شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۷

تجلیل از سران فتنه در دانشگاه دامغان/ اظهارات عجیب کواکبیان

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 448798
شب گذشته جشن مراسم افتتاحیه انجمن اسلامی دانشگاه دامغان که در سال 88 به حالت تعلیق در آمده بود با حضور مصطفی کواکبیان و احسان شریعتی در این دانشگاه برگزار شد، در انتها به تشنج کشیده شد.
تجلیل از سران فتنه در دانشگاه دامغان/ اظهارات عجیب کواکبیان
به گزارش جهان به نقل از داهی، طبق اعلام های قبلی قرار بود شب گذشته ای برنامه از ساعت ۷.۳۰ آغاز شود.

از اولین حاشیه های این مراسم استفاده افراطی مسئولین اجرایی این برنامه از رنگ سبز بود به صورتی که کوچکترین نماد ها سبز شده بودند از از لوگوی انجمن گرفته تا چاقوی برش کیک.

دانشجویان از حدود ساعت ۱۹ به محل مراسم آمده بودند و موسیقی های مختلفی در حال پخش بود و عکس هایی از شهید بهشتی، امام موسی صدر، آیت الله طالاقانی، محمد جواد ظریف و عزت الله سحابی مرتبا در سالن به نمایش در می آمد.

از مهم ترین حواشی که از همان ابتدای برنامه خط مشی انجمن تازه تاسیس دانشگاه دامغان را مشخص کرد سخنان نماینده انجمن بود که با یاد کردن از سران فتنه به عنوان یاران دیرین انقلاب، آزادی و رفع حصر انها را از دولت طلب کرد و خود تاکیید کرد که گفته شده است به من تا این مطالب را نگوییم.

حاشیه دیکری که در این مراسم رقم خورد خوادن بیانیه ی افتتاحیه ی انجمن اسلامی دانشگاه دامغان بود که تاکیید داشت که دیگر نخواهند گذاشت دانشگاه تبدیل به حیات خلوت گروه های اقتدار گرا شود که این بیانیه هم با استقبال نسبتا سرد دانشجویان همراه بود.

در ادامه برنامه کلیپی با عنوان یار دبستانی پخش شد که در این کلیپ با نمایش عکس های از روزنامه های زنجیره ای انتهای دهه ۷۰ مانند بهار، خرداد و امروز حوادث کوی دانشگاه را به عنوان نقطه عطف جنبش های دانشجویی معرفی کرد.

از دیگر حاشیه های جالب این مراسم زست های انتخاباتی مصطفی کواکبیان در زمان سخنرانی احسان شریعتی بود و این در حالی اتفاق می افتاد که سخنان به درازا کشیده شده ی احسان شریعتی حال و هوای سالن را محلی برای چرت زدن دانشجویان تبدیل کرده بود.

مصطفی کواکبیان هم سخنان خود را از یواشکی خواندن کتاب های پدر احسان شریعتی یعنی دکتر علی شریعتی آغاز کرد و گفت: من یواشکی کتاب های دکتر علی شریعتی را به زیر زمین خانه می بردم و انجا مطالعه می کردم.

از سخنان مصطفی کواکبیان که می شود گفت از نقاط ابتدایی آغاز تشنج بود می شود به توهین های او به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت یاد کرد که مرتبا می گفت" مجلس باید خانه تکانی شود "و "۱۲ سال است نمایندگان اصولگرا در مجلس جاخوش کرده اند" یاد کرد که شاید این هم مقدمه ای بود برای اعلام حضور مصطفی کواکبیان در انتخابات مجلس شورای اسلامی .

در انتهای سخنرانی احسان شریعتی و مصطفی کواکبیان قرار بر این شد که سوالاتی که به صورت کتبی از دانشجویان جمع شده است پرسیده شود که با کج سلیقگی مسئولین برگزاری این مراسم و انتخاب سوالات از پیش تعیین شده و سوالات خود نوشته مقدمه ی دیگری بود تا فضا به تشنج کشیده شود.

در همین حین یکی از دانشجویان معترض به سخنان گفته شده در مراسم در خواست سوال شفاهی کرد که با اعتراض کواکبیان روبرو شد ولی با اسرار به روی سن رفت و در حالی که مشغول پرسش سوالات خود بود با درخواست های مکرر مسئولین برگزاری برای پایان دادن به سوالات خود مواجه شد در حالی که یک دقیقه هم از وقت سه دقیه ای او نگذشته بود، که در انتها با دخالت فیزیکی یکی از همین مسئولین برگزاری و پیچاندن دست این دانشجوی معترض مانع از پرسش های او شدند .

از حواشی جالبی که کواکبیان خود نقش ویژه ای در رقم خوردن آن داشت پاسخ به یکی از سوالات مبنی بر رفع حصر بود که گفت: بارها گفته ام که رفع حصر اصلا ربطی به دستگاه قضا ندارد و اصل کار مربوط به شواری امنیت ملی است و دستگاه قضایی حق دخالت در این مورد را ندارد.

این درحالی بود که فضای سالن متشنج شده بود و موافقین و مخالفین با داد و فریاد در سالن خواسته های خود را بازگو می کردند که در همین حین احسان شریعتی گفت: ما از هیچ تهدید و فشاری نمی هراسیم و سال هاست که در حال مقاومت هستیم.

در پایان این کش مکش هایی که در سالن از حد خارج شده بود با ورود مجری به بحث و دعوت از گروه موسیقی نسبتا قائله ختم شد ولی این کار باعث شد تا سوالات بسیاری از دانشجویان به پاسخ گذاشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
این مراسم انجمن اسلامی بوده ؟ یا تحکیم وحدتی های سابق که بعضا آمریکا هستند؟ ک... ترسو مگر چندسال داره که با ابهت می گوید کتاب شریعتی را در زیر زمین می خوانده ؟ این از همان انقلابی هایی است که شعار تو پستوها می دادند و بعد از انقلاب اقلابی دو آتشه شده اند ولی دل در گرو آمریکا دارند
اقای احسان شریعتی.
گیرم که پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل..
پسر نوح با بدان بنشتس خاندان نبوتش گم شد.

از همه مهمتر حرف های شما با پدرتان کاملا متفاوت هست. در نتیجه این نان معروفتی پدرتان رو میخورید نه دسترنج کار خود را...

نان به نرخ روز خوردن از ویژگی های فتنه گران هست.
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم این اقای کواکبیان خسته نشده از این همه کاندید مجلس شدن و رای نیاوردن ؟!!! برادر ! مردم اگه تو را میخواستند به تو را ی میدادند دیگه ! حتما نمیخواهندت برو به فتنه گری هات برس دیگه !!اه اه اه
حسین پور
ک... وموجوداتی چون اوکه با استفاده ازرانت خودرامطرح می کنند بدانندکه مردم آماده اندتاحماسه 9دی رابرای به زباله دان تاریخ انداختن طرفداران فتنه سبز یکباردیگرتکرارکنند.
Iran, Islamic Republic of
این آدمهایی که شما میگین فکرکنم ساکن مریخن و گرنه ایرانیها اسفند ترکیب مجلس را عوض خواهند کرد.
علی
Iran, Islamic Republic of
انتظار بیشتری از این آدم های منافق مسلک نداریم
sdسید
نوکران بی جیره ومواجب امریکا