پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۲
۶۷

اقدام بی‌ضابطه رئیس جمهور سابق در اهدای اموال دولتی

ماجرای هدایای ناپدید شده
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 386391
هدایای ریاست جمهور دولت نهم و دهم که شبانه از کاخ سعدآباد خارج شده بود، در اختیار احمدی نژاد است هر چند که پیش از این نزدیکان وی از چنین جابه جایی اظهار بی اطلاعی کرده بودند اما این بار احمدی نژاد در نامه ای به حجت الاسلام سید حسن خمینی اعلام کرده که این هدایا را به آستان حرم امام اهدا می کند به این ترتیب مشخص شد که این اموال در اختیار وی بوده است اما هر نوع تعیین تکلیفی برای آنها باید با نظارت سازمان اسناد و کتابخانه ملی و ضوابط موجود انجام شود.
اقدام بی‌ضابطه رئیس جمهور سابق در اهدای اموال دولتی
به گزارش جهان، مهر نوشت: سیزدهم مهر ماه امسال محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران طی نامه ای به حجت الاسلام سید حسن خمینی نوه حضرت امام و تولیت آستان امام راحل، مجموعه هدایای دوران ریاست جمهوری خود را به این موزه و آستان اهدا کرد.

رییس جمهور سابق در بخشی دیگر از این نامه با درخواست «تنظیم چیدمان و برنامه‌ریزی و نحوه کارکرد این بخش از موزه و نهایتا انتقال هدایا» از «اختصاص فضای مناسب در این موزه برای استقرار هدایای گروه‌های مردمی و دولت‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی داخلی و بین‌المللی در دوره خدمتگزاری خود در ریاست‌جمهوری» تشکر کرده است.

هدایای دو دوره ریاست‌جمهوری احمدی نژاد مجموعه ای نفیس و ارزشمند از آثار و هدایای متنوع است که ارزش مادی قابل توجهی دارند اما این بار نیز احمدی نژاد قصد دارد اهدای این اموال به حرم امام (ره) را بدون هماهنگی با سازمان متولی آن انجام دهد چرا که هر گونه جابه جایی و یا تعیین تکلیفی برای این آثار بر عهده سازمان اسناد و کتابخانه ملی است.

پیش از این در سال ۱۳۸۵ و دوره ریاست علی اکبر اشعری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی و هنگام بازنگری تشکیلات سازمانی، مدیریت یادمان های ریاست جمهوری به چارت تشکیلاتی این سازمان اضافه شد و این سازمان وظیفه حفظ و نگهداری و نظارت عالی بر هدایای ریاست جمهوری را بر عهده گرفت.

در همان زمان رئیس وقت این سازمان به روسای جمهور وقت و سابق نامه نوشت و از آنها خواست نماینده ای برای تشکیل این یادمان به سازمان اسناد معرفی کنند. تا اینکه با تعامل بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی و ریاست جمهوری یادمانی به این منظور تشکیل شد و برای آن استاندارد موزه ای تعریف کردند تا اشیا و اسناد در کنار هم قرار گیرند.

اشعری رئیس وقت کتابخانه ملی در سال ۸۶ نامه ای به احمدی نژاد رئیس جمهور دولت نهم نیز نوشت و در آن ضمن تشریح وظایف سازمان مبنی بر حفظ اسناد و هدایا پیشنهاد داد که یادمان ریاست جمهوری نیز برای وی تشکیل شود و او هم فردی را به عنوان نماینده معرفی کند.

احمدی نژاد در پاسخ به این نامه اعلام کرد که هدایا به موزه نهاد ریاست جمهوری، سپس به سازمان میراث فرهنگی منتقل شود. دوباره سال بعد اشعری نامه ای به احمدی نژاد نوشت و درخواستش را تکرار کرد ولی پاسخی نگرفت همین کار را صلاحی رئیس بعدی سازمان اسناد و کتابخانه ملی انجام داد ولی نامه او نیز بی پاسخ ماند.

رئیس جمهور سابق بار دیگر در اقدامی تامل برانگیز بخش اعظم این هدایا مانند برخی از جواهرات همسر رئیس جمهور و یا ساعت مچی و خودنویس های مارک دار ،یک ساعت مردانه کونکورد با بند چرمی کوروکودیل، یک کیسه مروارید بحرینی، خودنویس مونت بلانش با تولید محدود یا یک سرویس طلای سفید زمردنشان را به نفع بهزیستی حراج کرد.

همان زمان این اقدام باعث تعجب کارشناسان بود ولی اعتراض آنها پاسخی نداشت این در حالی بود که همه این رخدادها بایستی در تعامل و چارچوب قوانین سازمان اسناد و کتابخانه ملی انجام شود چرا که این سازمان متولی قانونی یادمانها و هدایای ریاست جمهوری معرفی شده بود.

تا اینکه در سال ۹۲ مکاتباتی بین دفتر ریاست جمهوری و صلاحی انجام شد. دفتر رئیس جمهور دولت دهم پیشنهاد داد که این هدایا به آستان قدس رضوی برود و یادمان در آنجا تشکیل شود. صلاحی با این اقدام طی نامه ای مخالفت کرد و پیشنهاد داد موزه ای به این منظور در کاخ گلستان یا سمنان به عنوان زادگاه رئیس جمهور زیر نظر سازمان اسناد و کتابخانه ملی برپا شود. اما علیرضا تابش مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی به خبرنگار مهر گفت: هیچ وفت چنین موزه ای تشکیل نشد.


مرداد سال گذشته چند ساعت قبل از مراسم تحلیف روحانی و پایان دوره احمدی نژاد شبانه چند کامیون هدایای رئیس جمهور نهم و دهم را از محل موزه خارج کردند. یکی از منابع آگاه در دفتر ریاست جمهوری این خبر را به یکی از پایگاههای اطلاع رسانی داده و اعلام کرده بود که دو هزار و ۵۳۰ قطعه از هدایای دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد از مجموعه کاخ سعدآباد به وسیله هشت کامیون انتقال یافت. اما در این باره، حمید بقایی معاون اجرایی احمدی نژاد اظهار بی اطلاعی کرد و انتشار چنین اخباری را جو سازی علیه دولت دانست.

اسفند ماه سال گذشته با آمدن صالحی امیری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی، طبقه ای از ساختمان را به نمایندگان روسای جمهور در امور یادمانها اختصاص داد نماینده احمدی نژاد نیز مسئولیت یادمان وی را بر عهده گرفته ولی تعاملی با این سازمان ندارد.

به تازگی رئیس جمهور دولت نهم و دهم در اقدام تامل برانگیز دیگر، در نامه ای به تولیت حرم امام خمینی(ره) ابراز علاقه کرده که هدایای دو دوره ریاست جمهوری خود را به موزه حرم امام اهدا کند. منتها هنوز تولیت حرم امام هیچ واکنشی نسبت به این نامه نشان نداده است.

این نامه رئیس جمهور سابق ایران بدون هماهنگی با سازمان اسناد و کتابخانه ملی نوشته شده است. در این باره علیرضا تابش مدیر سابق دفتر هماهنگی امور یادمان های روسای جمهور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی به خبرنگار مهر گفت: این هدایا جزو اموال دولتی هستند و به مقام دولتی افراد اهدا می شود و از زمانی که به داخل مجموعه نهاد وارد می شوند تا زمان تشکیل یادمان، مهر برچسب اموال می خورند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی گفت: تصمیم گیری درباره این اموال باید بر عهده دولت باشد و هرگونه انتقال آنها باید به اطلاع دولت یازدهم برسد. آن زمان بخشی از اشیا حراج شد و یا به ساختمان های لادن و ولنجک انتقال دادند اکنون نمی دانیم این اشیا در چه شرایطی قرار دارند.

با گذشت دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد هنوز کسی نمی داند که تعداد واقعی هدایای رئیس جمهور نهم و دهم چقدر است حتی کسی نمی داند که در جریان نقل و انتقال این اشیا از کاخ سعدآباد و ولنجک و لادن چه تعداد از اشیا آسیب دیده اند، حراج رفته اند و یا ناپدید شده اند.


در این باره، امیر‌رضا پرحلم، در کتاب از نیاوران تا پاستور هنگام روایت روزهای انتخابات۹۲ آورده است که یکی از افراد نزدیک به دولت دهم بعدها به خبرنگاری اعلام کرد اسنادی که مشخصات این اموال را ثبت کرده ‌بودند، امحا شده ‌است. همچنین از طرف عواملی در دفتر رییس‌جمهوری سابق به برخی افراد و کارکنان موزه هدایایی داده‌ شده تا همه اطلاعات مربوط به هدایا شامل، پرونده‌ها، فهرست و عکس هدایا منهدم شده و از بین بروند. معاون اول قوه قضاییه گفته بود که اگر گزارشی به دستش برسد حتما پیگیری می کند اما این کار نیز انجام نشد.

باید از تشکیل موزه و یادمان به عنوان ثبت در حافظه ملی استقبال کرد اما اینکه در دوره ریاست جمهوری پاسخ مکاتبات سازمان اسناد و کتابخانه ملی داده نشود و شبانه این اشیا را از موزه خارج کنند و بعد از گذشت ۱۴ ماه به فکر تشکیل یادمان دیگری بیفتند جای سوال است چون مجموع این اقدامات باید در چارچوب و قواعد دولتی و اشراف سازمان اسناد و کتابخانه ملی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


معجزه هزاره سوم !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
معنی د....چیه؟
ن
Iran, Islamic Republic of
معناش جشن سعدآباد و اهدای سکه های طلا به شرکت کنندگان و رقص دختران با هزینه گزاف از پول بیت الماله. حالا فهمیدی معنی د.... چیه؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
جشن سعادت آباد؟؟؟؟ :)))))
تا موقعی کله امثال من و تو تو برفه هرکی بیاد میخوره و می بره....
داداش! 8 سال مملکت تاراج شد... جشن سعادت اباد چیه؟
نیما
Iran, Islamic Republic of
باید اول مشخص بشه این هدایا به شخص ایشان اهدا شده یا به ایشان به عنوان رئیس جمهور ایران داده شده است. اگر به شخص ایشان اهدا شده در مالکیت خودشان است و هر تصمیمی می تواند درباره اش بگیرد
تمام هدایایی که در دیدارهای رسمی ردوبدل میشن به مقام رئیس جمهور کشور داده میشن
یوسفی
فدای امثال احمدی نژاد که برای این مملکت زحمت کشیده و می کشند.
United Kingdom
از کیسه مردم باشه همه حاتم طاعی هستند شما هم لطف کن از طرف مردم حاتم بخشی نکن مردی حقوق یه ماهت رو فدا سر احمدی نژاد ها کن
اصغر
تمام هدایای دنیا نیز جوابگوی زحمت های آقای احمدی نژاد نمی شود. یا علی مدد
United States
جو الکی نده
Canada
هدایای آقایان رفسنجانی و خاتمی کجاست؟! اسنادش کجاست؟! خرج وزیر شدن آقای ترکان و غرامتی که برای کرسنت و دهها غرامت ترکمنچای دیگر آقایان میپردازیم چقدر است؟! ضرر واردات بنزین ، به بهانه آلوده بودن بنزین داخلی، چقدر است؟!
محمد جواد
یا علی مدد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مریم . اردبیل
احمدی نژاد یک مرد بود .همیشه شجاع ،قاطع و کاردان. به روی اشتون ها نخندید. فریب گرگ و روباه را نخورد با پیروی از امام آمریکا را دشمن درجه 1 می خواند. احمدی نژاد دیگری پیدا نخواهید کرد.
Iran, Islamic Republic of
چرا حرف زور میزنید هدایای خودش بوده هر کاری هم بخواد میتونه باهاشون بکنه.
Iran, Islamic Republic of
قانون و عرف این را نمیگه
قانون درسته، ولی اون که هدایا رو صرف مصرف شخصی نکرده، مثلا برا بهزیستی حراج کرده ولی کاش به قانون هرچند غلط هم احترام می گذاشت
این عکسا که گذاشتید بی رزش ترین این هدایا بود
یکی از اقوام ما تو وزارت راه کار میکرد از موزه این وزارت خونه تعریف میکرد و میگفت یکی ازخنجرهای اهدایی به وزیر چند صد هزار دلار می ارزه که به پول ما حدود یه میلیارد میشه و اصلا هدایی مثل خودکار و ساعت های غیر سوییسی فاقده ارزش محسوب میشه و به موزه راه پیدا نمیکنه و وزیر خودش برمیداره
حالا مقایسه کنید با هدایایی که به رییس جمهور میدن اونم تو 8 سال
اتفاقا سر کوچه ماهم خانمها داشتن سبزی پاک میکردن یه حرفایی میگفتن که دقیقا حرفهای شمارو تایید میکنه
هدایا 8 ساله خاتمی و رفسنجانی چی بوده؟ به فامیلتون بگو یه لیست بده ببینیم
خیلی متاسفیم .؟؟؟؟؟
ایشون که مورد حمایت شماها بودن
چی شد پس
ما روی افراد تعصب نداریم. هرکسی در راه خدمت به اسلام و مردم باشه مورد حمایت و احترامه اما اگر از مسیر قانون و اخلاق خارج بشه ما همراهش نمیریم
azad
Iran, Islamic Republic of
جهان! به نظر میرسه اخباری که باعث تحقیر و محکوم کردن رئیس جمهور سابق رو داشته باشه رو بی درنگ درج میکنی. ولی خدمات بی بدیلی که دولت سابق انجام داده بود رو نه! احساس میشه بغض و کینه ای از دولت قبل داری. انشاء ا.. که دلیل سیاسی نداشته باشه. (نان به نرخ روز خوردن!)
مها
یادتان باشد که مقام معظم رهبری هدایای خود را به آستان قدس رضوی اهدا کرده و میکند . اکبر هاشمی به موزه شخصی خود در رفسنجان برده اند . حالا دکتر احمدی نژاد هم هدایای دوران ریاست جمهوری خود را به موزه حرم امام خمینی اهدا کرده عیبش چیست؟
عيبش 8 کاميون انواع هدايايي است که معلوم نيست به چه خاطر جمع آوري شده شايد به خاطر سه- چهار برابر شدن قيمت ها و اين همه فشار اقتصادي رو مردم. الحق که اگه اينطوري باشه 80 تريلي جايزه بايد به اين نابغه و 81 تريلي هم به شم طرفداراش داد
بعله دیگه با یه اگر اینطور باشه اون و طرفدار هاشو محکوم میکنین حکم هم صادر میکنین به شما چند تا باید داد با این انصاف و منطق تون؟!؟
والا وضعی که ما دیدیم اگه هدایا را نمیبرد در جشن های پیروزی به عنوان غنائم به دست آورده تقسیم میکردن
Iran, Islamic Republic of
عیبش معلوم نیست چقدر از این هدایا را حیف و میل کردن اون می تونست یه موزه توی دهاتشون درست کنه اما نباید اونا را می فروخت
بعله. امان از دست این ریس دولت نهم و دهم . حالا این هدایا رو جریان انحرافی حیف و میل نکنه خوبه
می خوام ببین جناب هاشمی هدایاشو برد رفسنجان موزه زد کی بهش اجازه داد!!!!!
این هم یکی دیگه از شاهکارهای محمود!
اصلا انگار حساب و کتاب سر این آقا نمیشه!
هدیه دادن هدایا به حرم امام هم ترفندی هست برای لاپوشانی سرقت این هدایا. وگرنه چرا بعد از این همه وقت حالا که گند قضیه در اومده باید هدیه ها را به حرم امام اهدا کنند. جهان اگه پخش نکنی معلومه تو هم بی طرف نیستی.
از گند وقف اموال دانشگاه آزاد (که نزدیک نصف بودجه کل مملکت بود) برای لاپوشانی فامیلی نمودن اموال بود که بالاتر نیست هست؟؟؟؟؟؟
" یکی از منابع آگاه در دفتر ریاست جمهوری این خبر را به یکی از پایگاههای اطلاع رسانی داده و اعلام کرده بود که دو هزار و ۵۳۰ قطعه از هدایای دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد از مجموعه کاخ سعدآباد به وسیله هشت کامیون انتقال یافت ".

