جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

دولت مرخصی زایمان را افزايش داد

چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 188391
مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان با اشاره به تصویب افزایش مرخصی زایمان زنان در زایمان‌های دوقلو از 6 ماه به 8 ماه، گفت: آئین‌نامه‌ای برای اولویت استخدام زنان سرپرست خانوار در دست تدوین است.

مریم مجتهدزاده، رئیس مرکز امور زنان در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: افزایش مدت زمان مرخصی زنان در زایمان‌های دوقلو، در هیئت دولت از 6 ماه به 8 ماه تصویب شد اما وزارت بهداشت با این موضوع موافق نیست و خواهان بیشتر شدن مدت مرخصی زایمان این زنان و اعطای مرخصی به پدران است بنابراین این طرح همچنان در دست بررسی قرار دارد.

وی افزود: با مصوب شدن تشکیل ستاد ملی زن و خانواده از سوی رئیس جمهور، از این پس موضوعات مرتبط با زنان در جلسات ستاد ملی زن و خانواده بررسی و مصوب می‌شود.

رئیس مرکز امور زنان با اشاره به نقش زنان سرپرست خانوار و اهمیت جایگاه آنان در جامعه، بر اهمیت پیگیری قوانین مربوط به آنها تأکید کرد و گفت: آئین نامه‌ای در حال تصویب است که زنان سرپرست خانوار در اولویت استخدام قرار گیرند.

تعیین ردیف خاص در بودجه سال 91 برای ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه

مجتهدزاده ادامه داد: ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه با رویکرد خانواده محوری و عدالت، گام بسیار بزرگی در راستای کمک به زنان کشور است و می‌تواند تمام خلأهای موجود در حوزه زنان را بپوشاند؛ این ماده تحت عنوان یک برنامه کامل در حال عملی شدن است و در ردیف بودجه سال 91 لحاظ می‌شود.

تخصیص اعتبار برای شاداب‌سازی مدارس و گسترش حجاب و عفاف در سفرهای استانی

وی با اشاره به تحکیم بنیان خانواده، شاداب‌سازی مدارس و گسترش حجاب و عفاف به عنوان مصوبات سفرهای استانی افزود: مسئولان استان‌‌ها با ارائه طرح‌های مناسب، نگران تخصیص بودجه نباشند.

تابعیت ایرانی فرزندان زنانی که با مردان خارجی ازدواج می‌کنند، در هیئت دولت مصوب شد

رئیس مرکز امور زنان همچنین با اشاره به تصویب ارائه تابعیت ایرانی به فرزندان زنانی که با مردان غیر ایرانی ازدواج می‌کنند، عنوان کرد: تعداد زیادی از زنانی که با مردان عراقی، پاکستانی و سایر کشورها ازدواج می‌کنند، همواره از این مشکل خود شکایت داشتند که با تصویب این طرح چالش بزرگی در حوزه زنان رفع شد.

وی در پایان توانمندسازی زنان در آموزش و پرورش را از جمله برنامه‌‌های مهم و در اولویت مرکز امور زنان دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
با تولد هر نوزادي يك آينده ساز بالقوه به جمعيت كشور اضافه مي شود. اين چه تبعيضي است كه دولتها بين زنان خانه دار و شاغل قائل مي شوند؟ اين همه مزايای زايمان براي مادران شاغل براي چيست؟ چرا دولت به همسران زنان خانه دار چنين مزايايي بويژه كمكهاي مالي نمي دهند؟ مگر زنان خانه دار ايراني براي ايران فرزند بدنيا نمي آورند؟