جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۲

قائم‌مقام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی: از سهمیه بنزین بی‌خبرم!

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 424000
منصور ریاحی افزود: دستور جدید برای سهمیه بنزین خردادماه خودورهای شخصی به شرکت پخش فراورده‌ها ابلاغ نشده است؛ شرکت ما فقط یک شرکت مجری است.
قائم‌مقام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی: از سهمیه بنزین بی‌خبرم!
به گزارش جهان، منصور ریاحی، قائم‌مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با نسیم تاکید کرد که تاکنون هیچ گونه دستور جدیدی در مورد سهمیه بنزین و یا افزایش قیمت آن به شرکت متبوع او ابلاغ نشده است.

از قرار معلوم، سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای عمومی و وانت بارها برای خردادماه سال جاری هم شب گذشته به کارت سوخت دارندگان این دست خودروها واریز شده، با این تفاوت که خودروهای شخصی از دریافت این سهمیه بی نصیب مانده‌اند.

برخی گمانه زنی‌ها، تعلل دولت درعدم واریز سهمیه سوخت خودروهای شخصی در خردادماه سالجاری را برخاسته از اراده دولت برای جابجایی بهای سوخت بنزین برشمرده است.

مجلس شورای اسلامی، در بررسی قانون بودجه سال ۹۴ به افزایش پنج درصدی قیمت فرآورده های نفتی در سال ۹۴، رای مثبت داده که از همین رهگذر، شائبه افزایش قیمت بنزین و سایر فرآورده های نفتی در سال جاری مطرح شد، هرچند که سخنگوی دولت بعدها، این افزایش قیمت را رد کرد.

محمدباقر نوبخت، افزایش قیمت بنزین و سایر سوخت های مصرفی در سال ۹۴ را منتفی دانسته و اعلام داشته بود که در حال حاضر نیازی به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۴ وجود ندارد. این ۵ درصد افزایش قیمت سوخت، هر ساله در قانون بودجه وجود داشته و آنچه که عمل می‌شود از همین ۷۰۰ تومان و ۱۰۰۰ تومان برای هر لیتر کسر می شود و نیازی به افزایش قیمت ها نخواهد بود.

با این حال، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هم تاکید کرده است: واریز سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای خردادماه سال جاری در مرحله تصمیم‌گیری قرار دارد و با رد هر گونه مشکلات فنی سامانه هوشمند سوخت به منظور واریز سهمیه‌های بنزین خردادماه، اظهار دشت: هیچ مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت وجود ندارد و دلیل عدم واریز سهمیه بنزین خودروهای شخصی صرفا به دلیل «تصمیم‌گیری‌های دولتی» است.

هفته پیش، ناصر سجادی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از تثبیت سهمیه‌های بنزین خودروها تا پایان سال جاری خبر داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
United States
چرا نظرات مردم را پخش نمیکنید
بابانخواستیم سخنگوی دولت تدبیر وامید اظهارنظر بکنه .چون عین قطع یارانه ها بالا خره گندش درمیاد.