پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

شیرخوارگان حسینی ؛ همنوایی مادران با لالایی رباب

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 388993
امروز همزمان با ششم محرم ۱۴۳۶ ، مصلی ها و حسینیه های ۲۵۰۰ نقطه ایران و ۲۳۰ نقطه ۴۰ کشور جهان شاهد حضور مادرانی هم ناله با رباب بود که همراه با شیرخوارگان سبزپوش خود برای حضرت علی اصغر (ع) شش ماهه لالایی غم انگیز وداع زمزمه کردند.
شیرخوارگان حسینی ؛ همنوایی مادران با لالایی رباب
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر ، امسال در دوازدهمین سال برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی و در نخستین جمعه ماه محرم، چهره شهر با رنگ های سرخ و سبز سربندهای کودکان شیرخواره و مرثیه هایی که در سوگ حضرت علی اصغر (ع) شنیده می شد، حسینی تر شد.

امروز مادران عزادار حسینی، با قطرات اشک خود و تشییع گهواره نمادین سبز علی‌اصغر(ع)، باردیگر با امام حسین علیه السلام و رباب در صحنه عاشورا همراه شدند و در حالی که فرزندان خود را به آغوش گرفته بودند،‌ لبیک دوباره ای با قیام عاشورایی سید الشهداء سر دادند و آمادگی خود را برای ادامه این راه حسینی تا قیام مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف اعلام کردند .

امروز همه شهرهای ایران سوگوار تشنگی علی اصغر شش ماهه بود.

همایش شیرخوارگان حسینی در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع)
همزمان با نخستین جمعه ماه محرم ؛ همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع با شکوه ویژه ای برگزار شد.

دراین مراسم هزاران مادر و نوزاد عاشق و دلداده حسینی در رواق دارالمرحمه صحن جامع رضوی حضور داشتند .شرکت کنندگان در این همایش در سوگ سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت علی اصغر(ع) اشک ماتم ریختند.قرائت زیارت عاشوراء ، نذرنامه‌خوانی مادران و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) از دیگر برنامه های همایش شیرخوارگان حسینی بود.بر اساس آئین نذرنامه‌خوانی ؛ مادران، فرزندانشان را برای یاری و نصرت امام زمان(عج) نذر می کنند. این مراسم در دیگر حسینیه ها ، مساجد و تکایای مشهد مقدس و شهرها و روستاهای خراسان رضوی نیز با شکوه خاصی برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قريشي
Iran, Islamic Republic of
الهي فداي همتون