شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۷
۱۲
پیامد بی‌توجهی واشنگتن به هشدارهای ایران؛

وقتی آمریکا مجبور است ذیل جبهه ایران در سوریه بجنگد!

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 376509
آمریکایی ها با چشم بستن به جنایات گروه های تکفیری در سوریه با حمایت تسلیحاتی و رسانه ای تلاش کردند که نظام بشار اسد سقوط کند. مقامات سیاست خارجه آمریکا حتی به هشدارهای دستگاه های اطلاعاتی غربی و کشورشان نیز مبنی بر بازگشت زودهنگام تروریست های غربی عضو داعش به کشورهای اروپایی و آمریکا توجهی نکردند.
وقتی آمریکا مجبور است ذیل جبهه ایران در سوریه بجنگد!
گروه بین الملل جهان نيوز: ایران طی دو سال اخیر بارها به مجامع جهانی و کشورهای مداخله گر در سوریه هشدار داده بود که سوریه خط مقدم مقابله با افراگرایان مذهبی است که خطر آنها همه کشورهای منطقه و فرامنطقه ای را تهدید می کند. مقامات ایران بارها هشدار داده اند که خروجی درگیری ها در سوریه تنها رشد جریانات تکفیری است که دامن کشورهایی که آنها را حمایت می کنند، نیز خواهد گرفت.

در این میان آمریکایی ها با چشم بستن به جنایات گروه های تکفیری در سوریه با حمایت تسلیحاتی و رسانه ای تلاش کردند که نظام بشار اسد سقوط کند. مقامات سیاست خارجه آمریکا حتی به هشدارهای دستگاه های اطلاعاتی غربی و کشورشان نیز مبنی بر بازگشت زودهنگام تروریست های غربی عضو داعش به کشورهای اروپایی و آمریکا توجهی نکردند.

بیش از سه سال از این تلاش ها گذشته و اینک آمریکایی ها نه تنها فایده ای از تحولات سوریه نبرده اند بلکه هم اکنون داعش به خطری گسترده تر از القاعده برای آمریکا و متحدینش تبدیل شده است. مهمتر نیز اینکه امروز آمریکایی ها برای جلوگیری از ضررهای بیشتر باید حتی ذیل جبهه ایران با جریان تکفیری در عراق و سوریه بجنگنند.

ضرورت این جنگیدن بقدری فوری است که شخصی مانند مک کین تندرو که پیش از این بارها به اوباما انتقاد کرده بود که باید دولت آمریکا حمایت تسلیحاتی سنگین و بیشتری از مخالفان اسد داشته باشد و با حمله جنگی به سوریه کار نظام را یکسره کند، اینک از ضرورت حمله آمریکا به داعش حتی در سوریه سخن می گوید.

از سوی دیگر ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، نیز اعلام کرده داعش را نمی‌توان از خارج از سوریه نابود کرد. وی در سخنانی قابل تامل گفته است: "آیا می‌توان این گروه را بدون حمله به آن قسمت از سازمان که در سوریه است نابود کرد؟ جواب نه است."

در همین حال کاخ سفید در یکی از تندترین بیانیه‌های خود درباره گروه تروریستی داعش اعلام کرد که آمریکا برای نجات شهروندانش که در "خطر فوری" قرار دارند، نیاز به دعوتنامه ندارد.

در این بیانیه کاخ سفید بر خطر "فوری" پیش روی شهروندان آمریکایی که توسط داعش به گروگان گرفته شده‌اند تأکید شده است. در این بیانیه همچنین اعلام شده که جهان تاکنون با تهدیدی به مانند داعش رویارو نشده است.

برخی منابع غربی گزارش داده اند که ادبیات دولت اوباما بیانگر این است که نمی‌توان احتمال حمله به پایگاه‌های اصلی داعش در سوریه را به کل نادیده گرفت.

همچنین واشنگتن پست نیز در گزارشی نوشت: ‌ یک مقام آمریکا با تاکید بر اینکه گزینه‌های زیادی برای مهار داعش در خاورمیانه در دست بررسی است از احتمال گسترش حملات آمریکا علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه خبر داد.

وی افزود: « تصویب حکمی توسط کنگره توجیه قانونی داخلی را برای استفاده نامحدود از زور علیه گروه تندرو داعش را در عراق و سوریه فراهم می‌کند.»

آخرین باری که کنگره رسما چنین اجازه چنین عملیاتی را داده؛ سال ۲۰۰۱ و علیه القاعده و سال ۲۰۰۲ علیه رژیم صدام حسین بوده است. مجوز جدید تنها یکی از چندین گزینه در حال بررسی در دولت آمریکا برای شکست داعش است که اکنون سرزمینی بین بغداد و دمشق را اشغال کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکائیها همیشه تو فهم سیاسی از ایران عقبن.
Iran, Islamic Republic of
خدایا شر دشمنان مارا به خودشان برگردان
مهدی . ح
Iran, Islamic Republic of
اینا برنامشون این بود که داعش رو به جون منطقه بندازند خالا یا موفق میشوند یا نمیشوند اگر موفق شدند که مطلوبشون حاصل شده اگه موفق نشدند آمریکا به عنوان از بین بردن داعش به عنوان خطری بزرگ برای جهان دوباره به کشورهای منطقه که گروه های تکفیری در آن حضور دارند حمله کنند و به عنوان یک منجی ظاهر شوند (قسمت آخر صحبتم تحلیل سید حسن نصرالله بود)
زمانی
Finland
با سلام
با بررسی عکسهای منتشر شده در فضای مجازی از این واقعه مسلم است که اولا این حادثه در عراق و سوریه نیست
دوم نحوه اجرای سربریدن مانند قبلی ها نیست
و از همه مهمتر شخص اول با نفری که سرش را می برند فرق دارد
محمد
امریکا چه جوابی برای افکار عمومی کشورش دارد طالبان داعش از آستین خودشان بیرون آمد البته امریکاییان باید بدانند که تا چه اندازه مردم دنیا از انها متنفرند
من این تحلیل را قبول ندارم داعش برای آمریکا تهدید نیست بلکه ابزار دست آمریکا ست برای تهدید کشورها و بهره گیری از فرصت ها. آمریکا که تحریم کشورهای مستقل را در برنامه های خود به جد دنبال می کند چرا منابع مالی گروههای تروریستی را که همگی در کشورهای مورد حمایت آمریکا هستند را دنبال نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
آفرين بر سياستهاي محكم ودرست ايران كه غرب نيز با تاخير آنرا دريافت كرد.
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
مطمئن باشيد داعش طبق دستور آمريکا و اسرائيل عمل ميکنه
اينکار داعش باعث شد تا آمريکا و رسانه هاشون جوسازى کنند براى سرپوش گذاشتن روى اتفاقات فرگوسن
و اعتراضات ضد نژادپرستانه در آمريکا
سامان
Iran, Islamic Republic of
حالا میرسیم به پیش بینی هوشمندانه رهبر انقلاب که فرمودند اینها به زودی به سمت اربابانشان برمی گردند و اربابان آنها مجبورند با هزینه ای هنگفت اینها را از میان بردارند
ترکیه قطر و عربستان داعش و گروه های افراطی درست کردن ایران در بین کشورهای خطرناکی قرار گرفته
ن-محمودی
امریکاییهابرای واردشدن موجه درسوریه این سناریوراچیده اند.