جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توصیه الکترنیکی سازمان حج به حجاج

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 442299
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حجاج ایرانی از همراه‌ داشتن لپ‌تاپ‌هایی که محتواهای خاص دارند پرهیز کنند، چرا که این لپ‌تاپ‌ها در فرودگاه توسط سعودی‌ها بررسی می‌شود.
به گزارش جهان، سعید اوحدی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان "توصیه جدی به زائران بیت‌الله‌الحرام می‌کنیم که لپ‌تاپ‌ها و آی‌پد‌هایی که همراه می‌آورند، دارای محتواهای خاص نباشد" اظهار داشت: این وسایل در فرودگاه بازرسی می‌شوند و اگر محتواهایی داشته باشد، چند روز این لپ‌تاپ‌ها را نگه می‌دارند.

وی با بیان اینکه زائران دقت کنند که لپ‌تاپ‌ها را در ساکِ درباز نگذارند و داخل این لپ‌تاپ‌ها محتواهای حساسیت‌زا نداشته باشند، تصریح کرد: چند مورد در این زمینه داشتیم که زائران به این موضوع بی‌توجه بودند و مأموران فرودگاه سعودی بعد از بازرسی، متوجه شدند و برای همین چند روز لپ‌تاپ‌ را نگه داشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه این کار موجب شد که آن کاروان مدتی تأخیر داشته باشند، اضافه کرد: نباید کاری کرد که حساسیت سعودی‌ها در این زمینه‌ها برانگیخته شود؛ بهتر است قبل از ورود به فرودگاه همه اطلاعات حساسیت‌زا از لپ‌تاپ پاک شود.

اوحدی با اشاره به حج امسال نیز خاطرنشان کرد: این حج در شرایط بسیار مهمی در حال برگزاری است، شرایطی که جهان اسلام با آن مواجه است، تفکرت افراطی است که می‌خواهد اسلام را خشن معرفی کند، در حالی که اسلام دین رحمت است و حج فرصت بسیار مناسبی است که محبت و همدلی بین جهان اسلام ایجاد شود.

وی اضافه کرد: مردم با یک لباس، یک نیت و یک هدف به حج می‌آیند همه با هم یکسان و برابرند؛ امیدوارم بتوانیم از ظرفیت فوق‌العاده حج بهره‌گیری کنیم.
https://jahannews.com/vdchwinkw23nkid.tft2.html
jahannews.com/vdchwinkw23nkid.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *