چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۵

جزییات واگذاری 700 هزار متر زمین در بلاروس به انحرافیون

سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۳۲
کد مطلب: 166908

بررسی اسناد، پیگیری های دامنه دار اسفندیار رحیم مشایی برای واگذاری رایگان صدها هزار متر از مرغوبترین زمین های شهر مینسک (پایتخت کشور بلاروس) به عوامل اقتصادی وی را نشان می دهد.

به گزارش جهان به نقل از  مشرق، در پی سفر چند ماه قبل اسفندیار رحیم مشایی به عنوان نماینده ویژه دولت ایران به کشور بلاروس و با پیگیری های وی، بیش از ۷۰۰ هزار متر از مرغوبترین زمین های شهر مینسک پایتخت کشور اروپایی بلاروس در اختیار شرکت سمگا قرار گرفته است.

بهانه واگذاری این زمین به شرکت سمگا که از سوی چند نفر از معاونین سابق مشایی و آقا زاده های وابستگان به وی اداره می شود، ساخت یک دهکده با سبک ایرانی در این زمین ها بوده است.
همچنین نکته جالب توجه در جریان تاسیس شرکت "پرسپولیس اینوست" از سوی شرکت سمگا، پیوند نزدیک مجموعه افراد فعال در جریان فتنه و اطرافیان رحیم مشایی با یکدیگر است.

در جریان این واگذاری ها چندین تخلف عمده صورت گرفته که برخی از آنها به شرح زیر است:

۱- شرکت سرمایه گذاری پرسپولیس با سرمایه اولیه یک میلیون روبل در سال ۱۳۸۸ از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران (با نمایندگی سفارت ایران در بلاروس) در شهر مینسک به ثبت رسیده است و سپس دو زمین واگذار شده ۷۰ هکتاری جهت ساخت یک دهکده توریستی و یک زمین ۱۰ هزار متری جهت ساخت یک هتل ۵ ستاره به این شرکت که هر دو در بهترین موقعیت های مکانی شهر مینسک هستند بر اساس موافقت آقای رحیم مشایی به شرکت سمگا (هلدینگی که بانک گردشگری زیر نظر آن فعالیت می کند) واگذار شده است.

۲- پس از واگذاری این زمین مجموعه پیگیری هایی نیز از سوی این جریان جهت اعطای وام ارزان قیمت جهت ساخت این مجموعه ها در بانک توسعه صادرات صورت گرفته که نکته جالب توجه آن تلاش برای اعطای وام از یک بانک ایرانی جهت ساخت هتل و متعلقات آن (کازینو، بار و...) در یک کشور اروپایی است.

۳- نگاهی به ترکیب هیات مدیره این شرکت به خوبی نشان دهنده پیوندهای پنهان این جریان با تیم هاشمی و خاتمی است.
در این شرکت "مرتضی بانک" معاون حال حاضر حسن روحانی و استاندار استان کرمان در دوره هاشمی رفسنجانی "ریاست هیات مدیره" را برعهده دارد. بانک در دوره انتخابات میرحسین موسوی ریاست ستاد انتخاباتی حزب وابسته به هاشمی رفسنجانی (حزب اعتدال و توسعه) را برعهده داشت و مهدی جهانگیری مدیرعامل سمگا رییس اداره منابع انسانی وی در دوره استانداری بود.
همچنین حسین هاتفی فارمد معاون صنایع دستی مشایی در دوره ریاست سازمان میراث فرهنگی نیز مدیرعاملی این شرکت را برعهده گرفته است. هاتفی همچنین ارتباطات نزدیکی با برخی شرکت های اصلی گروه العقیلی (مفسد اقتصادی مورد ادعای دولت و مقیم دبی ) در ایران دارد.
در ماههای اخیر نیز بسیاری از اعضای هیات مدیره شرکت سمگا مانند احسان تابش (آقازاده فردی که قبلاً مشایی معاونت وی را در وزارت کشور برعهده داشته است) و از سال گذشته به عنوان نماینده بخشی از سهام سازمان میراث فرهنگی به عنوان عضو و نایب رییس هیات مدیره سمگا مشغول به کار شده نیز در سفرهای گوناگون به بلاروس به پیگیری وضعیت زمین های واگذار شده پرداخته اند.

۴ - نکته جالب توجه اینکه در سایه غفلت نهادهای نظارتی و پس از طرح خبرهایی در هفته های اخیر در زمینه شرکت سمگا، این شرکت اقدام به فروش زمین های رایگان واگذارشده به خود، به چندین میلیون دلار نموده و خبر آن را در وب سایت خود منتشر کرد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای شما از اینکه سعی دارین کارهای ناصواب و اختلاسها و انحرافات اطرافیان رئیس جمهور را به هر طریقی که شده به اصلاح طلبان ربط دهید! فکر می کنید مردم شعور ندارند و نمی فهمند !!! خب معلومه، همه افرادیکه الان سر کار هستن در زمان آقای هاشمی یا خاتمی و ... بالاخره مشغول کاری بودند. از آسمان که یهو پیداشون نشده. صرف اینکه اینها در اون زمان مدیر و شاغل بودن دلیل بر همدستی امثال خاتمی با این آقایان نمیشه
Iran, Islamic Republic of
تقابل با مشایی , دشمنی با فتنه گران است
Iran, Islamic Republic of
اونایی که به این جریانات رای دادین حالا باید جوابگو باشید.یعنی واقعا تا قبل از انتخابات نمی دانستید این ها کی هستند؟ان موقع نمیخواستید که این حرف ها را باور کنید چون دیگران را فریب خورده فرض کردید و حالا خود شما فریب خوردگان اصلی هستید .ای کسانی که دم از ولایت و رهبری زدید و همه خوبی را به این جریان نسبت دادید و همه بدی ها مال دیگر کاندیدها,الان چه می گویید؟
یه عزیزی گفته چرا این کارا رو به اصلاح طلبان ربط می دید. راست میگه رابطه ای بین این دو طیف(اصلاح طلبان و اطرافیان منحرف رئیس جمهور عزیز اما فریب خورده ی مان) نیست بلکه این دو عین هم و یکی هستند.