پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۵

عکس/ دیدار با یاران قدیمی

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 392493
" مهدی باکری " از آن دسته فرماندهان شهیدی است که امروزه در آذربایجان و حتی تمامی کشور، نامش تنه به اسطوره می زند.
عکس/ دیدار با یاران قدیمی
به گزارش گروه مقاومت جهان نيوز، عکسی که می بینید، شهید "مهدی باکری" فرمانده محبوب رزمندگان آذربایجانی را در حال زیارت گلزار شهدای شهرستان "خوی" نشان می دهد. بسیجیان و پاسداران "خوی" در قالب "لشگر۳۱ عاشورا" در میادین نبرد حاضر می شدند و اکثریت آنان از نیروهای تحت امر شهید "مهدی باکری" بودند.

"مهدی باکری" از پایه گذاران "لشگر عاشورا" به شمار می رود اما خودش، دومین فرمانده این لشگر است. "لشگر۳۱ عاشورا" یکی سه لشگر اصلی سپاه پاسداران در عملیات های آفندی بزرگ در سال های جنگ محسوب می شود. رزمندگان این لشگر به دو خصیصه شهرت داشتند: خط شکنی در سخت ترین محورها و عشق بسیجی ها به فرمانده شان.

" مهدی باکری " از آن دسته فرماندهان شهیدی است که امروزه در آذربایجان و حتی تمامی کشور، نامش تنه به اسطوره می زند. عملکرد مخلصانه او در سالهای جهادش، خصوصا ممانعت از بازگرداندن پیکر برادر شهیدش "حمید" در صورتی که پیکر سایر شهدا بر زمین مانده باشد، خاطره ای جاودان از وی در تاریخ این سرزمین ثبت کرده است.

"مهدی باکری" یک سال پس از شهادت "حمید"، در "عملیات بدر"(احتمالا چند ماه پس از گرفته شدن این عکس) شربت شهادت نوشید و پیکر او نیز چون برادرش هرگز پیدا نشد.

شادی روحش صلوات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
Iran, Islamic Republic of
اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
United States
روح شهدا شاد
صلوات
ای شهید شفاعت مارا هم فراموش نکنید
آدمیزاد
Colombia
خوب است که نسل جدید و نسلهای آینده بیاد داشته باشند که استواری سرزمین ما با خون دلیرانی همچون شهید باکری ها بدست آمده است.
اینها نمونه راستین مردانگی و ایرانی اند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
یا لینتا کنا معکم!