پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ایران در مبارزه‌ با تروریسم‌ منتظر کسی‌نیست

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 380306
معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم، منتظر هیچ گونه ائتلاف بین‌المللی نخواهد ماند و بر اساس مسئولیت بین‌المللی خود و در چارچوب مقررات بین‌المللی عمل خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، خانم پاتریسیا آدام رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه که به کشورمان سفر کرده، بعدازظهر یکشنبه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

در این دیدار، تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا با تمرکز بر مباحث مبارزه با داعش و تروریسم و تحولات عراق ، سوریه و لبنان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در صلح و ثبات منطقه، بر اهمیت گفتگو با ایران در مسائل مهم جاری در منطقه خاورمیانه برای فرانسه و اروپا تاکید کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه علیرغم برخی اختلاف دیدگاه‌های سیاسی در مسائل منطقه، در مسائل قابل توجهی از جمله مبارزه با تروریسم و تقویت دولت عراق اشتراک نظر دارند و می‌توانند در این خصوص زمینه‌های همکاری نیز تعریف کنند.

پاتریسیا آدام هرگونه مداخله خارج از چارچوب سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم را مردود دانست.

امیرعبداللهیان نیز با اشاره به رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران برای گفت‌وگو و همکاری با فرانسه در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و ابراز تردید نسبت به رویکرد آمریکا برای مبارزه واقعی و ریشه‌ای با تروریسم، رویکرد اشتباه و گزینشی آمریکا و غرب در تعامل با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه و عراق را مهمترین دلیل تقویت این گروه‌ها و در معرض خطر قرار گرفتن ثبات و امنیت منطقه دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم، منتظر هیچ گونه ائتلاف بین‌المللی نخواهد ماند و بر اساس مسئولیت بین‌المللی خود و در چارچوب مقررات بین المللی عمل خواهد کرد.

امیرعبداللهیان افزود: به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران، بهترین راهکار برای مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه، کمک و تقویت دولت‌های عراق و سوریه است که به صورت واقعی مشغول مبارزه با تروریسم هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
1- جبهه غربی و عربی با محوریت آمریکا و عربستان پس از حدود سه سال جنگ همه جانبه و فراگیر علیه دولت و ملت سوریه از کسب هر سطحی از پیروزی نا امید و شکست را پذیرفتند لذا از اوئل سال 92 به آرامی شعار نیروهای در جنگ با سوریه از معارضه اسد به حکومت اسلامی شام و عراق تغییر ماهیت یافت. داعش به مرور بخشی از نیروهای در جنگ با سوریه را که از هویت مختلفی بالغ بر چهل ملیت برخوردار بودند را به سمت عراق ، ترکیه و حتی ایران انتقال دادند تا صحنه و موضوع نبرد با سوریه با مفاهیم جدید جایگزین و موضوع شکست خفت بار جبهه غربی و عربی با موضوعی جدید و رویاروی با حامیان اصلی نیروهای میدانی جنگ با سوریه جایگزین گردد.
2- جمهوری اسلامی ایران طی تمامی روزهای ایستادگی سوریه در برابر جنگی همه جانبه جبهه غربی و عربی بطور رسمی و آشکار با ارسال کمک های لازم مادی و معنوی سوریه را مورد حمایت عملی قرار داده و رسما ایستادگی در برابر تهاجم بین المللی به سوریه را اعلام کرد. حضور رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران به اتفاق هیات همراه در دمشق و دقیقا همزمان با روزی که رییس جمهور آمریکا بعنوان ساعت آغاز تهاجم هوایی آمریکا و متحدین به سوریه اعلام کرده بود پیامی بسیار واضح و روشن برای تمامی دولتهای ضد سوری داشت پیامی که به وضوح مانع از شکل گیری تهاجم بین المللی به سوریه شد.
3- داعش از بدو تشکیل هدف غایی و اصلی خود را جنگ با منحرفین از شرعیت اسلامی علی الخصوص شیعیان اعلام کرد داعش خون ، مال و ناموس شیعیان را مباح دانسته و هر اقدام علیه شیعه را دارای صوابی عظیم برشمرد. لذا جنایات ناشی از حضور داعش در عراق ابتدا متوجه شیعیان و بدلیل مقاومت عمومی مردم به سمت پیروان سایر مذاهب اسلامی و اکراد جهت گیری کرد. داعش مهمترین هدف و مسئولیت خود را نابودی تفکر و اعتقادات شیعیان می داند بطوریکه مبادرت به هر جنایتی علیه جان ، ناموس و مال شیعیان را مباح اعلام می کنند.
4- داعش بعنوان بخشی قابل توجه از معارضه دولت اسد که غیر شیعه و در حاکمیت بر کشوری با اکثریت پیروان سایر مذاهب اسلامی است قرار گرفت تا بدینوسیله نفوذ و حضور غیر مستقیم جمهوری اسلامی ایران در منطقه استراتژیک شام را با چالشی جددی روبرو کند. سرنگونی حکومت اسد و تفکر و باورهای همسو با جمهوری اسلامی ایران در سوریه به مثابه آغاز تهاجم همه جانبه به حزب الله لبنان و شکست خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تلقی می شد ایران نیز با علم به این نکته کلیدی رویارویی جدی و غیر منعطف در برابر تهاجم همه جانبه علیه سوریه را در دستور کار قرار داد تصمیمات و اقدامات با کمترین ریسک پذیری که جبهه غربی و عربی را ناچار از پذیرش شکست در جبهه سوریه کرد.
5- جبهه غربی و عربی با ایجاد گروه شیطانی داعش با شمایل و شعارهایی اسلامی(ضد شیعی) در صدد بودند تا با تیغی بنام اسلام به مقابله با جمهوری اسلامی ایران و تمامی ملتها و گروههای همسو اقدام کنند انتخابی که بدلیل انحرافات ذاتی قابا اشاره در وجود هر گروه با تفکر تکفیری و سلفی به زودی به مجموعه غیر قابل کنترل و مدیریت تبدل شد همانطور که قبلا در بازی القاعده تجربه کرده بودند لذا با اذعان به افسارگریختگی داعش در تلاش برای مدیریت موضوع و دستیابی به وجه آبرومندانه مبارزه با شکل جدیدی و افراطی تروریسم سازمان یافته می باشند. راهبردی که باید به بازیابی اعتبار جبهه غربی و عربی منجر گردد.
6- جبهه غربی و عربی برای آغاز برخورد با داعش ابتدا با غیر مسلمان خواندنشان نسبت به انکار ماهیت دینی این مجموعه تکفیری اقدام کرد تا بدینوسیله ضمن فاصله گذاری داعش با تفکر و باورهای منحط حکام وهابی عربستان زمینه مبارزه با محوریت آمریکا و عربستان را مشروع سازی کنند.
7- آمریکا با انکار ماهیت اسلام تکفیری و سلفی داعش در تلاش است تا معیار سازی در تأیید و انکار ماهیت دینی علی الخصوص اسلامی را بدست گیرد موضعی که می تواند به مثابه یک پیروزی برای این کشور محسوب گردد حتما با همین منطق است که مقامات کشورمان هوشمندانه معیار سازی آمریکایی را حتی اگر با بخشی از دیدگاه موضوعی ما در باره داعش همخوانی داشته باشد به شدت مورد تریدد قرار داده و از هر گونه همکاری و همراهی با آمریکا حتی در برخورد با داعش نمی پذیرد.
8- جمهوری اسلامی ایران طی سه سال گذشته(سوریه) و سال تا اواخر مرداد ماه امسال تنها کشوری بود که از ایستادگی سوریه و مقاومت مردم و دولت عراق در برابر لشکر شیطانی داعش عملا حمایت کرد حمایتی که به کرات توسط مقامات سوریه و عراق مورد تأکید قرار گرفته است چنانکه اشاره فرمودند آقای بارزانی رییس اقلیم کردستان و نوری مالکی نخست وزیر وقت عراق به صراحت اعلام فرمودند که ایران تنها کشوری بود که برای مقابله با داعش عملا به عراق کمک کرد نکته حائز اهمتی که با نگاهی متفاوت طی تمامی مدت مذکور توسط مقامات جبهه غربی و عربی حامی داعش به اعتراض مورد تأکید قرار گرفته است.
9- داعش در جنگ همه جانبه غزه علیه تهاجم همه جانبه رژیم صهیونیستی هر گونه مقابله با این رژیم را رد کرده و تهاجم به ایران را موضوعی مهمتر اعلام کرد در حالی که رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر برای بازتولید هویتی مقبول در افکار عمومی و بازگشت به صحنه در تلاش برای القاء همکاری نظامی و عملیاتی در برخورد آمریکا با داعش می باشد برخوردی که اصولا در نقطه آغاز نیز قرار نگرفته است.
10- داعش با همراهی سکوت جهانی علی الخصوص جبهه غربی و عربی در قتل عام فجیع مسلمانان سوریه و عراق از هیچ اقدام حیوانی و شیطانی فروگذار نکرد جنایاتی که حتی با سکوت خفت بار قابل انتظار از سوی سازمان ملل و شورای امنیت این سامان مورد همراهی و تأیید قرار گرفت و امروز این جبهه شکل دهنده و حامی لشگر شطانی داعش در تلاشند با اتکال به چند جنایت نمایشی بر حق خود در مدیریت مبارزه جهانی با جانیان خود ساخته ـدکید کنند موضوعی که با هوشمندی مورد پذیرش ایران نخواهد بود و ایران با حضور در چنین بازی به مشروع سازی چنین تلاش شیطانی اقدام نمی کند.
جمهوری اسلامی ایران با اتکال بر تعالیم بر گرفته از شریعت نبوی(ص) و اخلاق علوی(ع) ضمن تقبیح وقوع هر جنایت و ظلمی علیه بندگان خدا هرگز نباید قتل عام بالغ بر چند صد هزار انسان بی گناه طی سه سال گذشته در سوریه ، لبنان ، فلسطین اشغالی و عراق را فراموش کند و اجازه دهد تا شرکای این جنایات شیطانی امروز در جایگاه مقابله کنندگان با داعش بنشینند و خود را مبرای از این همه جنایت بدانند.