سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵

بمبِ تویتری فرزند سید حسن نصرالله

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب: 404606
فرزندِ سید حسن نصرالله، با ایجاد هشتگی در تویتر، پیروزی تازه ای را برای مقاومت و حزب اللهِ لبنان در عرصه مجازی رقم زد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، در حالی که شادیِ پیروزی مقاومت ضد رژیم صهیونیستی، سراسر لبنان و کشورهای اسلامی را آکنده بود، "سید جواد" فرزند سید حسن نصرالله، با ایجاد هشتگِ "سست تر از خانۀ عنکبوت" در صفحه خود بر روی تویتر، موجی از تاییدها را با خود همراه کرد، تا جایی که دستکم یک میلیون نفر این "توئیت" را به اشتراک گذاشتند و حدود ۱۷ میلیون کاربر اینترنت نیز پست هایی با این عنوان نوشتند.

"سید جواد حسن نصر الله" در این توئیت، به بخشی از سخنرانی سید حسن نصرالله در سال ۲۰۰۰ در منطقه بنت جبیل اشاره کرد که پس از عملیات پیروزمندانۀ "چهارشنبه" ایراد کردند و با استناد به آیه ای از سورۀ عنکبوت گفت: به خدا، به خدا که اسرائیل، سست تر از خانۀ عنکبوت است.

بازتابِ گستردۀ توئیتِ فرزندِ سید حسن نصرالله، به مثابه پیروزی دیگری در عرصه مجازی، بود که موجی از اظهارنظرها و پست ها را بر روی تویتر برانگیخت.

برخی از کاربران، عکس هایی از کشته های اسرائیلی و شکستِ آنان و اشک ریختنِ سربازان صهیونیست در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ منتشر می کردند، برخی دیگر عکس هایی از جشن های مردم در جنوب لبنان و بیروت منتشر می کردند. گروهی دیگر فیلمی را منتشر کردند که در آن، "نوال بری" خبرنگار شبکه "الجدید" در حال مصاحبه با ساکنان مناطقِ مرزنشین به همراهِ زنانِ منطقه، به افتخار پیروزی، کِل می کشد.

در این میان، پست هایی درباره تفاوتِ حس و حال مردمِ مطمئن لبنان در مقایسه با شهرک نشینانِ وحشت زده صهیونیست ها منتشر کردند.

بخش قابل ملاحظه ای از توئیت ها، مربوط به عکس های شهدای عملیات قنیطره بود.

"مهدی منصور" عکسی از شهید "جهاد عماد مغنیه" را منتشر کرد و زیر آن نوشت: "آن ها از دستِ مردانِ پدرت به ستوه آمدند، همچنین از نام تو به ستوه آمدند، زیرا هرگاه نام تو برده می شود، نامِ پدرت همراه آن است (جهاد عماد مغنیه). آن ها نفهمیدند کسی که باد را آفریده است، می تواند، در هر خانه یک "جهاد" بیافریند."

شماری از کاربرانِ تویتر نیز به تجلیل از صلابتِ مادران شهدا پرداختند.

"علی نعمه" نوشت: شما باشکوه ترین مادران هستید، مادرانی که انتظار کشیدند و انتظار کشیدند، تا این که پیروز شدند.

"مریم جواد" نیز نوشت: از مادرانی که فرزندانشان را برای حفاظت از جان فرزندانمان فدا کردند، تجلیل و قدردانی می کنیم. اشکتان را سپاس، صبرتان را سپاس، پیروز خواهیم شد.

در این میان، "عباس زهری" پستی پر بازدید کننده بر روی تویتر گذاشت که موجی از توئیت های مشابه را سبب شد.

وی نوشت: سبحان الله، سرانجام کار به جایی رسید که اسرائیل اعلام کند. حق واکنش در زمان و مکان مناسب را برای خود محفوظ می داریم.

"باسل العریضی" خبرنگار شبکه "الجدید" نیز در توئیتی مشابه نوشت: و سرانجام، زمانی فرا رسید که اسرائیل اعلام کند حق واکنش در زمان و مکان مناسب را برای خود محفوظ می داریم، و آمریکا دعوت به خویشتنداری کند.

"حسین عطیه" نیز با تکیه بر ضرب المثلِ "شکایت به غیرِ خدا، ذلت آور است" خطاب به صهیونیست ها که کارشان به شکایت و زاری رسیده است، نوشت: آن قدر شکایت کنید، تا از ذلت سرشار شوید.

از سوی دیگر، "علی وهبی" در توئیتی درباره اهمیتِ این پیروزی حزب الله تأکید کرد: قدرت و عظمت این واکنش، به این سبب است که در اوجِ آماده باشِ (اسرائیل) اتفاق افتاد.

