم فرق نداره ، مگه مردم دلار ميخورن و مى پوشن
دیدید با زرنگی خاص دوباره در سیاست خارجی پشت مقام معظم رهبری قایم شد و دوباره از ایشان مایه گذاشت!
بابا روحانیه اشکال نداره
United States
یعنی چی؟
اشکال نداره اگر محمود بود هم اشکال نداشت؟؟؟؟
کامبیز
ایشون متاسفانه از درون جامعه ایران و خواسته ها و تمایلاتش خبر ندارد این مشکل بزرگی در ایران است که قشر حاکم در محدوده بسیار پرتی از جامعه زندگی میکنند و از هم و غم مردم بیخبرند ایشون انگار دارند با مردم سومالی حرف میزنه. من در ایران زندگی نمیکنم ولی از ایشون ملت ایرانو بهتر میشناسم روح و تنم فدات وطن عزیز
Iran, Islamic Republic of
نه شما خبر داری؟ لابد اکثر مردم ایران در آرزوی این هستند که جناب عالی سکان هدایت کشور رو به عهده بگیرید؟
tgh
راستی هرات هستید یا قندهار؟ هوا چطوره؟
واقعا میگم روحانی 4 سال دیگه رای نمیاره و رییس جمهور 4 ساله میشه با این اقدامات فقط امیدوارم دوباره خانواده هاشمی نگن تقلب شده چون دیگه امکان نداره بهش رای بدیم
ایشون از درون جامعه ایران و خواسته ها و تمایلاتش خوب هم خبر دارد منتهی ایران را همان چند صد نفری فرض میکند که دور و برش هستند با همه دغدغه ها و تمایلاتش و بس .
مردی که خود را معصوم نمیداند ودر مقابل اشتباه وخسارتی که به کشور زده عذر خواهی میکند روحانی مچکریم
ناشناس
هر از چند گاه رساته های ما نتیجه نظر سنجی در مورد میزان محبوبیت روسای جمهوری برخی کشورها مانند آمریکا و فرانسه را اعلام میکنند.
پیشنهاد میکنم از این سنت حسنه در کشورمان پیروی کنیم.
....عذر خواهی از مردم ...
United States
وظیفشون بود عذر خواهی کنن
سعید
United States
آره فقط وظیفه ایشون
وظیفه نمایندگان شماها در مجلس که نیست
وظیفه ریس جمهور قبلی که نبود
وظیفه نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات هم که نیست
United States
روحانی لامچکریم!
Germany
اينهم مخلوطي از همان دولت هاشمي و خاتميه .....
رضوى
(مانيازى به مصاحبه در داخل نداريم)!!
كاملا درست است شما اصلا نيازى به مصاحبه وگزارش مسائل به مردم ونمايندگان ومنتقدان بى سواد نداريد. همين كه دشمنان (مودب و با هوش)!! بلافاصله متن ونتايج مذاكرات را همراه با گزينه هاى روى ميزشان! اعلام ميكنند كافى است ,شما خودتان را به زحمت نياندازيد.
Germany
كاش بازش ميكردي و به مردم ميگفتي ميخواستم مجري ها را هم خودم تعيين كنم كه از من سوالهاي از پيش تعيين شده بپرسند كه يك كمي طول كشيد
مهران
United States
پس چرا یک نفر از ما را انتخاب نمی کنن برای مجری گری با رئیس جمهور محترم - قول مردونه هم می دیم که سئوالهایی که خودشون تایپ کردن را بپرسیم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
انجمن بی سوادان مقیم ایران
چه مصاحبه های آزادی.....
چه مصاحبه های آزادی. مجری معلوم, سوالات از قبل تعیین شده و پاسخ ها مرور شده. این فیلم مستند تبلیغاتی است یا پاسخگویی مسئولین در برابر مردم. حضور رئیس جمهور در دانشگاه ها هم که بی خبر و قایمکی شده است. ....
Iran, Islamic Republic of
"در زمینه سیاست داخلی، من می خواهم بگویم که مردم ما هوشیاری و بیداریشان، وحدت و اتحادشان و نشاطشان از ماه های قبل و سالهای قبل به مراتب بیشتر بوده"
چقد کلی !!!
Iran, Islamic Republic of
با معذرت خواهی تیتر روزنامه نیویورک تایمز ک زده مردم گرسنه ایران در صف طولانی همدیگر را هل میدهند....
