پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۵
۵۴
شبکه چینی از وضعیت موسسات مد پرده برداشت +فیلم

وضعیت تاسف‌بار موسسات مدلینگ در تهران/ عشوه مدل‌ها با راهنمایی عکاس آقا و مجوز ارشاد

يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 376590
به نظر شما در مجموعه ای که به گفته مسئولانش قرار است کار انطباق فرهنگی غربی با پوشش "ایرانی – اسلامی" انجام شود با حضور مسئولان مرد و اختلاط با دخترهای جوان و پوشش غیر متعارف که البته ظاهرا لازمه این نوع از کارهاست مطابقت دارد؟
وضعیت تاسف‌بار موسسات مدلینگ در تهران/ عشوه مدل‌ها با راهنمایی عکاس آقا و مجوز ارشاد
گروه فرهنگی جهان نيوز: هنوز چند هفته ای از جنجال خانه مد ایران و نمایش مانتوهایی با طرح پرچم ایران و با حضور تماشاچیان آقا! نگذشته است که به روایت یک گزارش خبری پخش شده از شبکه چین، ظاهرا کار مدلینگ خانم ها به کمک عکاس آقا! به بهانه انطباق فرهنگ ایرانی-اسلامی با فرهنگ غربی در حال انجام است!

اما گزارش تغییر پوشش در ایران، در حالی از شبکه چین پخش شده که گزارشگر این شبکه آغاز گزارش خود را با نمایش دختران محجبه شروع می کند، اما پس از آن به یک مرکز آموزش مدلینگ وارد می شود که همه پرسنل آن از رئیس گرفته تا عکاس آن همه مرد و فقط مدلهای این موسسه خانم هستند. این گزارشگر در گزارش خود عنوان می کند که با آمدن حسن روحانی برای اولین بار نمایش مدل زنده در ایران مجوز گرفته است.

اما نیم نگاهی به این گزارش که شاهد بسیار خوبی از وضعیت سالنهای مد در ایران است ذکر چند نکته ضروری است:


اولین سئوالی که لازم است از وزارت ارشاد درباره این سالنهای مد پرسید این است که برای صدور مجوز برگزاری چنین مراسم ها و یا آموزشهایی، چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟ آیا وزارت ارشاد برای یک کار کاملا زنانه، به مدیر نامحرم(آقا) و تاسف بارتر اینکه به یک عکاس مرد مجوز داده است تا خانمها و دختران جوان، لباس بپوشند و عکس بگیرند؟! آیا بحث پوشش و فعالیت مربوط به خیابان است یا شامل محیط کار هم می شود؟

۲) آیا در مجموعه ای که به گفته مسئولانش قرار است کار انطباق فرهنگی غربی با پوشش "ایرانی – اسلامی" انجام شود با حضور مسئولان مرد و اختلاط با دخترهای جوان و پوشش غیر متعارف که البته ظاهرا لازمه این نوع از کارهاست مطابقت دارد؟ اساسا اگر وزارت ارشاد قرار باشد بر این موسسات نظارت کند آیا فضای شکل گرفته در این موسسات که در این گزارش به خوبی نمایش داده شده است مطابق با قوانین وزارت ارشاد است؟

آیا بنیاد ملی مد و لباس که در آن قرار شده برگزاری شوهای زنده و یا مدلینگ ساماندهی شود اینگونه نظارت دارد و ساماندهی می کند؟ عکاس مرد به راحتی از خانمها عکس می گیرد و... جای سئوال است پس این کاری که ما در یک کشور اسلامی داریم انجام می دهیم و مجوز یک وزارتخانه اسلامی را با خود دارد با نمایشگاه های مد فرانسه چه تفاوتی دارد؟

دبیر کار گروه مد و لباس عنوان کرده که با شوهای زیرزمینی به شدت برخورد می کنیم، طبق گفته رئیس این مدلینگ، ظاهرا کاملا قانونی فعالیت می کنند. پس تفاوت این هنجارشکنی ها با هنجارشکنی های زیرزمینی چیست؟ تفاوت این اتفاق با آنچه در خانه مد ایران اتفاق افتاد چیست؟

وزارت ارشاد چه قوانینی برای راه اندازی چنین مجموعه هایی درنظر گرفته که مدیریت و کارکنان این مدلینگ کاملا فعالیت خود را مطابق با قانون می داند؟!

هر چند شاید دولت محترم بگوید دغدغه ما این چیزها نیست و نان مردم واجب تر است! اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که آنچه پوشش در جامعه را شکل می دهد، از همین مراکز که البته تفاوتی بین زیرزمینی و رو زمینی بودن آن نمی کند و عزم جدی برای ساماندهی این مراکز نیست شکل می گیرد.

چه بسا که شوی زنده لباس در حضور وزیر محترم ارشاد هم برگزار می شود و عدم مخالفت ایشان یعنی موافقت با گسترش چنین شوهایی! حالا جای سئوال است که برای پوشش ایرانی اسلامی چه قوانینی ترسیم شده است؟ آیا با حمایت وزارت ارشاد از این مراکز مدلینگ و گسترش آنها در شهر، جایی برای پوشش ایرانی- اسلامی باقی می ماند؟

این در حالی است که کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد از حمایت از پوششهای ایرانی اسلامی خبر می دهد، اما در عمل شاهد ورود روزافزون لباسهایی به جامعه هستیم که کاملا هنجارشکن هستند. جالب اینجاست که این نوع لباسها به راحتی از مرزها عبور می کنند و در مراکز تحت نظارت وزارت ارشاد توسط مدلهای آموزش دیده! که در فیلم مشاهده می کنید عکاسی (توسط عکاس آقا)! می شود و طی یک ژورنال البته با مجوز وارد بازار می شود!

کدام فعالیت این مرکز خلاف قوانین وزارت ارشاد است؟

-نوع لباسهایی که قرار است تبلیغ شود و در حال عکاسی هستند

-عکس گرفتن آقا از خانمها

-اداره یک مجموعه زنانه توسط یک مدیر آقا

-استفاده از حجاب نامتعارف برای تبلیغات

-اختلاط زن و مرد در محیط کار

اگر این مجموعه مجوز داشته باشد مجوز برای کدامیک از بخشهای ذکر شده صادر شده است؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
مطلب دقیقی بود.
سید
بابا حداقل ترحمه می ذاشتید ببینیم چی می گه.
من نفهمیدم می خواد طعنه بزنه یا فحش بده یا تعریف کنه ...

:-|
مهدی
آخه تو کجای اسلام قرآن اینا اومده؟! اینجاست که باید گفت روحانی مچکککریم!!
عزیز من مگه تو قران گفته که نماز مغرب سه رکعت است؟
نه ولی گفته مثله دوران جاهلیت خودرا آرایش نکنید ....
Iran, Islamic Republic of
مثل این که شما کلن پرتی نمیفهمی حجاب و عفاف یعنی چی؟ برو همون سه رکعتتون بخون با بقیه چیزا کار نداشته باش.
این رو خودت تنهایی گفتی یا از کسی کمک گرفتی؟!
....
يه كم فكر كني راه دوري نمي ره
ببين حتي اون خارجي هاي نامسلمان هم فهميدن كه اسلام اين مدلي نيست ولي متاسفانه تو نه ؟؟؟؟؟؟؟
صفا
شما بهتره یه بار سوره نورو مطالعه کنید اگه وقت کردید فکر کنم در سوره ی نسا هم به حجاب اشاره شده ثانیا قران به علاوه اهل بیت و احادیث آنها معنا پیدا میکنه
چرا عکاس مرد است؟
محسن
چون دوران روحانی مچکریم است!
Iran, Islamic Republic of
اول حکم می دهی بعد میگویی اگر مجوز داشته باشد چرا چیزی که نمی دانید در سایت می گزارید
نه خیلی دقیق ولی بد نبود
اما مطلب به نظر مسکن مانند و سوپاپ اطمینان میباشد
Iran, Islamic Republic of
دلم برای شب اول قبرشون واقعاً میلرزه.
دلت برا شب اول قبر خودت بلرزه
Iran, Islamic Republic of
اینها اگر به شب اول قبر ایمان داشتند از این غلطها نمیکردند و با بی شرمی و وقاحت... اسم اسلام و دین رو با این رفتارهای بی شرمانه آلوده نمیکردند..
فکر میکنی اونایی که از اسم امام و شهدا و اسلام استفاده میکنن و هر کاری دوست دارن میکنن و کسی هم باهاشون کاری نداره و اسم نیروی ارزشی روشون گذاشتن از اینا بهترن؟
شما به فکر شب اول قبر خودت باش
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
به جهنم برید یه جایی که نلرزید دنیا رو عشق است ما که دنبال اخرت نیستیم چرا زوری می خواهید مردم رو ببرید بهشت. بذارید مردم خودشون با راهنمایی ما جهنم رو انتخاب کنند
بنده خدا
ببین قرار نشد پاتو از گلیمت دراز تر کنی .مواظب خودت باش . تو که معلوم اصلا نماز که اولین وظیفه یک مسلمونه رو هم نمی خونی قطعا شب اول قبر و قیامت رو نمی فهمی و مشکل اسلام و نظام اسلامی هم و جود تو وامسال تو هست البته در رده های بالاتر . که البته تو جوجشون هستی و خواهی بود و به درجه مرغی نمی رسی .حالا برو بیشتر راجع به شب اول قبر و قیامت هم در اسلام و هم در سایر ادیان و حتی ادیان غیر یکتا پرستی تحقیق کن بعد افاضه کن .حالامردی به ایمیل من پیام بگذار
یعنی کل بشر تو این کره زمین به این بزرگی شب قبر ندارن بجز ایران و افغانستان و عربستان سعودی؟!!!
یعنی حرف نمی زدی می مردی؟
Iran, Islamic Republic of
بستگی به آدم بودن و درکشون داره .چون خدایی که عادل است بین بندگانش فرقی نمیگذارد مگر به اعمال و اعتقاداتشون .کسی که به اول قبر و اخرت اعتقاد نداشته باشد باید هم با این اعمال پوچ و بی محتوا عمر خودش را سر کند .امیدوارم خدا بصیرت به شما و امثال شما بدهد تا از این شهوترانیها و غرائز حیوانی بیرون بیایید و به آدمیت برسید .
i
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا جهان برای برکناری وزیر ارشاد زمینه سازی می کند
يه كم فكر و دقت كن جانم !!!
نحير اين وزير ارشاد ه كه براي بر اندازي خودش داره زمينه سازي مي كنه .
Iran, Islamic Republic of
دلت برل خودت بلرزه وقتي پذيرش اصول دين بدون تحقيق و بررسي فاقد اعتبارند شما چگونه بدون بررسي و تحقيق اخبار مغرضانه جهان نيوز را قبول ميكنيد
Iran, Islamic Republic of
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟! دقیقا نقض غرض حرف زدی
Aram
لطفا عکس رو حذف یا تار کنید.
امام زمان شرمنده. باز هم افتضاحی دیگر از کشوری که نام شیعه و امام زمان را بر خود گذاشته
رضا
این اتفاقات حاکی از یک حرکت هوشمند برای مصرف گرایی کردن مردم،کم ارزش و بی اعتبار کردن فرهنگ عفاف و حجاب ، عادی جلوه دادن این موضوع از طریق رواج و گسترش آن در نزد عوام،استفاده ی ابزاری از زن ،زیر سوال بردن ارزش های و آرمان های حکومت جمهوری اسلامی ایران و... را دارد.
دقیقا چند صباحی است که این گونه مسائل به شکل های مختلف در جامعه روی می دهد. و از زمانی که مقام معظم رهبری دغدغه فرهنگی خود را به مسئولین و مردم اعلام کردند، پررنگ تر هم شده.
و اگر بیشتر از این خواب باشیم مطمئنا پیامدهای ناگوار و تلخ تری هم خواهیم داشت.و افرادی هم که در غفلت و ناآگاهی هستند، آنان را نیز بیدار کنیم.
امیدوارم مسئولین دلسوز واقعی در این جامعه ی اسلامی ، در هر کجای ایران باشند از انجام وظایف خود کوتاهی نکنند و هر کدام یک قدمی را در جهت بهبود این فرهنگ نامناسب و غیر مانوس بردارند و سبک زندگی اسلامی را در جامعه تزریق کنند. مطمئنا مورد توجه عموم مردم هم واقع شد.
و گر نه این سونامی که در حال شکل گیری و گسترش است، به آسیب های جدی تر در جامعه نیز منجر خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
وزیر ارشاد باید در اسرع وقت استیضاح شود
..... اينطوري خيال مباركتان آسوده خواهد شد.
ببخشيد در همين يكسال اينها ايجاد شده يا شما تازه يادتون آمده تا اهداف سياسيتان را جلو ببريد؟
يه كم توجه و دقت راه دوري نمي ره . استفاده از مغز
اگر هم بوده از طرف مسئولين مورد توجه و تائيد نبوده .
مهدی
واقعا حرکت و برنامه فرهنگی دولت تدبیر و امید بینظیره
به جهنم!
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا کلمه اداپته رو نتونسته با فرهنگ ایرانی اسلامی خودش جور در بیاره بعد می خواد برای مدلینگ غربی اداپته ایرانی اسلامی پیدا کنه اصلا این اداپته کی هست
Iran, Islamic Republic of
خوب سوال اینجاست .اگر این زمان احمدی نژاد شروع شده چرا اون زمان گیر نداده اید؟؟؟؟
خوبه آدم از مغزش استفاده كنه والا آلزايمر ميگيره
حتي زمان پيامبر هم بوده ولي آيا پيامبر تائيدشان مي كرد ؟؟؟؟؟؟؟
یاران شیطان در لباسهای و نقشهای گوناگون در آخرالزمان ظاهر شوند. عده ای مثل داعشیان، عده ای هم مثل مردان کم غیرت و زنان بد پوشش...
حسین
Iran, Islamic Republic of
آیا باورکردنی است بعد از 35 سال در جمهوری اسلامی به نام اسلام چنین اتفاقاتی بیفتد؟!!من که باورم نمی شود. یعنی شهید باکری و همت و خرازی و کاظمی و برونسی و شهبازی و ... برای این چیز ها شهید شدند؟!!!
مگه تو بقیه جاهای ایران و زمان دولت های قبل عکاس آقا از خانم ها عکس نمیگرفت؟!
این موضوع که مطرح می شود زمان دولت قبل و دولتهای قبلی هم رخ داده بود ولی این مهم است که جهت دهی از طرف دولت و رئیس دولت نبود ولی الان هست و همین مسئله را سخت می کند .
Iran, Islamic Republic of
خدا مسولینی که کم کاری میکنن ، اگر قابل هدایتن ، دایت کنه ، اما اگر مغرض و غیر قابل هدایتن ، به حق خون تمام شهدا ، به حق علی اصغر امام حسین علیه السلام ، به زمین گرم بزنه و هفت نسلشون رو بدبخت کنه و لعنت کنه
آنچنان داد از وضعيت تاسف بار زديديد كه فكر كنم خانمها با چه وضعي در فيلم ديده مي شوند برادر شما با تفكراتت كه دست داعش را هم از پشت مي بندي !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
يه كم فكر كني راه دوري نمي ره

ببين حتي اون خارجي هاي نامسلمان هم فهميدن كه اسلام اين مدلي نيست ولي متاسفانه تو نه ؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاسف بار نیست وقتی که حضرت زهرا (س) که برترین زنان عالم است در برابر نابینا حجاب به سر میکند ،ما می توانیم در برابر این بی حیایی ها سکوت کنیم .خدا لعنت کند آنان را که به خاطر دنیای خودشان دختران و پسران ما را به اعماق آتش سوق می دهند . حیف از این بدنها که روزی باید خوراک کرم ومورچه های زیرزمین شود .خدایا روحهای بزرگ به این جوانان عطا کن تا از دام شیطان نجات پیدا کنند
مجید
Iran, Islamic Republic of
با سلام. با تشکر از دو مطلبی که وضعیت تاسف بار فرهنگی کشور را گوشزد کرده ایدو امیدوارم فارغ از جریانات سیاسی دلسوزیهایمان درد دین و از روی خداترسی باشد.
طبق فرمایش امام علی علیه السلام اگر روزی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای ترک شود ، اشرار بر آنها مسلط می شود و دعای خوبان هم (حتی) مستجاب نمی شود
تارینه
شما چه دل خجسته ای داری اگه جرات داری به این دخترا بگو یکم حجابشونو رعایت کنند ...درسته قورتت میدن... والا من که دخترم میترسم بهشون حرف بزنم...درضمن امر به معروف ونهی از منکر شامل حال کسایی میشه که ندونسته کار خطایی انجام میدن نه اینا که از روی غرض بزک دوزک میکنند!
نگهبان خانه
United Kingdom
بهتر ه به جای اعلام نظر را جع به هر کسی و هر موضوعی غافل نشیم از خودمون وخانواده امون تا یه وقت بچه هامون طوری تربیت نشوند که با این جریانات کنار بیایند
الان همینطوری برخی درخیابانهاراه میروند!عکاس میتوانست درخیابان منتظربماندتااز چهره های قشنگ ترعکس بگیرد!
Iran, Islamic Republic of
حالا تو دوربین هیچ نامحرمی نیومده بود سمت این سفیران!!! پشت دوربین ببین چه میکنن ....!! تو یه مغازه میری حتی باحجابم که باشی فروشنده مرد میاد سمتت که مثلا اینجای لباس براتون گشاده بذارین سایز خودتون رو بهتون بدم!!! اینا که دیگه جای خودشونو دارن. ارواح عمشون کدوم خری میره تو شوهای این ارازل اوباش لباس ببینه به غیر از اروباشی مثل خودشون!
علی
ما همواره با خودمون مشکل داریم. هر کی حق داره نظرش رو بگه. ولی متاسفانه فقط بلدیم به اظهارنظر همدیگه توهین کنیم. تا زمانیکه اینگونه باشیم هیچ چیزی درست نخواهد شد و روزبروز پس رفت می کنیم. پس بیایید نظرات هم رو محترم شماریم. تو یه مسئله ساده همدیگه رو قبول نداریم. حالا تو سیاست ببین دیگه چه خبره!
محمد
بیایید نظرات هم را محترم شماریم. متاسفانه در هر اظهار نظر همگانی، فقط به نظرات یکدیگر توهین می کنیم. تا وقتی چنین هست. روزگار از این بهتر نخواهد بود عزیزان.
فاطمه
شأن ایرانی اسلامی رو حفظ کردین یا شأن خودتون رو پایین آوردین تا با ارزش های بیارزش غربی هم طراز بشین؟!