یاد لطیفه ای افتادم که یارو دوستش رو تو کوچه می بینی میگه فلانی تو که زنده ای شنیدم مردی!!
گفت: خب حتما دروغ گفتن دیگه می بینی که زنده ام.
گفت : آخه من از یک منبع آگاه و موثق شنیدم
Canada
هدایای آقایان رفسنجانی و خاتمی کجاست؟! اسنادش کجاست؟! خرج وزیر شدن آقای ترکان و غرامتی که برای کرسنت و دهها غرامت ترکمنچای دیگر آقایان میپردازیم چقدر است؟! ضرر واردات بنزین ، به بهانه آلوده بودن بنزین داخلی، چقدر است؟!
بنزین رو نگو که از وقتی بنزین وارداتی اومده ماشین من هم حالش خوب شده. تا قبل از اون هر روز یه مرگیش بود. والا بخدا
Iran, Islamic Republic of
نزدیک انتخابات مجلس
جالبه جرا به نفع بهزيستي داد شاكي شديد خوبه كه براي خودش برنداشت
جمال
Iran, Islamic Republic of
بقیه مملکت را دارن میچاپند، شما درد احمدی نژاد دارید. خدا انشالله شفایتان بدهد.
هدایا شخصی بوده و ربطی به کسی ندارد مثل ورزشکاری که اگر بخواهد مدالش را به جایی تقدیم می کند
یک مدیریت غلط به کتابخانه ملی اضافه شده و حالا طلبکار هم هست و البته فرقی نم کند هاشمی یا احمدی نژاد هدایا را به کجا یا چه کسی داده باشند
يك ويك
هدايا شخصى بوده؟! حالا خوبه جهان تو گزارشش به قانون ممنوعيت تملك اين اشياء استناد كرده
يك و يك
جهان! به مرده كه ديگه لگد نمى زنند؟ بذاريد با خاطراتش خوش باشه بنده خدا
میثم
نوشته معلوم نیست چقدر از این هدایای خارج شده آسیب دیده اند یا حراج شده اند یا ناپدید شده اند!
یعنی حقد و کینه در نحوه بیان مطلب فوران می‌کند.

خداروشکر احمدی نژاد با همه خوبی هاش و بدی هاش رفت. به خدا که برخی ها فقط و فقط از روی کینه و حسد نسبت به اون کلا چپه کردن
در دوران کسان دیگر پس از افتتاح خط تولید خودروی .... هدیه ایران خودرو که یک دستگاه از همین ماشین ها بود را به منزل بردند باز دم محمود آقا گرم برای خودش ور نداشت و داد موزه
saeeded
احمدی نژاد کدوم کارش با ضابطه بوده که این یکیش باشه ؟؟!
عباسعلی
Iran, Islamic Republic of
این هدایا متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است چون رییس جمهور نماینده ایران بوده پس باید این هدایا به موزه ریاست جمهوری برگردد.
این کاملا غلط است
برای همین هم داده بهزیستی برادر. برای خودش که بر نداشت که شما ناراحتین.
منتظر
جهان بس کن دیگه
....
بازنشسته یک میلیونی
اینها را ول کن بگو مسئولان چقدر حقوق میگیرن...
قشر مستضعف
ما بازنشسته مون 700 تومنیه که! شما خیلی پولداری
ali
بگم بگم بگم
محمد
احمدی نژاد اسطوره همیشه جاوید تاریخ ایران می باشد و همیشه در قلب ما جا دارد و این هتاکی ها چیزی از ارزش ایشان کم نمی کند
مهدی
United States
جهان عزیز!
ان شاء الله که نیت تان خیر است!
شما که این چنین موشکافانه رفتار دکتر احمدی نژاد رو مورد بررسی قرار می دهید، لطفا یه زحمتی بکشید و تکلیف هدایای دریافتی توسط روسای اسبق ریاست جمهوری رو هم مشخص کنید!!!!!!!!
با تشکر فراوان
علی اکبر
این وصله های ناجور به احمدی نژاد نمی چسبد
برای تخریب او هرچه تلاش کنند احمدی نژاد بیشتر محبوب تر خواهد شد
فرجی
بسمه تعالی
اقایان توجه کنند اگر در قانون ذکر شده هدایای رییس جمهور باید از طریق موسسه مشخصی جابجا و یا ......شود پس هر اقدام بدون هماهنگی اون نهاد غیرقانونی بوده است در ضمن هر هدیه ای که ایشان دریافت کردند نمیتواند شخصی تلقی شود چرا که این هدایا به جایگاه حقوقی ایشان مربوط است.و اما اینکه گفته شد جهان کینه احمدی نژاد را داره بعرض برسانم ایا کسیکه از دستور رهبری بارها تمرد کرده شایسته تمجید است؟تمرد ایشان در ماجرای عدم عزل مشایی ازسمت معاون اولی،ابقای وزیر اطلاعات و عدم توجه به دستوررهبری مبنی بر عدم ایجاد تنش در جامعه در جریان نامه پراکنی به ریاست قوه قضاییه و بدتر از همه حمایت از مرتضوی چیزی برای ایشان باقی گذاشته؟ایا واقعا بیاد ندارید در سال اخر دولت هیچ مرجع تقلیدی حاضربه ملاقات با او نبود؟چه کسی ارز دارو را بموقع تامین نکرد و مردم را در عسرت گذاشت؟
جلیلیان
Iran, Islamic Republic of
من هر دو دوره به احمدی‌نژاد رای دادم ولی واقعا این مرد در بین اصولگرایانی که او را حمایت کردند بسیار بد عمل کرد و این خودسریها بایستی توسط حامیانش پاسخ داده شود .
بابا حقشه
علي
هداياي شخصي شه به كه چه ربطي داره .....
عمار دلدار نیاسری
Iran, Islamic Republic of
هر چند احمدی نژاد بخصوص در دوره اول واقعا ارزشمند وانقلابی کار کرد که جای تقدیر دارد اما در دوره دوم وبخصوص دو سال اخر اصلا در حدو اندازه های احمدی نژاد 84 نبود ونبایست اشتباه استراتژیک ورود در حلقه انحرافی ورفتارهای نسنجیده می کرد وبهانه بدست مخالفین میداد.
به غیر از رهبری که هدایاشون در موزه آستان قدسه کسی از هدایای بقیه خبر داره؟
بازهم احمدی نزاد برسرزبانها افرین براین مرد میتونست اینهارا برای نسل خودش نگه دارد مثل باقی افراد دولتی 5ریسجمهور قبلاز ایشان رفتند ایا کسی از انه سوال کرد هدایای شماکووچه گرفتید بردید
Iran, Islamic Republic of
اگر انصاف داشته باشید او برای این مملکت کار زیاد کرد نه مثل بعضی ها که پول نداشتن رابیان کردند که فقط برای طبقه خاص کار کنند.شما از بازگشت او بیم دارید درد اینجاست جان برادر.
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه قانون مجلس نمیگه که این هدایا مال کتابخانه ملی است پس رئیس جمهور ملزم به اجرای قانون یک سازمان نیست .. دوم اینکه هدایای دوران ریاست جمهوری رهبری معظم انقلاب الان در موزه آستان قدس هست .. احمدی نژاد هم ترجیح داده موزه تازه تاسیس حرم امام با این هدایا پا بگیرد .. سوم اینکه بگید هدایای دوره خاتمی و رفسنجانی الان کجاس .. تا اونجایی که می دونم اونها هم هرجا دلشان خواسته هدایا رو اهدا کردند.. چهارم اینکه اگر من رئیس جمهور بشم و همچین هدایایی بهم بدن که بخواد بعدش جنجال بشه همونجا پس میدم میگم بابا مخالفین من چشمشون دنبال همین چند تا تیکه آشغالیه که دادین فردا به هر موزه ای بدم بدهکار مخالفین هم هستم بردار مال خودت
افرادیکه میگن احمدی نژاد نباید این هدایا را از موزه ریاست جمهوری خارج میکرده پس چطور هاشمی هدایای خودش را به یک موزه اختصاصی در شهر رفسنجان انتقال داده است؟!
در گوگل عبارت زیر را سرچ کنید تا اطلاعات بیشتری بدست آورید:
"موزه ریاست جمهوری رفسنجان"
ف. الف
چرا از رؤسای جمهور قبل از احمدی نژاد کسی چیزی نمیگه؟ کسی از هاشمی پرسیده هدایاش کو آنهم با توجه به اینکه بعد از فوت امام رئیس جمهور شد و شروع کرد به ایجاد رابطه با اوروپا ( اولین کشوری که باهاش ریخت روهم آمان بود که بمب های شیمیایی صدام را تهیه میکرد که بریزه روی سر ملت !!! ) و هدایای زیادی از طرف اونا گرفت ! یا کسی از خاتمی پرسید هدایاتو چه کردی؟ یادمان نرفته که به خاطر روحیه وطن فروشیش خیلی از اجنبی کادو گرفت. این وصله ها به احمدی نژاد نمی چسبه