مگه دروغ گفته احمدی نژاد همه رو گشنه کرد
به ظن آقای روحانی این حرف مصارف داخلی داره
بازم خدا رو شکر اونقدر انسانیت داشت که از مردم عذرخواهی کرد متاسفانه بعضی ها هنوز حاضر نیستند اشتاباهتوشو بپذیرن
برای سبد کالا عذرخواهی کرد اما برای بی سواد نامیدن مردم نشنیدم که چیزی بگه
آیا گفت؟ اشکالی نداره ما بازم منتظر می مونیم ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است
فریب کاری مشخصه
United States
امیدوارم اینطوری نباشه ولی منم حس کردم
نسرین
مجری بهتر از مجری برنامه کودک پیدا نکردند
Czech Republic
مردم اعلام کرده اند راهپیمایی 22 بهمن //...
روحانی مچکریم!
امین .....
چطور پرداخت یارانه عادلانه انجام نمیشه ولی سبد کالا عادلانه انجام میشه؟!!!!!
تنها
نخیر دوست عزیز اینطور نیست
برخلاف اظهارات آقایان , عدالتی در کار نیست.
به زنان سرپرست خانوار که تنها زندگی می کنند به خصوص مادربزرگ ها سبدی تعلق نگرفته ا ست.
یادتان باشد عید نوروز که به دیدن بزرگان فامیل می روید سبد کالایتان را همراه داشته باشید.
رئیس جمهور:مردم می توانند انتقاد کنند
البته بی سوادها نمی توانند انتقاد بکنند
همه مردم به نظر رئیس جمهور بی سواد هستند
پس نتیجه می گیریم که مردم نمی توانند انتقاد کنند
احسنت اینه منطق دولت انتقاد پذیر
محسن
باسلام رییس جمهوری که طاقت انتقاد نداشت وگفت بی سوادن کسایی....
Netherlands
ای ناخدا جواب خد را چه میدهی
ظاهر سه ایرانی مسلمان در این جریان جان باختند
Iran, Islamic Republic of
بهتره بگی کدخدا
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
روحانی تحویل بگیر این بود دولت امید واین بود تدبیر تان برای مردم چه شده است می خواهی چه کنی کشور را برای دنیا با این روش می خواهی نشان دهی اقا ما گرسنه نیستیم ما اقتدار ملی می خواهیم ما سربلندی ایرا ن ومردمش را می خواهیم ما عزت وکرامت انسانی می خواهیم تدبیر و امیدتان را نخواستیم کلیدتان را نخواستیم شکوه عظمت این کشور مردمش را مثل گذشته می خواهیم
پیامبر عزیزمان هم در زمان خودش در تحریم بود اما عزت کرامت خودش را برای دشمنانش نفروخت مقاومت کرد واسلام ودینش را به اثبات رسانید
رئیس جمهور "نمیخواهم بگویم کار ما نقص ندارد. مردم می توانند انتقاد کنند. "
قول بده بعد که انتقاد کردن نگی کم سواد .
در طی شش ماه شش بار از مردم عذر خواهی کرده اند....
Iran, Islamic Republic of
ما که تو این چند وقتی که ایشان رئیس جمهور شدن چیزی جز کوباندن رئیس جمهور محبوب قبلی ندیدیم .
هر چی باشه اگر هم احمدی نژاد بد باشه که به نظر ایشان خیلی بهتر از روحانی کار می کردند .

انگار هم همگی همکاراشان از اقای روحانی یاد گرفتند آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب قبلی و حتی دولت قبلی رو بکوبونند .
Netherlands
نام مقدس احمدی نژاد با این کوبیدنهای اینها فرغش کم نمی شود.احمدی نژاد از چشمه ی ائمه ی اطهار سیراب می شد و قول و فعلش بازتاب خواست امام زمان (عج) بود
چهارسال اول که ذوب در ولایت بود بله ولی دوسال آخر گوش به فرمان ابلیسی به نام مشایی بود.....
Serbia
روحانی!!!یا بهتره بگم فریدون عزیز!
دیگر حال و روزمان خوب نیست وقتی همه آرمانهایمان همه سنگرهایمان همه خطوط جنگمان به دلارهای سبز و خنده های ترسناک ظریف فروخته شده....
باقر
با سلام
پیشنهاد میکنم مردم شریف و عزتمند ایران در پاسخ به اظهارات مقامات بی ادب آمریکایی از دریافت سبد کالا خودداری کنند. البته این اقدام درس عبرتی نیز برای بی تدبیری ها خواهد بود.
خیلی ها را می شناسم که دنبالش نرفتند زیرا می گفتند در شأن خود نمی دانند و این مانند گدایی است.
