پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

درمان یبوست با ماساژ شکم

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 457905
یبوست مشکلی است که برای همه به وجود می‌آید و بهتر است نسبت به درمان آن آگاهی پیدا کنیم.
به گزارش جهان، محمد باقر مینایی عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی تهران و متخصص طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ایجاد و درمان یبوست در افراد گفت: علت ایجاد یبوست در افراد سالم به  غذا بر می‌گردد؛ خوردن غذاهایی مانند ، غذاهای دیر هضم، جویدن کافی ، خوردن غذاهایی که زیاد مانده‌اند و یا از ترکیبات که زمان زیادی از شان گذشته درست شده‌اند و همچنین غذاهایی که از گوشت‌هایی که مدت زمان طولان در فریزر بوده‌اند ایجاد می‌شود. 
 
وی افزود: غذاهای دیر هضم مانند: تخم مرغ عسلی به آن می‌گویند ایجاد یبوست می‌کند،‌سالاد الویه هم به دلیل داشتن سس و سیب زمینی ایجاد یبوست می‌کنند. 

مینایی بیان کرد: مردم باید در خرید گوشت دقت کنند، گوشت حیوان جوان سریع‌الهضم است و گوشت حیوان پیر دیرهضم می‌باشد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بهتر است بعد از اجابت مزاج دست را بر روی شکم بگذارند و موافق عقربه‌های ساعت شکم را مالش دهند. به دلیل اینکه بعد از اجابت مزاج تمام روده‌ها باز است وقتی این حرکت انجام گیرد باعث جمع شدن مجرای باز می‌شود و دیواره روده تقویت می‌شود.
 
وی ادامه داد: دمنوش خاک شیر و بارهنگ در درمان یبوست هم تأثیرگذار هستند. یک قاشق چایخوری خاک شیر را با 5/1 لیوان آب در قوری می‌گذارند که بجوشد، آن را می‌گذارند ولرم شود و بعد میل می‌کنند.
 
مینای افزود: هنگام خوردن شیر چون شیر به خودی خود سرد است بهتر است گل محمد به آن اضافه کرد و بعد میل کرد چون گل محمدی گرم است و ترکیب این دو اعتدال به وجود می‌آورد. خوردن سبزیجات همراه غذا و سالاد فصل هم کمک به درمان یبوست می‌کند.
 
مینایی خاطرنشان کرد: خانم‌ها به دلیل اینکه فعالیت جسمی بیشتری نسبت به آقایان دارند، کمتر از آقایان به یبوست دچار می‌شوند. همچنین امروزه جوانان بیشتر دچار یبوست هستند و علت آن هم کم توجهی در هنگام غذا خوردن است. چون غذا را خوب نمی‌جوند جذب در بدنشان کمتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *