پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مشتری اصلی عسل ایرانی کیست؟

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 419501
رئیس گروه امور تولیدات زنبور عسل وزارت جهادكشاورزی گفت: در سال ۹۳ بیش از ۵ هزار تن عسل از کشور صادر شده، ضمن اینکه ترکیه مشتری اصلی عسل ایرانی است.
به گزارش جهان، ماشاالله جمشیدی در گفتگو با مهر از افزایش صادرات عسل در سال ۹۳ خبر داد و اظهارداشت: سال گذشته بیش از ۵ هزار تن عسل به ارزش بیش از ۲۸ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

وی؛ میزان صادرات عسل طی سال ۹۲ را حدود ۴ هزار تن اعلام کرد و افزود: ترکیه، امارات، افغانستان، عربستان، عراق و مالزی از جمله کشورهایی هستند که عسل ایرانی به آنجا صادر می‌شود.

جمشیدی اضافه کرد: ترکیه بزرگترین مشتری عسل ایرانی است و ۳۴۰۰ تن از عسل کشور به آنجا صادر شده است.

در همین زمینه حسن رکنی، معاون وزیر جهاد کشاورزی به مهر گفت: تولید عسل در کشور حدود ۷۴ تا ۷۵ هزار تن است که بخشی از آن نیز صادر می‌شود.

معاون وزیر جهادکشاوزی اضافه کرد: بررسی‌هایی که در زمینه شرایط و میزان تولید در حدود ۱۰ استان کشور انجام شده است، نشان می‌دهد علی‌رغم مشکلاتی که به دلیل کاهش بارش‌های طبیعی رخ داده بود، تولید این محصول طی سال ۹۳ بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه کشور ترکیه یکی از مقاصد اصلی صادرات عسل ایرانی است، افزود: مالزی، هند و افغانستان از دیگر مقاصد صادراتی عسل ایران هستند، ضمن اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس نیز رغبت زیادی به واردات این محصول از کشور ما دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *