جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۶

کنایه آیت‌الله مکارم به دولت سابق/ نگرانم

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 355809
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در داخل نیز مشکلات اقتصادی و فرهنگی فراوان است، ادامه داد: ریشه مشکلات اقتصادی از سویی تحریم‌ها و فشارهای خارجی و از سویی دیگر اشتباهاتی بود که در گذشته انجام شد و کشور را در یک چالش برد، ان‌شاءالله که سؤنیت نداشته‌اند.
کنایه آیت‌الله مکارم به دولت سابق/ نگرانم
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید امروز در دیدار دبیرکل و شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) توجه به علم را یک اصل مهم در دین مبین اسلام و مکتب تشیع دانست.

وی با بیان اینکه تحصیل تمام علومی که نیاز جامعه به آن وابسته است، واجب کفایی به شمار می‌رود، ابراز داشت: در دنیای امروز جوامعی که در علوم مختلف پیشرفت داشته‌اند داعیه حکومت بر همه دنیا را دارند و این وظیفه ما را سنگین تر می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه هیچ فاصله‌ای بین حوزه و دانشگاه نمی‌بینیم، گفت: دشمنان ما همواره اصرار داشته‌اند که بین دانشگاه و حوزه‌های علمیه تضاد ایجاد کنند و آنها را به جان هم بیندازند و با پیروزی انقلاب هم ارتجاع سرخ و سیاه را مطرح کردند.

وی شرایط فعلی کشور را خطیر، حساس و پیچیده عنوان کرد و افزود: از نظر خارجی هر روز دشمنان ما بهانه تازه‌ای می‌گیرند و اگر یک مسئله را حل کنیم بهانه‌ای دیگر می‌گیرند، امیدواریم مذاکرات به جایی برسد اما نباید مطمئن باشیم و خود را از فریضه‌های دیگر و وظایفی که در قبال آن داریم غافل کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در داخل نیز مشکلات اقتصادی و فرهنگی فراوان است، ادامه داد: ریشه مشکلات اقتصادی از سویی تحریم‌ها و فشارهای خارجی و از سویی دیگر اشتباهاتی بود که در گذشته انجام شد و کشور را در یک چالش برد، ان‌شاءالله که سؤنیت نداشته‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: مشکلاتی نیز از ناحیه خود مردم وجود دارد که متاسفانه برخی بی‌انصافی می‌کنند و بی‌دلیل قیمت اجناس را بالا می‌برند و بر مشکلات اقتصادی می‌افزایند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اشتباهات گذشته را تکرار کرده و باید مشکلات اقتصادی را با تدبیر حل کنیم، تاکید کرد: مشکلات اخلاقی در زمان ما عوامل و سرمنشاهای بسیاری پیدا کرده است، ۹۰ درصد ماهواره‌ها در خوشبینانه‌ترین فرض دعوت به فساد می‌کنند و متاسفانه با گسترش فناوری‌های روز نشر فساد امکان بیشتری پیدا کرده و همین تهدیدی جدی برای جوامع و خانواده‌ها است؛ شبهه افکنی دشمنان علیه اصل دین و اعتقادات مذهبی نیز در جای خود قابل بحث است.

استاد حوزه علمیه قم نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب را بسیار هوشمندانه توصیف و تصریح کرد: باید مسائل و مشکلات اقتصادی و مشکلات فرهنگی را در کنار هم با عزم ملی و مدیریت جهادی حل کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم همه دست به دست هم دهیم تا پایان سال بتوانیم نتیجه بگیریم و شعار سال را به واقعیت برسانیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی مشکل تورم در کشور را جدی عنوان و اضافه کرد: اگر مسئله هدفمندی و قیمت حامل‌های انرژی مجلس و دولت به صورت جدا و غیر همزمان مورد اصلاح قرار می‌گرفت بهتر بود؛ اما به هر حال هیچ چیز در زندگی بن‌بست ندارد و می‌توان مشکلات را با اخلاص، درایت و وحدت حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی حالت انفعالی و یاس و نا امیدی در جامعه را بگیریم، اذعان داشت: باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کرد چرا که همه مشکلات قابل حل است و ما مشکلاتی سخت‌تر از مشکلات کنونی را پشت سر گذاشته‌ایم و عمر ۳۵ ساله انقلاب با وجود توطئه‌های وحشتناک دشمنان شبیه معجزه است.

استاد حوزه علمیه قم خواستار حفظ وحدت نیروهای داخلی شد و با بیان اینکه من نگران اختلاف جناح‌ها و گروه‌ها هستم، ابراز داشتند: در حالی که دشمنان همه را می‌کوبند باید وحدت داشته باشیم، انصاف نیست که اختلاف داشته باشیم. اختلاف سلیقه‌ها نباید به جنگ، نزاع و مخالفت تبدیل شود.

وی با اشاره به شعار اعتدال تاکید کرد: در هر جامعه‌ای تندروهایی هستند اما اگر اکثریت جامعه به سمت اعتدال بروند تندروها منزوی می‌شوند و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و باید در همه مسائل اعتدال داشته باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه همه باید به اصول اسلام پایبند باشند، افزود: آنچه تا امروز کشور ما را سرپا نگاه داشته ارزش‌های دینی و اسلامی بوده است و آنچه ما را در برابر دشمنان حفظ می‌کند پایبندی به اصول اسلام است.

وی ابراز داشت: آمریکایی‌ها اگر نیروی مذهبی در جوانان ما نبود بارها به ما حمله کرده بودند، ترس آنها از بسیجیان جان برکف است که از مرگ نمی‌ترسند، سربازان آمریکایی‌ها گرفتار بیماری‌های روانی می‌شوند و خود کشی می‌کنند، اما رزمندگان ما اینگونه نیستند و باید بیش از پیش باورهای ایمانی و اعتقادی جامعه را تقویت کرد و اگر در این عرصه ضعف پیدا کنیم آینده ما خطرناک خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ریشه مشکلات اقتصادی از سویی تحریم‌ها و فشارهای خارجی و از سویی دیگر اشتباهاتی بود که در گذشته انجام شد و کشور را در یک چالش برد، ان‌شاءالله که سؤنیت نداشته‌اند..
کاملا قبول دارم.
hamid
خدا انشالله ایشان رو حفظ کنه و واقعا برای دولت سابق متاسفم که دل علما رو خون کرد
میثم
ایشان به این مسائل ورود نکنند بهتر است، ایشان اگر تحقیق در باره ظرفیت های مملکتمون بکنند متوجه می شوند که تحریم ها تاثیر کمی یر اقتصاد ما می تواند داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
یعنی تحریم و فشار خارجی واشتباه سوئنیت تعبیر میشه ! این تقوا
علي
Iran, Islamic Republic of
ُسلام
...
آخه افتخار مي كنيد كه تيتر بزنيد كه آيت الله مكارم به دولت قبلي كنايه زده؟!
....
علی
آیت الله مکارم مرجع تقلید من هستند و احترام زیادی برای ایشون قائل هستم، ولی معتقدم عملکرد و مواضع ایشون در قبال دولت قبل از انصاف خارج بود.
Iran, Islamic Republic of
پس مرجعتو عوض کن مثل اینکه تو بیشتر میفهمی!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت اله جای شکرش باقی است که بخشی را به تحریم ها نسبت دادید قبلا که همه را یک باره به دولت منتسب می کردید....
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت اله اگر مقاومت در برابر زیاده گویی دشمنان ایجاد چالش است بفرمایید ببینم آیا باید در مقابل دشمنان تسلیم شد؟؟ ...
قابل توجه بعضی ها که هنوز نفهمیدند احمدی نژاد چه بلایی سر مملکت آورد.

....
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام برادران بزرگوار، خداقوت؛
به نظرم این تیتر شما با نص بیانان معظم له همخوانی ندارد. ایشان ریشه مشکلات را عوامل بیرونی و درونی دانسته اند. دقت کنید فرموده اند: اشتباهاتی که در گذشته انجام شد... و این را نباید صرفا حمل بر دولت سابق نمود. این کار برخلاف فرمایشات مقام معظم رهبری و قطعا مورد نظر حضرت آیت الله مکارم هم نیست. اتفاقا خیلی ازریشه های مشکلات اقتصادی به دوره آقایان هاشمی و خاتمی نیز برمی گردد. خود شما الحمدلله مستحضرید. لطفا در انتساب اقوال در این رسانه ارزشی دقت بفرمایید.
باتشکر
آدمیزاد
Colombia
خیلی بی انصافی است که تحریم ها را بگردن احمدینژاد بیاندازید.
Iran, Islamic Republic of
یادم نمیاد که وقتی دولت سابق سود بانکی رو کاهش داد ایشون به عنوان یک حامی دین حمایتی کرده باشن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مسئولان دولت ها باید جوابگوی اشتباهاتشان باشند! این ها اشتباه می کنند و می روند و مردم باید هزینه بدهند!!
اكبر
Iran, Islamic Republic of
امان از اهالي دفتر بزرگان !!
ما تازه داریم قدر احمدی نژاد رامیدونیم.