چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۳
رهبر انقلاب در بازديد از توانمندي‌هاي خودروسازي:

نبايد به دلايل واهي دروازه را به روي واردات باز كرد

سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب: 103808
مقام معظم رهبري ضمن تاکيد بر اهميت رشد صنعت داخلي و اظهار ناخرسندي از سياستهاي واردات خودرو فرمودند: يك توهم خطرناكي از قبل وجود داشت مبني بر اينكه ميان زندگي عقلاني و توسعه يافتگي با پايبندي به ارزشهاي معنوي، اخلاقي و ديني تقابل و تضاد وجود دارد ولي جمهوري اسلامي ايران اين توهم را باطل كرد.
نبايد به دلايل واهي دروازه را به روي واردات باز كرد
به گزارش جهان به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز با حضور در يكي از مراكز بزرگ صنعتي از نزديك در جريان بخشي از توانمنديهاي صنعتي كشور به ويژه در حوزه صنعت خودروسازي و توليد موتور ملي قرار گرفتند.

در اين بازديد كه حدود 3 ساعت به طول انجاميد و تعدادي از وزرا و مديران بخش صنعت و معدن حضور داشتند، كارشناسان مربوطه در هر بخش توضيحات لازم را ارائه كردند.

خط توليد موتور ملي خودرو از جمله بخش هايي بود كه مورد بازديد رهبر انقلاب اسلامي قرار گرفت. در اين خط توليد، نحوه توليد بخشهاي مختلف موتور ملي و آزمون هاي آن از نزديك به نمايش گذاشته شد.

موتور ملي ديزلي يكي از بخشهاي مهم نمايشگاه توانمنديهاي صنعت خودروسازي كشور بود. در اين بخش اولين موتور ديزل سنگين ساخت داخل معرفي شد كه اين موتور در بخشهاي ريلي، دريايي، نيروگاهي و صنعتي كاربردهاي فراواني دارد.
طراحي و ساخت اين موتور با همكاري مراكز تحقيقات دانشگاهي و تربيت نيروهاي متخصص امكان پذير شده است. از جمله طرحهاي آينده در زمينه توليد موتور ديزل سنگين، طراحي و ساخت موتور ديزل دوگانه سوز است.

همچنين انواع موتور ملي به ويژه موتور ملي بعضي خودروهاي داخلي، و موتور ملي پايه گازسوز در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده بود.

بخش ديگر نمايشگاه توانمنديهاي صنعتي، استفاده از فناوريهاي جديد بويژه نانو در طراحي و ساخت قطعات مختلف خودرو بود. از فناوري نانو در ساخت پوشش ضدلك روكش ها، پوشش هاي خود تميز كننده روي شيشه هاي خودرو، پوشش هاي ضد خش در رنگ خودرو، و در بخش هاي ديگر خودرو استفاده خواهد شد.

همچنين تعدادي از خودروهاي سواري توليد داخل نيز مورد بازديد رهبر انقلاب اسلامي قرار گرفت.

حضرت آيت الله خامنه اي سپس در جمع مديران و كارشناسان صنعت و معدن كشور با اشاره به اهميت بسيار بالاي استقلال و پيشرفت صنعتي، در اعتلا و رشد ايران اسلامي، حركت كشور در بخش هاي مختلف از جمله صنعت را رو به جلو دانستند و تأكيد كردند: با وجود پيشرفتهاي ارزشمند در صنعت كشور اما بايد با كار، تلاش و پيگيري دوچندان و خستگي ناپذير و تكيه بر دانش و علم، و ارتقاي كيفيت محصولات داخلي، يك حركت جهشي در بخش صنعت انجام شود.

ايشان بازديد امروز خود را حركتي نمادين جهت تأكيد بر اهميت بخش صنعت در پيشرفت كشور خواندند و افزودند: يك توهم خطرناكي از قبل وجود داشت مبني بر اينكه ميان زندگي عقلاني و توسعه يافتگي با پايبندي به ارزشهاي معنوي، اخلاقي و ديني تقابل و تضاد وجود دارد ولي جمهوري اسلامي ايران اين توهم را باطل كرد.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه اسلام، دين معنويت و علم است، خاطرنشان كردند: ما مي توانيم هم عقلاني و منطقي و همراه با پيشرفت زندگي كنيم و هم پايبند به ارزشهاي اخلاقي و فرائض ديني باشيم.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: صنعتگران و مديران بخش صنعت بايد نماد اين حقيقت باشند.

ايشان با تأكيد بر اينكه پيشرفتهاي به دست آمده در بخش صنعت كشور، بسيار ارزشمند است، خاطرنشان كردند: اين پيشرفتها آغاز راه است و بايد با يك حركت جهشي بتوانيم در همه عرصه هاي صنعتي روي پاي خود بايستيم و به فكر و ابتكار ايراني تكيه كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به شايستگي هاي ايران اسلامي براي پيشرفت و خودكفايي در زمينه هاي مختلف صنعتي افزودند: لازمه تاريخ و ميراث عظيم تمدني، حركت مردمي كنوني، آمادگي جوانان و استعداد و هوش سرشار ايراني، درخشش صنعتي ايران اسلامي در دنياي اسلام است كه قطعاً دنياي اسلام از آن استقبال خواهد كرد.

حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه نكاتي را درخصوص بخش صنعت كشور بويژه صنعت خودرو يادآور شدند.

تنظيم سياستهاي بازرگاني بمنظور جلوگيري از واردات بي رويه يكي از نكات مهمي بود كه ايشان تأكيد ويژه اي بر آن داشتند.

*نبايد به استناد دلايل عمدتاً واهي دروازه را به روي واردات باز كرد

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: فراواني و ارزاني خوب است اما از آن مهمتر رشد صنعت داخلي است و نبايد به استناد دلايل عمدتاً واهي دروازه را به روي واردات باز كرد.

ايشان ضمن اظهار ناخرسندي از سياستهاي واردات خودرو و بعضي از تصميماتي كه در اين زمينه گرفته شده است تأكيد كردند: عموماً فلسفه و منطقي كه براي افزايش واردات مطرح مي شود، بالا بردن كيفيت محصولات داخلي است اما براي اين هدف گزينه هاي بهتري هم وجود دارد كه يكي از آنها اعمال سياستها و ضوابطي براي بالا بردن كيفيت محصولات داخلي است.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم بهره گيري از علم و دانش و تحقيق در بخش صنعت خاطرنشان كردند: مسئله پيوند صنعت و دانشگاه بسيار مهم است و بايد ارتباط مستحكمي ميان اين دو بخش برقرار شود تا بتوان به پيشرفت صنعتي مطلوب رسيد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اهميت صادرات صنعتي تأكيد كردند: همه بخشهاي صنعتي بايد محصولات خود را با محوريت صادرات توليد كنند و دستگاههاي مختلف دولتي نيز بايد با تلاش چند جانبه و هنرمندانه، بازار صادراتي را تأمين كنند.

ايشان با اشاره به ديدگاه اسلام درخصوص حفظ محيط زيست، رعايت استانداردهاي زيست محيطي را در محصولات صنعتي بويژه توليدات خودرو بسيار مهم دانستند و تأكيد كردند: براي رسيدن به پيشرفت صنعتي نبايد از كار، تلاش، و پيگيري مستمر خسته شد زيرا فرداي كشور و ملت ايران در گرو ابتكار، هوشمندي و پيگيري خستگي ناپذير صنعتگران و مديران بخشهاي صنعتي است.

رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اهميت پيگيري مستمر افزودند: دولت كنوني، دولتي فعال، پيگير، با همت و دلسوز است و زمينه مساعدي براي تلاش و كار خستگي ناپذير در بخشهاي مختلف بويژه صنعت وجود دارد.

حضرت آيت الله خامنه اي هوش و استعداد بالاي ايراني در كنار كار و پيگيري خستگي ناپذير را زمينه ساز پيشرفت جهشي خواندند و تأكيد كردند: امروز ايران اسلامي با همت، ابتكار، خلاقيت و اعتماد به نفس جوانان، در بخش هاي مختلف جزو چند كشور محدود صاحب علم و فناوري آن بخش ها است و اين حركت بايد با شتاب بيشتر ادامه پيدا كند.

در ابتداي اين ديدار محرابيان وزير صنايع و معادن در گزارشي از بخش صنعت و معدن كشور گفت: در پنج سال گذشته ضمن آنكه توليد كالاهاي مادر صنعتي همچون، فولاد، آلومينيوم، مس، سنگ آهن، سيمان، و خودرو رشد قابل توجهي داشته، رتبه جهاني ايران نيز در اين كالاها بهبود پيدا كرده است.

وي با اشاره به رشد 67 درصدي صنعت در كل رشد اقتصادي كشور افزود: مجموع صادرات محصولات صنعتي و معدني در طول برنامه چهارم توسعه، نيز بيش از سه برابر و نيم افزايش يافته است.

وزير صنايع همچنين با اشاره به افزايش صادرات خودروهاي ساخت داخل تأكيد كرد: محور اصلي در صنعت خودروسازي، طراحي، مهندسي، بومي سازي، صادرات و رعايت استانداردهاي زيست محيطي است.

ميرسليم ناظر عالي طراحي و توليد موتور ملي نيز در سخناني با اشاره به تلاش 12 ساله براي توليد موتور ملي گفت: تمام مراحل طراحي و ساخت چهار موتور ملي بوسيله متخصصان و كارشناسان داخلي و با همكاري مراكز دانشگاهي انجام شده است.

وي ساخت موتور ديزل سنگين را يكي از موفقيتهاي بسيار بزرگ متخصصان داخلي دانست و افزود: دانش فني ساخت موتورهاي ملي بصورت كتاب تدوين شده و در حال چاپ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام - ای کاش رهبر انقلاب به یک شرکت خصوصی می رفت تا علاوه بر اشنا شدن با مشکلات بخش کارگری از مشکلات یک کارافرین در بازار صنعت کشور اگاه می شدند .. لازم به ذکر است که این موتور ملی نتیجه دادن پول هنگفتی می باشد که چهار - پنج سال پیش سازمان حفاظت محیط زیست به ایران خودرو داد تا خط تولید پیکان برچیده شود و ایران خودرو این پول را به یک شرکت المانی داد تا طراحی موتور کند و انرا به نام موتور ملی در ایران می شناسند .
محدود کردن بازار خودرو به نام رشد و توسعه کشور تنها به کام افرادی است که از این خوان پر نعمت نه تنها برای خود بلکه برای هفت نسل بعد از خود توبره ها بسته ا ند . و دادن جنس بنجل به خلق اله هنر این افراد می باشد . هیچگاه فراموش نمی کنیم زمانی که پژو 405 در اتش خود جان هموطنانمان و مال انها را می سوزاند .
Iran, Islamic Republic of
چطورآقای میرسلیم گفته " تلاش 12 ساله براي توليد موتور ملي" ؛ در صورتی که به گفته برخی مسئولین فقط 8 ساله که توی این مملکت داره کار انجام می گیره و دولتهای قبلی فقط کارشون خوردن و خوابیدن بوده؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
هر چه این سید بزرگوار می گه دولت محترم گوش می کنه اما عمل ...این همه پرتقال های مصری و هفت میوه های چینی و وسایل ارایشی بونجل خارجی و هزار کوفت دیگه که در بازار داخلی موج می زنه یعنی چه؟