پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۰

تلاش برای تسویه بدهی دولت به بانک ها با روش احمدی نژاد

شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 378804
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از تلاش دولت روحانی برای تسویه بدهی دولت به بانک ها با روش دولت احمدی نژاد در تسعیر قیمت ارز خبر داد و گفت: دولت در ماده ای از لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر، تسعیر ۴۰ هزار میلیاردی قیمت ارز برای تسویه بدهی دولت به بانک ها را پیش بینی کرده است.
تلاش برای تسویه بدهی دولت به بانک ها با روش احمدی نژاد
به گزارش جهان؛ حمیدرضا فولادگر در گفتگو با مهر با اشاره به بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور در این کمیسیون گفت: کارگروه بررسی این لایحه از هفته جاری با حضور کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس آغاز به کار کرده است، هفته آینده هم اعضای کمیسیون با حضور در مشهد مقدس در سه جلسه کاری بررسی این لایحه را آغاز خواهند کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادات جدی که در مورد متن این لایحه وجود دارد گفت: این لایحه شامل همه مواردی که برای خروج از رکود باید انجام شود، نیست و فقط در راستای ارتقای نظام مالی کشور و حل مشکل سرمایه بانک ها تنظیم گردیده است در حالی که باید حمایت از تولید ملی سرلوحه این لایحه قرار داشته باشد.

وی با اشاره به ماده ای از این لایحه که در صدد تسویه بدهی های دولت به بانک مرکزی است گفت: در پایان دولت دهم احمدی نژاد قصد داشت از طریق تسعیر قیمت ارز بدهی های دولت به بانک مرکزی را تسویه کند که مجلس مخالفت کرد.

وی ادامه داد: دولت دهم قصد داشت با کسب در آمد ۷۴ هزار میلیارد تومانی از محل تسعیر قیمت ارز با مصوبه دولت این کار را بکند و دولت یازدهم تلاش دارد با کسب مجوز از مجلس با اخذ در آمدی ۴۰ هزار میلیارد تومانی از این محل بدهی هیا خود به بانک مرکزی را تسویه کند.

نماینده مردم اصفهان گفت: کمیسیون های مختلف مجلس پیش از ارائه این لایحه ، طرحی را برای حمایت از تولید ملی و همچنین خروج از رکود آماده کرده بودند که به لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی اضافه خواهد شد. قرار بود دولت خودش این مواد را در لایحه بیاورد که متاسفانه نیاورد بنابر این کمیسیون ویژه خودش این مواد را به لایحه اضافه خواهد کرد.

به گزارش مهر بر اساس ماده ۲۴ لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور به منظور اصلاح صورتهای مالی بانکها و تنظیم روابط مالی آنها با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد شرایط لازم برای افزایش توان تأمین مالی واحدهای تولید به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود از محل حساب مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی­های خارجی پس از تأمین تفاوت ریالی تعهدات ارزی قطعی با نرخ مرجع، ناشی از واردات کالاها و خدمات تا پایان سال ۱۳۹۱ باقیمانده را حداکثر به میزان چهارصد هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۴۰۰) ریال به مصرف تسویه مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از دولت و بانکهای دولتی و مطالبات بانکها از دولت که تا پایان سال ۱۳۹۲ ایجاد شده­ اند، برساند. نحوه تخصیص و تسویه مطالبات مذکور توسط کارگروهی مرکب از رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزیر اموراقتصادی و دارایی و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تعیین خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر بده چرا 8 سال سکوت کردید
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای شما و همفکرانتان که اصلا بی اطلاع از اخبار اظهار نظر می کنید اگر یادتان باشد در سال آخر دولت دهم این موضوع در مجلس بارها مورد بحث قرار گرفت حتی برای اینکه دست دولت را ببندند تفسیری بدیع از قانون حاکم بر بانک مرکزی ارایه دادند . جای تاسف است که شما نمی دانید مجلسی که چنین در تخریب دولت قبل همه روش های حقوقی را نادیده می انگاشت الان شده است همداستان دولت و موید هرکار آن است همه کارهایی که در دولت قبلی مخالفت می کرد را الان اصلا بی توجه تایید می کند این نشان می دهد دولت قبلی کارش درست بوده تنها به خاطر اینکه از طبقه اشراف جامعه نبوده در مجلس با کارشکنی مواجه می شد و شما کاملا اشتباه متوجه شده اید
استاد!!!
احمدی نژاد هشت سال برای مردم کار کرد...
خوب هم کار کرد...
ولی دو سال اخر کارهایی کرد که خدماتش رو زیر سوال برد..
البته چوبش رو هم خورد
.......
ضمنا
سایت جهان و مجله پنجره بارها با کارهای احمدی نژاد مخالفت کردند
گرچه برخی هاش بنظرم بی انصافی بود
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اینها بعدها خواهند فهمید که تنها راه اداره کشور همان راهی است که دولت نهم و دهم در مواجهه با دشمنان در پیش گرفته بود و برای خیلی از رانتخواران و ویژه خواران خوش آمد نبود
تقی
Iran, Islamic Republic of
همین الان هم فهمیدند. این طرح که قبلاً مصوب و اجرایی هم شده بود و در دو دوره هاشمی و خاتمی به اجرا گذشاته شده بود را دولت دهم هم طبق قانون مصوب و مثل دولتهای قبل از خودش انجام داد که با سیاسی کاری مجلس و ... آن را به مجلس برده و پس از بررسی های مختلف و همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم (دولت ژنرالهای انتقاد پذیر شیر دل ) ، با مخالفت شدید همین دولت هم روبرو شد و لذا مجلس کار را یکسره کرد و مصوبه را لغو کرد. حالا پس از یکسال دولت متوجه اشتباه خود شده و تمام تلاش خود را بر این گذاشته تا مجددا این مصوبه ابطال شده را به تصویب برساند. جالب است که حتی حاضر نیتند از مردم بخاطر ارتکاب چنین اشتباهات بزرگی، که علاوه بر حذف این مصوبه با کلی توهین و تخریب به دولت قبل هم همراه بوده عذر خواهی بکنند . بعد پر رو پر رو میگویند دولت قبل تصمیماتش غیر کارشناسی و شتابزده بوده است. این چندمین مصوبه مهم دولت قبل است که این دولت دارد از آن حمایت شدید می کند.
بابا احمدی نژاد بد بود بد بد بد !!!! چرا هرروز کاراشو بی سروصدا انجام میدید!!!!!!!!!!!!
United States
جهان جان شما که میگفتین دولت قبل هیچ بدهی نداره!!!
دقیقا دارند کار درستی انجام می دهند ولی اینقدر شهامت ندارند بگویند ما اشتباه می کردیم و به این شیوه انتقاد بی رحمانه و ناجوانمردانه می کردیم. وگرنه تنها روش همین است. و این نشان میدهد تمام کارهایی که از احمدی نژاد ایراد می گرفتند کاملا درست و کارشناسی بوده ولی دشمنی ها و نفرتها نمی گذاشت که حقیقت را ببینند
ن
چرا مغلطه می کنید . من کاری با درست بودن یا غلط بودن این کار ندارم. ولی در دروه قبلی این کار مطابق قانون پولی و بانکی کشور درست بود و لی الآن که مجلس قانون را تغییر داده انجام این کار مغایر با قانون جدید است.
این دولت کارهای دکتر رو انجام میده فقط اسمش رو عوض میکنه
مسکن مهر شده مسکن اجتماعی
پزشک خانواده شده طرح ملی سلامت
سفرهای استانی شده....هموم سفر استانی!!!
فقط تحمل مخالف احمدی نژاد تبدیل به فحش و تهدید شده