جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۹

تصدی غیرقانونی تامین اجتماعی یقه قاضی متهم کهریزک را گرفت

زمان دقیق حضور مرتضوی در دادسرا مشخص نیست
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 372693
وکیل‌مدافع تعدادی از کارگران که از سعید مرتضوی رییس سابق سازمان تامین اجتماعی به اتهام تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، اختلاس و خیانت در امانت شکایت کرده‌اند از احضار مرتضوی به دادسرا خبر داد.
تصدی غیرقانونی تامین اجتماعی یقه قاضی متهم کهریزک را گرفت
به گزارش جهان؛ مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سعید مرتضوی در رابطه پرونده تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی احضار شده است یا خیر؟ گفت: از سوی شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت احضاریه‌ای صادر شده است که بر اساس آن رییس سابق سازمان تامین اجتماعی برای پاسخگویی به اتهاماتش در این شعبه حاضر شود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه، با بیان اینکه پرونده تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی و شکایت کارگران از مرتضوی یکجا رسیدگی می‌شوند، گفت: زمان دقیق حضور مرتضوی در دادسرا مشخص نیست و این موضوع را دادسرا اعلام می‌کند.

به گزارش جهان، سعید مرتضوی قاضی برکنار شده، ردپایی متعددی در برخی پرونده‌های قضایی دهه اخیر دارد. وی که یکی از متهمین پرونده جنایت کهریزک است؛ در پایان دوران احمدی نژاد به طور غیرقانونی بر تامین اجتماعی ریاست کرده بود.

تصدی غیرقانونی مرتضوی و لجبازی رئیس جمهور وقت در برکناری متهم پرونده کهریزک در یکی از حساس ترین مراکز کشور باعث شد تا شیخ الاسلامی وزیر کار (به عنوان کسی که حکم انتصاب مرتضی را امضا کرده بود) به مجلس فراخوانده شود و استیضاح شود.

پس از ارسال گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از سوی مجلس به قوه قضاییه پرونده‌ای در این زمینه مفتوح شد. پس از آن جمعی از کارگران نیز به اتهام تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، اختلاس و خیانت در امانت از مرتضوی شکایت کردند.

سخنگوی قوه قضاییه نیز اواسط اسفند ۹۲ در باره آخرین وضعیت پرونده مرتضوی در بخش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی عنوان کرده بود که این پرونده همچنان در مرحله تحقیقاتی دادسرا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


alis
United States
تحقیق کنید ببینید قاضی مرتضوی از چه کسی دستور میگرفته که ار تامین اجتماعی استعفا نمیداد؟
بهرام که گور میگرفتی همه عمر....
احمدزاده
انشااله آه مادارن جان باختگانکهریزک او را هم بگیرد؛ درست مثل موسوی و کروبی
هیچ ربطی به ایشون نداشته
بعد از حکم دادگاه متوجه میشید
مرگ بر آنانی که در شعله ورترشدن فتنه نقش داشتند
بذار حکم بیاد بعد
محتبی
انشااله آه مادارن جان باختگان کهریزک هم او را هم باعث بانی اون جنایتار را بگیرد.
جرم این شخص فقط در مورد تامین اجتماعی است که تازه محرز هم نشده
ضمنا این آقا جرمش این که مثلا چرا 5 میلیارد کارت هدیه داده
در صورتی که حسن روحانی در بدو ورود به دفتر کارش در ریاست جمهوری 5 میلیارد هزینه دکور دفتر خودش کرد!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا کسانی که به اصطلاح به نظام ظلم کرده بودند و تعدادشان هم شاید صدها نفر بود در همان یک و دوماه اول شروع ناآرامیهای سال 88 دادگاهشان تشکیل و پرونده اشان مختومه شد و لی ایشان که به مردم ظلم کرده بودند و یکنفر بودند هنوز بعد از 5 سال وضعیتشان مشخص نیست آیا این است عدالت در قوه قضائیه