گفتم ما زمان جنگ هم کوپن داشتیم.
گفتند زمان جنگ اجناس کم بود و همه کوپن داشتند. کوپن تحقیر نبود.
سعید
Finland
رییس جمهور در گفت و گوی اول: ما نمی خواهیم در کار مردم دخالت کنیم [پس می توان سرمایه مردم را روشن کرد]
رییس جمهور در گفت و گوی دوم: ما حتی یک سیستم مالیاتی درست نداریم [پس نمی توان سرمایه مردم را روشن کرد]
به جاي مناظره لطفاً منتقدين ژنو و موافقين تحريم ها سري به داروخانه هلال احمر وداروخانه ها شبانه روزي وبيمارستان ها مراجعه كرده وآمار تلفات روزانه آثار تحريم ها را بررسي كرده ....
حسین
Netherlands
این جنگ تحمیلی جدید که شوخی نیست. شدید تر از صدام است و موزیانه . شما را بخدا تا دیر نشده بیدار شوید. تنها راه مقاومت و حتی بهترین راه حمله است. ....
مقاومت 4 میلیون بیشتر رای نیاورد
ع
تلفات که همه جا هست
ولی شما بگو دولت چیکار کرده
شهرام
جناب رئيس جمهور مگر جرات دارين كه يارانه ندين
مگر نديدين كه مردم در جريان سبد كالا چه كردند

....
با تصويب ماليات 10 % تا حقوق 7 ميلون معلوم مي شود حقوق نمايندگان نيز در محدوده بين 6 تا 7 ميليون تومان قرار دارد
براي كاهش اختلاف طبقاتي براي حقوق يك تا دو ميليون ماليات 10% ، دو تا سه ميلون 20 % و سه تا چهار ميليون 30% وبراي چهار تا پنج ميليون 40% وشش ميليون بالاتر 50% ماليات ، پول نفت را بايد عادلانه بين مردم تقسيم كرد همه مي دانند كاري كه كارگران وكارمندان مي كنند بيشتر وپر زحمت تر است مسئولين روي صندلي نشسته تنها يك شاسي را فشار مي دهند ونهايتاً يم امضاء هم مي كنند كه جديداً امضاء ها هم الكترونيكي شده است
نقد اشکال ندارد اما همه باید به هم احترام بگذاریم. حاج حسن آقا ببخشید اینکه به منتقد بگیم بی سوات چه اشکالی داره؟
مخالف حسن روحانی
بازدمش گرم حداقل معذرت خواهی کرد دمش گرم
ماکه ازقبلیها چنین چیزی بیادنداریم
میدونی چرا به یاد نداری چون چشمتو بسته بودی یا نمی خواستی ببینی
United States
وای بر من اگر ببینم چشم
رو به رویای عشق بسته شود
وطنم ای شکوه پابرجا
محمد
Russian Federation
پیشنهاد می کنم که مجریان بعدی خاله شادونه و عمو پورنگ باشند
محمد
این خفت وخاری که شده بر سرما
گویند که باشد سبدی برسرما
آن عزت دیروز ببین گم گشته
درب اتمی برهمگان واگشته
در نحو توزیع سبد سیاستمداران سر حقوقدانها کلاه گشادی گذاشتند و باعث ابرو ریزی در جهان شدند
مهدی
بازهم همین خود نقطه فوتی است که رییس جمهور محترم از مردم عذرخواهی کردند.آفرین آقای روحانی!
صبور
Iran, Islamic Republic of
سلامک . به خدا با خون شهدا و همت مردم 32 سال عزت کسب کردیم . که یک شبه کاری کردند که تحقیر و سر شکسته شدیم . اقای ریس جمهور ما گدا پروری را که در اثر تحقیر در رسانه مطرح است قبول نداریم . ما مرد جنگ هستیم و تا آخر مبارزه میکنیم و شما هم بخندید به این غیرت از دست داده شده .
جالبه تصمیمی برای قطع یارانه نداریم ولی مادر بنده که حقوق تامین اجتماعی می گرفت و اون چندر قاز یارانه روهم خرج داروش می کرد یارانه اش رو قطع کردید کمتر دروغ به خورد ملت دهید.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مجري پور يامين كجا و مجري پامين پور كجا ؟ يك جابجاي كلمه چقدر تفاوت ايجاد مي كنه //////////؟
اگر بجاي پوريامين پامين پور بود چه مصاحبه اي مي شد ؟؟!!!!