"محمد علوش" خبرنگارِ پایگاهِ خبری "النشره" نیز در صفحه تویتر خود تأکید کرد: در قلبِ اراضی اشغالیمان و در اوج هوشیاری و آماده باشتان، شما را زدیم.. آیا نباید، به نصر الله (پیروزی خدا) دل استوار باشیم؟

"پل سلامه" نیز در همین زمینه نوشت: آهای ارتش صهیونیستی! باید به اطلاعتان برسانیم که فن آوری های پیشرفته تان، رادارهایتان، جنگنده هایتان و همه سامانه های نظامیتان، فاقدِ کارایی لازم است.

"ساره علویه" نیز با اشاره به بیانیۀ شماره ۱ حزب الله نوشت: وقتی بیانیه، شماره دار می شود، باید آمادۀ اتفاق بعدی باشی!

شماری از کاربران تویتر نیز حمایت خود را از عملیات حزب الله و مقاومت اعلام کردند.

"جهاد" نوشت: اگر می خواهید در صلح زندگی کنید، از سرزمین ما خارج شوید و دستتان را از گندم های ما کوتاه کنید و از آب های ما بیرون بروید.

"صبحی الجیز" نیز تاکید کرد: این زمین، مال ماست.. این آسمان، مال ماست.

برخی دیگر از کاربران تویتر، ترجیح دادند از افتخار به رهبر مقاومت و تجلیل از مقام او بنویسند.

"گابریل باخوس" نوشت: نسل های آینده، از این که ما، در زمان این "اسطوره مرد" به ما غبطه خواهند خورد.

"هند قاسم" نیز بر این باور است که "ملتی که رهبرش سید حسن نصرالله باشد، شکست ناپذیر است."

"علی" نیز خطاب به سید حسن نصرالله نوشت: ما روزها و آرزوها و تیرهای توایم.. ما وعده و پیمان تو و سربازانِ پیروزِ توایم.. ما عشقِ توایم، جنگ توایم و حزب توایم.. هر جا که بخواهی، از سامرا تا القلمون.. هرگونه که بخواهی باشیم، خواهیم بود.. سخنرانی سید حسن در روز جمعه، حتی از عملیاتِ امروز نیز قدرتمندتر خواهد بود.. سخنرانیِ او، به مثابه بیانیۀ شماره ۲ خواهد بود.

اما واکنش ها در عرصۀ مجازی به لبنان محدود نشد و فلسطینی ها نیز خود را شریکِ پیروزی مقاومت دانستند.

"عماد خلیفه" کاربرِ فلسطینی، بر روی صفحه تویتر خود نوشت: برخی از مردان، در مسیرِ آزادی قدس، به عهدی که با خدا بسته بودند، عمل کردند..

"علی قبیسی" نیز تاکید کرد: جنگ با (اسرائیل)، طعم و مزۀ متفاوتی با جنگ با داعش دارد که لعنت خدا بر آن ها باد.

در این میان، شماری از کاربران تویتر، شعارهایی به زبان عبری منتشر کردند. شعارهایی نظیر "اسرائیل سقوط کرد، جبل عامل، تمام.. لبیک یا نصرالله".

"ویرا یمین" عضو دفتر سیاسی جریان "المَرَده" نیز در توئیتی اعلام کرد: حرفِ آخر را "سید" زد و هیچ حرفی برای گفتن باقی نگذارد و همان حرف، کافی ست.

شماری از کاربران تویتر از کشورهای عربی نیز حمایت خود را از مقاومت اعلام کردند. "یاسر فرحانه" از فلسطین نوشت: خون هایی که بر زمین فلسطین ریخت، به هم آمیخت تا به خواست خدا، گلِ پیروزی، شکوفه دهد.. غزه و حزب الله، از شرفِ برباد رفتۀ امت، دفاع می کنند.

از کویت، کاربری به نام بصمه نوشت: دورۀ شکست ها گذشت و اینک، دورۀ پیروزی هاست.

"عنقای امارات" نیز نوشت: غافلگیریِ بزرگ، زمانی خواهد بود که جناب دبیرکلِ (حزب الله) با لباس نظامی در انظار عمومی ظاهر شود و اعلام کند: به اسرائیل که ۶۰ سال خاک ما را اشغال کرده بود، بنگرید و ببنید که چگونه در آتش می سوزد.

"عبدالله" از قطیفِ عربستان نیز نوشت: گلولۀ آخری که شلیک شد، گلولۀ ما بود.

و سرانجام، "المنتظر" که یکی از کاربرانِ مقاومتِ بحرین است، در تویتی نوشت: هر کس از مقاومت در لبنان حمایت می کند، باید از مقاومت در عراق و بحرین نیز حمایت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *